Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die dude(tte) kan ik juíst uitstaan!
#1
Klagen is natuurlijk lekkerder dan complimenteren, zeker op een forum, maar na 34 pagina's over wie we niet kunnen uitstaan leek het mij interessant om eens te kijken welke figuren die in de media verschijnen we juist wél uit kunnen staan.

Wat me vooral opviel is dat niemand hier nog heeft gereageerd op de viral van Jan Terlouw. Waaien we hier met de wind mee? Ik eigenlijk wel; mooi hoe hij mensen weet te verbinden door in zijn speech zowel de kracht van het conservatieve als het progressieve mensbeeld samen weet te ballen tot een oproep tegen zowel het populisme als het neoliberalisme in de politiek en maatschappij. Wie hem nog niet heeft gezien (de Belgen wellicht?): o.a. hier te vinden: http://www.ad.nl/tv-en-radio/jan-terlouw...~a29f0b11/

Verdere personen die ik waardeer om wat ze doen en om hoe hun karakter overkomt:

- Leonardo DiCaprio (mooi dat hij zijn bekendheid inzet om ambassadeur van het klimaat te zijn)
- Chris Zegers (zeer sympathiek in o.a. Wie is de Mol?)
- Tom Dumoulin (geweldige uitstraling als sportman en nog een slimme gast ook).
Reply
#2
Chris Zegers en Tom Dumoulin zijn mooie gasten. 

Peter Sagan (belangrijke en positieve man voor het wielrennen) en Johan Derksen mag ik ook.
Reply
#3
(03-12-2016, 12:27)Kasper Wrote: Chris Zegers en Tom Dumoulin zijn mooie gasten. 

Peter Sagan (belangrijke en positieve man voor het wielrennen) en Johan Derksen mag ik ook.
Het lukt me overigens nog niet goed jullie beiden te quoten.
Johan Derksen is wel slim, maar ook Wilfried van Genee lijkt me wel een coole gast.
Ben verder niet zo 'n koerskenner van de laatste seizoenen als jullie natuurlijk, maar Sagan herinner ik me dacht ik.. van de Brabantse pijl in 2013.
En dan Jan Terlouw.. wat een kerel met visie! Subliem dat je dit stukje uitzending nog even deelde Matthijs.
Ik had dit item anders gemist.
Reply
#4
M.b.t. die Terlouw-speech vind ik het opmerkelijk en schrijnend dat je met niets nieuws zeggen bij wijze van spreken een heel land op zijn kop kan zetten. Dat we het klimaat verkloten en dat politici hun campagnebeloftes niet na komen was hoop ik al langer bekend. Ook zijn oplossing - politici moeten nu maar eens gaan doen wat ze zeggen, de overheid moet een radicale omslag maken naar duurzame energie - vond ik naïef. Leuk en aardig allemaal, maar wie begint hiermee? Ik denk dat Terlouw een oplossing binnen het huidige systeem ziet, die er naar mijn verwachting niet is.
Reply
#5
(03-12-2016, 11:24)matthijs603 Wrote: Klagen is natuurlijk lekkerder dan complimenteren, zeker op een forum, maar na 34 pagina's over wie we niet kunnen uitstaan leek het mij interessant om eens te kijken welke figuren die in de media verschijnen we juist wél uit kunnen staan.

Wat me vooral opviel is dat niemand hier nog heeft gereageerd op de viral van Jan Terlouw. Waaien we hier met de wind mee? Ik eigenlijk wel; mooi hoe hij mensen weet te verbinden door in zijn speech zowel de kracht van het conservatieve als het progressieve mensbeeld samen weet te ballen tot een oproep tegen zowel het populisme als het neoliberalisme in de politiek en maatschappij. Wie hem nog niet heeft gezien (de Belgen wellicht?): o.a. hier te vinden: http://www.ad.nl/tv-en-radio/jan-terlouw...~a29f0b11/

We worden er om de oren mee geslagen, omdat de media het maar niet leert... ik heb niks met zo'n loze oproepen van iemand die jarenlang mee het neoliberalisme heeft gelegitimeerd (D66 begot). Radicalisme is het enige wat nu nog een positieve rol kan spelen..; zo'n speechen als die van Terlouw of het discours van Van Reybroeck bijvoorbeeld -hoe goed bedoeld ook- jagen velen net in de armen van extreemrechts en zijn de facto een rem op radicalisering en toename van bewustzijn in de samenleving. Idealisme
Reply
#6
Robert Doornbos is het afgelopen jaar wel in mijn aanzien gestegen.
Reply
#7
Ik snap je punt over Terlouw en Van Reybroek, Uplift, maar:

- ik vind het niet per se terecht om Terlpuw nu af te rekenen op waar hij ooit wellicht deel van was. Iemand moet van mening mogen veranderen; zeker op een termijn van decennia.
- wat het populisme en de radicaal links-progressieve Sanders-achtigen elkaar in vinden, is het probleem van het neoliberalisme. Het kan inderdaad dat het touwtje-verhaal door sommigen wordt opgevat als anti-buitenlanders oid, maar ik denk niet dat je die miscommunicatie de sprekers erg kwalijk kan nemen.
Reply
#8
Als iemand van mening verandert, laat het dan iemand nuttig zijn. Zoals De Grauwe. Daarnaast moet je wel een onderscheid maken tussen progressieve sociaaldemocratie (Corbyn en in mindere mate Sanders), rechts-populisme (het nieuwe woord voor extreemrechts/neonazi/fascistoïden) en radicaal-links (ikzelf). Je kunt in alles raakvlakken beginnen vinden, zolang je creatief genoeg bent. Zoals onze 'liberal' media. Maar in feite hebben die dingen niks met elkaar te maken. Hoogstens is er sprake van toenemende polarisatie, alleen is links veel minder snel en veel minder fel aan het radicaliseren i.v.m. knetterrechts.
Reply
#9
Sophie Hilbrand kan ik goed uitstaan.
En Kasper Dolberg.
Reply
#10
Chris Zegers is echt een hele nare man.

Marcel van Roosmalen mag ik graag. Zijn columns zijn altijd heel erg goed.
Reply
#11
Frankie Boyle.
Reply
#12
(05-12-2016, 13:39)Schobbeyak Wrote: Marcel van Roosmalen mag ik graag. Zijn columns zijn altijd heel erg goed.
Reply
#13
Dione de Graaff lijkt me een leuk mens Smile
Reply
#14
Wat een suf topic
Reply
#15
Ja, maar we proberen het jaar positief af te sluiten
Reply
#16
Gadverdamme, voor positiviteit ga ik wel naar het Flow forum.
Reply
#17
Sylvana Simons.
Reply
#18
(05-12-2016, 17:19)Rockbeer Wrote: Sylvana Simons.

Je zit in het verkeerde topic
Reply
#19
Ondanks allerlei politieke fuckerij uit het verleden: Joe Biden.  Ik heb hem vijf jaar terug zien spreken op mijn alma mater (onderwerp was geweld tegen vrouwen), en was erg onder de indruk.
Reply
#20
Wat laat misschien maar.. Ascher deugt!
Reply
#21
(05-12-2016, 13:56)Uplift Wrote: Frankie Boyle.
Reply
#22
Ik wíst dat ik die tekst eens eerder had gelezen. PdBie, je bent erbij! http://www.peugeottuningclub.nl/forum/vi...f3a#p20838
Reply
#23
Als je machinaal wilt gaan poetsen, moet je even investeren. Je hebt poetsmachines van 50 euri, maar dat is allemaal niks. Die maken te weinig toeren. Die zijn leuk voor het uitpoetsen van de wax bijv, maar niet om je lak te polijsten.

Om je lak te polijsten heb je twee opties. Je kunt excentrisch en roterend poetsen. Kwa prijs zal het niet veel uitmaken.

Het voordeel van excentrisch poetsen is dat deze machine hufterproof is. Je kunt de lak niet verbranden, omdat je weinig warmte crèert. Iedereen kan hier dus zijn auto mee polijsten. Nadeel van deze machine is dat het allemaal iets langer duurt dan roterend poetsen.

Het voordeel van roterend poetsen is dat het allemaal een stuk sneller gaat. Je werkt op een hoger toerental, dus behaalt ook een beter resultaat. Je zult diepere/meerdere krasjes uit de lak verwijderen.
Nadeel van deze machine is dat het een levensgevaarlijke machine is. Bij verkeerd gebruik kun je de lak verbranden en door je blanke laklaag heen gaan.

De prijzen van deze machine's liggen tussen de 200 en 400 euro.
Ik poets zelf nog met een excentrische machine. Vorige week zondag heb ik een "cursus" roterend poetsen gehad, maar ik vind het toch te link. Een roterende machine ligt totaal anders in de hand. Hier moet je echt aan wennen. In het begin ben je meer bezig met het "onder de knie houden van de machine" dan met poetsen. Ik merke dat ook, want ik zal 10-20 seconden op 1 plaats te stunten en de lak was al gloeiend heet :mrgreen:

Met alleen een machine ben je er nog niet. Dan moet je nog poliijstpads kopen. Deze kosten iets van 20 euri per stuk. Polijstpasta kost 35 euro per liter. Al met al ga je zo over de 500 euri heen...

Maar als je het eenmaal hebt, kun je wel je auto's altijd mooi onderhouden. :-D
Reply
#24
(14-12-2016, 09:57)TheUncleG Wrote: Als je machinaal wilt gaan poetsen, moet je even investeren. Je hebt poetsmachines van 50 euri, maar dat is allemaal niks. Die maken te weinig toeren. Die zijn leuk voor het uitpoetsen van de wax bijv, maar niet om je lak te polijsten.

Om je lak te polijsten heb je twee opties. Je kunt excentrisch en roterend poetsen. Kwa prijs zal het niet veel uitmaken.

Het voordeel van excentrisch poetsen is dat deze machine hufterproof is. Je kunt de lak niet verbranden, omdat je weinig warmte crèert. Iedereen kan hier dus zijn auto mee polijsten. Nadeel van deze machine is dat het allemaal iets langer duurt dan roterend poetsen.

Het voordeel van roterend poetsen is dat het allemaal een stuk sneller gaat. Je werkt op een hoger toerental, dus behaalt ook een beter resultaat. Je zult diepere/meerdere krasjes uit de lak verwijderen.
Nadeel van deze machine is dat het een levensgevaarlijke machine is. Bij verkeerd gebruik kun je de lak verbranden en door je blanke laklaag heen gaan.

De prijzen van deze machine's liggen tussen de 200 en 400 euro.
Ik poets zelf nog met een excentrische machine. Vorige week zondag heb ik een "cursus" roterend poetsen gehad, maar ik vind het toch te link. Een roterende machine ligt totaal anders in de hand. Hier moet je echt aan wennen. In het begin ben je meer bezig met het "onder de knie houden van de machine" dan met poetsen. Ik merke dat ook, want ik zal 10-20 seconden op 1 plaats te stunten en de lak was al gloeiend heet :mrgreen:

Met alleen een machine ben je er nog niet. Dan moet je nog poliijstpads kopen. Deze kosten iets van 20 euri per stuk. Polijstpasta kost 35 euro per liter. Al met al ga je zo over de 500 euri heen...

Maar als je het eenmaal hebt, kun je wel je auto's altijd mooi onderhouden. :-D

Bedankt hè! Mijn hele platencollectie klinkt nu als een Sunn O))) wannabe.
Reply
#25
ik hem vanmorge ook een poetsbeurtje gegeven en glimde lekker in het zonnentje ma heb helaas geen camera bij de hand en mn telefoon zie je het niet op
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)