Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk boek leest u?
Stond al lang op mijn lijstje maar eindelijk begonnen aan Guns, germs and steel, soms wat gedetailleerd maar vooralsnog erg interessant.
Reply
Black Soldier Fly - Biowaste Processing (a step-by -step-guide)

gratis download via eawag.com

Dit wordt de toekomst ipv sojabonen en vismeel.
Reply
Volgens mij zijn er hier weinig (of geen) mensen die fantasy lezen dus dit zal wel aan lucht geadresseerd worden: 

Net de laatste letter van The Daevabad Trilogy gelezen. Arabische fantasy serie geschreven door S.A. Chakraborty die dat echt geweldig heeft gedaan. Het was in het begin erg wennen en verwarrend om wegwijs te krijgen in de Arabische fantasy creatures die mij simpel weg minder bekend zijn. Maar het was geweldig om een keer een andere 'take' te lezen op het fantasy genre. Het is ook wel de meest satisfied serie die ik in tijden heb gelezen waarbij het verhaal alles heeft en prachtig wordt afgesloten en ik eigenlijk met geen enkele vraag zit over het einde. Ook gewoon netjes elk jaar een nieuw deel van de serie uitbrengen (het kan dus wel R.R. Martin & Patrick Rothfuss).
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
Ik lees nog steeds te weinig, maar mijn vriendin is sinds kort helemaal gek van de app Storytel. Gezien het ruime aanbod aan e-books of audioboeken zit ik te overwegen zelf ook mee te gaan doen met een familie-abonnement.

Heeft hier iemand ervaring met deze app?
Reply
Yes, ik ben ingelogd op het account van mijn vrouw. Dat werkt prima als je niet tegelijk luistert. Ik luister altijd boeken/podcasts op de fiets van en naar werk. Bevalt best goed!
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Dank je wel Matthijs, kunnen jullie wel tegelijk luisteren als een van jullie offline is? Ik wil dat wel heel graag kunnen, daarom overweeg ik vooral dat familie-abonnement voor 3 euro extra per maand.

We delen mijn Spotify account al en dat gaat ook niet altijd goed, in dat gedoe heb je natuurlijk geen zin als je net rustig zit te lezen.
Reply
(28-08-2020, 11:24)Maynard-J Wrote: Dank je wel Matthijs, kunnen jullie wel tegelijk luisteren als een van jullie offline is? Ik wil dat wel heel graag kunnen, daarom overweeg ik vooral dat familie-abonnement voor 3 euro extra per maand.

We delen mijn Spotify account al en dat gaat ook niet altijd goed, in dat gedoe heb je natuurlijk geen zin als je net rustig zit te lezen.

Volgens mij kan dat wel, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Het komt amper voor dat we tegelijk willen luisteren.
Reply
(28-08-2020, 14:17)matthijs603 Wrote:
(28-08-2020, 11:24)Maynard-J Wrote: Dank je wel Matthijs, kunnen jullie wel tegelijk luisteren als een van jullie offline is? Ik wil dat wel heel graag kunnen, daarom overweeg ik vooral dat familie-abonnement voor 3 euro extra per maand.

We delen mijn Spotify account al en dat gaat ook niet altijd goed, in dat gedoe heb je natuurlijk geen zin als je net rustig zit te lezen.

Volgens mij kan dat wel, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Het komt amper voor dat we tegelijk willen luisteren.

We zullen het eens proberen op haar account, als dat niet werkt gaan we wel voor dat andere abonnement.
Reply
Best relaxt. Een audioboek in de tuin op 't loungebankje.
Reply
(12-05-2020, 11:49)Fenderboy Wrote: Rutger Bregman - De Meeste Mensen Deugen
In dit boek verweeft ie de jongste inzichten uit de psychologie, de economie, de biologie en de archeologie.
Een visionair?

Ik heb ongeveer 400 pagina’s een “oke, en wanneer komt het nou” gevoel gehad, toen was ik er al bijna doorheen. Hij probeert mensen een spiegel voor te houden met een compilatie aan ideeën van anderen en doet dat in een stijl waarmee je een groep 8 klas zou aanschrijven. Zelfs het lettertype is erop aangepast. Ik vond het helemaal niks.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
Hmm, dat kan en ik snap je punten ook wel, maar de hoofdstukken in het midden waar hij heel toegankelijk en op toch wel overtuigende wijze een aantal dogma's uit de sociale wetenschappen weerlegt (bystandereffect, Standford Prisoners Dilemma bijvoorbeeld) vond ik toch wel sterk hoor.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Bijna klaar met De Avonden. Deprimerende zit, maar ook echt hilarisch.
Reply
De Pest van Camus, want dat moest dit jaar nog. Helpt ook beter te begrijpen waar dit recente artikel op slaat: https://jacobinmag.com/2020/12/albert-ca...sm-algeria
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Onlangs Goede Mannen van Arnon Grunberg gelezen: een verhaal over verlies, zeer wrang en meedogenloos richting de hoofdpersonen, maar toch ook prachtig en soms erg geestig. Die gaat me wel bijblijven.

Begonnen aan Rotterdam Goddamn, het boek over de Rotterdamse muziekscene door Jasper Willems, die nog een tijdje interviews voor Kicking the Habit schreef (en bij tal van andere media). Zijn stijl blijft superuitbundig en erg aanstekelijk. Te bestellen via Front: https://fr-nt.nl/rotterdam-goddamn/
[+] 2 users say Thank You to JorisR for this post
Reply
Ik ben nu ongeveer halverwege de omnibus van Neil Gaiman's Sandman comics. Heel gave verkenning van verhalen en metafysica, zoals Gaiman dat ook deed in American Gods en Good Omens, maar dan op een indrukwekkend grote schaal, en heel interessante episodische structuur.
Reply
(31-12-2020, 11:10)thomas9790 Wrote: Bijna klaar met De Avonden. Deprimerende zit, maar ook echt hilarisch.

Heerlijk ja, die omschrijvingen als hij aan tafel zit bij zijn ouders zijn echt heel mooi - ik had niet gedacht ooit iets te lezen wat zo mijn eigen aan-tafel-ervaringen met ouders zou vatten (het zijn aardige mensen hoor maar als je voor de honderste keer je vader weer gestampte aardappels naar binnen ziet werken knapt er af en toe iets).
[+] 1 user says Thank You to halfvollemelk for this post
Reply
(31-12-2020, 16:28)halfvollemelk Wrote:
(31-12-2020, 11:10)thomas9790 Wrote: Bijna klaar met De Avonden. Deprimerende zit, maar ook echt hilarisch.

Heerlijk ja, die omschrijvingen als hij aan tafel zit bij zijn ouders zijn echt heel mooi - ik had niet gedacht ooit iets te lezen wat zo mijn eigen aan-tafel-ervaringen met ouders zou vatten (het zijn aardige mensen hoor maar als je voor de honderste keer je vader weer gestampte aardappels naar binnen ziet werken knapt er af en toe iets).

"Het gaat slecht, verder gaat het goed"
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
Nu rond de helft van Ham on Rye. Had nog niet eerder iets van Bukoswki gelezen dus dit leek me wel een aardig startpunt. Leest lekker vlot weg tot zover.
Reply
Inherent Vice

Onderstreept nog eens hoe goed de film is
Reply
Nadat ik het boek had gelezen vond ik de film juist tegenvallen, veel minder in staat om die paranoia/stonede staat-van-zijn te vangen, en bovendien minder geestig - het boek was enorm 'vol' waar de film juist 'leeg' voelde (bij gebrek aan beter vermogen om dit duidelijk uit te drukken van mijn kant)

Die hele parade aan merkwaardige personages, en daarnaast de onduidelijkheid wat er nou wel daadwerkelijk plaatsvond en wat enkel werd gehallucineerd/ingebeeld, de film voelde daarnaast gezien veel meer recht-toe-recht-aan en oppervlakkig
Reply
Een film zal altijd leger voelen dan een boek, zeker op descriptief niveau. Maar de essentie en sfeer worden in de film geslaagd weergegeven, vind ik. Nu goed, ik zit nog niet eens aan de helft van het boek, dus ik kan nog geen eindoordeel vellen.
Reply
Ja die film is ook zeker genietbaar, met name de Joaquin Phoenix en Josh Brolin scènes zijn heerlijk, alsmede de score
Reply
(31-12-2020, 11:29)JorisR Wrote: Onlangs Goede Mannen van Arnon Grunberg gelezen: een verhaal over verlies, zeer wrang en meedogenloos richting de hoofdpersonen, maar toch ook prachtig en soms erg geestig. Die gaat me wel bijblijven.

Begonnen aan Rotterdam Goddamn, het boek over de Rotterdamse muziekscene door Jasper Willems, die nog een tijdje interviews voor Kicking the Habit schreef (en bij tal van andere media). Zijn stijl blijft superuitbundig en erg aanstekelijk. Te bestellen via Front: https://fr-nt.nl/rotterdam-goddamn/



Tof. Doet me ook herinneren aan de poster waarop stond dat deze maand het nieuwe rats on rafts album uit komt.

En inderdaad een bekend gezicht.
Reply
Over de boekhandel(s) in 't bijzonder gaan de volgende zorgen in de samenleving. Er staan er klaarblijkelijk zeker 75 % van op omvallen. Er ontstaan onder druk van deze (laatste?) lockdown wel meer lastige issues.
Reply
De familie Doorzon. Echt veel platter kon 't vroeger ook niet, hè? Big Grin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)