Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Graz Album Top 10 van 2012
#76
Ik score er 3 uit 10 (Beach House, Tame Impala en Alt-J).

Zelfs YouBube kan zich nog in de lijst herkennen, maar daar doelde jij al op toch Eraser?
Reply
#77
Mumford & Sons inderdaad ja.
Reply
#78
Ik snap niet wat zoveel mensen hier nog in die banjograp blijven zien.
Reply
#79
Ik snap niet wat mensen ooit in die banjograp hebben gezien.
Reply
#80
Meen me te herinneren dat hun debuutalbum hier anders ook hoog scoorde in het jaarlijstje van 2009 (?)

Ik ken mensen die ervoor naar Duitsland reizen, maar zelf hoor ik het ook niet. Vind het vooral slaapverwekkend.
Reply
#81
Maar hun debuutalbum was ook goed en nog verrassend, stond er toen terecht in.
Reply
#82
Dat die Mumford & Sons plaat erin staat is toch wel triest.
Reply
#83
Die lijst val wel mee, moet ik zeggen. Mumford & Sons anno 2009 was inderdaad nog wat anders dan nu. Zou er toen ook niet voor gestemd hebben, maar net als een Alt-J of één van die andere belachelijk overschatte hypes neem je dat er maar bij.

Opvallend ook dat Bloom in geen enkel ander eindejaarslijstje -bij mijn weten- op één verscheen. Stond bij mij op 7, maar ik denk dat Teen Dream toch beter is en Bloom een aantal te simpele nummers bevat om op nummer één te kunnen staan.
Reply
#84
geluksknikker Wrote:Maar hun debuutalbum was ook goed en nog verrassend, stond er toen terecht in.

Deze quote zou over 2 jaar zo maar van toepassing kunnen zijn op de 2e plaat van Alt-J, al is dat wel erg koffiedik kijken.

Bloom is vooral het album dat door ons grazzers gemiddeld het best gewaardeerd is. Dacht dat alleen Enzo deze op 1 had staan. In totaal tel ik 22 verschillende albums op 1, waarvan een goede handvol verder in geen enkel ander lijstje voorkomt.

Voorzichtige conclusie: het was een gevarieerd muziekjaar, zonder echt uitschieters.
Reply
#85
Flying Lotus en Godspeed stonden volgens mij op een eigen niveau, en dat zie je toch zelden (ik bedoel twee zo'n uitschieters in één jaar). In 2011 was dat feitelijk enkel PJ Harvey.

Nu ja, dat is mijn eigen interpretatie natuurlijk.
Reply
#86
Eigenlijk is Alt-J inderdaad wat overschat. Er staan enkele fantastische nummers op (Bloodflood, Something Good, Taro) maar zo speciaal als de hype is dat album niet.
Reply
#87
Ik vind Babel beter dan Sigh nog More. En of het terecht is of die in de top 10 is gekomen. Dat lijkt me wel, maar dat lijkt me van alle cd's. We hebben toch allemaal kunnen stemmen. En tja smaken verschillen. Mij kan Alt-J niet veel boeien maar ik ga niet zeggen dat het onterecht is, kennelijk vinden enkele van jullie dat album leuk en dus staat die terecht in de top 10.
Reply
#88
WeckoJ Wrote:Ik vind Babel beter dan Sigh nog More. En of het terecht is of die in de top 10 is gekomen. Dat lijkt me wel, maar dat lijkt me van alle cd's. We hebben toch allemaal kunnen stemmen. En tja smaken verschillen. Mij kan Alt-J niet veel boeien maar ik ga niet zeggen dat het onterecht is, kennelijk vinden enkele van jullie dat album leuk en dus staat die terecht in de top 10.

Democratie is niet altijd een groot goed.
Reply
#89
Geen enkel album uit mijn lijstje heeft het gehaald. Was ik stiekem ook wel al van uit gegaan
Reply
#90
1. Royal Republic - Save The Nation, lekkere rock uit Zweden en dit album was voor mij zeker de verassing van 2012 (garagerock)
2. Your Demise - The Golden Age, lekker agressief (punk/hardcore)
3. Green Day - Tré, beste van de hele trilogie
4. Testament - Dark Roots Of Earth (trashMetal)
5. Soulfly - Enslaved (Metal)
6. Parkway Drive - Atlas (hardcore)
7. Of Mice And Men - The Flood (metalcore)
8. Memphis May Fire - Challenger (metalcore)
9. Green Day - Uno (punkrock)
10. Muse - The 2nd Law (electrorock)
Edit: nummer 2 toch maar House Of Gold And Bones pt.1 van Stone Sour
Edit 2: nummer 1 wordt nummer 5, en nummer 1 wordt Koi No Yokan
Reply
#91
tja
Reply
#92
BigBird Wrote:tja
hij is veertien...
Reply
#93
Karel Wrote:
BigBird Wrote:tja
hij is veertien...
Dat heeft niks met leeftijd te maken, dat heeft te maken met stijl en waarmee je bent opgegroeid
Reply
#94
Jawel hoor, meeste namen die in je lijstje staan ben ik niet bekend mee maar ik verwacht niet dat je over tien jaar nog steeds Royal Republic zo zou waarderen. Die jongens geven haast een nieuw definitie aan puberaal.
Reply
#95
Martijn Wrote:Jawel hoor, meeste namen die in je lijstje staan ben ik niet bekend mee maar ik verwacht niet dat je over tien jaar nog steeds Royal Republic zo zou waarderen. Die jongens geven haast een nieuw definitie aan puberaal.
Dat klopt, maar toch kan ik zat mensen opnoemen van 30+ die het heerlijke muziek vinden, een kwestie van smaak. En ik vind 'hij is veertien' persoonlijk een bijzonder slecht argument
Reply
#96
Nou ja, ik denk dat ik niet de enige ben hier op dit forum die op hun twaalfde t/m veertiende hele andere dingen luisterden dan dat we nu doen. Sommige dingen blijven hangen en andere bands zal je waarschijnlijk ontgroeien. Degene die het kwestie van smaak argument ooit heeft verzonnen verdient trouwens postuum een nekschot, want dat is gewoon onzin.
Reply
#97
Martijn Wrote:Nou ja, ik denk dat ik niet de enige ben hier op dit forum die op hun twaalfde t/m veertiende hele andere dingen luisterden dan dat we nu doen. Sommige dingen blijven hangen en andere bands zal je waarschijnlijk ontgroeien. Degene die het kwestie van smaak argument ooit heeft verzonnen verdient trouwens postuum een nekschot, want dat is gewoon onzin.
Wat klinkt dan beter? Iedereen vind wat anders leuk? Komt toch op hetzelfde neer? En er zullen zeker bands tussen zitten die ik over 20 jaar niet meer zal kennen. En ik vond qua albums 2012 niet het beste jaar.
Reply
#98
Kwestie van smaak zegt iets over de kwaliteit van de muziek en voor iets leuk vinden is dat niet nodig als je ziet naar de bagger die in de hitlijsten staat.
Reply
#99
tomvanhaaf Wrote:
Martijn Wrote:Jawel hoor, meeste namen die in je lijstje staan ben ik niet bekend mee maar ik verwacht niet dat je over tien jaar nog steeds Royal Republic zo zou waarderen. Die jongens geven haast een nieuw definitie aan puberaal.
Dat klopt, maar toch kan ik zat mensen opnoemen van 30+ die het heerlijke muziek vinden, een kwestie van smaak. En ik vind 'hij is veertien' persoonlijk een bijzonder slecht argument

Ok, dus jouw leeftijd mogen we niet neer gebruiken als argument, dat was nog een verzachtende omstandigheid. Leeftijd niet meegenomen heb je gewoon een wanstaltige smaak en daarom ben je van harte welkom in het Pinkpop topic. Jouw bijdragen in andere topics zou ik zoveel mogelijk proberen te beperken.
Reply
Martijn Wrote:Kwestie van smaak zegt iets over de kwaliteit van de muziek en voor iets leuk vinden is dat niet nodig als je ziet naar de bagger die in de hitlijsten staat.
Tja, qua muziek moet je de hitlijsten ook niet raadplegen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)