Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die dude kan ik niet uitstaan...
Is geen sneer. 

Maar kom eens met een bron dan. Want in dat filmpje van dat ziekenhuis zegt die man nergens dat, dat virus groeit. 

Voor de rest doet Trump wel mega rigoureus. Gelukkig is Roadburn nog net meer dan 'n maand verwijderd. Maar dat gaat gevolgen hebben als bands niet kunnen reizen.
OT: Trump is vooral aan het scapegoaten. 
Roadburn kun je wel vergeten hoor. En Rewire al helemaal.
Tom Hanks en vrouw besmet
NBA stil gelegd
Republikeinen die een belangrijke wet blokkeren omtrent betaling loon tijdens crisis https://www.huffpost.com/entry/senate-go...61645ebff9

Vliegverkeer met Europa maand opgeschort. Amerikaanse artiesten kunnen dus niet terug vliegen, als ze al gaan vertrekken naar Europa.

De presidentscampagne zal ook wel worden stil gelegd, martial law incoming.

2020 is gecanceld
(12-03-2020, 02:31)Loov Wrote: De druk op ziekenhuizen en GGD is nu ook enorm. Toch? 

Dat het meer treft: c'est bon. Maar het ontwrichtende is nu dat 80% van de bevolking in Brabant thuis werkt en geen cent uitgeeft. Beter die 40% toch. Ik sprak een masseur die al zijn afspraken voor de komende 2 maanden heeft zien cancellen. Die kan dat nog wel uithouden maar niet veel langer. 

Ik weet niet wat voor gehucht indiaan woont maar op mijn werk is het chaos met mensen die thuis blijven en ik over gaten dicht aan het lopen ben. Alleen de ZZP'ers en 0-uren contracten zijn nu vol aan het werk en als ze moeten hoesten zorgen ze dat niemand het ziet. Me included. Want thuis zitten in quarantaine voor 2 weken, komt er hier gewoon niks binnen.

Je zegt het zelf; de druk op het medische stelsel begint nu al flink toe te nemen. Laat staan wat er gaat gebeuren als er geen maatregelen genomen gaat worden en het zich nog veel meer gaat verspreiden.  

Zo is de verwachting dat ongeveer 10% van alle besmette patiënten op een afgesloten Intensive Care terecht komt. Van deze afgesloten bedden zijn er in Nederland zo`n 200. 

En kijk naar de sterftecijfers in Italie; deze liggen nu op 6,6 % en in de regio Lombardije zelfs op 8,5 %.  

Het is een numbers game; individueel lijkt COVID19 misschien niet onoverkomelijk, maar kan (en gaat) Nederland gruwelijk in de problemen brengen.
Dan blijf ik gewoon wat langer in Thailand. Hier iets van 53 gevallen waarvan er 33 genezen zijn en 1 is overleden. Maar goed een Thai geeft normaliter ook geen hand en de mensen hier luisteren nog naar het gezag.
(12-03-2020, 09:48)TheUncleG Wrote:
(12-03-2020, 02:31)Loov Wrote: De druk op ziekenhuizen en GGD is nu ook enorm. Toch? 

Dat het meer treft: c'est bon. Maar het ontwrichtende is nu dat 80% van de bevolking in Brabant thuis werkt en geen cent uitgeeft. Beter die 40% toch. Ik sprak een masseur die al zijn afspraken voor de komende 2 maanden heeft zien cancellen. Die kan dat nog wel uithouden maar niet veel langer. 

Ik weet niet wat voor gehucht indiaan woont maar op mijn werk is het chaos met mensen die thuis blijven en ik over gaten dicht aan het lopen ben. Alleen de ZZP'ers en 0-uren contracten zijn nu vol aan het werk en als ze moeten hoesten zorgen ze dat niemand het ziet. Me included. Want thuis zitten in quarantaine voor 2 weken, komt er hier gewoon niks binnen.

Je zegt het zelf; de druk op het medische stelsel begint nu al flink toe te nemen. Laat staan wat er gaat gebeuren als er geen maatregelen genomen gaat worden en het zich nog veel meer gaat verspreiden.  

Zo is de verwachting dat ongeveer 10% van alle besmette patiënten op een afgesloten Intensive Care terecht komt. Van deze afgesloten bedden zijn er in Nederland zo`n 200. 

En kijk naar de sterftecijfers in Italie; deze liggen nu op 6,6 % en in de regio Lombardije zelfs op 8,5 %.  

Het is een numbers game; individueel lijkt COVID19 misschien niet onoverkomelijk, maar kan (en gaat) Nederland gruwelijk in de problemen brengen.

Kom eens met bronnen voor je cijfers. Ook voor wat je zei dat het virus steeds agressiever muteert. 

Niet voor een sneer, maar omdat ik oprecht benieuwd ben.
(12-03-2020, 08:43)Loov Wrote: Is geen sneer. 

Maar kom eens met een bron dan. Want in dat filmpje van dat ziekenhuis zegt die man nergens dat, dat virus groeit. 

Voor de rest doet Trump wel mega rigoureus. Gelukkig is Roadburn nog net meer dan 'n maand verwijderd. Maar dat gaat gevolgen hebben als bands niet kunnen reizen.
Zoiets werkt niet op "1 bron". Zoiets werkt op miljoenen testen en het resultaat ervan, de fenologie de er achter zit (check bijvoorbeeld: https://www.gisaid.org/epiflu-applicatio...ov-19-app/). Genetica is gewoon complex, net zoals je vraagt om bewijs dat er net zoveel planeten bestaan zoals wij dat zeggen dat het is. Hier staat het ook enigzins uitgelegd, maar zoals gezegd blijft het complex: https://www.researchgate.net/publication...19_genomes.

Niemand gaat hier jou het bewijs tonen wat jij wilt zien. In dat kader, ja we praten elkaar na. We geloven inderdaad wat artsen, doktoren, en onderzoekers ons vertellen. Ik kan dat best in twijfel trekken, maar ik geloof ook dat de aarde rond is in plaats van vierkant. Het is niet zwart-wit. En een pandemie roepen ze echt niet zomaar uit. Ieder virus muteert, dat is "normaal". Maar uit metingen kan men de ontwikkeling in kaart brengen aan wat er aan de hand is (zie https://academic.oup.com/nsr/advance-art...36/5775463) . Op basis van die mutaties moet je ook medicatie ontwikkelen.

We zullen ook leren met de kennis die is opgedaan in andere landen. In China lijkt de extreme maatregelen toch echt zijn vruchten af te werpen.
(12-03-2020, 12:00)Loov Wrote:
(12-03-2020, 09:48)TheUncleG Wrote:
(12-03-2020, 02:31)Loov Wrote: De druk op ziekenhuizen en GGD is nu ook enorm. Toch? 

Dat het meer treft: c'est bon. Maar het ontwrichtende is nu dat 80% van de bevolking in Brabant thuis werkt en geen cent uitgeeft. Beter die 40% toch. Ik sprak een masseur die al zijn afspraken voor de komende 2 maanden heeft zien cancellen. Die kan dat nog wel uithouden maar niet veel langer. 

Ik weet niet wat voor gehucht indiaan woont maar op mijn werk is het chaos met mensen die thuis blijven en ik over gaten dicht aan het lopen ben. Alleen de ZZP'ers en 0-uren contracten zijn nu vol aan het werk en als ze moeten hoesten zorgen ze dat niemand het ziet. Me included. Want thuis zitten in quarantaine voor 2 weken, komt er hier gewoon niks binnen.

Je zegt het zelf; de druk op het medische stelsel begint nu al flink toe te nemen. Laat staan wat er gaat gebeuren als er geen maatregelen genomen gaat worden en het zich nog veel meer gaat verspreiden.  

Zo is de verwachting dat ongeveer 10% van alle besmette patiënten op een afgesloten Intensive Care terecht komt. Van deze afgesloten bedden zijn er in Nederland zo`n 200. 

En kijk naar de sterftecijfers in Italie; deze liggen nu op 6,6 % en in de regio Lombardije zelfs op 8,5 %.  

Het is een numbers game; individueel lijkt COVID19 misschien niet onoverkomelijk, maar kan (en gaat) Nederland gruwelijk in de problemen brengen.

Kom eens met bronnen voor je cijfers. Ook voor wat je zei dat het virus steeds agressiever muteert. 

Niet voor een sneer, maar omdat ik oprecht benieuwd ben.

Bron voor aantal afgesloten IC bedden: https://www.parool.nl/nederland/voorzitt...~b339334f/ 

Bron voor sterftecijfer Italie: http://twitter.com/yarotrof/status/1237791558734352385
Dit is het beste overzicht van informatie wat ik totnogtoe heb gevonden: https://arstechnica.com/science/2020/03/...ronavirus/ (wel ietwat op de VS gefocust)

In Denemarken is er vanaf vandaag 2 weken lock-down. Dus ik moet minstens 2 weken thuiswerken, cafe's zijn dicht, concerten afgelast... Het wordt tijd om waar eens Netflix te nemen lijkt me.
(11-03-2020, 23:53)Locor Wrote: Hier ook nog een interessant stuk over waarom snel in te grijpen en maatregelen te nemen: https://medium.com/@tomaspueyo/coronavir...d3d9cd99ca

Ik begin er ondertussen ook wel de noodzaak van in te zien. Een paar dagen geleden zat ik ook nog in kamp "nuchtere Hollander", maar terecht dat je het serieus neemt Indiaantje.
Vergelijkbaar met dit interessante betoog: de epidemie kan alleen tot stilstand gebracht worden als wereldwijd álle overheden en bedrijven drastische maatregelen nemen (vergelijkbaar met China/Hongkong/Taiwan/Singapore) en de bevolking daarnaast hun eigen verantwoordelijk neemt.
Ik zie een baby boom over 9 maanden aankomen.
Ja, dat is juist het probleem.
De wereld is toch plat op de rug van 4 olifanten die weer op de rug van een schildpad staat? Wink

Bedankt voor de bronnen. Ik wil niks zien. Ik heb namelijk geen idee what the fuck is going on en heb het gevoel dat iedereen maar wat roept. Ik wil me zelf wel wat inlezen om een goed beeld te krijgen. De ruis er uit strippen, en dat is voor mij ook beweringen die hier worden gedaan zonder onderbouwing.
Zonder onderbouwingen? Hierboven staat het vol met onderbouwingen...
(12-03-2020, 12:31)greenlander Wrote: Dit is het beste overzicht van informatie wat ik totnogtoe heb gevonden: https://arstechnica.com/science/2020/03/...ronavirus/ (wel ietwat op de VS gefocust)

In Denemarken is er vanaf vandaag 2 weken lock-down. Dus ik moet minstens 2 weken thuiswerken, cafe's zijn dicht, concerten afgelast... Het wordt tijd om waar eens Netflix te nemen lijkt me.

Dan was ik in ieder geval op tjid. Ik heb afgelopen weekend mijn broertje verhuisd vanuit Esbjerg, daar zaten de restaurants nog stampvol, ik had niet het idee dat een paar dagen later het land afgesloten zou worden.

En natuurlijk werd ik met mijn vader bij de grens doorverwezen, want vader en zoon in een gehuurde bus uit Nederland, daar moeten natuurlijk wel immigranten in zitten.
Heb even een algemeen topic aangemaakt, misschien wel beter.
Richard Branson en Mark Rutte. Als deze shit ooit voorbij is, zal de ''top of my list'' fucking lang zijn.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)