Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Top 5 grootste ergernissen tijdens een optreden
#76
Nog zo eentje: sitdowns.
Reply
#77
De poppenkast van encores en standaard te laat komen vanwege een dom imago.
Reply
#78
Ja, ook dat is de eerste keer als je nog jong en onbedorven bent best geinig, daarna wordt het kut. (edit: sitdowns dus)

Maar wat was het idee van dit topic? Net zoals bij top5 beste nummers een top5 inleveren waarna iemand er een eindstand van opmaakt? En mogen we daarna dan een ander onderwerp kiezen voor een top5 ergenissen bij......?

En wat doen we dan met een top10? Alleen de bovenste 5 meetellen?

Denk dat te volle zalen mijn top 5 wel zou gaan halen. Een uitverkocht Paradiso is geen pretje, veel te vol (200 mensen minder zou wonderen doen, ik ben ook best bereid om 10% meer te betalen). Idem voor die hoofdzaal in de Melkweg (en sowieso al mijdt)
Reply
#79
Meestal erger ik me het meest aan de band in kwestie.
Reply
#80
Loov Wrote:
Stefan Wrote:Mensen die boos worden als er een mosh pit ontstaat.

Gebeurde bij Neurosis en vond ik volledig terecht. Want dan kan ik er ook eentje noemen:

- Mensen die echt altijd willen moshen. Fuck you als je een beukgrage aap bent zonder enige muzikale achtergrond. Blijf weg.

Ja vind ik ook een grote ergernis, mensen die gaan moshen bij het verkeerde concert. Op BKS kwamen er twee lui bij Wilco (!) naar voren om ff lekker te gaan springen...
Reply
#81
Willie Wrote:En wat doen we dan met een top10?
Langs alle poppodia in Nederland en België sturen? We zullen ze eens wat laten horen!
Reply
#82
Goed idee. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Reply
#83
Absolute nummer 1 blijft toch dat praten.
Zelfs tijdens Sunn O))) vorige week in de Vooruit aardig wat last van gehad!
Ga toch gewoon dood...
Reply
#84
Hoe fucking hard moet je praten om boven Sunn O))) uit te komen?
Reply
#85
thomas9790 Wrote:Hoe fucking hard moet je praten om boven Sunn O))) uit te komen?

Roepen, maar ze doen het tocht..
Reply
#86
1. Naar voren dringen als het echt vol is. (Merk dat ik naarmate ik ouder ben steeds meer moeite met echte drukke mensenmassa's krijg, lichte vorm van claustrofobie waarschijnlijk).
2. Praten (Spreekt voor zich)
3. Gefilm (Filmen met telefoons erger ik me minder dan dat ik me er over verbaas. Zag onlangs iemand die een heel concert een van de videoschermen stond te filmen waarbij hij precies ingezoomd had zodat het precies op zijn schermpje paste. Ik verbaas me dan vooral over het proces dat zich bij deze mensen in hun hoofd afspeelt).
Klappen, meezingen en andere vormen van publieksparticipatie of enthousiasme erger me ik me over het algemeen veel minder aan.
Reply
#87
Allemaal mooi en wel dat zaniken, maar is er dan niemand die zegt dat ze hun muil moeten houden? Of ben ik dan onbeleefd ?
Reply
#88
Ik blijk een soort van mensenfilter in m 'n waarnemingsvermogen te hebben.
Is een handige app tijdens drukte en geroezemoes.
Reply
#89
1996Customer Wrote:Allemaal mooi en wel dat zaniken, maar is er dan niemand die zegt dat ze hun muil moeten houden? Of ben ik dan onbeleefd ?
Misschien moeten we 'Wij van Graz willen dat u zwijgt'-shirts laten maken.
Reply
#90
Dat kutwijf bij Radiohead heb ik eerst netjes gevraagd of ze stil wou zijn. Toen dat niet hielp heb ik mijn commentaar opgebouwd tot aan de verschrikkelijkste doodsverwensingen toe. Dat hielp een beetje, ze ging iig verder van me weg staan.
Reply
#91
1996Customer Wrote:Allemaal mooi en wel dat zaniken, maar is er dan niemand die zegt dat ze hun muil moeten houden? Of ben ik dan onbeleefd ?

Ja, dan praat je zelf door het optreden heen.
Reply
#92
1996Customer Wrote:Allemaal mooi en wel dat zaniken, maar is er dan niemand die zegt dat ze hun muil moeten houden? Of ben ik dan onbeleefd ?
Als het er 1 of 2 zijn kijk ik wel eens boos om en zeg wat als het doorgaat. Helpt niet altijd. Maar soms is het natuurlijk onbegonnen werk. Moet wel zeggen dat ik er in Tsjechie minder last van heb dan in Nederland.
Reply
#93
Willie Wrote:
1996Customer Wrote:Allemaal mooi en wel dat zaniken, maar is er dan niemand die zegt dat ze hun muil moeten houden? Of ben ik dan onbeleefd ?

Ja, dan praat je zelf door het optreden heen.
Maar dan ben je hopelijk wel van het gezeik af. Ik denk dat de mensen om je heen je eerder dankbaar zijn.
Reply
#94
Het was ook geen serieus antwoord.
Reply
#95
Uplift Wrote:Goed idee. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik had het er tijdens BKS nog over met iemand die bij een poppodium werkt. Hij gaf aan dat praten ook wel echt als een probleem wordt gezien, zo nu en dan gebeurt het dat een artiest chagrijnig van het podium komt door al het gelul en soms worden op verzoek van de artiest briefjes die manen om stilte opgehangen en lopen medewerkers rond om mensen te vragen buiten te praten als ze willen praten. Heb dat zelf geloof ik nog niet meegemaakt, maar als het probleem van lullen zo breed wordt gedragen, zou het misschien wel goed zijn als festivals, poppodia en artiesten en gezamenlijk bewustwordingscampagne starten. Al is het de vraag of zoiets wel de groep praters bereikt..
Overigens moet ik het zelf ook vaak even uitleggen aan vrienden die een keer meegaan; zijn zich er amper van bewust hoe storend het kan zijn.
Reply
#96
1996Customer Wrote:Allemaal mooi en wel dat zaniken, maar is er dan niemand die zegt dat ze hun muil moeten houden? Of ben ik dan onbeleefd ?

Nee, ik zeg dit heel vaak tegen mijn vrienden dat ik geen zin heb in gesprekken tijdens een optreden. Ik kan tijdens een optreden gewoon helemaal in het optreden zitten en dan wil ik niet gestoord worden. Daarom ging ik "vroeger" gewoon alleen, maar daar heb ik geen zin meer in.

Ik zeg ook gewoon tegen anderen dat ze hun mond moeten houden of ik verplaats me zelf als daar een mogelijkheid voor is.
Reply
#97
Het is hier al genoemd, maar die zatlappen die in de hoek liggen bij een zaalconcert heb ik nooit begrepen.
Reply
#98
1996Customer Wrote:Allemaal mooi en wel dat zaniken, maar is er dan niemand die zegt dat ze hun muil moeten houden? Of ben ik dan onbeleefd ?
Ik kan mezelf iig niet verwijten dat ik dat al niet geprobeerd heb...
Reply
#99
Een koppeltje waarbij de vriendin mee gaat maar er niets aan vindt (of sowieso van te voren al niet vond maar ze doen alles samen) en dan maar tegen haar vriend aan staat te praten die de ballen niet heeft om te zeggen dat ze haar kop moet houden ... afgelopen weekend bij Low op BKS flink last van gehad.
Reply
Cel Wrote:Een koppeltje waarbij de vriendin mee gaat maar er niets aan vindt (of sowieso van te voren al niet vond maar ze doen alles samen) en dan maar tegen haar vriend aan staat te praten die de ballen niet heeft om te zeggen dat ze haar kop moet houden ... afgelopen weekend bij Low op BKS flink last van gehad.

Voor mij stond zelfs een groepje van 5 (3 vrouwen, 2 mannen) waarvan duidelijk maar 1 vent bij Low wilde zijn. De rest van die groep was bij Editors, zo kon ik meelezen op de telefoon van de vrouw voor me. Gelukkig stoorden de meelopers niet heel erg, maar het was wel aandoenlijk om te zien hoe die vrouwen 20 minuten lang duidelijk liever naar Editors wilden, maar dit niet in gang durfden te zetten. Toen ze eindelijk gingen, bleef die man die naar Low wilde alleen achter, om uiteindelijk na 5 minuten (halverwege de set) alsnog te vertrekken.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)