Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk boek leest u?
#76
Tijdens vakantie eindelijk weer eens boeken uitgelezen:

Bert Wagendorp - Ventoux
Laurent Binet - HhhH

Nu maar weer verder in de bio van Keith Richards
Reply
#77
Steve Tesich - Karoo

Nu:

Karl Marlantes - Matterhorn
Reply
#78
David Byrne - How Music Works

Wat een verademing tussen al die (auto)biografieën van muzikanten met te veel sterke verhalen.
Reply
#79
Bukowski - Women

Ben nog niet heel erg onder de indruk.

Matterhorn was trouwens wel een geweldig boek.
Reply
#80
Ben bezig met Vader van Knausgard, heel mooi boek.
Reply
#81
Cloud Atlas
Reply
#82
Charles Lewinsky - Terugkeer ongewenst

Ik zou mensen de tip geven om deze €22,50 in de broekzak te houden. Ook al vind je Het lot van de familie Meijer wel heel leuk, hier wordt je niet heel gelukkig van. Ik ben helaas al over de helft en ik vind het zonde om hem nu weg te leggen. Even doorbijten en dan kan ik daarna aan Butcher's Crossing van John Williams beginnen.
Reply
#83
Er komt een nieuwe Murakami in januari.

http://www.atlascontact.nl/boek/de-kleur...rimsjaren/
Reply
#84
Schobbeyak Wrote:Er komt een nieuwe Murakami in januari.

http://www.atlascontact.nl/boek/de-kleur...rimsjaren/


Mooi, ben erg benieuwd. Slaap vond ik niet echt bijzonder, maar dat is geen volwaardig roman.
Reply
#85
Zojuist Butcher's Crossing van John Williams uitgelezen. Het heeft qua verhaal en tijd nul verwantschap met Stoner, maar qua sfeer en tragiek duidelijk wel.

Nu: Michel Houellebecq - De kaart en het gebied.
Reply
#86
Iemand bekend met het werk van Ilja Leonard Pfeijffer? Welke boeken zijn aan te raden?

Nu bezig aan The Finkler Question van Howard Jacobson, leest als een trein. Zondag 1Q84 van Murakami gekocht dus kan nog even vooruit.
Reply
#87
Haruki Murakami - De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn perlgrimsjaren

Werd niet heel goed ontvangen door fans en pers, maar ik was eigenlijk wel positief verrast. Mooi boek!

Nu Joel Dicker - De waarheid over de zaak Harry Quebert

Prijzen, aanbevelingen, alles. Het leest wel lekker weg, maar is ook bloedirritant af en toe.
Reply
#88
Schobbeyak Wrote:Nu Joel Dicker - De waarheid over de zaak Harry Quebert

Prijzen, aanbevelingen, alles. Het leest wel lekker weg, maar is ook bloedirritant af en toe.

Same.

Ben er nog niet kapot van.
Reply
#89
Fitz Wrote:
Schobbeyak Wrote:Nu Joel Dicker - De waarheid over de zaak Harry Quebert

Prijzen, aanbevelingen, alles. Het leest wel lekker weg, maar is ook bloedirritant af en toe.

Same.

Ben er nog niet kapot van.

Geforceerde mystiek, veel te ver gezocht plot, maar wel binnen 4 dagen uitgelezen.

Karl Ove Knausgard - Engelen vallen langzaam
Reply
#90
Enkele aardige koopjes:

Pete McCarthy - McCarthy's Bar
Novelist van diverse tv en radioseries op de Britse eilanden... wanneer je iets met pubs - of het Ierse erfgoed hebt.

Nu ongeveer op de helft:

Boudewijn van Houten - Een Lichtzinnig Leven.
Een nogal eigenzinnig schrijver die zich al eerder over diverse gangbare opvattingen heeft gebogen.
Al betreft het hier niet altijd filosofie, maar ook wel een directe vorm van onderbuikgevoel, is het wel degelijk scherp en hilarisch leesvoer.
Reply
#91
Het boekenweekgeschenk. Tommy Wieringa trekt de stijgende lijn door.
Reply
#92
Maar hij moet ook uit een heel diep dal (of beter een trog) komen als je Joe Speebboot meerekent.
Reply
#93
Sinds Joe Speedboat ben ik ook wat huiverig om wat te lezen van Tommy WWieringa. Ben gisteren begonnen in Meester Mitraillette. Kijken of het de verwachtingen waarmaakt.
Reply
#94
Na 50 pagina's Joe Speedboot acht ik de kans klein dat ik nog eens iets van Tommy lees. Vind hem ook al weinig sympathiek overkomen in de media.
Reply
#95
Cosmos van Sagan als prelude voor de nieuwe reeks;
Reply
#96
Uplift Wrote:Cosmos van Sagan als prelude voor de nieuwe reeks;

Oh ja, shit, dat ga ik geheid vergeten.
Reply
#97
Heeft iemand De Toverberg wel eens gelezen. Ik zit er al dik een jaar tegenaan te hikken, maar heb me er nog nooit toe kunnen zetten.
Reply
#98
Niet gelezen, maar ben wel benieuwd wat je van Meester Mitraillette vind. Verhaal spreek me wel aan.
Reply
#99
Schobbeyak Wrote:Heeft iemand De Toverberg wel eens gelezen. Ik zit er al dik een jaar tegenaan te hikken, maar heb me er nog nooit toe kunnen zetten.

Gooi hem dan weg!
Reply
Kasper Wrote:Niet gelezen, maar ben wel benieuwd wat je van Meester Mitraillette vind. Verhaal spreek me wel aan.

Het is een prima boek. Leuk, vermakelijk, niet wereldschokkend.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)