Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 4.2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die dudette kan ik niet uitstaan
De -met afstand- hoofdreden dat 'twee groepen uit elkaar groeien' is de groeiende klassentegenstelling.

Het ooit gelauwerde Zweden (voorbeeld van integratie tot voor kort) kampt nu met grote problemen en gettovorming in de grote steden, mede omwille van de eerder genoemde vastgoedbubbel. Dat soort shit en niet identitaire onzin rond zwarte piet (wat gewoon een racistische traditie is, daar niet van) is de ware oorzaak van gemeenschappen die uit elkaar groeien.
Reply
Daar verkijk je je erg op Uplift.

Vandaag kwam mijn baas nog vragen aan mij en mij alleen of ik het erg vond of er zwarte pieten op het bedrijfssinterklaas feestje mochten komen.

Mijn baas vraagt dat met de beste bedoelingen aan mij. Maar op dat moment voel je je opeens toch anders dan de rest van het bedrijf (war bijna volledig blank is). Dat is maar een klein voorbeeld uit velen.
Reply
Je bent denk ik niet mee. Dat op zich is een positief signaal, ook al pakt je baas dat hilarisch slecht aan. Je krijgt wél de KEUZE om ja dan neen mee te gaan in een foute traditie. Als mensen uit mijn omgeving b.v. zin krijgen om te lachen met Spaanse stereotypes, dan weten ze dat dat in mijn bijzijn mag. Ik lach ook graag met identiteit en nationale gevoelens, etc., dus wat mij betreft hoeft er weinig serieus te worden genomen. Maar dat is niet voor iedereen en zeker niet in elke context vanzelfsprekend. En het blijft gewoon een feit dat de Zwarte Piet-traditie (of toch wat ze verworden is) de foutst mogelijke oorsprong kent en in de rest van de wereld zeer terecht als fout en inherent racistisch wordt beschouwd.
Reply
Safespace voor sylvana met een shitload aan triggerwords en het probleem is opgelost.
Reply
Mja die slecht aapak van mijn baas is gewoon een voorbeeld van wat ik vandaag de dag steeds meer ervaar. Dat is toch een beetje reversed racism om dat mensen bang zijn om me te kwetsen.

En ik persoonlijk word ik liever 1x per 5 jaar door een of ander debiel vergeleken met zwarte piet. Dan dat mensen in mijn omgeving 24/7 met mij maar rekening moet houden. Dat is erg vermoeiend kan ik je vertellen.

Edit: en het sinterklaasfeest is imo niet racistisch. Niet alles wat met donker/zwart/bruin te maken heeft is niet per definitie racistisch.
Reply
Maar buiten dat, Sylvana is gewoon een vervelend en naar mens Smile
Reply
Ik vind dit nog steeds geniaal, 3 verschillende shows van gezien.

https://www.youtube.com/watch?v=9fm6bjjvZLM
Reply
Ik denk dat de kern van het probleem is dat jullie niet snappen wat racisme is of waar het op stoelt.
Reply
Uplift Wrote:Ik denk dat de kern van het probleem is dat jullie niet snappen wat racisme is of waar het op stoelt.
Gewoon een serieuze vraag. Maar waarom begrijp jij het wel, en ik niet/pudpong (of op wie je nog meer doelt) ? En wat is volgens jou de definitie naar racisme? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Racisme is imo dat je het ene ras superieur stelt aan het ander ras.
Reply
Racisme is vooral een vorm van verdeeldheid zaaien. Ik heb weer een déjà-vu naar deze discussie, trouwens. Helaas zal de meerderheid van de mensen vandaag denken dat racisme een soort overblijfsel is van het nazisme of het koloniaal tijdperk of zo. Toen racisme als middel om verdeelheid te zaaien of shit te verantwoorden ook nog eens werd aangevoerd als 'wetenschappelijk'. De vorm verandert, de essentie niet. Racisme is inherent aan schaarste en de nood om te verdelen. En dat is zo oud als de straat, zolang er een klasse is die diezelfde schaarste creëert en als enige doel heeft om nog meer rijkdom te cumuleren ten koste van de meerderheid van de bevolking.

Racisme is wel degelijk "trots als een aap" zeggen en zogezegd "trots als een pauw" bedoelen. In dit specifieke geval een reactie vanuit zwakte of inhoudelijke armoede. Wat de redenen ook zijn, het gaat erom dat mensen verdeeld worden in functie van een bepaald belang. Huidskleur, religie en cultuur worden daarbij aangewend. En niet te vergeten geslacht. Het is op die manier dat Trump blanke mannen weet te overtuigen. Ook al hebben ze onderling vaak geen fuck gemeen.

Voor racisme heb je dus ook een voedingsbodem nodig, meestal één of andere ontevredenheid. Maar gebrek aan opleiding en voorlichting zijn ook cruciaal. Heb je die, dan zal er op z'n minst enig bewustzijn ontstaan over racisme en kan de discussie over b.v. zwarte pieten op een constructiever manier gekanaliseerd worden. Wat bij jullie denk ik ten dele wel lukt. In België blijft zwarte piet gewoon zwart en dat is prima zo (letterlijk een quote van een Antwerpse schepen).
Reply
Oh, en niet te vergeten:

-Reynders (minister van buitenlandse zaken): https://www.theguardian.com/world/2015/m...rity-event

-Gatz (Vlaams minister van cultuur): http://www.gva.be/cnt/dmf20151207_020086...an-kritiek

Topland, dit.
Reply
Ik vind het mooi dat je racisme koppelt aan verdeeldheid. Terwijl ik best veel verdeelde dingen terug kan vinden in je post Wink.

"de meerderheid van de mensen", "nazisme of het koloniaal tijdperk", "zolang er een klasse is", "zwakte of inhoudelijke armoede", "gebrek aan opleiding en voorlichting", "Wat bij jullie".

Niet offensief bedoeld, maar het is soms zo makkelijk om er iets uit te halen wanneer je gaat vissen. En dat vissen doet men soms iets te vaak in NL de laatste tijd (dan doel ik dus op de Quincy Gario's en de Sylvana Simonsjes van deze wereld. Wanneer je daar iets van vind/zegt dan zet men je snel neer als dom of racistisch (waarmee je dus snel zelf al iemand in een hokje plaatst).

Zo'n Johan Derksen bijvoorbeeld is echt geen dom mens. Hij verspreekt zich dat is alles. Dan vind ik het eigenlijk wel behoorlijk racistisch om een aap per direct aan iemands huidskleur te koppelen wat Silvana dus doet. En blijkbaar zit daar ook niet iets seksistisch in ook als we haar moeten geloven. En dat toont mij aan in wat voor denkbeeld ze zit.

Idem geld voor een Quincy Gario met zijn MH17 opmerking of het blanke blonde meisje op het strand. Nja, noem me dan maar laag opgeleid of dom omdat ik de racisme niet begrijp. Maar liever dat dan in hun xenofobe denkwereld zitten.
Reply
Die uitspraak van Derksen was gewoon ongelukkig. En ja, zo'n kans grijpt Sylvana aan om de racisme-kaart te spelen.
Reply
Ook zonder de verspreking was het een kutopmerking ongeacht in wel hokje je het wil stoppen.
Reply
Tja, kutopmerking. Je weet hoe Derksen is, die geeft gewoon ongezouten zijn mening, en de een vindt het kut en de ander niet. Een van de weinige mensen op tv die zijn mond nog durft open te trekken.

Heel NL kotst die Sylvana ook uit.
Reply
Indiaantje89 Wrote:Ik vind het mooi dat je racisme koppelt aan verdeeldheid. Terwijl ik best veel verdeelde dingen terug kan vinden in je post Wink.

"de meerderheid van de mensen", "nazisme of het koloniaal tijdperk", "zolang er een klasse is", "zwakte of inhoudelijke armoede", "gebrek aan opleiding en voorlichting", "Wat bij jullie".

Niet offensief bedoeld, maar het is soms zo makkelijk om er iets uit te halen wanneer je gaat vissen. En dat vissen doet men soms iets te vaak in NL de laatste tijd (dan doel ik dus op de Quincy Gario's en de Sylvana Simonsjes van deze wereld. Wanneer je daar iets van vind/zegt dan zet men je snel neer als dom of racistisch (waarmee je dus snel zelf al iemand in een hokje plaatst).

Zo'n Johan Derksen bijvoorbeeld is echt geen dom mens. Hij verspreekt zich dat is alles. Dan vind ik het eigenlijk wel behoorlijk racistisch om een aap per direct aan iemands huidskleur te koppelen wat Silvana dus doet. En blijkbaar zit daar ook niet iets seksistisch in ook als we haar moeten geloven. En dat toont mij aan in wat voor denkbeeld ze zit.

Idem geld voor een Quincy Gario met zijn MH17 opmerking of het blanke blonde meisje op het strand. Nja, noem me dan maar laag opgeleid of dom omdat ik de racisme niet begrijp. Maar liever dat dan in hun xenofobe denkwereld zitten.
Of hoe je gebakken lucht in vijf alinea's kunt indelen.
Reply
BigBird Wrote:Tja, kutopmerking. Je weet hoe Derksen is, die geeft gewoon ongezouten zijn mening, en de een vindt het kut en de ander niet. Een van de weinige mensen op tv die zijn mond nog durft open te trekken.

Heel NL kotst die Sylvana ook uit.
Schitterend argument, top logica hier. Het was een racistische uitspraak en ik durft er mijn hand voor in het vuur steken dat zo'n lul het ook bedoelt en wil laten doorgaan als 'verspreking'.
Reply
BigBird Wrote:Tja, kutopmerking. Je weet hoe Derksen is, die geeft gewoon ongezouten zijn mening, en de een vindt het kut en de ander niet. Een van de weinige mensen op tv die zijn mond nog durft open te trekken.

Heel NL kotst die Sylvana ook uit.

Iemand uit het niks afzeiken is wat anders dan een ongezouten mening. Hij kon makkelijk zijn mening uiten zonder Sylvana Simons te noemen.
Reply
Die opmerking was ook racistisch, ware het niet dat hij pauw bedoelde ipv aapje, dan was het niet racistisch. Storm in een glas water
Reply
Het zou niet zo'n storm zijn mocht iedereen gewoon coherent reageren en excuses eisen voor zo'n uitspraak/verspreking. Eerst goedpraten en dan minimaliseren om vervolgens de zwarte piet (jup, ik heb wel degelijk gevoel voor humor) door te schuiven naar mevr. Simons, is huichelarij die vind ik zelf zeer typerend is voor jullie Nederlanders.
Reply
Ja maar je wilt toch dat er over je gepraat wordt. Anders ben je echt maar een snor in een onzinnig tv-programma die beetje over rechts buitens lult. Daarom wordt het nog een keer of 20 herhaald door die andere presentator, om te zorgen dat iedereen echt begreep dat ie aap zei over een zwart persoon. Moehahaha. Lache.

En daarom reageert Sylvana ook, omdat ze echt wel vet graag wilt dat iedereen over haar lult en zegt boehoe wat een zeik wijf.

Fuck it ik ga nog 'n keer ergens op een strand wonen met een surfplank en een paar wietplanten en laat iedereen de tyfus krijgen.
Reply
Apen staan blijkbaar gelijk aan de donkere medemens.

Eens zien wat ik allemaal kan bedenken over "gebakken lucht"......
Reply
Hij zal vanavond wel bij pauw zitten, en anders krijg je vrijdag wel zijn reactie/excuses.
Reply
BigBird Wrote:Tja, kutopmerking. Je weet hoe Derksen is, die geeft gewoon ongezouten zijn mening, en de een vindt het kut en de ander niet. Een van de weinige mensen op tv die zijn mond nog durft open te trekken.

Heel NL kotst die Sylvana ook uit.

Ja, ongenuanceerde meningen op tv, daar hebben er nu echt veel te weinig van tegenwoordig..
Reply
Ja maar Indiaantje waarom wordt 't dan nog 20x herhaald door die presentator en gaat iedereen gniffelen alsof ze fucking kleuters zijn? En zegt die Johan nergens van: "ja sorry zo bedoelde ik 't niet" of "oh waar ik vandaan kom is dit de uitdrukking"? Nee hij houd zijn bek en kijkt met genoegen omdat hij weet dat hij hiermee weer kudo's krijgt op het GeenStijl schoolplein.

Fucking pubers.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)