Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Albums van 2017 die het vermelden waard zijn...
#76
(20-03-2017, 13:29)hythloth Wrote: Dus toch verteerbaar? Werd snel moe van die vibe. Misschien nog een kans geven vlak voor BKS.

Post-ironische glijmuziek met fart jokes dekt de lading ongeveer.

Maar Thundercat is gewoon een zeer sterke muzikant. Alleen wil/kan hij zichzelf niet serieus nemen en is die gast serieus permafried. Ik heb altijd al problemen gehad met hoe Brainfeeder muzikale genialiteit benadert, maar in dit geval lukt het me na redelijk wat luisterbeurten toch om er de waarde van in te zien. 

Sowieso wel iets voor jou, lijkt me.
Reply
#77
Ik beluister Drunk nu nogmaals en het klinkt idd overtuigender. Wel een hoog ADD-gehalte met 23 nummers waarvan het merendeel relatief kort zijn; net als een track gaat grooven is het weer voorbij. Vorig jaar's vergelijkbare Junk van M83 deed dit beter.
Reply
#78
Tja, maar Junk van M83 is wat betreft aangebrande muziek een onbereikbare maatstaf geworden. Thundercat moet het meer van humor hebben.
Reply
#79
Belangrijke afweging: beginnen met opsteken tijdens Thundercat op BKS (late zondagmiddag ofzo), of wachten tot wanneer Radiohead begint voor maximaal effect.
Reply
#80
Zowel Real Estate als Spoon hoor, helemaal omdat ik bij beide het gevoel heb dat ze nog wel even verder kunnen groeien. Hoogtepunt van de twee platen samen is vooralsnog Two Arrows (Real Estate), maar I Ain't The One (Spoon) is ook wel een heerlijk voorbeeld van hoe je nog wel met een ballad kunt wegkomen.
Reply
#81
Real Estate - In Mind

Sterke lome liedjes op hun best klinkende plaat. Mooi hoe die band binnen hun eigen sluimeridioom blijft doorgroeien. Met In Mind zetten ze het crede 'elke plaat weer wat beter dan de vorige' in ieder geval voort.

Eveneens zeer het vermelden waard in de indiehoek:

The Homesick - Youth Hunt
Jay Som - Everybody Works
Reply
#82
Alvast een volmondige ja voor Spoon. Over een paar maanden maar naar Keulen voor een concertje.
Reply
#83
(06-03-2017, 13:06)Uplift Wrote: Jonwayne - Rap Album 2
Reply
#84
Smile
Reply
#85
(22-03-2017, 20:53)Koen Wrote:
(06-03-2017, 13:06)Uplift Wrote: Jonwayne - Rap Album 2

Kan ik mij bij aansluiten.
Reply
#86
Mount Eerie - A Crow Looked At Me
Reply
#87
(24-03-2017, 17:40)Roel87 Wrote: Mount Eerie - A Crow Looked At Me

100% mee eens. Schitterende plaat
Reply
#88
Iemand enig idee waar die plaat te koop is? Velvet en Plato hebben 'm (nog) niet staan.
Reply
#89
Soulwax - FROM DEEWEE
Reply
#90
Soulwax - From Deewee

Verdomd lekker tijdens het hardlopen.
Reply
#91
Planning for Burial - Below the House

Een mix van shoegaze met metal en post-rock invloeden en tevens een ambient sausje. Niet echt een luchtige lenteplaat, maar wel ontzettend goed.
Reply
#92
(07-04-2017, 22:26)TheUncleG Wrote: Planning for Burial - Below the House

Een mix van shoegaze met metal en post-rock invloeden en tevens een ambient sausje. Niet echt een luchtige lenteplaat, maar wel ontzettend goed.

The Flenser is een erg ondergewaardeerd platenlabel. Zou de releases van Have A Nice Life (voornamelijk Deathconsciousness), eerdere albums van Planning for Burial (Desideratum) en Giles Corey (s/t) aanraden. Klinkt allemaal als blackgaze met vleugjes ambient en post-rock en is nergens luchtig of zomers, maar je kan er op een regenachtige donkere avond heerlijk in verdrinken.
Reply
#93
Thanks voor je tips, zal daar eens induiken.
Reply
#94
Haters gonna hate: Father John Misty - Pure Comedy
Reply
#95
(08-04-2017, 19:03)RH80 Wrote: Haters gonna hate: Father John Misty - Pure Comedy
Reply
#96
Mount Eerie - A Crow Looked at Me.

Ja, goeiedag. Na elke luisterbeurt moet ik mezelf toch even van de grond opvegen. Sowieso de moeilijkste plaat van het jaar, maar op een bepaalde manier een instant classic/meesterwerk. Eat shit, Sun Kil Moon.
Reply
#97
(10-04-2017, 23:28)Uplift Wrote: Mount Eerie - A Crow Looked at Me.

Ja, goeiedag. Na elke luisterbeurt moet ik mezelf toch even van de grond opvegen. Sowieso de moeilijkste plaat van het jaar, maar op een bepaalde manier een instant classic/meesterwerk. Eat shit, Sun Kil Moon.

Snap ik dus echt niks van.
Reply
#98
Van de omschrijving of van de plaat?
Reply
#99
De plaat.
Reply
Wat snap je niet? Want wat ie zegt/vertelt is toch allemaal vrij letterlijk. En verder eens met alles wat Uplift zegt
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)