Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Albums van 2017 die het vermelden waard zijn...
#51
Klinkt uitdagend Joris.
Bedankt!
Reply
#52
(28-02-2017, 14:25)JorisR Wrote: Blanck Mass - World Eater

Brute nieuwe soloplaat van Benjamin Powers (ook Fuck Buttons). De aanmoediging 'play at maximum volume' staat in het cd-hoesje, maar die aanbeveling is op zich niet nodig. Vrijdag uit. Stream hier: http://www.npr.org/2017/02/23/515637311/...orld-eater

Geweldige plaat.
Reply
#53
Bedankt voor de tip, weggeblazen op kantoor. Meteen even aankopen straks via iTunes.
Reply
#54
Dirty Projectors - s/t (alsnog)
Reply
#55
Cloud Nothings - Life Without Sound

Minder noisey dan de vorige plaat, maar ik kan de wat meer gestroomlijnde liedjes wel waarderen. Gek genoeg nog niet voor de zomerfestivals in NL geboekt volgens mij, terwijl een nummer als Modern Art er toch om vraagt om door een volle tent te worden meegeblerd.
Reply
#56
(02-03-2017, 22:03)Gunnar Wrote: Gek genoeg nog niet voor de zomerfestivals in NL geboekt

Doen nu een uitgebreide EU-tour (met o.a. Paradiso volgende week) en gaan dan terug naar Amerika voor een tour, waar ze het grootste gedeelte van de zomer blijven. In Augustus hebben ze nog niks staan, dus zou kunnen dat ze dan nog terug komen.
Reply
#57
Vargdöd - Brutal Disciplin
Reply
#58
Visible Cloaks - Reassembladge

Experimentele electronica, ambient, drone, van alles wat, maar vooral een heel vet album.
Hoogtepunten: Circle, Neume en Place
Reply
#59
Jonwayne - Rap Album 2
Reply
#60
Hurray for the Riff Raff - The Navigator

Geweldige plaat, mix van americana, roots, folk met hier en daar soul, latin en zelfs gospel.
Reply
#61
M-Dot - Ego and the Enemy.

Ik twijfelde om het te posten, het is geen top 10 album maar wel een fijne hiphop album met een heerlijke flow, het grootste nadeel aan het album is dat het te lang duurt naar mijn smaak (duurt 1 uur).
Reply
#62
The Homesick - Youth Hunt

Uitdagende indieband uit Dokkum.
Reply
#63
Shit and Shine - Total Shit!

Shit and Shine blijft voor mij een van de meest onvoorspelbare hedendaagse artiesten. Waar het album begint met 2 catchy tracks, begint het te wiebelen bij track 3, die al redelijk Container-light is. Track 4 heeft zelfs flinke funk-invloeden. Maar vanaf nummer 5 vliegen de samples en piepjes je om de oren, veelal ondersteund door een lastig dansbare melodie. En de laatste track? Noisecore. Natuurlijk.
Reply
#64
Xiu Xiu - Forget

Geen makkelijke plaat, maar wel het zeldzame soort werk dat aan je ribben blijft plakken. Graaf je dieper in de songteksten en wat Jamie Stewart allemaal tracht te zeggen, en je wordt er ongemakkelijk van.

Tegelijk muzikaal een pak toegankelijker dan de vorige (volwaardige) Xiu Xiu-plaat.
Reply
#65
Ik ga m weer een proberen, maar ze hebben mij sinds Women as Lovers niet meer echt weten te grijpen.
Reply
#66
Voor liefhebbers van dingen als Floating Points: Don't DJ - The Essence Of Our Being Is To Overcome It

https://www.youtube.com/watch?v=AQOtHvZrBJM
Reply
#67
Jens Lekman - Life will see you now. Toffe zomerplaat gewoon.
Reply
#68
Tinariwen - Elwan
Reply
#69
Rock Alliance - idem
Opvolgers voor GNR?
Reply
#70
Geen idee, maar mocht het zo zijn, dan komen ze net als hun voorganger graag aan de late kant.
Reply
#71
Dat lijkt me wel een statement.
Ik weet wel dat ik benieuwd ben, of dit al ergens in Europa live ergens staat.
Gasten komen uit Canada.
Reply
#72
Thundercat - Drunk. Het vergt nog een pak meer moeite dan die Dirty Projectors-plaat en het blijft fucking raar met o.m. Wiz Khalifa en Parrell Williams erop.

En toch is de vibe echt briljant. KoS, aanrader.
Reply
#73
Dus toch verteerbaar? Werd snel moe van die vibe. Misschien nog een kans geven vlak voor BKS.
Reply
#74
(13-03-2017, 12:34)Uplift Wrote: Jens Lekman - Life will see you now. Toffe zomerplaat gewoon.

Met een zonnetje en graad of 17 zoals vorige week donderdag inderdaad fijn. Night Falls Over Kortedala van hem ook al geluisterd?
Reply
#75
Nope; ga ik doen! thx
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)