Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Top 5 grootste ergernissen tijdens een optreden
#1
Er wordt behoorlijk wat gezeikt op de medemens tijdens concerteren. Het lijkt me wel leuk om al deze ergernissen te verzamelen, maar ik heb nog geen topic hierover kunnen vinden. Ik zal eens een voorzet doen:

- Mensen die voortdurend door een optreden heen lopen te ouwehoeren.
- Mensen die zich kort voor of tijdens een optreden nog een weg naar voren banen, soms hand in hand als ze met een groep zijn.
- Rondlopende biertaplui die je telkens voor de voeten lopen waardoor je niks kunt zien en waardoor uit je focus wordt gehaald.
- Mensen die voortdurend op hun telefoon bezig zijn.
- Mensen die pal voor je een (gedeelte van een) optreden filmen.
Reply
#2
Kloppen allemaal. En voor mij dus (gebeurt vooral tijdens festivals): roken.
Reply
#3
Gewoon mensen in het algemeen.

Edit: oh ja en mensen die zeiken over roken.
Reply
#4
Willie Wrote:Gewoon mensen in het algemeen.
Reply
#5
In deze volgorde van ergernis:

1) Praten tijdens een optreden.








































2) Selfies
3) Doorschuiven vlak tot naar voor als het al bezig is
4) Bier halen tijdens het fucking optreden
5) Niet bezig zijn met het optreden (als in: op de GSM kutten)
6) Dan pas: (lang) filmen. Het maakt mij weinig uit als het scherm op ooghoogte zit, maar inderdaad, al die omhoog gehouden schermpjes worden op sommige shows wel irritant
7) Uit de maat klappen
8) Fucking mee zingen
9) Vlak voor je staan en heel veel met het hoofd bewegen, wat nogal desoriënterend werkt
10) Eender welke vorm van corporate shithousery vanwege de organisator/promotor
Reply
#6
Eigenlijk gewoon mensen die niet geëngageerd zijn. Zo is vals meezingen vervelend om aan te horen, maar het toont op zijn minst een soort van meeleving tegenover ander soort gedrag wat alleen om jezelf draait.
Reply
#7
Rugzakjes i.c.m. beperkt orientatiegevoel
Reply
#8
Naast de genoemde zaken zijn vooral tegenvallende bands mijn grootste ergernis.
Reply
#9
hythloth Wrote:Eigenlijk gewoon mensen die niet geëngageerd zijn
Reply
#10
Mensen die achter mij en mijn gezelschap blijven staan in de hoop om tussen ons te komen staan tijdens het optreden.
(Vooral een probleem op het balkon in de AB).
[Vooral mensen die witte wijn en cava drinken tijdens een optreden]
Reply
#11
Verliefd worden tijdens optredens van je favorieten. Want ja, er zit iemand prachtigs te kijken naar het beste wat er is maar je kan er niks mee doen omdat je zit te kijken naar het beste wat er is.
Reply
#12
Willie Wrote:Gewoon mensen in het algemeen.

Edit: oh ja en mensen die zeiken over roken.

Dan moet je ook niet zeiken over mensen die door concerten heen lullen. Net zo irritant als je het zelf niet doet.
Reply
#13
TheUncleG Wrote:Naast de genoemde zaken zijn vooral tegenvallende bands mijn grootste ergernis.

Hehe, je zou bijna de muziek vergeten inderdaad. Smile

Ook: bands die tijdens een optreden in Nederland beginnen over blowen. Joh, dat hebben we hier nou nog nooit gehoord.
Reply
#14
kurtje Wrote:Verliefd worden tijdens optredens van je favorieten. Want ja, er zit iemand prachtigs te kijken naar het beste wat er is maar je kan er niks mee doen omdat je zit te kijken naar het beste wat er is.
Drie speeldagen schorsing.
Reply
#15
Haha. Verklaar u nader.
Reply
#16
Op de een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om aan een ter plekke opgezet looppad te gaan staan. Dus: mensen die constant langs je heen moeten. Verder het gebruikelijke praten, filmen (met iPad!), lange haren die in je gezicht worden gewapperd, mensen die vanaf heuphoogte hun beker op de grond laten stuiteren bij een rustig optreden.
Reply
#17
^

En dat looppad is denk ik het gevolg van zelf te goed te zijn en dan in een ietwat dunbevolkter stuk te staan om je niet te moeten opdringen.
Reply
#18
Mensen die tijdens een concert met iets anders bezig zijn dan het concert in kwestie, ja. Voluit door Nude praten bij Radiohead terwijl je toch echt 71 euro hebt gelapt voor die schaarse kaarten, waar zit je dan met je verstand?
Reply
#19
Ik maak me met enige regelmaat schuldig aan 3, 4, 8 en 9 uit de irritatielijst van Uplift...
Reply
#20
Hehe, maar als ik me dat bij jou voorstel, vind ik dat niet zo erg. Meestal tijdens garage/gazestaposhows. Ik stel me mijn ergernissenlijst vooral voor tijdens een optreden van Radiohead. Worst Case Scenario en zo.

Het is ook vrij relatief. Ik ergerde mij b.v. meer aan een stukje praatpubliek bij PJ Harvey op Primavera dan tijdens heel Pinkpop. Verwachtingen, weet je wel.
Reply
#21
Oh, en kunnen we het even over het belang van een behoorlijke pauze dj hebben?
Reply
#22
De bar die opzichtig open blijft tijdens clubshows (Paradiso is daar erg sterk in).
Reply
#23
Een verkeerde plek in een zaal tussen schreeuwende hufters, of een vervormd en duidelijk verkeerd afgesteld geluid.
Reply
#24
Uplift Wrote:^

En dat looppad is denk ik het gevolg van zelf te goed te zijn en dan in een ietwat dunbevolkter stuk te staan om je niet te moeten opdringen.

Tegenwoordig staan zowel ik als mijn gezelschap zo wijd mogelijk met onze benen, en dan vooral niet terugdeinzen als iemand in de buurt komt.
Reply
#25
hythloth Wrote:
Uplift Wrote:^

En dat looppad is denk ik het gevolg van zelf te goed te zijn en dan in een ietwat dunbevolkter stuk te staan om je niet te moeten opdringen.

Tegenwoordig staan zowel ik als mijn gezelschap zo wijd mogelijk met onze benen, en dan vooral niet terugdeinzen als iemand in de buurt komt.
Succes op Roadburn, man.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)