Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 1.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2018
#76
U2 - Foo Fighters - Pearl Jam

Met in ieder geval Queens of the Stone Age als sub op de Foo Fighters dag. Waarbij Homme en Grohl in beide shows even meespelen.

Waarom ook niet. Hahaha!
#77
Wat er komende seizoenen in Landgraaf te verwachten is, daar kun je op papier weer alle kanten mee op.
Na Justin Bieber, Robbie Wiliams en Lionel Ritchie lijkt het me dat er sowieso weer een 'grote pop/dance/top40 act' verwacht kan worden.
verder iets in de orde van grootte als Roger Waters of U2.
#78
Roger Waters kreeg, in 2008, met pijn en moeite 20.000 mensen op de been in Landgraaf daags voor Pinkpop Classic.
#79
Heeft nu wel een heel goed nieuw album uit en speelt daarnaast regelmatig de bekende tracks van Pink Floyd.
Maar dat wil nog niet alles zeggen natuurlijk.
#80
zijn wel allemaal leuke namen!

Kan ik alvast mijn kaartje voor Pinkpop 2018 kopen? :lol:
#81
(30-06-2017, 17:19)pudpong3 Wrote: Roger Waters kreeg, in 2008, met pijn en moeite 20.000 mensen op de been in Landgraaf daags voor Pinkpop Classic.

Dat was de vierde keer dat Waters met Dark Side of the Moon langs kwam binnen twee jaar, dus ook niet heel verrassend.

Het is gegarandeerd dat de Us + Them tour in 2018 naar NL komt, vraag is alleen of het niet beter zal passen in stadions dan op een festivalterrein.
#82
(30-06-2017, 21:14)hythloth Wrote:
(30-06-2017, 17:19)pudpong3 Wrote: Roger Waters kreeg, in 2008, met pijn en moeite 20.000 mensen op de been in Landgraaf daags voor Pinkpop Classic.

Dat was de vierde keer dat Waters met Dark Side of the Moon langs kwam binnen twee jaar, dus ook niet heel verrassend.

Het is gegarandeerd dat de Us + Them tour in 2018 naar NL komt, vraag is alleen of het niet beter zal passen in stadions dan op een festivalterrein.

Op het Roskilde festival wordt het concert nog altijd als legendarisch gezien, maar ook de stadions waren voor Pink Floyd - of Waters altijd al goed gevuld.
#83
Denk dat ik dan volgend jaar toch maar naar die Roger Waters tour moet, maar m'n portemonnee jankt nu al van die prijzen. Iemand een idee wat kaarten in de USA kosten?
#84
(01-07-2017, 13:42)thomas9790 Wrote: Denk dat ik dan volgend jaar toch maar naar die Roger Waters tour moet, maar m'n portemonnee jankt nu al van die prijzen. Iemand een idee wat kaarten in de USA kosten?

Dat verschilt per locatie, maar onder de €100 moet kunnen. Dan heb je nog dat de ene locatie sneller uitverkoopt dan een andere. Bekijk de tour en vraag aan Hyloth. Die kan dat het beste beoordelen.
The Cure in El Paso eerste rang $75 en makkelijk aan te komen. Maar ja heel veel is daar niet te beleven of je moet de grens met Mexico over willen.
#85
Het zal sowieso goedkoper worden in Europa, omdat de VIP-kaarten cultuur hier gelukkig nog niet helemaal is doorgedrongen.
#86
Definitief geen Ed Sheeran op Pinkpop
#87
In juni idd wel de Johan Cruijff Arena.
#88
Pinkpop flirt met Radio 2 na jarenlange samenwerking met 3FM http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170817_...ng-met-3fm


Ik zou het wel een mooie stunt vinden, kappen met 3FM.
#89
Denk dat dat stukken beter zal zijn. Als ik radio luister, is het tegenwoordig ook radio 2.
Nieuwe muziek, classics, en soms komt er ook eens een Eels, National ofzo voorbij. En Arcade Fire draaien ze regelmatig.

Hopelijk levert het minder 3fm Megahit bandjes op op het affiche.

Daarbij is het bereik van 3FM flink teruggelopen...
#90
3FM heeft haar relevantie toch ook volledig verloren de afgelopen jaren. Te veel gelul, geen sterke DJ's die hun stempel kunnen drukken en de luisteraars bij zich kunnen houden.
In een nieuw tijdperk met eindeloze internet mogelijkheden zal het zeker zwaar overleven zijn maar de inventiviteit is ver te zoeken op dit radiostation.
Uitzendingen die doen denken aan een post apocalyptisch landschap, dof, desolaat en niks toevoegend, schreeuwen in de woestijn, nee, 3FM is niet meer van deze tijd.
#91
Ik merk dat ik meer naar Radio2 schakel sinds oa Ekdom die kant op gegaan was.
Waarschijnlijk roept Jan maar wat.
Aan andere kant, als hij zegt "Radio 2 is tegenwoordig ook een zeer brede muziekzender voor een volwassen doelgroep." Kan ik die gedachte wel volgen. Ook de 'beste' DJ's lopen weg bij 3FM.
Als dit serieus is, heeft het misschien wel meer met zich mee. Bijvoorbeeld podium presentatoren en de naam van het 3FM-podium zal dan Radio2-podium kunnen worden.
Een paar top bands uit de Top2000 op het podium.
#92
Over een identiteitscrisis gesproken van Martin Garrix en Justin overstappen naar Radio 2 in een jaar tijd. (mocht hier iets van waar zijn natuurlijk)
#93
(22-08-2017, 13:21)ahha Wrote: Over een identiteitscrisis gesproken van Martin Garrix en Justin overstappen naar Radio 2 in een jaar tijd. (mocht hier iets van waar zijn natuurlijk)

De overstap naar het boeken van Rolling Stones '14 of Paul McCartney '16 past dan weer wel , voor '18??

Een identiteitscrisis zit meer bij 3FM dan bij Pinkpop denk ik.
3FM wil duidelijk meer verjonging in de programmering, maar stuit op het feit dat de doelgroep minder radio luistert en meer muziek via streaming ontvangt.
Hoor van meer mensen, die zoals ik, vaker overschakelen naar Radio 2 waar de mix van nieuwe en oude nummers laatste tijd vaker aangenamer is.
Tot gevolg, teruglopende luistercijfers bij 3FM programma's wat nu al ten koste gaat van de programmering en de DJ's.
Pinkpop maakt het niet zo veel uit, een groot pop-idool of een grote rockband als aflsuiter, kaarten verkopen net zo hard maar dan een andere groep belangstellende.
#94
Geen idee of Jan nu al meeleest, maar Jan is het echt kotsbeu met 3FM meuk en wilt terug naar waar zijn liefde voor de muziek ligt. Rock! 3FM heeft onder de leiding van Giel Pinkpop de laatste jaren gekaapt met zijn singer songwriter, one hit bandjes dertig in een dozijn shit zooi.
Ik was al langzaam afscheid aan het nemen van Pinkpop, maar ik krijg weer hoop. Maar nog een jaar zoals afgelopen jaar trek ik niet meer.
#95
Dat was toch gewoon Mojo die dat deed? Had toch niets te maken met 3FM?
#96
Zullen we maar zeggen, soort van sponsor inbreng.
#97
(22-08-2017, 16:35)Indiaantje89 Wrote: Dat was toch gewoon Mojo die dat deed? Had toch niets te maken met 3FM?


3FM is voor Mojo en festivalpubliek al zeker 20 jaar niet interessant meer.
Vanuit een onafhankelijk multimediaplateau zonder zuilen had je met dit geld zoveel meer gekund!
#98
(22-08-2017, 16:21)pudpong3 Wrote: Geen idee of Jan nu al meeleest, maar Jan is het echt kotsbeu met 3FM meuk en wilt terug naar waar zijn liefde voor de muziek ligt. Rock! 3FM heeft onder de leiding van Giel Pinkpop de laatste jaren gekaapt met zijn singer songwriter, one hit bandjes dertig in een dozijn shit zooi.
Ik was al langzaam afscheid aan het nemen van Pinkpop, maar ik krijg weer hoop. Maar nog een jaar zoals afgelopen jaar trek ik niet meer.

Ik ben er van overtuigd dat aankomend jaar heel anders zal zijn dan dit jaar.
Dus met meer Rock zal het wel worden denk ik!
Radio2-PinkRock en dus niet 3FM-PinkPop   Big Grin
#99
(22-08-2017, 19:14)Eddie Bass Wrote:
(22-08-2017, 16:21)pudpong3 Wrote: Geen idee of Jan nu al meeleest, maar Jan is het echt kotsbeu met 3FM meuk en wilt terug naar waar zijn liefde voor de muziek ligt. Rock! 3FM heeft onder de leiding van Giel Pinkpop de laatste jaren gekaapt met zijn singer songwriter, one hit bandjes dertig in een dozijn shit zooi.
Ik was al langzaam afscheid aan het nemen van Pinkpop, maar ik krijg weer hoop. Maar nog een jaar zoals afgelopen jaar trek ik niet meer.

Ik ben er van overtuigd dat aankomend jaar heel anders zal zijn dan dit jaar.
Dus met meer Rock zal het wel worden denk ik!
Radio2-PinkRock en dus niet 3FM-PinkPop   Big Grin

Wat pudpong schrijft, dat begon bij mij ook wat te ontstaan.
Afgelopen editie tijdens Justin Bieber en na Five Finger Death Punch gingen we bv al naar Heerlen.
Eerder tijdens Robin Williams terug naar Valkenburg.
Verder: Radiostations vertegenwoordigen sinds het streamingtijdperk... slechts nog een soort van uithangbordfunctie.
Multinationals (LN) hebben na hun tijdelijke dip (de download-crisis) de macht over die markt simpel teruggepakt.
Tash Sultana gaat er volgend jaar staan is mijn gok.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)