Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PJ Harvey
Echt heel erg goed dit.
Reply
Dit is een kopie van haar PS-show? Enerzijds een beetje spijt dat ik zo snel voor een kaart ben gegaan, anderzijds wordt Vorst wellicht een verbeterde ervaring t.o.v. Barcelona.
Reply
Uplift Wrote:Dit is een kopie van haar PS-show? Enerzijds een beetje spijt dat ik zo snel voor een kaart ben gegaan, anderzijds wordt Vorst wellicht een verbeterde ervaring t.o.v. Barcelona.
Was zelf niet in Barcelona, maar aan de setlist te zien kan je hetzelfde (plus een drietal extra nummers) verwachten.
Reply
Uplift Wrote:Dit is een kopie van haar PS-show? Enerzijds een beetje spijt dat ik zo snel voor een kaart ben gegaan, anderzijds wordt Vorst wellicht een verbeterde ervaring t.o.v. Barcelona.

Nagenoeg ja, op drie nummers na. Bezoekers in Denemarken, Duitsland en Tsjechië hadden de afgelopen week iets meer variatie in de setlist (o.a. Written On The Forehead, Is This Desire?)..

Desalniettemin was het indrukwekkend om het nog eens mee te maken, en dan met de neus er dichter op dan in Barcelona. Meer theater dan een concert eigenlijk, met de muziek statig en beheerst gebracht, en formidabel gespeeld door die enorme band natuurlijk. Goed geluid? Al snel wel ja, al klonk haar zang de eerste drie, vier nummers nog erg blikkerig.
Reply
Ik was niet naar DTRH gegaan, dus erg blij dat ik op deze manier alsnog deze tour kon meemaken.
Ik sluit me bij de rest aan. Ik moet wel zeggen dat haar theatraliteit wel soms een beetje op mijn zenuwen ging werken. En wat was dat met die rare achtergrond? Ik dacht eerst dat het een enorme toren met versterkers voor moest stellen.
Reply
Primavera bleek slechts een opwarmertje te zijn en ik heb denk ik alweer veel geluk gehad met de setlist (én een bisronde). Deze show vanop de tweede rij zien met zo'n prachtpubliek rondom je, is iets wat je zelden mee maakt. Dat het in Vorst Nationaal was, bleek gewoon niks uit te maken. Ik kan er nog altijd niet bij hoe goed ze bij stem was en hoe briljant deze show in elkaar zit, zelfs al waren grote delen geen verrassing meer voor me. Een absoluut hoogtepunt dit jaar.
Reply
Het zat inderdaad weer heel goed in elkaar. Sterk concert in Vorst, met nogal wat hoogtepunten, waarvan ik Written On The Forehead, Ministry Of Defence en het enthousiasme van James Johnston even wil opschrijven. Toch vond ik haar passage op Werchter dit jaar een kleiiin stukje intenser. Waarschijnlijk doordat het uiteraard allemaal nieuw is maar ook wel doordat er toen grote schermen hingen... en het is niet dat ik dat altijd zo belangrijk vind, maar daar was de focus op de maniertjes van Polly wel een meerwaarde.

En ja, die stem van haar was inderdaad bizar. Ongelofelijk hoe ze schakelt tussen al die verschillende zangstijlen.
Reply
In Brussel wel Written on The Forehead en Guilty, daar hoopte ik in Amsterdam stiekem ook op, maar helaas. Hoe was die Dylan cover?
Reply
Ik had die zelfs niet herkend, maar ben ook geen Dylan-expert. Op zich was de bisronde een beetje overbodig, want je kunt na 90 minuten perfecte op- en afbouw weinig toevoegen dat echt meerwaarde zal bieden.
Reply
JorisR Wrote:In Brussel wel Written on The Forehead en Guilty, daar hoopte ik in Amsterdam stiekem ook op, maar helaas. Hoe was die Dylan cover?

Guilty had ik ook graag gehoord, maar goed, wij kregen wel The River, die ze zelden speelt. Ik snap trouwens niet dat ze nu zo vaak To Talk To You speelt, een van haar zwakste nummers.
Reply
Voor wie ze nog niet had: alle albums van PJ Harvey worden opnieuw uitgebracht (ook op vinyl), en inclusief demo-versies:

http://pjharvey.net/vinyl-reissues-demo-...announced/
Reply
Nieuw album in juli!

https://pjharvey.net/
Reply
09/22 — Dublin, IE @ 3Olympia Theatre
09/23 — Dublin, IE @ 3Olympia Theatre
09/25 — Glasgow, UK @ Barrowland
09/26 — Glasgow, UK @ Barrowland
09/28 — London, UK @ Roundhouse
09/29 — London, UK @ Roundhouse
10/02 — Manchester, UK @ Albert Hall
10/03 — Manchester, UK @ Manchester, UK
10/06 — Amsterdam, NL @ Paradiso
10/07 — Amsterdam, NL @ Paradiso
10/09 — Brussels, BE @ Cirque Royal
10/10 — Brussels, BE @ Cirque Royal
10/12 — Paris, FR @ Olympia
10/13 — Paris, FR @ Olympia
10/15 — Zurich, CH @ Volkshaus
10/16 — Zurich, CH @ Volkshaus
10/18 — Prague, CZ @ Velký sál Lucerna
10/19 — Prague, CZ @ Velký sál Lucerna
10/21 — Berlin, DE @ Admiralspalast
10/22 — Berlin, DE @ Admiralspalast
10/24 — Warsaw, PL @ Palladium
10/25 — Warsaw, PL @Palladium
10/27 — Copenhagen, DK @ Falkonersalen
10/28 — Copenhagen, DK @ Falkonersalen
10/30 — Oslo, NO @ Sentrum Scene
10/31 — Oslo, NO @ Sentrum Scene
Reply
PJ Harvey
Vrijdag 6 en zaterdag 7 oktober 2023
Paradiso Amsterdam
Deuren open: 18:30 uur
Aanvang: 20:00 uur.

Tickets zijn verkrijgbaar voor € 71,- (inclusief servicekosten, exclusief Paradiso lidmaatschap). De kaartverkoop start vrijdag 16 juni om 10:00 uur.

Oef, pittige prijs en zag haar al drie keer eerder in Paradiso. Nachtje over slapen dus, de vorige tour was natuurlijk weergaloos goed.
Reply
Ik overweeg Parijs of Berlijn wel. Allebei ideale zalen.
Reply
Hier wil ik wel naar Amsterdam op een zaterdag, mijn vrouw misschien ook wel na die show op DTRH in 2016.
Reply
Staat.hoog.op mn lijstje . Wil ik zeker zien!

Geen dickmove.. maar gewoon Paradiso denk ik
Reply
Sentrum Scene in Oslo is ook episch. Sowieso een fantastische stad om te bezoeken.
Reply
Poeh, wat prijzig. Maar erbij in Paradiso.
Reply
Uitgelezen kans om het nu eens in een kleine zaal te zien. Even over nadenken maar denk dat ik er wel bij ben.
Reply
Presale is nu bezig:

https://pjharvey.net/presale-2023/?mc_ci...5baa3393bd
[+] 5 users say Thank You to Stefan for this post
Reply
En al uitverkocht Sad heb er net naast gegrepen

Edit: er viel iets terug, erbij!
[+] 2 users say Thank You to greenlander for this post
Reply
(14-06-2023, 11:19)greenlander Wrote: En al uitverkocht Sad heb er net naast gegrepen
Blijven proberen. Ik kwam er nu net nog steeds doorheen.
Reply
Er zijn nog genoeg kaarten vrij voor 6 oktober. Beide links gaan naar de verkoop van 7 oktober.

Edit: o dat is ondertussen aangepast, maar desondanks zijn er daardoor nu nog genoeg kaarten voor 6 oktober.
Reply
Twee kaarten te pakken voor zaterdag 7 oktober Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)