Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kunstwerken] Welke bekijk jij?
#76
Ook niet met nootjes erop?
Reply
#77
Voor alle Wolfgang Voigt/GAS liefhebbers: er is een speciale exhibitie over z'n werk in Keulen t/m 15 Januari (op die laatste dag is er ook een gesprek met hem).

https://kompakt.fm/news/wolfgang-voigt-werkschau
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
#78
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie...~b4a54804/

Erg goed stuk van Wieteke van Zeil over de aankoop van De Vaandeldrager.
[+] 6 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#79
Het is gewoon een dikke middelvinger naar iedereen in de culturele sector die er nog iets van probeert te maken in deze periode.
Reply
#80
Bwa, het ligt ingewikkelder dan dat en het is niet per se slecht nieuws als je het als feit an sich bekijkt

Het echte probleem is dat Van Engelshoven demissionair is en dit haar laatste dump on humanity wordt. Dus er is geen tendens ingezet om dik te investeren in wat van nationaal belang is. Het is haar enkel te doen om haar naam op een of andere muur.
Reply
#81
Waarom zou je het als feit an sich bekijken? In een land waarin steevast bezuinigd wordt op cultuur is zo’n uitgave nooit te verantwoorden.
Reply
#82
Juist wel. Het is een precedent om met geld te beginnen smijten. De grootste fout die onze sector kan maken, is internaliseren dat er schaarste is.
Reply
#83
Maar jij weet ook dat het dat in dit geval niet betekent.
Reply
#84
Neen, maar om andere redenen (zie eerdere post). De reactieve, in-een-kramp-schiet-Calimero-reactie van de sector is een ode aan het werk dat Zijlstra initieerde. Het getuigt van een kortzichtige, apolitieke en ultiem incompetente en dus tandloze sector (ten minste op directieniveau) die we ook al tijdens de coronacrisis zagen. Dat is wat Zijlstra wou. Bezuinigen? Die paar miljoenen voelt een rijk land als Nederland niet. Het ging altijd al om veel meer dan dat. Het was ideologie.

De enige juiste reactie is na dit is: mooi, trut. Kom nu maar met de rest van die milli's.
[+] 3 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#85
Koop zonder debat overigens en zo ongeveer 't twintigste zelfportret. Klaver voegde vervolgens nog even quasi bijdehand toe: dan ook 150 miljoen voor de rest van de sector.
Reply
#86
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie...~bd4dd519/

Zoiets bedoelde ik dus.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#87
Eervol natuurlijk wel, maar zoals al eerder aangegeven: 't zoveelste spiegelbeeldschilderij van de al met stip beroemdste schilder uit de NL gouden eeuw periode.
Reply
#88
Gisteren in Keulen naar Werkschau van GAS geweest bij Kompakt Records. Fijn gecureerde winkel hebben ze daar ook. En ook heel vette kantoren. Soit, daarover verschijnt binnenkort wel wat op een niet nader genoemde site.

'S ochtends voor het eerst in 8 jaar weer eens naar Ludwig geweest. Wat een waanzinnig museum blijft dat toch. Zelfs met een matig 'Picasso in Oost- en West-Duitsland'. Dat was net als Kirchner en Nolde in het Stedelijk weer zo'n expo die in de val van te veel context trapt, in dit geval ook verergerd door de nogal pauperopstelling. Over de persoon Picasso valt natuurlijk veels te veel te vertellen en het is ook grappig dat hij als communist pakweg Stalin verheerlijkte en hem zelfs nog heeft getekend, maar beter konden ze kiezen voor duidelijk te onderscheiden breuklijnen en dan specifiek volgens welke periode in z'n leven. In het Westen werd hij eigenlijk veel minder geprezen in de jaren '50, toen de USSR nog relevant was. Dat veranderde natuurlijk in zijn laatste levensjaren, al is het niet zo dat je die geschiedenis op een makkelijke of overzichtelijke manier meekrijgt tijdens die expo. Eerder flarden, en dan mag je je Duits ook wel opfrissen. Maar goed, de hele expo past sowieso goed bij de geschiedenis van Ludwig, dat met zo'n giga collectie abstract expressionisme illustreert hoe propaganda in West-Duitsland ook doorheen kunst werkte.

Verder was het wel lachen om zonder booster een bezoek te brengen aan Keulen, maar waar het 2G+ beleid net was ingevoerd. Met heel veel geluk toch nog iets kunnen eten, maar een terras o.i.d. zat er niet in. Ik wist niet eens dat het buiten de grensregio in NRWF al was ingevoerd. Ze neuken daar duidelijk niet rond met hun regels. Maar goed, over vijf dagen heb ik dat probleem voorlopig niet meer.
Reply
#89
Nice. Ben benieuwd naar de details over Werkschau.
Reply
#90
Dagje Den Bosch gedaan met naast die prachtige kathedraal ook de Goth-expo in het Designmuseum. Dunnetjes qua premisse, maar heel goed uitgevoerd en qua sfeer helemaal top. Aanrader voor wie spring-in-het-veld- en mensenmensen a priori kutzooi vindt, bijvoorbeeld.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#91
Yep, staat voor het Paas weekend op het program
Reply
#92
De grote I Will Survive-tentoonstelling van Hito Steyerl in het Stedelijk.

Fucking gruwelijk en urgent, ga daar heen. Dit is videokunst die in essentie het hele ''neoliberalisme-verhaal'' dat ik hier al jaren tracht te verkopen briljant verpakt en nog vele malen beter communiceert.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#93
Hmm, ik moet zeggen dat ik video toch wel de reggae van de kunstwereld vind. Ik heb het echt nog nooit goed zien gaan in een museale setting.
Reply
#94
Spoken word is uiteraard de reggae van de kunstwereld. Maar nee, Heyerls tentoonstelling haalde wat mij betreft moeiteloos het niveau van een William Kentridge expo die ik in 2017 in Louisiana Museum zag, om maar een referentie te geven. En het is zeker niet enkel video, de installaties/ruimtes zijn bijzonder goed aangekleed en vormgegeven.

Iemand die ik ken vindt Roadburn trouwens het reggae van de metal en met old skool reggae is verder niets mis, dus het is maar hoe je het bekijkt Wink
Reply
#95
Ik wil ergens in augustus naar documenta, mensen hier tips over hoe je dat het beste aanpakt? Ik zat eraan te denken een auto te lenen, en dan ergens in de buurt van Kassel op een camping te gaan staan oid (moet een beetje op mijn geld letten), en dan twee dagen wijden aan documenta. Alle tips zijn welkom!
Reply
#96
Wij gaan waarschijnlijk volgende week een dagje naar de Documenta. Eerst wandelen in de Harz en dan op de terugweg langs Kassel. Ben paar jaar geleden ook in die stad geweest, maar toen alleen Bergpark en Schloss Wilhelmshöhe bezocht. Wel erg mooi park, en wonderlijk museum. Gewoon een karrevracht Rembrandts, Rubens en Carravaggio’s tegen een muur geflikkerd en als bezoeker moet je maar even kijken wat je ermee kan.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#97
Wij gaan vanaf de 30e een dag of drie. Nog nooit geweest, ben benieuwd. Er is een camping die we gereserveerd hebben en die best dichtbij alles lijkt.
Reply
#98
Campingplatz Kassel toevallig? Die wil ik ook gaan reserveren.
Reply
#99
Ik vermoed het. Ivm drukte heeft mevr. Uplift het allemaal geregeld.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Zojuist dit kunstwerk gespot:

(02-08-2022, 22:21)Fenderboy Wrote: Be my guest derhalve.
[+] 2 users say Thank You to Koen for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)