Posts: 1,051
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
ik moet geluksknikker gelijk geven.
in vergelijking met het magische jaar 2010 is het dit jaar wat moeilijker om een top tien samen te stellen (vorig jaar overigens nog iets moeilijker)
•
Posts: 16,148
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,578
Bas Wrote:tis wel chromatics he
nog nooit mensen gezien met een Croma tic? Geen fan van bakken en braden zeker?
•
Posts: 143
Joined: Oct 2012
Reputation:
1
1. Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d City
2. Lana Del Rey - Born To Die
3. The xx - Coexist
4. Frank Ocean - Channel Orange
5. Mumford & Sons - Babel
6. Polica - Give you the Ghost
7. Taylor Swift - Red
8. Death Grips - The Money Store
9. Alt-J - An Awesome Wave
10. TDTMCM - Beste. Stuurlui. Ooit.
•
Posts: 1,708
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
Willie Wrote:Bas Wrote:tis wel chromatics he
nog nooit mensen gezien met een Croma tic? Geen fan van bakken en braden zeker?
Nooit geweten ook dat Swans met the Sheer samenwerkte.
•
Posts: 387
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
geluksknikker Wrote:Ik denk dat het lijstje van Youbube hier nog over heen moeten kunnen.
Ik zal in ieder geval niet de eerste zijn, die Taylor Swift in zijn Top 10 heeft ;-)
•
Posts: 11,115
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,775
YouBube Wrote:geluksknikker Wrote:Ik denk dat het lijstje van Youbube hier nog over heen moeten kunnen.
Ik zal in ieder geval niet de eerste zijn, die Taylor Swift in zijn Top 10 heeft ;-)
Misschien moest ik maar eens strafpunten gaan invoeren bij de puntentelling
•
Posts: 471
Joined: Oct 2012
Reputation:
18
Ik heb volgens mij maar 15 a 16 albums uit 2012 geluisterd. Zodra de eindlijst wordt gepresenteerd zal ik eens kijken wat ik allemaal gemist heb,
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
Ik zou niet echt rekenen op het kwalitatieve gehalte van die eindlijst... tenzij old skool graz'ers alsnog massaal hun stem uitbrengen
•
Posts: 1,111
Joined: Nov 2012
Reputation:
3
Ik ga rond kerst mn lijstje invullen.
•
Posts: 2,974
Joined: Oct 2012
Reputation:
418
1. The Menzingers - On The Impossible Past
2. Alt-j - An Awesome Wave
3. Balthazar - Rats
4. Beach House - Bloom
5. The Maccabees - Given To The Wild
6. Billy Talent - Dead Silence
7. The xx - Coexist
8. Enter Shikari - A Flash Flood of Colour
9. Purity Ring - Shrines
10. Miike Snow - Happy To You
De eerste 5 zijn duidelijk.
•
Posts: 607
Joined: Oct 2012
Reputation:
9
Ja the Menzingers wat een goede plaat. Mijn lijst komt ook nog.
•
Posts: 10,465
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,317
17-12-2012, 15:45
(This post was last modified: 17-12-2012, 15:46 by Loov.)
1. Andy Stott - Luxury Problems
2. Grizzly Bear - Shields
3. John Talabot - Fin
4. Flying Lotus - Until The Quiet Comes
5. Lemontrip - Nowhere
6. Beach House - Bloom
7. Chromatics - Kill For Love
8. Ty Segall - Slaughterhouse
9. Perfume Genius – Put Your Back N 2 It
10. A Place To Bury Strangers - Worship
Allemaal net niet gehaald: Holy Other - Held, Bowerbirds - The Clearing, Actress - R.I.P., Raime - Quarter Turns Over A Living Line, El-P - Cancer For Cure. Vond het een sterk muziek jaar en dan heb ik nog niet eens alles kunnen beluisteren zoals Swans en een Godspeed You! Black Emperor...
•
Posts: 2,316
Joined: Nov 2012
Reputation:
196
17-12-2012, 17:39
(This post was last modified: 17-12-2012, 17:40 by Murdoc Niccals.)
1. Lost In The Trees - A Church That Fits Our Needs
2. Christian Scott - Christian aTunde Adjuah
3. Beach House - Bloom
4. Flying Lotus - Until The Quiet Comes
5. Cloud Nothings - Attack On Memory
6. Godspeed You! Black Emperor - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend!
7. Grizzly Bear - Shields
8. Killer Mike - R.A.P. Music
9. Alt-J - An Awesome Wave
10. DIIV - Oshin
Wederom genoeg moois uitgebracht dit jaar, met Lost In The Trees en Christian Scott als duidelijke uitschieters.
•
Posts: 11,115
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,775
Ben begonnen met de verwerking, de tussenstand: 13 lijstjes, 85 albums en een afgetekende virtuele nummer 1
•
Posts: 1,165
Joined: Oct 2012
Reputation:
14
1. Balthazar – Rats
2. The XX – Coexist
3. dEUS – Following Sea
4. Regina Spektor – What We Saw From The Cheap Seats
5. Archive – With Us Until You’re Dead
6. White Rabbits – Milk Famous
7. Muse – The 2nd Law
8. Jack White – Blunderbuss
9. DIIV – Oshin
10. Bloc Party – Four
•
Posts: 5,988
Joined: Oct 2012
Reputation:
800
1. Tame Impala – Lonerism
2. Dirty Projectors – Swing Lo Magellan
3. Django Django – Django Django
4. METZ – METZ
5. The Walkmen – Heaven
6. Lotus Plaza – Spooky Action At A Distance
7. Ty Segall Band - Slaughterhouse
8. Damien Jurado – Maraqopa
9. Animal Collective – Centipede Hz.
10. Melody’s Echo Chamber – Melody’s Echo Chamber
•
Posts: 67
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
1. Japandroids - Celebration Rock
2. Mark Lanegan - Blues Funeral
3. Stick to Your Guns - Diamond
4. Breton - Other People's Problems
5. Baroness - Yellow & Green
6. The Maccabees - Given to the Wild
7. Of Mice & Men - The Flood
8. Cloud Nothings - Attack on Memory
9. Jake Bugg - Jake Bugg
10. Moss - Ornaments
Ik vond het een lastig jaar. Er was er eigenlijk niet eentje die er met kop en schouders voor mij bovenuit stak.
•
Posts: 3,863
Joined: Oct 2012
Reputation:
170
Ach ja, ik hak de knoop ook maar door. In de breedte een sterk jaar, maar dat vermoeilijkt ook het maken van een lijstje vanwege een gebrek aan uitschieters.
1 Two Gallants – The Bloom And The Blight
2 Bill Fay – Life Is People
3 Glen Hansard – Rhytm & Repose
4 Perfume Genius – Put Your Back N 2 it
5 First Aid Kit – The Lion’s Roar
6 Tindersticks – The Something Rain
7 Django Django – Django Django
8 Shearwater – Animal Joy
9 Damien Jurado – Maraqopa
10 Adrian Crowley – I See Three Birds Flying
En albums die ik dit jaar ook (redelijk) goed tot heel goed vond, maar uiteindelijk niet in mijn top10 zijn beland:
Cold Specks – I Predict A Graceful Expulsion
Chromatics – Kill For Love
2:54 – 2:54
Bruce Springsteen – Wrecking Ball
Alt J – An Awesome Wave
The Maccabees – Given To The Wild
Jake Bugg – Jake Bugg
Bob Dylan – Tempest
Jack White – Blunderbuss
Mark Lanegan – Blues Funeral
Sharon Van Etten – Tramp
Grizzly Bear – Shields
Beach House – Bloom
Spiritualized – Sweet Heart Sweet Light
Cloud Nothings – Attack On Memory
Alabama Shakes – Boys & Girls
Calexico – Algiers
The Walkmen – Heaven
The Shins – Port Of Morrow
•
Posts: 16,148
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,578
Djustin Wrote:4. Breton - Other People's Problems
Die gaat er zeker ook in komen. Ik begin al een aardig idee te krijgen, maar waar is The twilight sad in de lijstjes?
•
Posts: 16,148
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,578
Goed, ook even een top10 bij elkaar gesprokkeld
1. Spiritualized - Sweet heart sweet light
2. The Twilight sad - No one can ever know
3. Ty Segall - Slaughterhouse
4. Swans - The Seer
5. Dirty projectors - Swing lo Magellan
6. Breton - Other people's problems
7. EL-P - Cancer for cure
8. Cloud nothings - Attack on memory
9. Cat Power - Sun
10. Godspeed you! Black emperor - 'Allelujah! Don't bend! Ascend!
•
Posts: 11,115
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,775
1. Frank Ocean - channelORANGE
2. Yeasayer - Fragrant World
3. Tame Impala - Lonerism
4. Beach House - Bloom
5. alt-J - An Awesome Wave
6. El-P - Cancer For Cure
7. Shearwater - Animal Joy
8. Miike Snow - Happy To You
9. Two Gallants - The Bloom And The Blight
10. DIIV - Oshin
Vraag het me morgen en je krijgt minstens 3 andere albums in het lijstje. Ty Segall, Cloud Nothings, Kendrick Lamar, Jack White, Pond, Bill Fay, How To Dress Well, John Talabot, Bob Dylan, Neil Young; allemaal kandidaten die het net niet haalden.
•
Posts: 11,115
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,775
20-12-2012, 21:13
(This post was last modified: 20-12-2012, 21:13 by Gunnar.)
Dit topic is trouwens ook een fijne ontdekhoek, er komen titels voorbij die voor mij compleet nieuw zijn. Ik heb nu Breton opstaan en dat is best een lekker album.
•
Posts: 10,465
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,317
Ik vind die track The Commission misschien wel het meest epische nummer van 2012. Ook bijna elke week wel een keer gedraaid. Het rest van het album vond ik mwah.
•
Posts: 1,708
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
1: Django Django – Django Django
2: Swans – The Seer
3: Julia Holter – Ekstasis
4: Godspeed You! Black Emperor – Hallelujah Don’t Bend, Ascend!
5: Grizzly Bear – Shields
6: Tame Impala – Lonerism
7: Ty Segall – Slaughterhouse
8: Cloud Nothings - Attack on Memory
9: DIIV – Oshin
10: The Walkmen – Heaven
11: Fiona Apple - The Idler Wheel Is Wiser Than The Driver Of The Screw…
12: Balthazar – Rats
13: EL-P – Cancer for Cure
14:Alt-J – An Awesome Wave
15: Dirty Projectors – Swing Lo Maggelan
16: Holy Other – Held
17: Animal Collective – Centipede Hz
18: Damien Jurado - Maraqopa
19: Spiritualized - Sweet Heart Sweet Light
20: Lotus Plaza – Spooky Action at a Distance
21: Metz – Metz
22: Tim Hecker & Daniel Lopatin – Instrumental Tourist
23: Flying Lotus – Untill The Quiet Comes
24: Peaking Lights – Lucifer
25: Ty Segall - Twins
26: Earth - Angels of Darkness, Demons of Light II
27: Goat - Goat
28: Wild Nothing – Nocturne
29: Sharon Von Etten – Tramp
30: Moss – Ornaments
31: Bombay Show Pig – Vulture / Provider
32: Beach House - Bloom
33: Japandroids – Celebration Rock
34: Micachu & the Shapes - Never
35: Thee oh Sees – Putrifiers
36: Lower Dens – Nootropics
37: Human Don’t Be Angry - Human Don't Be Angry
38: Tindersticks – The Something Rain
39: Sigur Ros - Valtari
40: Trust – TRST
41: Cat Power - Sun
42: John Talabot - ƒin
43: Meody’s Echo Chamber – Melody’s Echo chamber
44 Allah Las – Allah Las
45: The Boney King of Nowhere - The Boney King of Nowhere
45 Death Grips – The Money Store
46: Yound Magic – Melt
47: Yeasayer- Fragrant World
48: Dead Can Dance – Anastasis
49: Six Organs of Admittance – Ascent
50: The Horse Company - Calypso
•
Posts: 23,413
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,020
De top 10 van Pitchfork
10 Grizzly Bear – Shields
09 Death Grips – The Money Store
08 Chromatics – Kill For Love
07 Beach House – Bloom
06 Grimes – Visions
05 Swans – The Seer
04 Tame Impala – Lonerism
03 Fiona Apple – The Idler Wheel…
02 Frank Ocean – Channel Orange
01 Kendrick Lamar – Good Kid, m.A.A.d. City
•
|