Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sufjan Stevens
#1
This year, he's releasing a new full-length. Carrie & Lowell is out March 30 in Europe and March 31 in North America via Asthmatic Kitty.

2014 gaat omver geblazen worden betreft releases.
Reply
#2
Nice! En hopen op een nieuwe tour!
Reply
#3
Teaser en Artwork staan al op de website http://music.sufjan.com/album/carrie-lowell
Klinkt meer als een "traditioneel" folk album ten opzichte van The Age of Adz
Reply
#4
Quote:Carrie & Lowell sounds like memory: it spans decades yet does not trade on pastiche or nostalgia. Stevens’s gauzy double-tracked vocals wash across the dashboard of long-finned, drop-top Americana, yet as we race towards the coast we are reminded that sunshine leads to shadow, for this is a landscape of terminal roads, unsteady bridges, traumatic video stores, and unhappy beds that provide the scenery for tales of jackknifed cars, funerals, and forgiveness for the dead. Each track in this collection of eleven songs begins with a fragile melody that gathers steam until it becomes nothing less than a modern hymn. Sufjan recounts the indignities of our world, of technological distraction and sad sex, of an age without either myths or miracle—and this time around, his voice carries the burden of wisdom. Carrie & Lowell accomplishes the rare thing that any art should achieve, particularly in these noisy and fragmented days: By seeking to understand, Sufjan makes us feel less alone.
Reply
#5
http://imgur.com/a/QYDZf Het vinyldrukproces van het nieuwe album. Leuk om een keer te zien. Als het album al gemasterd en gedrukt is waarom nog meer dan 2 maanden wachten met releasen?
Reply
#6
Wat is het beste album om mee te beginnen als je Stevens wilt leren kennen ?
Reply
#7
1996Customer Wrote:Wat is het beste album om mee te beginnen als je Stevens wilt leren kennen ?

Illinois
Reply
#8
Voor mij was het Illinois, Ik denk dat dat ook wel het beste instap album is van Stevens. Als je heel erg van folk houd kan je ook met Michigan of Seven Swans beginnen. Age of Adz is een stuk meer electronisch en experimenteel. Alle kerstnummers kan je links laten liggen.

Edit: Dit soort plaatjes zijn altijd wel grappig hiervoor: http://img811.imageshack.us/img811/1595/...tevens.png
Reply
#9
Er is wel een link tussen Illinois en Age of Adz, vind ik. Na veel luisteren vind je die wel. Dat zijn wat mij betreft ook z'n enige twee volwaardige albums. 7 Swans en al die EP's/kerstplaten luister ik eigenlijk nooit.
Reply
#10
7 swans is nochtans toch ook een geweldige plaat.
Reply
#11
Tikkeltje te religieus voor mij. Zal het wel nog eens een kans geven binnenkort, gezien de omschrijving van z'n nieuwe Smile
Reply
#12
Zal dan maar met Illinois beginnen, alvast bedankt.
Trouwens vanwaar komt toch steeds die link tussen The National en Sufjan eigenlijk, is hun muziek dan gelijkend ofzo ?
Want ik kan The National nu niet echt 'folky' noemen
Reply
#13
Nee. The National is een niveau of twee-drie lager. Ze kennen elkaar en Dressner hielp Stevens producen en vice versa, denk ik.

Op PS2011 verscheen Stevens even op het podium bij The National om dat ene nummer mee te zingen en vervolgens zei de zanger: "he walks among mortals". Illustreert ergens wel de echte verhouding tussen beide.
Reply
#14
Het lijkt inderdaad meer richting Seven Swans te gaan, zijn songschrijverschap is er achteraf alleen maar op vooruit gegaan. Kan moeilijk tegenvallen dus.
Reply
#15
Begin september in UK (End Of The Road festival): http://www.theguardian.com/music/2015/ja...k-festival

Quote:Musician will perform his only European festival of 2015 at the idyllic Wiltshire event, while War on Drugs, Tame Impala and Future Islands are amongst the first names announced
Reply
#16
Wauw, mooie line-up hebben ze daar zeg.
Reply
#17
Idd

[Image: 2015lineup-WEB-1a1-1200x500.jpg]
Reply
#18
Ziet er weer goed uit daar.
Reply
#19
Mja, dan mogen we toch alvast uitkijken naar een najaarsdatum in het KC of zo. De rest van het programma vind ik nogal meh en dat weekend wordt voor mij onmogelijk i.v.m. drukte op het werk.
Reply
#20
Dit vind je meh??

Ik vind dit zo'n beetje de beste line-up die ik dit jaar heb zien langskomen.
Reply
#21
Kom op, PS is inmiddels wel al bekend hé.

De meeste van deze namen kregen we in 2014 al overal te zien. De paar nieuwigheden waar we naar uitkijken zullen even goed op LGW, BKS, etc. staan.
Reply
#22
PS heeft ook wel veel meer namen.

Maar Sufjan Stevens is vrij uniek, Tame Impala en Django Django alweer even geleden, en verder ben ik (zoals 99% van de festivalgangers) niet bij ieder mogelijk optreden aanwezig.
Reply
#23
Idd, Sufjan zou zomaar een reden kunnen zijn om te gaan; rest zegt me weinig tot niets.

Ik ben ook niet bij ieder mogelijk optreden aanwezig. Ik denk enkel érg goed na over wat ik ga zien en plan zo ver mogelijk vooruit.
Reply
#24
Het ding is dat voor Uplift een affiche pas meerwaarde heeft als er tal van exclusieve namen staan. Plus het festival moet ook nog een bepaalde setting en sfeer uitstralen. Dat is althans het idee wat ik heb na een paar jaar hier posten. En buiten Sufjan staat er dan inderdaad niet iets bijzonders.

Maar ja, voor mij staan er gewoon Sufjan, Pond, Django Django, Ought, Tame Impala, The War on Drugs, Future Islands, Fat White Family, Fuzz en Allvays. Dus al 10 stuks die ik graag zie. En in mindere mate Happyness en Ultimate Painting nog. En dan moet er nog heel wat bijkomen uiteraard.
Reply
#25
Piet Knaak Wrote:Het ding is dat voor Uplift een affiche pas meerwaarde heeft als er tal van exclusieve namen staan. Plus het festival moet ook nog een bepaalde setting en sfeer uitstralen. Dat is althans het idee wat ik heb na een paar jaar hier posten. En buiten Sufjan staat er dan inderdaad niet iets bijzonders.

Maar ja, voor mij staan er gewoon Sufjan, Pond, Django Django, Ought, Tame Impala, The War on Drugs, Future Islands, Fat White Family, Fuzz en Allvays. Dus al 10 stuks die ik graag zie. En in mindere mate Happyness en Ultimate Painting nog. En dan moet er nog heel wat bijkomen uiteraard.
Beetje onrealistisch denkbeeld heb je dan.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)