Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 2.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primavera Sound
Ik snap je punt, maar Graz en het zeuren op de meest kleine details is toch inherent verbonden aan elkaar? Discussies als deze maken Graz ook wel gewoon Graz.
Kut neokapitalisme!
[+] 1 user says Thank You to Rockbeer for this post
Gisteren verder ook geen tijd meer gehad, maar ik vond dit juist een vette discussie om terug te lezen. Snap zelf beide kanten goed.

Maynard, deed dit jou niet ook denken aan die scene in De Vrouw van Orkater waarin de 4 acteurs steeds van man-vrouw-rol wisselden?

Zelf heb ik inmiddels toch wel zin gekregen om - niet-geforceerd - die popnamen die ook hier goed gevonden worden eens wat langer een kans te geven.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
(07-12-2018, 10:19)matthijs603 Wrote: Maynard, deed dit jou niet ook denken aan die scene in De Vrouw van Orkater waarin de 4 acteurs steeds van man-vrouw-rol wisselden?

Die gingen wel op grappige manier met zichzelf in discussie ja.
(07-12-2018, 02:23)Kalters Wrote: Ik snap je punt, maar Graz en het zeuren op de meest kleine details is toch inherent verbonden aan elkaar? Discussies als deze maken Graz ook wel gewoon Graz.

ja absoluut, maar soms ...........

waarschijnlijk is het ook gewoon omdat er geen echt nieuws is, pinkpop, werchter, BKS, DTRH lowlands, pukkelpop, niemand laat wat van zich horen
Al die festivals likken nog steeds hun wonden na de gruwelijke lineup bekendmaking van PS.
Ik denk inderdaad dat we er wel vanuit mogen gaan dat alle andere majors een time-out nemen van zodra ze weten wanneer PS 200+ namen in één keer uitbraakt.

Volgende week (zeker zo vlak voor het kerstverlof) zullen we wel horen van m.n. DTRH, Werchter en Roskilde.
Prachtige affiche, totaal niet in lijn met de verwachtingen maar dat maakt het wel interessanter. Enige naam die ik echt mis is Mitski (en had gezien het statement dat het festival lijkt te willen maken perfect op de affiche gepast, zeker na haar laatste fantastische plaat). AMST en ik zijn weer van de partij.
[+] 2 users say Thank You to RH80 for this post
(06-12-2018, 15:46)Maynard-J Wrote:
(06-12-2018, 15:32)Indiaantje89 Wrote:
(06-12-2018, 15:23)JorisR Wrote: (Pop)muziek werd tot op heden gedomineerd door de mannelijke sekse. Dit is in korte tijd hevig aan het veranderen. Deze line-up van Primavera Sound is daar een scherpe en zeer actuele weerspiegeling van, samenhangend met muziekgenres die nu populairder dan ooit zijn. Een verbreding die alleen maar toe te juichen is, zelfs al is niet alles je persoonlijke smaak. Einde bericht.

Dat is ook niet waar, in mijn jeugd genoeg hadden we ook Spice Girls, Britney Spears, Madonna, Vengaboys, Anouk, Christina Aguilera, Whitney Houston, Tina Turner, Alanis Morisette, Linda Roos & Jessica, Mariah Carey, All Saints, Ilse de Lange, Milk Inc, Cher, Jennifer Lopez, Celine Dion, Aaliyah, Shania Twain, Destiny's Child, Skunk Anansie, Sinead O'Connor + alle vrouwelijke zangeressen van de Happy Hardcore en Eurodance 90's platen. En zo kunnen we nogwel even doorgaan.

En die stonden toen allemaal op Pinkpop?

Pinkpop (als redelijk conservatief rockfestival) is nou niet echt een goede weerspiegeling van popmuziek. De namen die Indiaantje noemde die in het profiel van PP passen hebben er allemaal (meerdere) keren gestaan.
In de commerciële popmuziek gaan mannen en vrouwen al jaren gelijk op, of doen vrouwen het zelfs beter. Kijk bijvoorbeeld naar de best verkopende albums van de 21ste eeuw. Of die van de jaren 90 in de VS.
Zelfs de fucking TMF awards had 18 jaar geleden al een bijna 50/50 line-up.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Beetje onduidelijk welk punt hier geprobeerd wordt te maken. Het is hypocriet en geforceerd dat Primavera de nadruk legt op een groot aantal vrouwen in hun kwaliteits lineup, want 25 jaar geleden waren Celine Dion en Linda, Roos en Jessica immers al erg populair?
(08-12-2018, 13:12)halfempty/full Wrote:
(06-12-2018, 15:46)Maynard-J Wrote:
(06-12-2018, 15:32)Indiaantje89 Wrote:
(06-12-2018, 15:23)JorisR Wrote: (Pop)muziek werd tot op heden gedomineerd door de mannelijke sekse. Dit is in korte tijd hevig aan het veranderen. Deze line-up van Primavera Sound is daar een scherpe en zeer actuele weerspiegeling van, samenhangend met muziekgenres die nu populairder dan ooit zijn. Een verbreding die alleen maar toe te juichen is, zelfs al is niet alles je persoonlijke smaak. Einde bericht.

Dat is ook niet waar, in mijn jeugd genoeg hadden we ook Spice Girls, Britney Spears, Madonna, Vengaboys, Anouk, Christina Aguilera, Whitney Houston, Tina Turner, Alanis Morisette, Linda Roos & Jessica, Mariah Carey, All Saints, Ilse de Lange, Milk Inc, Cher, Jennifer Lopez, Celine Dion, Aaliyah, Shania Twain, Destiny's Child, Skunk Anansie, Sinead O'Connor + alle vrouwelijke zangeressen van de Happy Hardcore en Eurodance 90's platen. En zo kunnen we nogwel even doorgaan.

En die stonden toen allemaal op Pinkpop?

Pinkpop (als redelijk conservatief rockfestival) is nou niet echt een goede weerspiegeling van popmuziek. De namen die Indiaantje noemde die in het profiel van PP passen hebben er allemaal (meerdere) keren gestaan.
In de commerciële popmuziek gaan mannen en vrouwen al jaren gelijk op, of doen vrouwen het zelfs beter. Kijk bijvoorbeeld naar de best verkopende albums van de 21ste eeuw. Of die van de jaren 90 in de VS.
Zelfs de fucking TMF awards had 18 jaar geleden al een bijna 50/50 line-up.

Ik noemde Pinkpop omdat je 20 jaar geleden nog niet zo veel andere grote festivals had waarover veel mensen een mening hebben. Waar bij dat laatste natuurlijk ook met de opkomst van social media te maken heeft.

Toen (zeker in de grungetijd) was Pinkpop een aardige afspiegeling van de muziek bij de alternatieve jeugd, nu volgens velen (met name de liefhebbers die toen gingen) niet meer. Het is natuurlijk ook enorm gegroeid sinds het begin van deze eeuw. 

Maar mijn punt is helemaal niet of PP een goede weerspiegeling van popmuziek is, mijn punt is dat er toen ook weinig vrouwen op de affiche stonden. Nu zouden er (daar of op een ander festival) veel meer kunnen staan door het grotere aanbod van vrouwelijke acts in combinatie met een muzikaal bredere programmering van de kant van de festivals zelf. En dat is even slikken voor de indiehipsters en rockende dertigers.

Zie ook de eerdere reacties op diezelfde post van Indiaan.
(08-12-2018, 14:44)Enzo Wrote: Beetje onduidelijk welk punt hier geprobeerd wordt te maken. Het is hypocriet en geforceerd dat Primavera de nadruk legt op een groot aantal vrouwen in hun kwaliteits lineup, want 25 jaar geleden waren Celine Dion en Linda, Roos en Jessica immers al erg populair?

Ik schrijf dan wel heel onduidelijk als je dat eruit haalt. Mijn punt was dat Jorisz zegt:

Quote:(Pop)muziek werd tot op heden gedomineerd door de mannelijke sekse. Dit is in korte tijd hevig aan het veranderen.

En ik probeerde dat te nuanceren door aan te geven dat in de commerciële popmuziek vrouwen en mannen al jaren gelijk op gaan (wat naar mijn idee ook deels het punt van Indiaantje was), en dat het juist 'onze' festival wereld is die achterloopt.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Nah, zie mijn eerdere punt qua verschil tussen popartiesten en popproducten en dus ook de mate van onafhankelijkheid van diezelfde artiesten.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Nu Lil Dicky nog overhalen om zich hier te melden.
Hoi
[+] 9 users say Thank You to Lil' Dicky for this post
Maandag t/m zaterdag Barcelona en dan zondagochtend vroeg terugvliegen voor een laatste dag BKS lijkt me ook wel wat
Mis je dan niet een hoop van de zaterdag?
Gewoon in 1 keer door, scheelt ook weer een overnachting.
(10-12-2018, 11:28)Uplift Wrote: Nah, zie mijn eerdere punt qua verschil tussen popartiesten en popproducten en dus ook de mate van onafhankelijkheid van diezelfde artiesten.

Maar waar ligt volgens jou de lijn tussen wie een popartiest en popproduct is? Zijn Carly Jae Repson en Cardi B dan geen popproducten? En Taylor Swift?
Dat zijn ze zeker. Maar het gaat hier over het aandeel van vrouwen in line-ups van majors in het algemeen, niet de paar guilty pleasures op de PS-affiche specifiek.
Vlucht en overnachting geboekt #zinin
Hoi hoi, in navolging van mijn albumafspeellijst van vorig jaar maar weer even een luisteroverzichtje gemaakt (ik zit pas op 1/3e, maar ik hoop hem binnenkort af te hebben):

https://rateyourmusic.com/list/Kelterz/p...checklist/

- Bij elke artiest maximaal vijf releases aangegeven, met daar achter of het een EP, LP, dj-mix etc. is.
- Bij elke artiest een of twee genres aangegeven.
- Elke link is door te klikken naar de daadwerkelijke release binnen RYM.
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
^ hij is af trouwens!
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
Is het programma voor Porto ook al bekend?
Meen dat ik ergens las half januari bekendmaking voor Porto
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)