Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Death Cab for Cutie
#1
12 november in AB Brussel en 15 november in Tivoli Utrecht
€30 in Brussel wat ik toch wel duur vind, iemand ervaring met hun live-optredens?
Reply
#2
Zou dat snel uitverkopen? Heb nog een cadeaubon waar ik vanaf wil. €30 vind ik zelf ook te veel geld, laatste plaat stelde niet veel voor.
Reply
#3
Mich Wrote:iemand ervaring met hun live-optredens?

Yup, in 2008 gezien tijdens de Narrow Stairs tour en toen nogmaals vorig jaar. Qua geluid voegen ze live niks toe aan de nummers, het is recht-toe-recht-aan zoals op de albums. Maar als je groot fan bent van de tracks is dit natuurlijk geen probleem, en met Death Cab's uitgebreide catalogus van "fan favorieten" kan je beter naar een zaalshow gaan i.p.v. een festivalset van één uur. Zeker als je voornamelijk komt voor de nummers van Transatlanticism en Plans.

Wel zijn hun concerten erg afhankelijk van de sfeer en het publiek. Als deze allebei kut zijn, dan zal je er veel minder van genieten.
Reply
#4
hythloth Wrote:
Mich Wrote:iemand ervaring met hun live-optredens?

Yup, in 2008 gezien tijdens de Narrow Stairs tour en toen nogmaals vorig jaar. Qua geluid voegen ze live niks toe aan de nummers, het is recht-toe-recht-aan zoals op de albums. Maar als je groot fan bent van de tracks is dit natuurlijk geen probleem, en met Death Cab's uitgebreide catalogus van "fan favorieten" kan je beter naar een zaalshow gaan i.p.v. een festivalset van één uur. Zeker als je voornamelijk komt voor de nummers van Transatlanticism en Plans.

Wel zijn hun concerten erg afhankelijk van de sfeer en het publiek. Als deze allebei kut zijn, dan zal je er veel minder van genieten.

Ik zou inderdaad gaan voor de nummers van die 2 albums. Wel enigszins jammer dat Chris Walla gestopt is, heb je Death Cab for Cutie al gezien zonder Chris Walla?
Reply
#5
Nope, maar ik denk dat het live niks zal uitmaken. Walla was toch eerder het brein in de studio.
Reply
#6
Ben erbij in TivoliVredenburg :-)
Reply
#7
Ik ook.
Reply
#8
Set op BKS was top maar veel te kort. Heb kaartjes voor Keulen op 11 november.
Reply
#9
Drie nieuwe nummers uit, waarvan vooral de laatste - Foxglove Through The Clearcut, een trage, praterige emotrack - mij erg opvalt én bevalt. Maakt benieuwd naar de nieuwe plaat.
Reply
#10
(18-08-2022, 10:17)matthijs603 Wrote: Drie nieuwe nummers uit, waarvan vooral de laatste - Foxglove Through The Clearcut, een trage, praterige emotrack - mij erg opvalt én bevalt. Maakt benieuwd naar de nieuwe plaat.

Lijkt wel een Explosions in the Sky nummer. Ben ook benieuwd naar de rest.
Reply
#11
mar 10, 2023 013 tilburg, netherlands
mar 11, 2023 paradiso amsterdam, netherlands
mar 12, 2023 e-werk cologne, germany
mar 14, 2023 de roma antwerp, belgium
Reply
#12
Data en locaties zijn niet perfect, maar Paradiso toch maar overwegen.
Reply
#13
(02-09-2022, 17:11)matthijs603 Wrote: Data en locaties zijn niet perfect, maar Paradiso toch maar overwegen.

Tegelijk met Peel Slowly in Leiden (Notwist).
Reply
#14
Dat inderdaad, en ik heb ook Grasnapolsky nog wel in mijn achterhoofd (volgens mij ook dat weekend).
Reply
#15
Kaarten voor Paradiso in de pocket
Reply
#16
(09-09-2022, 09:10)kruder Wrote: Kaarten voor Paradiso in de pocket

Hier ook!
Reply
#17
Ik heb Keulen overwogen maar heb besloten dat ik het geen 45 euro waard vind aangezien ik de laatste drie albums niet eens meer geluisterd heb.
Reply
#18
Ik heb laatst een nachtmerrie gehad over deze band, een heel eng concert ofzo, ik weet ook niet waarom. Kan me wel herinneren dat iemand de opmerking 'Death Fap for Booty' maakte, dat was wel weer lachen.
[+] 3 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#19
(14-09-2022, 14:41)thomas9790 Wrote: Kan me wel herinneren dat iemand de opmerking 'Death Fap for Booty' maakte, dat was wel weer lachen.

Misschien een verwijzing naar dit incident?
Reply
#20
Asphalt Meadows nu een paar keer gedraaid. Echt een sterk album zeg. De band is nu echt volwassen geworden in de goede zin van het woord.

Ik denk eraan ze in 013 te gaan zien. Ben daar nog nooit geweest en heb niet zo'n zin meer in Paradiso + dan kan ik de 12e nog naar Peel Slowly And See.
Reply
#21
(19-06-2015, 15:31)hythloth Wrote:
Mich Wrote:iemand ervaring met hun live-optredens?

Yup, in 2008 gezien tijdens de Narrow Stairs tour en toen nogmaals vorig jaar.  Qua geluid voegen ze live niks toe aan de nummers, het is recht-toe-recht-aan zoals op de albums.  Maar als je groot fan bent van de tracks is dit natuurlijk geen probleem, en met Death Cab's uitgebreide catalogus van "fan favorieten" kan je beter naar een zaalshow gaan i.p.v. een festivalset van één uur.  Zeker als je voornamelijk komt voor de nummers van Transatlanticism en Plans.

Wel zijn hun concerten erg afhankelijk van de sfeer en het publiek.  Als deze allebei kut zijn, dan zal je er veel minder van genieten.

Grappig om deze verouderde quote van zeven jaar geleden terug te lezen, gezien dat Death Cab sindsdien hartstikke gegroeid is als live band, mede dankzij de wisseling van Chris Walla met twee nieuwe leden.

Sfeer en publiek blijven echter nog wel belangrijk. Gisteravond was dat gelukkig in orde, in een halfvol Forest Hills Stadium. Had meer mensen verwacht (de vloer was geeneens vol); kwam zeker door teveel competitie van andere shows elders in de stad (o.a. Pavement, Mars Volta, en The Killers). Maar uiteraard liever een optreden met minder mensen en meer belevenisruimte, dan uitverkocht en vol met douchebags.

Nieuwe nummers van Asphalt Meadows kwamen net zo sterk over als op plaat, en de oude juweeltjes waren opnieuw een genot om te horen. Setlist spoilers: vooral de nieuwe versie van Your Heart is an Empty Room was prachtig, en sommige andere liedjes hadden ook wat subtiele verschillen tegenover de vorige tour. Zoals bij Black Sun en Bixby Canyon Bridge. Wel opvallend dat er maar één nummer van Transatlanticism voorbij kwam, maar dat hield steek gezien de geruchten dat er volgend jaar een 20ste jubileum tour van dat album komt.

Kortom, heel blij dat deze band na al die jaren nog steeds bestaat en zoveel moois blijft leveren. Ga ze zeker zien in Paradiso of 013.

[+] 3 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
#22
013 in the pocket
Reply
#23
Ben wel gecharmeerd van die nieuwe plaat. Wellicht dat ik ze last minute nog meepak in Paradiso en anders hopelijk op BKS komende zomer.
Reply
#24
(05-10-2022, 23:26)Gunnar Wrote: en anders hopelijk op BKS komende zomer.

Band speelt dan weer in Noord Amerika.
Reply
#25
Om middernacht 50% korting op het optreden in 013:

https://www.ticketmaster.nl/feature/blac...ack-Friday
[+] 3 users say Thank You to Roel87 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)