Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Graz 2.1
#1
Allen,

Het is tijd voor een beetje verandering. Al enige tijd stoor ik me aan de back-end opties van dit forum (en dan met name het gebrek eraan). Er valt weinig aan te veranderen en dit type forum (punBB) krijgt bijna geen ondersteuning. Met andere woorden; tijd voor wat anders.

Mijn oog is gevallen op een open source forum platform waarbij erg veel te tweaken valt. Het afgelopen weekend ben ik begonnen met uitvogelen of migraten naar een ander platform mogelijk is en dat wil aardig.

Nu lijkt het me een goed idee om met z'n allen te kijken naar wat de wensen zijn. Vast niet alles is mogelijk, maar wat ik kan veranderen om het gebruiksvriendelijker te maken zal ik proberen te doen. (Note: ik ben geen coder, met google kom ik vaak een heel eind, maar verwacht er niet te veel van Wink)

Ik heb een database backup van een aantal dagen geleden er op gezet, zodat jullie kunnen zien hoe het eruit ziet. Voor de vorm heb ik alleen even Nieuws en overige festivals, BKS en over dit forum er op geplaatst. De site is ook volledig operationeel, dus je kunt gewoon inloggen en posten. Posts op het test forum worden niet bewaard, dus zodra we over gaan zijn die verloren en gaan alleen de posts van deze website (2.0) mee.

De vraag is dus:

- Wat zou er wellicht anders kunnen?
- Tijd om de indeling van het forum te veranderen? Nu kan het. Er is ook de mogelijkheid tot subfora (voorbeeld bij Over dit forum)
- Denk mee over usertitles! Titles zijn afhankelijk van het aantal posts.

Alle input is welkom!

Het testforum is te vinden op: http://www.wattes.nl/forum_test/

p.s.: Het migraten van de avatars krijg ik somehow nog niet voor elkaar.
Reply
#2
Wat zijn usertitles?

Verder ziet het wat gladder en slicker uit, even wennen.
Indeling vind ik zoals nu prima, maar dit lijkt me ook wel wat:

- festivals in Nederland (subforum voor PP-LL-BKS)
- festivals in buitenland (subforum voor RW-Primavera-Roskilde-LGW etc)
- concerten & bands
- over dit forum
- tickets/marktplaats
- off-topic


Een goedwerkende zoekfunctie zou wel handig, en optimalisatie voor gebruik op smartphone (maar dat laaste is niet noodzakelijk).
Reply
#3
BigBird Wrote:Wat zijn usertitles?

Verder ziet het wat gladder en slicker uit, even wennen.
Indeling vind ik zoals nu prima, maar dit lijkt me ook wel wat:

- festivals in Nederland (subforum voor PP-LL-BKS)
- festivals in buitenland (subforum voor RW-Primavera-Roskilde-LGW etc)
- concerten & bands
- over dit forum
- tickets/marktplaats
- off-topic


Een goedwerkende zoekfunctie zou wel handig, en optimalisatie voor gebruik op smartphone (maar dat laaste is niet noodzakelijk).

Is een idee
- festivals Nederland
- festivals Belgie
- festivals Buitenland
dus Belgie los van Buitenland te doen, Pinkpop/BKS en Rock Werchter hebben de meeste aantrekking imo?

Verder, ziet er strak uit Jorrit, complimenten!!
Reply
#4
België hoeft wat mij betreft niet los van het buitenland. Ik zou ook 'zaalshows' nog apart doen en dan ook 'off topic' en 'off topic muziek'. Kom je op 5 hoofdcategorieën met zoveel subcategorieën als we zelf willen.

Qua usertitles, misschien Iets gaande van 'plebeian' tot 'Dronegestapo-approved'?
Reply
#5
En de complimenten voor het werk, Jorrit!
Reply
#6
Misschien nog wat ideetjes;
Embedded Tweets mogelijk maken?:

[tweet="800974600624451584","20515264","DownloadFest","http://pbs.twimg.com/profile_images/741968949168967680/Y9LeMoPc_normal.jpg","Tue Nov 22 08:10:00 +0000 2016"]Split the cost of your #DL2017 ticket into 3 parts with the instalment scheme
Reply
#7
En een Quote alert. Als iemand je quote dat daar een pop-up van krijgt? Verder goed werk.
Reply
#8
Indiaantje89 Wrote:En een Quote alert. Als iemand je quote dat daar een pop-up van krijgt? Verder goed werk.

Wat dan wel waar aan/uit moet zijn te zetten, anders word je gek van de alerts ;-)
Reply
#9
Ik weet niet of zoiets mogelijk is, maar een soort negeer-functie voor een topic? Dat je dus geen icoontje ziet wanneer er een nieuwe post gemaakt is.
Reply
#10
Ja, bij 'Nederlands Voetbal' of zo zou dat wel handig zijn. Zeker voor mensen met een soort van forum-OCD zoals mezelf.
Reply
#11
Ik wil vooral mijn knopje "new posts" behouden. Ik denk dat de huidige indeling goed is, maar misschien kunnen we wat doordraaien met de festivals op de voorpagina. Afgelopen maand was lgw? bijvoorbeeld belangrijker dan lowlands. En een los muziek offtopic vind ik een goed idee van uplift.
Had Graz 1 geen plus systeem voor posts? Dat lijkt me leuk. Usertitles lokken mij overbodig in deze egalitaire commune.
Reply
#12
New Posts ja behouden.

Als je hulp nodig hebt hoor ik het graag ik kan PHP/MySQL de hele rambam.
Reply
#13
Loov Wrote:ik kan PHP/MySQL de hele rambam.

serieus? niet achter jou gezocht. Ik dacht dat jij met kinderen werkte.
Reply
#14
Uplift Wrote:Ja, bij 'Nederlands Voetbal' of zo zou dat wel handig zijn. Zeker voor mensen met een soort van forum-OCD zoals mezelf.
Haha, ik heb dat ook wel een beetje bij Gamegeeks en het culinaire topic idd.
Reply
#15
Het nieuwe forum lijkt trouwens ook 4 keer het aantal posts aan te geven bij elke user. Uplift staat bijvoorbeeld op 65k posts.
Reply
#16
http://www.graz.nl/ is nog vrij.

Misschien idee om forum weer aan graz.nl te hangen?
Reply
#17
Mooi werk. Is het mogelijk om de gebruikersinfo aan de linkerkant te houden (zoals het nu is) in plaats van dat het bovenaan de post verschijnt (zoals op het test forum)? Leest een stuk prettiger.
Reply
#18
Reply
#19
En is het ook mogelijk om de ongelezen posts per user weer te geven en niet per device?

Als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon alle topics heb doorgespit komen ze op mijn laptop wel weer als ongelezen bij active topics te staan.
Reply
#20
Jorrit Wrote:
hythloth Wrote:Mooi werk. Is het mogelijk om de gebruikersinfo aan de linkerkant te houden (zoals het nu is) in plaats van dat het bovenaan de post verschijnt (zoals op het test forum)? Leest een stuk prettiger.
Done. Kan je instellen in je profiel settings: User CP -> Edit Options -> Threat View Options -> Display posts in classic mode aanvinken.

Dank je wel! Is het ook mogelijk om met dit forum het Graz 1.0 archief erbij te plaatsen?
Reply
#21
hythloth Wrote:
Jorrit Wrote:
hythloth Wrote:Mooi werk. Is het mogelijk om de gebruikersinfo aan de linkerkant te houden (zoals het nu is) in plaats van dat het bovenaan de post verschijnt (zoals op het test forum)? Leest een stuk prettiger.
Done. Kan je instellen in je profiel settings: User CP -> Edit Options -> Threat View Options -> Display posts in classic mode aanvinken.

Dank je wel! Is het ook mogelijk om met dit forum het Graz 1.0 archief erbij te plaatsen?
Nope, want ik heb geen toegang tot die website/database.

Edit: als Pimm kan regelen dat ik access tot die db krijg is het natuurlijk altijd het proberen waard. Dat zou toch wat zijn zeg Smile
Reply
#22
TheUncleG Wrote:En is het ook mogelijk om de ongelezen posts per user weer te geven en niet per device?

Als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon alle topics heb doorgespit komen ze op mijn laptop wel weer als ongelezen bij active topics te staan.
Reply
#23
Ziet er goed uit Jorrit.
Prima werk.
Onderaan staat een watteslink.
Komt daar ook een dergelijke soort van bloggers functie, of is dat slechts een huidig stukje proefopstelling?
Reply
#24
Fenderboy Wrote:Ziet er goed uit Jorrit.
Prima werk.
Onderaan staat een watteslink.
Komt daar ook een dergelijke soort van bloggers functie, of is dat slechts een huidig stukje proefopstelling?
Waar zie je die? Dat is niet bewust namelijk (zie hem ook niet staan).
Reply
#25
Uplift Wrote:
TheUncleG Wrote:En is het ook mogelijk om de ongelezen posts per user weer te geven en niet per device?

Als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon alle topics heb doorgespit komen ze op mijn laptop wel weer als ongelezen bij active topics te staan.
Snap niet helemaal waar dit door komt, moet ik even uitzoeken.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)