Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.57 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De ontdekhoek
Een paar dingen die m.n. relevant zijn voor Rewire:

Youmna Saba. Superinteressante veelzijdige artiest uit Libanon. Clasht uiteraard met tyfusveel op Rewire. Overdaad schaadt.

Blacks' Myths. Stonerproof pareltje dat in het Koorenhuis staat en clasht met Autechre. Fuck die grote namen die te veel fomo veroorzaken. 

Mhm, Mhm. Is iets Nederlands. Net als veel acts op deze Rewire beïnvloed door footwork. Weet er verder weinig over, maar klinkt vet en kan gewoon ingepland worden (als je de luxe hebt Funeral Folk al eens live gezien te hebben).

Lord Apex. Misschien wel de beste Britse MC. Ongelofelijk productief. Staat in julo gewoon gratis op Valkof Festival.
[+] 4 users say Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
Roadburn heb ik nooit echt als ontdekkingsfestival ervaren, maar na zoveel edities en een betere voorbereiding, blijkt dat scherpe keuzes maken en de 'bekendere' namen al eens overslaan kan leiden tot aangename verrassingen. Een aantal daarvan (b.v. Knoll) is al genoemd in het RB-topic, maar ik wil hierbij nog een lans breken voor Thantifaxath.

Klinkt als: Imperial Triumphant zonder pretenties. Gruwelijke gitarist ook. Ik gok dat de anonieme band grotendeels uit Inter Arma-leden bestaat.

https://darkdescentrecords.bandcamp.com/...d-narcosis

Extra punten voor het feit dat de albumcover zowat mijn favo schilderij ooit is.
[+] 4 users say Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
Kanaan. Zeg maar Paradox-op-Roadburn-core. Noors trio dat de beste tradities van jazz-virtuositeit uit eigen land en de erfenis van Motorpsycho integreert.

Niet supernieuw en het zal RB-gangers wel al bekend zijn, maar afgelopen weekend op Sonic Whip speelden ze iig de rest van de line-up naar huis.
[+] 2 users say Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
(13-05-2024, 11:53)Lil'Lurky Wrote: Kanaan. Zeg maar Paradox-op-Roadburn-core. Noors trio dat de beste tradities van jazz-virtuositeit uit eigen land en de erfenis van Motorpsycho integreert.

Niet supernieuw en het zal RB-gangers wel al bekend zijn, maar afgelopen weekend op Sonic Whip speelden ze iig de rest van de line-up naar huis.

Ja, heerlijke band is dat. Heb ze in het voorprogramma van Motorpsycho gezien, vorig jaar in een klein café in Tilburg en afgelopen april met SLIFT in Berlijn. Zeer bezwerende muziek. De drummer speelt inmiddels ook bij Motorpsycho. Wat ik van het nieuw te verschijnen album heb gehoord, is het duidelijk dat Ingvald achter de drums zit.
De andere band van Ingvald, Full Earth, is ook de moeite waard. Hebben onlangs hun 1e album uitgebracht; https://fullearth.bandcamp.com/album/cloud-sculptors.
Reply
Sarab. Een van de weinige shows die ik tijdens een totaal uitgeregende (en daardoor deels geannuleerde) dag Music Meeting kon zien. Ze flirten met pastiche en zijn bovendien Frans, maar veel wordt goedgemaakt door een grote muzikale kunde en de compactheid van hun spel. Ze beheersen close harmony en fusionconcepten op grootse wijze en gebruiken het hele emotionele spectrum zowel instrumentaal als via de vocals (en soms poëtische verstilling) van de zangeres.
[+] 1 user says Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
Old Nick

Black metal annex dungeon synth voor #teamhijsjeteveel-mensen

Alles van dit label is kennelijk van dezelfde kerel: https://grimestone.bandcamp.com/music
[+] 1 user says Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
https://grimestone.bandcamp.com/album/da...f-the-gods

Allemachtig wat een geloei + gerammel
Reply
Andy The Doorbum

Hoofdact van een in veel opzichten memorabele avond in De Onderbroek, met ook een voortreffelijk Zea. Andy The Doorbum is eigenlijk een veels te theatrale act die op een of andere manier perfect de geest van Vic Chesnutt incarneert en tegenover Chesnutt staat zoals Illinoise tegenover Illinois. Een aantal sterke nummers en een stageact waar de emotie en intensiteit van afspatten maken deze tekortkoming evenwel goed, zeker als je in het achterhoofd houdt wat voor een consequente DIY-artiest deze gast is. Daarnaast vond ik de opgenomen poëtische stukjes tussen nummers door ook erg vet en sfeervol. Zo'n intense acts zijn best wel zeldzaam. Extra punten natuurlijk voor de locatie/context: een anarchistische kelder waar je 7 euro betaalt voor een double bill. Soms denk ik dat de A10-crowd best wel veel mist want in gegentrificeerde gebieden bestaan zo'n avonden denk ik gewoonweg niet meer. Geen idee hoe lang we het hier nog volhouden, maar dat we en masse ons geld en onze energie moeten wenden naar dit soort plekken om laagdrempelige concerten te behouden en de creatie van nieuwe muziek te stimuleren, zou al lang duidelijk moeten zijn.
[+] 2 users say Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
Dit ^ optreden komt denk ik in mijn top-5 dit jaar. Vond het echt geweldig. Draai het laatste album nu al dit heel weekend op repeat.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)