Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naar welk recent "album" heb jij geluisterd?
#76
Kangding Ray - HYPER OPAL MANTIS. Meteen het strafste elektronische werk dat ik dit jaar al gehoord heb, maar ik ben dan ook een groot fan. Het eerste deel lijkt wat behoudend en vrij techno-georiënteerd, maar nadien komen er enkele briljante passages die heel typisch zijn voor Kangding Ray. Telkens weer die heerlijke percussiegeluidjes die overal tussen zitten, het feit dat je bij elke nieuwe luisterbeurt weer andere dingen ontdekt, etc. Kortom: zeer rijke plaat.

Pigs (x7) - Feed the Rats. Klinkt op het eerste gehoor als vuile stoner, is het ook, maar uiteindelijk overstijgt het die definitie moeiteloos. Interessante band die live -gok ik- nog een pak vuiler klinkt. O.m. voor fans van The Body.
Reply
#77
(28-02-2017, 10:51)Uplift Wrote: Interessante band die live -gok ik- nog een pak vuiler klinkt. O.m. voor fans van The Body.

dat klinkt echt bruut, ik wist niet dat zoiets mogelijk was.
Reply
#78
Ik wist ook niet dat zoiets mogelijk was. En dan heb ik het over het aanraden van dit album aan fans van the Body.
Reply
#79
Waarom niet?
Reply
#80
Memotome - Collected Ideas On People

Prachtige noise/ambient/klassiek whatever. Beetje wat zou gebeuren als Dirty Beaches z'n ambient project had door gezet en experimenteler was gegaan.

https://soundcloud.com/bastakiyatapes/me...rnt-forest

http://bastakiyatapes.com/album/collecte...-on-people
Reply
#81
Ah, iets nieuws van Memotone. I Sleep at Waking is prachtig, dus deze gaat op de lijst.
Reply
#82
Coole tip, thx.
Reply
#83
(01-03-2017, 10:57)Uplift Wrote: Waarom niet?

Ik zie de muzikale link niet, de vibe is in mijn beleving ook anders.
Reply
#84
Ik hoor het ook enkel in bepaalde nuances... maar op zich hoeft er geen heldere muzikale link te zijn, hé. Het lijkt me wel plausibel dat het Roadburn-publiek dat The Body tof vindt, ook wel te vinden zal zijn voor iets als Pigs (x7) (of andere TQ-favorieten, hehe).
Reply
#85
Meatbodies - Alice

Gewoon meh. Minder saai dan Ty Segall of The Oh Sees maar voor de rest belachelijk retro/ongeïnspireerd. Ik snap fans niet.
Reply
#86
Ik vind die nieuwe van Ty Segall best aardig. Beter dan Meatbodies in ieder geval
Reply
#87
Ik vond hem ook wat tegenvallen. Niet zoals het vorige album of de live-reputatie.
Reply
#88
Ik vergeleek voor alle duidelijkheid met Ty Segall in het algemeen.
Reply
#89
Blanck Mass - World Eater. Teleurstelling alom. Op naar de mainstream.

Sleaford Mods - English Tapas. Het vat is af, maar voor de lyrics beluister ik deze nog wel een keer.
Reply
#90
Ik vind die Blanck Mass ook geen klap aan. Ergens in de tweede helft staat een toffe track, maar het gaat verder gewoon niet echt ergens heen.
Reply
#91
Ik vind het vooral een commerciële sound. Weg harsh noise en het strikte principe van laagjes dat we al jaren uit Fuck Buttons-hoek gewoon waren. Dumb Flesh vond ik wel nog vet. Live was dat bij wijlen ook gruwelijk. Maar dit skip ik op Rewire denk ik gewoon.
Reply
#92
Ik begrijp werkelijk niet hoe je op een track als Rhesus Negative het stempeltje 'commercieel' kunt plakken. Dat jaagt toch elke gemiddelde luisteraar binnen vijf seconden de gordijnen in, de kast op, huilend? Die handjes vol sampletechnieken uit pop verderop op de plaat, neem aan dat je daar op doelt, veranderen daar weinig aan.

Edit: de Underworld-achtige melodieen en four-to-the-floor-beats op Tarot Sport van Fuck Buttons waren dan zes jaar geleden een stuk commercieler dan dit.
Reply
#93
Het gaat mij vooral om de beats/ritmes...
Reply
#94
Ik vind het juist wel weer tof hoe op deze plaat het experiment is gemixed met deels 'commerciële' sound.

Beetje het gevoel wat ik ook had bij Julia Holter met Have You in My Wilderness.
Reply
#95
Niet voor niets ben ik Have You in My Wilderness zeer snel beu geraakt.
Reply
#96
(06-03-2017, 17:45)Fitz Wrote: Ik vind het juist wel weer tof hoe op deze plaat het experiment is gemixed met deels 'commerciële' sound.

Beetje het gevoel wat ik ook had bij Julia Holter met Have You in My Wilderness.
Spijker op de kop.
Reply
#97
Depeche Mode - Spirit

Moeilijk om 100% objectief te zijn omdat het m'n lievelingsband is, maar het is een sterke plaat. Misschien wel hun beste sinds Playing the Angel. Er zitten een paar niemendalletjes tussen - Eternal en Poorman, waarvan die laatste tenenkrommende Monsanto Years-achtige teksten heeft. Het merendeel is echter scherp gezongen, geschreven, en geproduceerd.

Uitschieters: Going Backwards, You Move, Cover Me, Fail.
Reply
#98
Zeal & Ardor - Devil Is Fine

Black metal blues band die op Roadburn en BKS staat (hopelijk met een leuke theatrale stageshow). Eerste indruk: deze combinatie werkt voornamelijk bij de al eerder uitgebrachte nummers van vorig jaar, maar soms klinken de negrospirituale elementen nogal ongemakkelijk.
Reply
#99
Klinkt als Shining of zo. Brr.
Reply
Deze live video is wel cool:



Kijk, ze hebben zelfs een meisje in een Swans t-shirt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)