Posts: 4,051
Joined: Mar 2014
Reputation:
514
Naar aanleiding van de discussie in het Lowlands topic. Laten we ontdekken of onze smaak door de jaren heen is veranderd of niet. Hoe? Door een nieuwe Graz Album Top 10 samen te stellen over een eerder jaar, met je mening van nu.
We trappen af met het jaar 2012.
Ik zal zelf thuis eerst nog eens gaan spitten.
•
Posts: 20,400
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
Vet initiatief, ik ga ook even spitten voor alle afgelopen jaren.
•
Posts: 3,250
Joined: Oct 2012
Reputation:
159
Zonder een
DIIV - Oshin
The Soft Moon - Zeros
Disappears - Pre Language
Marillion - Sounds That Can't Be Made
Carter Tutti Void - Transverse
Cloud Nothings - Attack on Memory
Aluk Todolo - Occult Rock
Burial - Kindred
Martin Rossiter - The Defenestration of St. Martin
METZ - METZ
Zoiets, en over bijna alle platen was ik in 2012 al enthousiast
•
Posts: 1,708
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
Zeker tof initiatief.
Is onze originele lijst uit dat jaar nog beschikbaar?
•
Posts: 2,974
Joined: Oct 2012
Reputation:
416
04-05-2017, 16:24
(This post was last modified: 04-05-2017, 16:25 by Sphinx.)
1. The Menzingers - On The Impossible Past
2. Alt-j - An Awesome Wave
3. Balthazar - Rats
4. Beach House - Bloom
5. The Maccabees - Given To The Wild
6. Billy Talent - Dead Silence
7. The xx - Coexist
8. Enter Shikari - A Flash Flood of Colour
9. Purity Ring - Shrines
10. Miike Snow - Happy To You
Dit was dus mijn lijstje in 2012. De helft van deze albums weet ik niet eens precies meer hoe ze klinken. Heb maar verder weinig geluisterd dat dat jaar uitkwam, maar DIIV, Tame Impala en Wild Nothing zullen op dit moment een plaatsje krijgen ipv The xx, Billy Talent en Miike Snow.
1. The Menzingers - On The Impossible Past
2. Beach House - Bloom
3. Alt-j - An Awesome Wave
4. Tame Impala - Lonerism
5. Enter Shikari - A Flash Flood of Colour
6. DIIV - Oshin
7. Wild Nothing - Nocturne
8. The Maccabees - Given To The Wild
9. Balthazar - Rats
10. Of Mice & Men - The Flood
Maakt het ook weer niet heel veel beter.
•
Posts: 20,400
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
(04-05-2017, 16:19)Fitz Wrote: Is onze originele lijst uit dat jaar nog beschikbaar?
http://www.wattes.nl/forum/showthread.php?tid=70
Ik had destijds weinig releases van 2012 beluisterd en heb dat sindsdien nauwelijks ingehaald. Dus een top 5 i.p.v. een top 10:
1) The xx - Coexist
2) Beach House - Bloom
3) Grimes - Visions
4) Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city
5) Tame Impala - Lonerism
•
Posts: 1,684
Joined: Oct 2012
Reputation:
139
Zie dat ik niet heb gestemd voor 2012. Zie ook dat ik weinig albums uit dat jaar veel luister (wel veel uit 2011 en ook 2013). Alleen Lavinia Meijer - Metamorphosis - The Hours, Jack White - Blunderbuss en soms Shins - Port of Morrow. Dit jaar sla ik over.
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
Dit was mijn top-10 van het bizarre en enorm bewogen doch redelijk legendarische jaar 2012 (voor mij persoonlijk toch):
10) Spiritualized - Sweet Heart, Sweet Light
9) Perfume Genius - Put Your Back In 2 It
8) Swans - The Seer
7) Beach House - Bloom
6) Animal Collective - Centipede Hz
5) Cat Power - Sun
4) El-P - Cancer 4 Cure
3) The Mars Volta - Noctourniquet
2) Godspeed You! Black Emperor - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend!
1) Flying Lotus - Until the Quiet Comes
Ik sta hier redelijk achter, maar AC, CP en vooral TMV waren gevoelskeuzes die ik nu eruit zou laten. Amenra en Burial zouden erin mogen, maar veel verder dan dat kom ik niet.
•
Posts: 3,692
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,103
04-05-2017, 20:38
(This post was last modified: 04-05-2017, 20:40 by Melliw Naj.)
De gemeenschappelijk Graz top 10 was voor mij toen der tijd redelijk onbekend, ik was een standaard Rock Werchter luisteraar die rukt op de grote namen. Ik heb snel door mijn muziek gespitst en kwam op deze 10 albums uit dat ik nog met (grote) regelmaat luister.
1. Swans - The Seer
2. Andy Stott - Luxury Problems
3. Raime - Quarter Turns Over A Living Line
4. X-TG - Deserthole/The Final Report
5. Godspeed You! Black Emperor - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend
6. Vatican Shadow - Ghosts Of Chechnya
7. Burial - Kindred
8. JK Flesh - Posthuman
9. The Soft Moon - Zeros
10. John Talabot - fIN
•
Posts: 6,797
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,187
Er zijn aardig wat albums die ik 5 jaar terug veel draaide en dus in mijn top 10 zette, maar nu niet meer. Wat niet wil zeggen dat het slechte platen zijn trouwens (behalve Tame Impala wellicht), maar zo'n jaarlijstje is ook gewoon een momentopname.
Dit was mijn top 10.
1. Beach House - Bloom
2. Tame Impala - Lonerism
3. How To Dress Well - Total Loss
4. DIIV - Oshin
5. Spiritualized - Sweet Heart Sweet Light
6. Cloud Nothings - Attack On Memory
7. Weird Dreams - Choreography
8. Grimes - Visions
9. Wild Nothing - Nocturne
10. Bill Fay - Life Is People
Nu zou ik Tame Impala, How To Dress Well, Grimes en Bill Fay vervangen door (in volgorde):
Lotus Plaza - Spooky Action at a Distance
Chromatics - Kill For Love
Julia Holter - Ekstasis
John Talabot - fin
Niet perse een ontwikkeling van smaak dus perse, gewoon andere platen.
•
Posts: 8,275
Joined: Oct 2012
Reputation:
345
1. Grizzly Bear - Shields
2. Tame Impala - Lonerism
3. Alt-J - An Awesome Wave
4. Beach House - Bloom
5. The Walkmen - Heaven
6. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d. city
7. Ty Segall Band - Slaughterhouse
8. DIIV - Oshin
9. Jack White - Blunderbuss
10. Killer Mike - R.A.P. Music
Dit was mijn top 10 destijds. Zal van de week eens kijken of ik die zou aanpassen anno nu. Zo op het eerste gezicht wel redelijk content.
•
Posts: 4,051
Joined: Mar 2014
Reputation:
514
1. The Mars Volta - Noctourniquet
2. Sufjan Stevens - Silver & Gold
3. Beach House - Bloom
4. Twin Shadow - Confess
5. XXYYXX - XXYYXX
6. Ariel Pink - Mature Themes
7. Anathema - Weather Systems
8. Chromatics - Kill For Love
9. The Tallest Man On Earth - There's No Leaving Now
10.Ellie Goulding - Halcyon
Pff, nog best lastig. Vooral de volgorde, want vanaf nummer 6 is dat een gok. En dan staan namen als Godspeed You! Black Emperor, Kent, Kashiwa Daisuke en Tame Impala er niet bij omdat ik uit m'n hoofd niet weet hoe goed die albums ook alweer waren. Plus, Ellie verdiende het.
•
Posts: 3,444
Joined: Sep 2016
Reputation:
757
04-05-2017, 22:53
(This post was last modified: 04-05-2017, 22:54 by Koen.)
Dit was destijds mijn lijst:
1. Swans - The Seer
2. GY!BE - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend!
3. Goat - World Music
4. Dead Can Dance - Anastasis
5. Kadavar - Kadavar
6. Converge - All We Love We Leave Behind
7. Om - Advaitic Songs
8. Crippled Black Phoenix - (Mankind) The Crafty Ape
9. Dr. John - Locked Down
10. Thee Oh Sees - Putrifiers II
Ik edit hier hopelijk vanavond nog wel mijn uiteindelijke lijst.
•
Posts: 10,465
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,317
Dit schreef ik toen:
Quote:1. Andy Stott - Luxury Problems
2. Grizzly Bear - Shields
3. John Talabot - Fin
4. Flying Lotus - Until The Quiet Comes
5. Lemontrip - Nowhere
6. Beach House - Bloom
7. Chromatics - Kill For Love
8. Ty Segall - Slaughterhouse
9. Perfume Genius – Put Your Back N 2 It
10. A Place To Bury Strangers - Worship
Allemaal net niet gehaald: Holy Other - Held, Bowerbirds - The Clearing, Actress - R.I.P., Raime - Quarter Turns Over A Living Line, El-P - Cancer For Cure. Vond het een sterk muziek jaar en dan heb ik nog niet eens alles kunnen beluisteren zoals Swans en een Godspeed You! Black Emperor...
Nu zou ik het zo doen:
Andy Stott - Luxury Problems
Swans - The Seer
Amenra - Mass V
Grizzly Bear - Shields
Godspeed You! Black Emperor - Allelujah! Don't bend! Ascend!
Raime - Quarter Turns Over A Living Line
Tropic Of Cancer - Permissions Of Love
El-P - Cancer 4 Cure
Beach House - Bloom
DIIV - Oshin
Perfume Genius - Put Your Back N 2 T
Burial - Kindred
Chromatics - Kill For Love
Holy Other - Held
Zo iets misschien. Wie weet hoe het er over 10 jaar uit ziet.
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
(04-05-2017, 22:53)Koen Wrote: Dit was destijds mijn lijst:
1. Swans - The Seer
2. GY!BE - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend!
3. Goat - World Music
4. Dead Can Dance - Anastasis
5. Kadavar - Kadavar
6. Converge - All We Love We Leave Behind
7. Om - Advaitic Songs
8. Crippled Black Phoenix - (Mankind) The Crafty Ape
9. Dr. John - Locked Down
10. Thee Oh Sees - Putrifiers II
Ik edit hier hopelijk vanavond nog wel mijn uiteindelijke lijst.
Converge! Hoe kon ik die vergeten... en ik wist zelfs niet dat Advaitic Songs van 2012 was, lol.
•
Posts: 1,708
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
05-05-2017, 10:36
(This post was last modified: 05-05-2017, 10:36 by Fitz.)
Toen:
1: Django Django – Django Django
2: Swans – The Seer
3: Julia Holter – Ekstasis
4: Godspeed You! Black Emperor – Hallelujah Don’t Bend, Ascend!
5: Grizzly Bear – Shields
6: Tame Impala – Lonerism
7: Ty Segall – Slaughterhouse
8: Cloud Nothings - Attack on Memory
9: DIIV – Oshin
10: The Walkmen – Heaven
Nu zoiets ws.
1: Julia Holter - Ekstasis
2: Swans - The Seer
3: Spiritualized - Sweet Heart, Sweet Light
4: EL-P Cancer 4 Cure
5: Damien Jurado - Maraqopa
6: Django Django - S/T
7:Cloud Nothings - Attack on Memory
8: GY!BE - Allelujah! Don't Bend, Ascend!
9: Fiona Apple - The Idler Wheel....
10: The Walkmen - Heaven
Edit: en kut, Grizzly Bear nog ergens ertussen
•
Posts: 4,051
Joined: Mar 2014
Reputation:
514
Nog lijstjes of gaan we de balans opmaken?
•
Posts: 11,147
Joined: Sep 2013
Reputation:
978
27-05-2017, 15:37
(This post was last modified: 27-05-2017, 15:39 by Fenderboy.)
Toen:
1: Joe Bonamssa - Driving Towards The Daylight
2: Django Django - Idem
3: Jack White - Blunderbuss
4: Bob Dylan - Tempest
5: Donald Fagen - Sunken Condos
6: Gary Clark Jr. - Blak And Blu
7: Rival Sons - Head Down
8: Rufus Wainwright - Out Of The Game
9: Tame Impala - Lonerism
10:Black Country Communion - Afterglow
Op heden: Alleen Neurosis - Honor Found in Decay en Goat - World Music ergens tussen.
•
Posts: 16,147
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,578
(20-12-2012, 13:44)Willie Wrote: Goed, ook even een top10 bij elkaar gesprokkeld
1. Spiritualized - Sweet heart sweet light
2. The Twilight sad - No one can ever know
3. Ty Segall - Slaughterhouse
4. Swans - The Seer
5. Dirty projectors - Swing lo Magellan
6. Breton - Other people's problems
7. EL-P - Cancer for cure
8. Cloud nothings - Attack on memory
9. Cat Power - Sun
10. Godspeed you! Black emperor - 'Allelujah! Don't bend! Ascend!
hahaha, mooi dit. Geen idee hoe ik tot deze lijst ben gekomen. De albums van Breton en Cloud nothings draai ik bijvoorbeeld nooit meer.
•
Posts: 4,051
Joined: Mar 2014
Reputation:
514
Degene die de optelsom wil maken mag het volgende jaartal verzinnen.
•
Posts: 3,444
Joined: Sep 2016
Reputation:
757
Hooo ho ho ho.
(04-05-2017, 22:53)Koen Wrote: Dit was destijds mijn lijst:
1. Swans - The Seer
2. GY!BE - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend!
3. Goat - World Music
4. Dead Can Dance - Anastasis
5. Kadavar - Kadavar
6. Converge - All We Love We Leave Behind
7. Om - Advaitic Songs
8. Crippled Black Phoenix - (Mankind) The Crafty Ape
9. Dr. John - Locked Down
10. Thee Oh Sees - Putrifiers II
Ik edit hier hopelijk vanavond nog wel mijn uiteindelijke lijst.
Nieuw:
1. Swans - The Seer
2. Kyle Bobby Dunn - Bring Me The Head Of Kyle Bobby Dunn
3. Protomartyr - No Passion All Technique
4. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It
5. Andy Stott - Luxury Problems
6. Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d City
7. Rectal Hygienics - Even The Flies Won't Touch You
8. Dead Can Dance - Anastasis
9. Wadada Leo Smith - Ten Freedom Summers
10. Mgła - With Hearts Towards None
•
Posts: 3,258
Joined: Jan 2017
Reputation:
1,025
10-06-2017, 19:05
(This post was last modified: 08-11-2018, 17:59 by Kalters.)
1. Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d City
2. Fiona Apple - The Idler Wheel...
3. Converge - All We Love We Leave Behind
4. Grimes - Visions
5. Burial - Kindred
6. John Talabot - Fin
7. Killer Mike - R.A.P. Music
8. The xx - Coexist
9. Alt-J - An Awesome Wave
10. Tame Impala - Lonerism
•
Posts: 3,258
Joined: Jan 2017
Reputation:
1,025
Aangezien dit topic al een tijdje dood is, zullen we beginnen met 2013?
1. My Bloody Valentine - mbv
2. Kanye West - Yeezus
3. Darkside - Psychic
4. Deafheaven - Sunbather
5. Jai Paul - Jai Paul
6. Danny Brown - Old
7. Oneohtrix Point Never - R Plus Seven
8. Earl Sweatshirt - Doris
9. Jon Hopkins - Immunity
10. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
•
Posts: 20,400
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
Ik doe maar weer een top 5:
1) The Weeknd - Kiss Land
2) Kanye West - Yeezus
3) Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
4) Darkside - Psychic
5) Deafheaven - Sunbather
Dit is een goeie herinnering om die albums van The Knife en MBV van dat jaar nog een kans te geven.
•
Posts: 3,250
Joined: Oct 2012
Reputation:
159
Wat een goed jaar was dat. Ik had moeiteloos een top 25 kunnen maken die nauwelijks onderdoet voor deze 10.
The Drones - I See Seaweed
Holden - The Inheritors
Iceage - You're Nothing
Parquet Courts - Light Up Gold
Willard Grant Conspiracy - Ghost Republic
Destruction Unit - Deep Trip
Föllakzoid - II
Brainbombs - Disposal of a Dead Body
Mazzy Star - Seasons of Your Day
Nick Cave and the Bad Seeds - Push the Sky Away
•
|