Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk boek leest u?
#51
Dacht ik ook aan. Anders is Hotel Vertigo van Kees 't Hart een goed vakantieboek.
Reply
#52
geluksknikker Wrote:
Kasper Wrote:Iemand nog een tip voor een luchtig boek voor op vakantie? Iets als Het Diner.

Eveneens van Koch, Zomerhuis Met Zwembad al gelezen?

Ja, vorige vakantie.
Reply
#53
De Boeken dief van Markus Zusak. Al is die wel heel luchtig (wel heel mooi). Ik vind Knausgard tot dusver erg goed.
Reply
#54
Overigens vind ik Stoner ook best makkelijk weglezen.
Reply
#55
Schobbeyak Wrote:De Boeken dief van Markus Zusak. Al is die wel heel luchtig (wel heel mooi). Ik vind Knausgard tot dusver erg goed.

Eigenlijk zelfs een kinder/jeugdboek, maar fantastisch mooi inderdaad!
Reply
#56
Bedankt voor de tips, zal ze checken.
Reply
#57
Heb het boek "100 Jarige Man Die Uit Het Raam Klom en Verdween van Jonas Jonasson" voor de vakantie gekocht.
Reply
#58
Als je van absurde verhalen houdt is dat een prima boek. Ik ben de autobiografie van Keith Richards aan het lezen. Bij vlagen leuk, maar het gaat veel te veel over drugs.
Reply
#59
Kasper Wrote:Heb het boek "100 Jarige Man Die Uit Het Raam Klom en Verdween van Jonas Jonasson" voor de vakantie gekocht.
Heb me een kriek gelachen met dat boek.
Reply
#60
Heb gisteren op de boekenmarkt nog een paar klassiekers gekocht: Hersenschimmen van Bernelf, De ontdekking.. en Friedrich van Mulisch en In de Mist Van Het Schimmerijk van Hermans.

Had ook nog gekeken naar oa De Boekendief en Oorsprong Van Het Geweld, maar helaas niet gevonden.
Reply
#61
Kasper Wrote:en Friedrich van Mulisch

Siegfried?

Geweldig boek.

Ben nog bezig in het derde boek van Knausgard. Voor de vakantie heb ik:
John Williams - Stoner
Nathan Filer - De schok van de val

Eigenlijk wil ik daar nog eentje bij hebben, maar ik weet niet zo goed wat.
Reply
#62
Schobbeyak Wrote:
Kasper Wrote:en Friedrich van Mulisch

Siegfried?

Geweldig boek.

Ben nog bezig in het derde boek van Knausgard. Voor de vakantie heb ik:
John Williams - Stoner
Nathan Filer - De schok van de val

Eigenlijk wil ik daar nog eentje bij hebben, maar ik weet niet zo goed wat.

Ah stom, Siegfried natuurlijk.

Ben wel benieuwd wat je van Stoner vind, hoor er verschillende verhalen over. Heb het zelf nog niet gelezen.
Reply
#63
Kasper Wrote:Heb het boek "100 Jarige Man Die Uit Het Raam Klom en Verdween van Jonas Jonasson" voor de vakantie gekocht.

Mijn vriendin heeft m ook gekocht, als ze het boek uitheeft ga ik me daar eens aan wagen.
Reply
#64
De Larf van Midas Dekkers. Altijd mooi hoe deze bioloog naar onze diersoort kijkt.
Reply
#65
atthedrive-in Wrote:
Kasper Wrote:Heb het boek "100 Jarige Man Die Uit Het Raam Klom en Verdween van Jonas Jonasson" voor de vakantie gekocht.

Mijn vriendin heeft m ook gekocht, als ze het boek uitheeft ga ik me daar eens aan wagen.

Het is idd een absurd boek, heb het wel uitgelezen, maar dat ging niet altijd van harte. Humor in het boek is wel aardig.
Denk dat Schobbeyak het niks vind.
Reply
#66
Kasper Wrote:
atthedrive-in Wrote:
Kasper Wrote:Heb het boek "100 Jarige Man Die Uit Het Raam Klom en Verdween van Jonas Jonasson" voor de vakantie gekocht.

Mijn vriendin heeft m ook gekocht, als ze het boek uitheeft ga ik me daar eens aan wagen.

Het is idd een absurd boek, heb het wel uitgelezen, maar dat ging niet altijd van harte. Humor in het boek is wel aardig.
Denk dat Schobbeyak het niks vind.

Tot die conclusie was ikzelf ook gekomen. Wink
Reply
#67
Charles Bukowski - Pleasures of the Damned

Must.
Reply
#68
Misschien toch maar eens iets van Heleen van Royen gaan lezen.....

http://www.hpdetijd.nl/2013-08-07/recens...van-royen/
Reply
#69
Ik zou eerder een boek willen lezen van Brusselmans die het hele ouvre van Heleen recenseert.
Reply
#70
Raar stapeltje boeken gelezen op vakantie, vooral omdat de 3 die ik bij me had niet voldoende bleken.

David Sedaris - Van je familie moet je het hebben
Irvine Welsh - De bedgeheimen van de topkoks
Arjan Lubach - Magnus
Michael Chabon - Jiddische politiebond
Haruki Murakami - Na de aardbeving
1 of andere chicklit die als enige nog beschikbaar was en een volkomen rukeinde had.
Reply
#71
In de twee weken Italië:

Karl Ove Knausgard - Zoon - Toch weer een indrukwekkend boek, al vind ik deze wel de minste van de drie
John Williams - Stoner - Begint wat moeizaam, maar eindigt zeer sterk. Al vind ik de superlatieven een tikkeltje overdreven.
Dan Brown - Inferno - Altijd de ultieme strandboeken, maar merkte dat ik me toch begon te ergeren. Het grote verhaal is prima (het Dante gebeuren dan), maar de plotwendingen zijn te gezocht en de personages gewoon verschrikkelijk.
Nathan Filer - De schok van de val - Ik had eigenlijk al spijt van deze aankoop toen ik de boekenwinkel uitliep, weer zo'n boek geschreven uit het perspectief van iemand met een geestelijke afwijking, ik trek dat meestal toch slecht. Maar het bleek een geweldig boek te zijn. Echt een aanrader.

Nu bezig met Ik, Jan Cremer deel 1.
Reply
#72
Dan Brown - Inferno. Ik vond hem slecht en dan vooral her eind. Laten we zeggen dat het symbool Sudoku zijn beste tijd wel heeft gehad.
Nu Mark Billingham - uit de dood herrezen.
Reply
#73
Ik zag net dat vandaag het vierde deel van de autobiografie van Knausgard (Nacht) in de boekwinkel ligt. Gezien zijn eerlijkheid en het feit dat er in dit boek verder ingegaan wordt op zijn verliefdheid op een 13-jarig meisje, kan dit wel eens een heel heftig deel worden.
Reply
#74
Bert Wagendorp - Ventoux

Mooi boek.
Reply
#75
Ik, Zlatan! Wat een geweldige idioot
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)