Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 2.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primavera Sound
#1
Wie gaat er? Jorisz sowieso, Willie ook weer?

Wil wel gaan, moet er nout toch eindelijk eens van komen. Sinds ik weer vrijgezel ben tijd over om mijn gang te gaan. Roskilde of Werchter ook optie.
#2
Zit er aan te denken om dit jaar voor het eerst te gaan met mijn vriendin. Geen studie meer, dus lekker genieten.

Wat is de capaciteit van de Barcelona versie eigenlijk?
#3
40000 per dag.
Weet nog niet zeker of ik ga. Maar als ik een festival doe volgend jaar wordt het Primavera.
#4
Ik ben er bij. Nog geen partner kunnen vinden die mee wil. Blur absoluut niet de gedroomde headliner. Heb 'r gewoon niks mee. Gelukkig genoeg andere dingen te doen onder Blur.
#5
40000 valt nog mee, ik heb het niet zo op massaliteit.

Ik ben benieuwd naar de rest van de line-up, maar komt vast goed. Ieder jaar zie ik die line-up en denk ik: Wow, daar moet ik heen. Maar ga uiteindelijk niet.
#6
Misschien een gewaagde optie: maar zou Radiohead of Atoms For Peace niet perfect op Primevera passen?
#7
Een interessant en enigszins zorgelijk stuk over Primavera en de crisis in Spanje van Gabi Ruiz:
http://primaverasound.wordpress.com/2012...tra-marca/
#8
Enzo Wrote:Een interessant en enigszins zorgelijk stuk over Primavera en de crisis in Spanje van Gabi Ruiz:
http://primaverasound.wordpress.com/2012...tra-marca/

Daar moest ik laatst aan denken toen Blur bekend werd gemaakt, en mede 'hoe snel gaat de vv nu'?
Toen dacht ik, al die arme mensen hebben geen geld voor dit feest, en met Blur trek je wellicht veel buitenlanders, dus loopt t toch wel vol.

Over welke band wordt gesproken in artikel (omtrent aanbod)?
#9
BigBird Wrote:Wie gaat er? Jorisz sowieso, Willie ook weer?

Wil wel gaan, moet er nout toch eindelijk eens van komen. Sinds ik weer vrijgezel ben tijd over om mijn gang te gaan. Roskilde of Werchter ook optie.
Ik ben er ook weer bij!
#10
BigBird Wrote:
Enzo Wrote:Een interessant en enigszins zorgelijk stuk over Primavera en de crisis in Spanje van Gabi Ruiz:
http://primaverasound.wordpress.com/2012...tra-marca/

Daar moest ik laatst aan denken toen Blur bekend werd gemaakt, en mede 'hoe snel gaat de vv nu'?
Toen dacht ik, al die arme mensen hebben geen geld voor dit feest, en met Blur trek je wellicht veel buitenlanders, dus loopt t toch wel vol.

Over welke band wordt gesproken in artikel (omtrent aanbod)?
Blijkbaar gaat het om meerdere bands, de indruk wordt tenminste gewekt dat het om mailwisselingen met meerdere bands gaat. In elk geval zit er een band bij die in 2008 al op PS stond en al lange tijd niet in Portugal heeft opgetreden...
#11
Wat ik me dan afvraag: hoe veel budget slokt Blur op? En Catalonia is een van de rijkste gebieden van Spanje dus wat dat betreft heeft Primevera niet veel te vrezen. Tuurlijk wel lastig dat er een hoger percentage BTW boven op komt. Maar in Barcelona zal altijd wel genoeg geld te vinden zijn.
#12
Volgens mij is Catalonie juist een van de Spaanse regios die er het slechtste voorstaat, de overheid daar heeft in iedergeval geen cent te makken.

Ben aan het overwegen om naar de editie in Porto te gaan, het concert van Blur afgelopen zomer in Hyde Park smaakt naar meer en de line-up zal sowieso wel snor zitten.
#13
Klopt, Catalonië heeft veel gelijkaardige problemen als de rest van Spanje. Dat wordt door politici maar al te graag toegedekt door de onafhankelijkheidskwestie.
Maar Barcelona is een wereldstad van 5 miljoen inwoners. In zo'n stad kan je een festival als Primavera altijd organiseren, te meer omdat Barcelona een beetje als speelterrein van Europa fungeert (ook al loopt Primavera gelukkig niet over van Britse toeristen en ander gespuis).
#14
Mochten mensen nog twijfelen of ze willen gaan: festivalticket voor Barcelona is nu 145 euro. De prijs zal nog wat stijgen. Dit is al het moment dat goedkope accommodaties in de stad vol raken, kwam ik achter, maar er is nog genoeg voor drie tientjes per nacht te vinden. Of nog veel goedkopere slaapzalen in hostels natuurlijk. Maar daar pas ik voor. Vliegen met Transavia kan nu nog voor onder de 100 euro (retour).
#15
Ik twijfel nog tussen dit of Roskilde. Iets zegt me dat Primavera fors duurder is (reis en verblijf), maar meer de moeite waard.
#16
Op Roskilde kun je natuurlijk gewoon kamperen, dat scheelt. Maar dan moet je er nog heen vliegen of treinen. Ga je met de auto en neem je de veerpont: ik en Kid_A betaalden voor die overtocht in 2010 ook nog eens 155 euro...
#17
Dat is wel ja, auto is fijner naar festival, kun je meer meenemen maar benzine duur.
En dan nog veerpont, prijzig zeg.

Nog maar ns goed nadenken dan.
#18
Veer naar Roskilde?! Brug is 60 euro heen en terug. Je doet er welgeteld anderhalf uur langer over.
#19
Bat For Lashes is in de buurt
#20
Ik moet nog wat mailtjes uit gaan zetten om het rond te krijgen, maar de planning is uiteraard wel dat ik ga, desnoods alleen.

Ben wel benieuwd of Guided by voices dit jaar dan wel komt.
#21
Willie Wrote:Ik moet nog wat mailtjes uit gaan zetten om het rond te krijgen, maar de planning is uiteraard wel dat ik ga, desnoods alleen.

Ben wel benieuwd of Guided by voices dit jaar dan wel komt.
Als goedmaker lijkt me dat wel terecht. Snap nog steeds niet waarom ze vorig jaar cancelden, ze zijn eigenlijk zonder pauze gewoon doorgegaan met touren en platen uitbrengen.
#22
Dat viel mij ook op, terwijl in eerste instantie toch werd gezegd dat ze eerst nieuw materiaal wilde uitbrengen in de vorm van 2 albums en hun tour een jaartje zouden uitstellen.
#23
Ze zijn dit jaar wel laat met de namen. Vorig jaar maakten ze beging november en begin december een lijstje bekend. Nu staat er nog maar 1 band op de lijst.
#24
eind januari. zo goed als hele affiche in een keer.
#25
Ik lees af en toe op het forum van de website; daar stond dat de organisatie dit jaar wat meer moeite heeft om bands te boeken, de crisis en de druk op het budget en tegelijkertijd onverminderd hoge gages spelen daar een rol in.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)