Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
For tonight... Graz is a DJ.
#1
Music 
De avond is stijf uitverkocht. Je kijkt zenuwachtig op je horloge en hoort het voorprogramma van de avond het publiek bedanken. Het nieuwe album is achterin de zaal te koop, en er zijn nog wat shirts over. Het voorprogramma heeft zijn best gedaan, en mensen lopen al pratend richting de rokersruimte of de bar. Voor je staan twee versleten Pioneer decks en een mixer, en de geluidsman geeft je het seintje dat betekent dat je vanaf nu de macht hebt over het geluidssysteem van de zaal. Je hebt een half uur. Wat draai je?

Het eeuwige lot van de pauze-dj. Een ondankbare taak maar eigenwijs als je bent probeer je toch nog met wat regelrechte classics een aantal hoofdjes te laten bewegen.

Het lijkt me wel leuk om wat (fictieve) concerten of (non-fictieve) bands te noemen, en te zien wat jullie zouden draaien in de pauze. Een algemeen genre mag natuurlijk ook gewoon, van mij mag het zelfs het eerste half uurtje na de openingsdans op een bruiloft zijn. Of een schoolfeest voor de brugklas.

Jullie zijn vanaf nu voor een half uur de masters of the wheels of steel bij de shows van:
- Tame Impala
- Arcade Fire
- Een coverband van The Cure
- Swans
- Het rockbandje van je nichtje, recht uit de rockacademie en gekleed in een Unknown Pleasures H&M-shirt.
- Drake, die inmiddels al een uur te laat is.

Uiteraard hoef je echt niet alles te beantwoorden.
Reply
#2
Quote:- Het rockbandje van je nichtje, recht uit de rockacademie en gekleed in een Unknown Pleasures H&M-shirt.

Joy Division natuurlijk, en dan stiekem snel ff backstage kijken of dat nichtje de muziek wel degelijk kent.
Reply
#3
Enkel voor deze reden gedoog ik het draaien van Joy Division als pauzemuziek.
Reply
#4
Ik zag ooit Fucked Up in het voorprogramma van Arcade Fire. Tenminste 60% van mijn gehoor liet het de rest van de avond afweten. Geen idee wat de DJ tussendoor nog deed.

Pauzemuziek heb ik geen verstand van. Unsatisfied van The Replacements lijkt me danwel weer geschikt ná de set van Tame Impala.
Reply
#5
Voor mij is degene die Rick Astley inzette na het headlineoptreden van Alt-J op BKS nog steeds een held.
Reply
#6
(02-06-2017, 22:44)Koen Wrote: De avond is stijf uitverkocht. Je kijkt zenuwachtig op je horloge en hoort het voorprogramma van de avond het publiek bedanken. Het nieuwe album is achterin de zaal te koop, en er zijn nog wat shirts over. Het voorprogramma heeft zijn best gedaan, en mensen lopen al pratend richting de rokersruimte of de bar. Voor je staan twee versleten Pioneer decks en een mixer, en de geluidsman geeft je het seintje dat betekent dat je vanaf nu de macht hebt over het geluidssysteem van de zaal. Je hebt een half uur. Wat draai je?

Het eeuwige lot van de pauze-dj. Een ondankbare taak maar eigenwijs als je bent probeer je toch nog met wat regelrechte classics een aantal hoofdjes te laten bewegen.

Het lijkt me wel leuk om wat (fictieve) concerten of (non-fictieve) bands te noemen, en te zien wat jullie zouden draaien in de pauze. Een algemeen genre mag natuurlijk ook gewoon, van mij mag het zelfs het eerste half uurtje na de openingsdans op een bruiloft zijn. Of een schoolfeest voor de brugklas.

Jullie zijn vanaf nu voor een half uur de masters of the wheels of steel bij de shows van:
- Tame Impala
- Arcade Fire
- Een coverband van The Cure
- Swans
- Het rockbandje van je nichtje, recht uit de rockacademie en gekleed in een Unknown Pleasures H&M-shirt.
- Drake, die inmiddels al een uur te laat is.

Uiteraard hoef je echt niet alles te beantwoorden.


Leuk!
Hier ga ik straks in de trein even over nadenken.
Reply
#7
Mij is al vaak opgevallen hoe goed de muziek die tussen de optredens in de Ekko wordt gedraaid is. Belangrijke factor daarbij voor mij: vaak een andere 'klassieker' van Belle & Sebastian. Ik zou dan gaan voor 'Get Me Away From Here I'm Dying'.

Op een bruiloft zou ik gaan voor:

- Nada Surf - Always Love
- Ball Park Music - Nice To Be Alive
- Acda & de Munnik - Bij Haar Zijn
- The Cat Empire - Still Young
- The Shins - New Slang
- Johan - She's Got A Way With Men
- The Maccabees - First Love
- Edvard Maya - Stereo Love
- Hot Chip - I Feel Better
- Charlie Lowloise & Mental Theo - Hardcore Feelings

Lijken me ook veilige om het 'grote' publiek niet echt te laten morren en heeft de opbouw van wat 'lieve' trouwliedjes naar vrolijke 'dansliedjes'.


Dan ook eentje voor een '90's Punkpop revival:

- No Use For A Name - Chasing Rainbows
- Lagwagon - Violins
- The Ataris - San Dimas High School Football Rules
- Mad Caddies - The Gentleman
- Bad Religion - Punk Rock Song
- Jimmy Eat World - Lucky Denver Mint
- The Living End - I Want A Day
- Millencolin - Penguins & Polarbears
- Reel Big Fish - Beer
- Blink 182 - Dammit
- Less Than Jake - Look What Happened
- Hell Is For Heroes - I Can Climb Mountains

En tot slot mijn eigen halfuurtje in de Ekko:

- Art Brut - My Little Brother
- Belle & Sebastian - Get Me Away From Here I'm Dying
- Eels - Last Stop: This Town
- Los Campesinos - We Are Beautiful, We Are Doomed
- The Coral - Dreaming Of You
- Courtney Barnett - Pedestrian At Best
- Diiv - Valentine
- Dirty Pretty Things - Wondering
- Franz Ferdinand - Jacqueline
- Girls - Laura
- The Libertines - What A Waster

Ook hier steeds rekening houdend met liedjes die gelijk opvallen, niet helemaal onbekend en toegankelijk zijn.
Reply
#8
Wat is doorgaans de klassieker van Belle & Sebastian?
Reply
#9
Qua upbeat en dansbaar zou ik zeggen The Boy In The Arab Strap of I'm A Cuckoo.
Reply
#10
Eerste is live denk een favoriete bij mensen, kunnen ze met ze alle dansen op het podium heuj.
Reply
#11
(04-06-2017, 12:22)Enzo Wrote: Qua upbeat en dansbaar zou ik zeggen The Boy In The Arab Strap of I'm A Cuckoo.

Piazza, New York, Catcher is denk ik het liedje dat ik het vaakst (incl. soundtracks etc.) voorbij hoor komen. Maar volgens mij heeft B&S niet echt 1 liedje dat écht een klassieker is.
Reply
#12
Voor die vertraagde show van Drake: Sorry van Bieber.
Reply
#13
Quote:Tame Impala

The Beatles

Quote:Arcade Fire

Country-pop. 

Quote:Een coverband van The Cure

Een playlist met alleen maar covers van bekende post-punk bands.

Quote:Drake, die inmiddels al een uur te laat is.

Drake-bangers die hij niet zal spelen per setlist.fm. Wat, wordt je dan van het podium gegooid door de promoter?
Reply
#14
Swans:

1. Joan La Barbara - Shadow Song
2. Girls Pissing On Girls Pissing - The Compost of Aethyr
3. Ramleh - Flamen Dialis
4. Oiseaux-Tempête - Bab Sharqi
Reply
#15
Ik heb na een show van METZ in Tivoli Oudegracht op LGW? een aantal jaar terug countrytranentrekker Middle Child van Daniel Romano opgezet. Dat werkte wonderwel.

Not Even Jail van Interpol bleek erg goed te passen na shows van The Twilight Sad, drie jaar terug ofzo.
Reply
#16
(02-06-2017, 23:38)remothebest Wrote: Voor mij is degene die Rick Astley inzette na het headlineoptreden van Alt-J op BKS nog steeds een held.

Dat was de toetsenist van Alt-J die dat deed.

Voor Arcade Fire zou ik trouwens ABBA - Does Your Mother Know en The Human League - Don't You Want Me draaien.
Reply
#17
(04-06-2017, 14:24)Maynard-J Wrote: Voor die vertraagde show van Drake: Sorry van Bieber.
The Smiths - Panic
Reply
#18
In eender welke context: Sundome van Battles
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)