Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gas / Electra
#1
Goed, ik ben dus over 4 maanden van mijn contract met Oxxio af, dus ik ben weer een beetje aan het orienteren bij alle gas/electra leveranciers.

Nu kwam hier zojuist een vent van Electrabel aan de deur met een prachtverhaal:

- Prijzen van november 2012; mochten ze stijgen dan stijg je niet mee, mochten ze dalen dan daal je wel mee.
- €27,96 vastrecht p.j. voor gas en €27,96 vastrecht p.j. voor electra.
- De levering en betaling starten pas op het moment dat het oude contract bij Oxxio afloopt.
- Zodra het contract ingaat kan je de overeenkomst altijd opzeggen, met een opzegtermijn van 30 dagen. Electrabel brengt de klant geen opzegvergoeding in rekening.

Vooral het laatste klinkt erg gunstig, maar ik heb zo'n idee dat er ergens een addertje is.

Iemand ervaring met deze maatschappij?
Reply
#2
Belgen zitten doorgaans op Electrabel.
Net zoals Israël terrorisme legaliseert, is Electrabel een goed voorbeeld van gelegaliseerde fraude.

Maar in een vrije energiemarkt gaat elke speler je proberen te bedotten, dus in feite is het enige dat je kan doen zo onafhankelijk mogelijk zijn (binnen de mate van het mogelijke). Als die optie er niet is, probeer dan zoveel mogelijk te vergelijken via onafhankelijke instanties.
Reply
#3
Ik dacht eerst: wow een electro topic waar gas gegeven wordt. Maar dat is dus niet.
Reply
#4
Loov Wrote:Ik dacht eerst: wow een electro topic waar gas gegeven wordt. Maar dat is dus niet.

:-) :-)
Reply
#5
Ik zou zeggen pak een vergelijkingssite (bijvoorbeeld: http://www.deenergiegids.nl/Energie-Vergelijk.aspx (schijnt onafhankelijk te zijn). En voer jouw huidige gegevens in. Daarnaast is de vraag wat wil je? Wil je groene stroom of juist niet? etc...
Ik heb ooit bij Electrabel gezeten, naar mij weten geen problemen mee. Woonde toen in een huis met 2 andere studenten, betaalde zelf de energiekosten e.d. Maar niet echt een goed referentiepunt. Toen voor Electrabel gekozen omdat die het goedkoopst was.

Wij hebben nu greenchoice, goedkoopste met groene stroom en gas. Of je nu door een hond of kat gebeten wordt...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)