Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2017
Limburg is praktisch het buitenland, dan zoek ik het gewoon iets verder op met een line-up die meer biedt.
Don't jinx that shit. Ik zie Radiohead ook niet 40.000 tickets verkopen in NL.
Roel87 Wrote:Limburg is praktisch het buitenland, dan zoek ik het gewoon iets verder op met een line-up die meer biedt.

Juist. Ik wil Roskilde wel proberen dan eventueel.
Laat er eerst maar eens úberhaupt een festivaltour komen in 2017. Zo ja, dan liever niet op Pinkpop met de huidige formule (een hele trits inferieure voorprogramma's voor nog wat aardige avondshows).
Misschien gaat Radiohead de 3FM stage wel headlinen. Kan Kensington de Main Stage headlinen. We moeten de prioriteiten wel even duidelijk op een rijtje hebben hier.
Het zou wat zijn als half randstedelijk Graz, dat dit jaar nog vol verbazing naar Uplift heeft gekeken, zich wel zo gek zou laten maken om naar Pinkpop te gaan voor een band die alleen dit jaar al een paar keer in een betere setting te zien was (en gezien is).
Radiohead zou Pinkpop wel kunnen dragen, al is het maar door het obsceen gebrek aan grote headlinernamen waarmee festivals als Werchter en Pinkpop kampen. Idem voor andere majors. De vraag zal enorm zijn en als Radiohead beslist om volgend jaar te cashen, dan zullen ze er wel staan.

Maar dan is de maatstaf die festivalshow op Primavera en moet het voor mij dan automatisch Glastonbury of Roskilde worden. Het risico dat ze op Pinkpop maar 90 minuten krijgen is te groot.
Waarom zouden ze maar 90 minuten krijgen? Een band van hun status kan minimaal 2 uur eisen, net zoals o.a. Metallica, Foo Fighters, en The Cure dat doen.
met pearl jam op pinkpop ,ben ik sws van de partij
dan nog radiohead en tool erbij als headliners.

dan ga ik om 0.00 in de rij liggen voor een kaart
hythloth Wrote:Waarom zouden ze maar 90 minuten krijgen? Een band van hun status kan minimaal 2 uur eisen, net zoals o.a. Metallica, Foo Fighters, en The Cure dat doen.
En de status van RHCP en Rammstein dan? Of McCartney en Springsteen die ook hun gebruikelijke settijden moeten inkorten.

Maar ik hoop met je mee, hoor. Pinkpop is ideaal voor headliners. Gewoon een hele dag in het voorste vak bivakkeren en dan de voorafgaande optredens helpen verneuken.
Rockbeer Wrote:Misschien gaat Radiohead de 3FM stage wel headlinen. Kan Kensington de Main Stage headlinen. We moeten de prioriteiten wel even duidelijk op een rijtje hebben hier.

Bob Dylan, Pearl Jam, Tom Petty en Radiohead noemde Jan tijdens een interview op radio1.
Wat Radiohead betreft: daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Volgend jaar met.pinksterrn toch? 3-5 juni?
Wailer Wrote:Volgend jaar met.pinksterrn toch? 3-5 juni?
ja
Wordt dus een dilemma tussen dit en Primavera.

Duidelijk dat beide festivals veel namen zullen delen.
Loov Wrote:Laten we hopen dat Radiohead niet op Pinkpop speelt. Alsjeblieft zeg. Moet ik straks vooraan gaan bivakkeren en al die kut bands horen langs komen.

Ik kan me helemaal niet voorstellen dat iemand zo gek is om een gehele dag vooraan te gaan staan voor 2 uur van zijn/haar favoriete band en dan heb ik het nog niet over de wachttijd voor de ingang. Dat iemand dat doet voor een hal concert begrijp ik wel, want de wachttijden daar zijn vele malen korter, maar goed ik ben dan ook nergens zo'n fan van dat ik dat ook maar de moeite vind. Dan maar ergens in het midden en de hele dag relaxt doen met je maten en/of Grazzers.
Uplift Wrote:Wordt dus een dilemma tussen dit en Primavera.

Voor Primavera kan ik geen parkeerkaart regelen.
pudpong3 Wrote:
Loov Wrote:Laten we hopen dat Radiohead niet op Pinkpop speelt. Alsjeblieft zeg. Moet ik straks vooraan gaan bivakkeren en al die kut bands horen langs komen.

Ik kan me helemaal niet voorstellen dat iemand zo gek is om een gehele dag vooraan te gaan staan voor 2 uur van zijn/haar favoriete band en dan heb ik het nog niet over de wachttijd voor de ingang. Dat iemand dat doet voor een hal concert begrijp ik wel, want de wachttijden daar zijn vele malen korter, maar goed ik ben dan ook nergens zo'n fan van dat ik dat ook maar de moeite vind. Dan maar ergens in het midden en de hele dag relaxt doen met je maten en/of Grazzers.
Achter de twee vakken is op Pinkpop ook een optie, wegens schitterend zicht. Op Primavera en veel andere festivals is dat niet zo, dus daar moet ook rekening mee gehouden worden als Radiohead volgend jaar de majors doet.
Uplift Wrote:Wordt dus een dilemma tussen dit en Primavera.

Dat denk ik niet, met de huidige opzet van Pinkpop. Handjevol (middelgrote) namen en een enkele (sub)headliner misschien.
De post ironie op dit forum begint flink uit de hand te lopen. Smile
Dat was doodgewoon sarcasme.
Maar stel Pinkpop kan Radiohead boeken, dan zijn er iig wat Primavera namen in de buurt om te boeken om die dag aan te kleden. En dan wel goed aankleden, en niet zo kut als de Arcade Fire dag, of de Lollapalooza dag Berlijn waar Radiohead dit jaar staat.
Enzo Wrote:De post ironie op dit forum begint flink uit de hand te lopen. Smile

Oh crap. Uit sportiviteit laat ik de voorgaande post toch maar staan. Smile
BigBird Wrote:Maar stel Pinkpop kan Radiohead boeken, dan zijn er iig wat Primavera namen in de buurt om te boeken om die dag aan te kleden. En dan wel goed aankleden, en niet zo kut als de Arcade Fire dag, of de Lollapalooza dag Berlijn waar Radiohead dit jaar staat.
Dat is onmogelijk. Het moet minstens even kut zijn als Lollapalooza.
Uplift Wrote:
BigBird Wrote:Maar stel Pinkpop kan Radiohead boeken, dan zijn er iig wat Primavera namen in de buurt om te boeken om die dag aan te kleden. En dan wel goed aankleden, en niet zo kut als de Arcade Fire dag, of de Lollapalooza dag Berlijn waar Radiohead dit jaar staat.
Dat is onmogelijk. Het moet minstens even kut zijn als Lollapalooza.

Het hoeft ook niet de hele dag te zijn (zoals Metallica twee jaar geleden alleen maar metal had staan op main), maar de laatste 2 a 3 bands zouden wel iets kunnen toevoegen. Zet PJ Harvey maar ervoor, dan trek je nog een bijbehorend publiek vooraan.
Die staat dit jaar al op DTRH, dat samen met BKS een monopolie heeft op de betere festivalacts en zo Pinkpop degradeert tot headlinerfestival en Werchter het leven zuur maakt. Waarvoor dank.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)