Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 2.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primavera Sound
#76
Maar ontopic: wie denken jullie dat er bijkomen als headliners? Neil Young en Nick Cave naast Blur zouden me niet verbazen...

En dan zit ik vanavond tijdens de bekendmaking bij Django Unchained; ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan om om de 5 minuten de twitter van het festival te checken.
#77
Karel Wrote:7u.

Wat? Verdomme, het is elk jaar om 1 uur, waarom toch al die veranderingen?
#78
Willie Wrote:
Karel Wrote:7u.

Wat? Verdomme, het is elk jaar om 1 uur, waarom toch al die veranderingen?
Daar verbaasde me ik me ook al over; ik ging ook van de middag uit, en ik zit tijdens de bekendmaking in de bios...

Maar als we al verongelijkt gaan doen over zulke marginale 'veranderingen'...
#79
Snackbarharses Wrote:Maar ontopic: wie denken jullie dat er bijkomen als headliners? Neil Young en Nick Cave naast Blur zouden me niet verbazen...

Ik hoop dat je gelijk hebt; dan moet in niet naar Barcelona en onnodig verlofdagen opnemen.

Tenzij Sleep wat goedmaakt en er een speciale naam in het auditorium staat.
#80
Uplift Wrote:
Snackbarharses Wrote:Maar ontopic: wie denken jullie dat er bijkomen als headliners? Neil Young en Nick Cave naast Blur zouden me niet verbazen...

Ik hoop dat je gelijk hebt; dan moet in niet naar Barcelona en onnodig verlofdagen opnemen.

Tenzij Sleep wat goedmaakt en er een speciale naam in het auditorium staat.
Ik hoop op veel verrassingen en reünies waarvan ik nooit dacht dat ze nog mogelijk waren: Ride, Hüsker Dü en Seam bijvoorbeeld. En de ultieme bekendmaking zou toch wel David Bowie in het Auditorium zijn... Een mens mag dromen he?
#81
Snackbarharses Wrote:Maar ontopic: wie denken jullie dat er bijkomen als headliners? Neil Young en Nick Cave naast Blur zouden me niet verbazen...

En dan zit ik vanavond tijdens de bekendmaking bij Django Unchained; ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan om om de 5 minuten de twitter van het festival te checken.

daar is die film goed genoeg voor!
#82
matthijs603 Wrote:
Snackbarharses Wrote:Maar ontopic: wie denken jullie dat er bijkomen als headliners? Neil Young en Nick Cave naast Blur zouden me niet verbazen...

En dan zit ik vanavond tijdens de bekendmaking bij Django Unchained; ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan om om de 5 minuten de twitter van het festival te checken.

daar is die film goed genoeg voor!
Lijkt me ook, Tarantino zal niet snel door de ondergrens zakken.
#83
De film valt zwaar tegen, geloof me maar. De minste van Tarantino. Te langdradig, teveel flauwe en geforceerde humor, teveel overacting,
#84
Tarantino hoort ook over the top te zijn; dat was Inglourious Basterds ook en die vond ik lichtelijk fantastisch. En ik verheug me om Christoph Waltz weer in een nieuwe rol te zien.
#85
Snackbarharses was me net voor. Tarantino is toch inderdaad over the top en een combi van gevatte dialogen, wat absurdistische actie en droogkomische humor. Kill Bill was toch ook over the top en Reservoir Dogs was dat toch ook? Zijn beste films vind ik Jackie Brown, Pulp Fiction en Reservoir Dogs. Vooral vanwege de bescheiden setting en een relatief eenvoudig verhaal. Zowel Inglorious Bastards als Django Unchained is pretentieuzer door het historische aspect en de "grotere scenes" met betrekking tot setting en over the top actie. Maar juist dat maakt die films ook weer bijzonder genietbaar. Hoewel ik Django Unchained nog moet gaan zien.
#86
Klopt dat Tarantino over de top is, maar probleem wordt langzamerhand dat Tarantino en zijn films een karikatuur beginnen te worden.

Ik vond IB al matig, maar DU is zijn slechte film. In zijn andere films had ik nog binding met de karakters, in deze laatste 2 films minder, tot totaal niet. Dat kwam door de overdreven humor en het overacteren, dit leidde teveel af van de film/verhaal als totaal. bij zijn andere films had ik dat niet.
#87
Bluebird, ben het niet oneens met je een aantal van je observaties (over the top, meer dan in vorige films flauwe grappen), maar zeker niet met je conclusies. De karakters van Waltz en Foxx vond ik ijzersterk en maakten ook meer dan alle voorgaande karakters een ontwikkeling door. Ik leefde absoluut met ze mee. In deze film valt ook meer dan ooit een moraal te ontdekken, zonder dat die op een belerende manier wordt opgelegd (HELE KLEINE SPOILER: vooral de uitleg van Samuel L Jackson aan Jamie wat het ergste is dat ze met hem kunnen doen).

IB vond ik trouwens ook geweldig. Gelijk en RD en alleen iets minder dan PF. DU valt daar tussenin, denk ik, moet hem nog even laten bezinken.
#88
IB was meesterlijk.

Django was goed maar meer niet.

En nu weer OT jongens.
#89
Beetje tijd doden kan geen kwaad.

Inglorious bastards vond ik ook tegenvallen, daar zat zo veel meer potentie in, dan heb ik toch liever dat hij zich bezig houdt met een Death proof, lekker simpel doch onmiskenbaar Tarantino. Kill Bill vond ik wel aardig, maar het niveau van zijn eerste 3 films heeft hij nooit meer gehaald en dat is best een prestatie als je ziet wat voor meesterwerken hij daarnaast ook nog geschreven heeft in diezelfde periode (Natural born killers en True romance). Zijn laatste decennium is best leuk om te kijken, maar hopelijk komt hij zijn dip te boven zoals de Coens deden na hun mindere periode, die sloegen na een magere Ladykillers en Untolerable cruelty snoeihard terug.
#90
Zijn er geen fake posters of hipsterblogs waarmee we beter de tijd kunnen doden?
#91
Andere jaren gonsde het op de last.fm pagina van het festival van de geruchten en halve bevestigingen en daar zaten altijd flink wat voltreffers tussen. Daar is het nu ook opvallend stil. http://www.last.fm/festival/3309444+Prim...elona+2013

Ze weten de namen goed binnenboord te houden...
#92
Rodriguez is leuk, maar die verwacht ik ook al op Roskilde.
#93
Zal vanavond waarschijnlijk met pijn in mijn buik de lijst bekijken...90% kans dat ik er niet bij ben dit jaar, om verschillende redenen.
Voor degenen die nog twijfelen: gaan! De afgelopen 2 jaar geweest en het is op heel veel vlakken de beste festivalervaring die ik gehad heb.
#94
Ik geef morgen mijn verlofdagen in, dus na vanavond zal de knoop al meteen doorgehakt worden.
Rest nog de variabele 'Coachella', maar ik heb daar a priori toch geen geld voor.
#95
Uplift Wrote:Ik geef morgen mijn verlofdagen in, dus na vanavond zal de knoop al meteen doorgehakt worden.
Rest nog de variabele 'Coachella', maar ik heb daar a priori toch geen geld voor.
Heeft Coachella nou echt zoveel toegevoegde waarde ten opzichte van Europese festivals als Primavera en Roskilde om een vliegticket van 500/600/700 euro te rechtvaardigen?

Ben toch wel erg benieuwd of Primavera met nog echt verrassende namen zal komen, als dat het geval zou zijn wil ik toch wel erg graag naar Barcelona of desnoods naar de editie in Porto. Laatste komt beter uit, maar de stad Barcelona is toch stukken interessanter.
#96
Martijn Wrote:
Uplift Wrote:Ik geef morgen mijn verlofdagen in, dus na vanavond zal de knoop al meteen doorgehakt worden.
Rest nog de variabele 'Coachella', maar ik heb daar a priori toch geen geld voor.
Heeft Coachella nou echt zoveel toegevoegde waarde ten opzichte van Europese festivals als Primavera en Roskilde om een vliegticket van 500/600/700 euro te rechtvaardigen?

Wat mij betreft niet. Lijkt me geweldig om het een keer mee te maken, maar de laatste jaren heeft Primavera gewoon steevast een betere lineup, maar daarover valt natuurlijk te twisten.
#97
Coachella is sinds vorig jaar wat over the top aan het gaan met het programma, en wat de kwaliteitsvolle beleving van optredens betreft is Roskilde hoe dan ook de beste... maar ja... dat geheel van namen tegen zo'n backdrop en die één of twee unieke optredens die je nergens anders te zien krijgt, biedt zeker heel wat meerwaarde! Maar niet tegenover Primavera of Roskilde, nee. Je moet gewoon kiezen afhankelijk van die ene doorslaggevende factor. Wat mij betreft heeft Roskilde altijd de polepositie, omdat het in z'n geheel het beste festival is.
#98
Half uurtje uitgesteld. :-)
#99
GVD
Dat bandje vooraf hadden ze ook kunnen overslaan. Wat een drama


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)