Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quiz
#1
Voor eventuele quizliefhebbers op het forum:

Dinsdag 18 november organiseren wij (Studentenvereniging Gavergild Waregem) opnieuw een algemene quiz. Deze gaat door in de sportcafetaria het KaHo Sint-Lieven in Gent. Het is een gevarieerde quiz, veel thema's komen aan bod (ook muziek natuurlijk), en tussendoor ook wat conceptrondes. Staat open voor zowel gelegenheidsploegjes als geoefende quizploegen. Deelnemen staat vrij, we kunnen nog 12 teams plaatsen (max.40)!

Vorig jaar wist het team van AMST152 in extremis de 2e plaats te behalen.

Alle info: https://www.facebook.com/events/1483554 ... 1/?fref=ts
Reply
#2
Een leuk verzetje in deze tijden zijn de online quizzes van Upbeatles (zie Facebook), gemaakt en gepresenteerd door onze eigen Keyzer. Vanavond een popquiz in samenwerking met KinkFM.
Reply
#3
Na de overdonderende reacties op de popquiz, zitten jullie vast ook massaal te wachten op deze podcast: de Thuispubquiz. https://www.facebook.com/thuispubquiz/ en https://open.spotify.com/show/4R6VOTnChB...kS9hKFNDKg

De vragenmaker maakt ook de vragen bij De slimste mens en Mes op tafel. Ik vind hem tof: goede vragen en een lekker tempo. Bij aflevering 1 had ik 39 punten. Niet ontevreden.
Reply
#4
(28-03-2020, 09:34)matthijs603 Wrote: Na de overdonderende reacties op de popquiz, zitten jullie vast ook massaal te wachten op deze podcast: de Thuispubquiz. https://www.facebook.com/thuispubquiz/ en https://open.spotify.com/show/4R6VOTnChB...kS9hKFNDKg

De vragenmaker maakt ook de vragen bij De slimste mens en Mes op tafel. Ik vind hem tof: goede vragen en een lekker tempo. Bij aflevering 1 had ik 39 punten. Niet ontevreden.

Wij hebben hem net met z'n tweeën gedaan, 46,5 punten. Waarvan 18 met de verdubbelaar in de muziekronde, dat wel.
Reply
#5
Netjes hoor! Ik had mijn verdubbelaar in de ronde actualiteit ingezet, wat ook mijn beste ronde bleek. Bij muziek had ik maar de helft goed.
Reply
#6
(28-03-2020, 09:34)matthijs603 Wrote: Na de overdonderende reacties op de popquiz, zitten jullie vast ook massaal te wachten op deze podcast: de Thuispubquiz. https://www.facebook.com/thuispubquiz/ en https://open.spotify.com/show/4R6VOTnChB...kS9hKFNDKg

De vragenmaker maakt ook de vragen bij De slimste mens en Mes op tafel. Ik vind hem tof: goede vragen en een lekker tempo. Bij aflevering 1 had ik 39 punten. Niet ontevreden.

Klinkt leuk, denk dat we hier morgen even tijd voor maken!

Dit soort quizzen zijn inderdaad prima om thuis te doen. Vorige week hebben we meegedaan aan die van Upbeatles (vond ik zelf wat minder geslaagd) en gister aan een popquiz meegedaan van een poppodium uit Leeuwarden (qua opzet heel erg geslaagd).
Reply
#7
Als die quiz nog een keer komt, hoor ik het graag! Smile
Reply
#8
Zal ik doen! Het is van poppodium Neushoorn trouwens.

Ze gebruikten Twitch als streamingplatform (icm goede apperatuur) en Kahoot om de antwoorden door te geven. Dat liep bij Upbeatles vorige week nog redelijk in de soep (ook doordat er ruim 1300 deelnemers waren), gister ging het met 350 deelnemers vrij soepel.

Heb jij verder nog meegedaan aan online quizzen of alleen degenen die je poste?
Reply
#9
Alleen degene die ik postte, maar Upbeatles doet het om de dag, dus ben er aardig zoet mee. Gaat nu gelukkig al een stuk beter dan dat KaHoot-drama, inmiddels met Google forms.
Reply
#10
(28-03-2020, 22:06)TheUncleG Wrote: Zal ik doen! Het is van poppodium Neushoorn trouwens.

Ze gebruikten Twitch als streamingplatform (icm goede apperatuur) en Kahoot om de antwoorden door te geven. Dat liep bij Upbeatles vorige week nog redelijk in de soep (ook doordat er ruim 1300 deelnemers waren), gister ging het met 350 deelnemers vrij soepel.

Heb jij verder nog meegedaan aan online quizzen of alleen degenen die je poste?

Haha, hier heb ik gisteren ook aan meegedaan.
Reply
#11
Deze week 47,5 pt in de Thuispubquiz! Iemand anders nog meegedaan?
Reply
#12
Nog niet, maar ga dat denk ik vandaag wel doen. Gisteren weer die van Upbeatles gedaan, was lastig deze keer. Alleen echt goed gescoord bij een ronde waarbij je 10 gebeurtenissen bij het juiste jaartal van 2010 tm 2019 moest plaatsen. Maar het herkennen van 10 honden uit films, en dan ook nog de namen moeten weten, hmm.
Reply
#13
Ik had er deze week zelf 38,5 en met de vragen erbij die ik niet goed had, maar mijn vrouw wel 45. Joker compleet bij de verkeerde vraag ingezet.
Reply
#14
De Upbeatles quiz van afgelopen zaterdag teruggekeken. Inderdaad lastig, sommige rondes maar 2 pt. Maar wel 7 van die filmhonden goed.
Reply
#15
Voor wie zin heeft is er straks, om 8 uur, weer een popquiz op Kink: https://kink.nl/nieuws/doe-mee-met-de-al...nk-popquiz
Reply
#16
De nieuwe Thuispubquiz kwam vandaag op Spotify. Maar liefst 57 pt deze keer. De muziekronde was weer wat makkelijker. Succes Matthijs!
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#17
Hier ook groot fan van de thuis pubquiz-podcast. Eerste 2 'afleveringen' in m'n eentje gespeeld, resp. 32 en 36 punten. Vooral de muziek was erg matig, ik merk dat ik zonder stem het lastig vind een artiest te herkennen. Wel een erg leuke quiz, met diverse rondes en vragen!
Reply
#18
(09-04-2020, 19:55)Maynard-J Wrote: De nieuwe Thuispubquiz kwam vandaag op Spotify. Maar liefst 57 pt deze keer. De muziekronde was weer wat makkelijker. Succes Matthijs!

37.5 punt. De joker bij de muziekronde had ik beter niet kunnen doen, had moeten weten dat er veel radiohitjes in zouden zitten. 1 punt in de entertainmentronde was ook niet echt geweldig.
Wel een erg leuke quiz inderdaad, ik ga die eerste twee, met gewijzigde strategie, ook nog even spelen.
Reply
#19
(10-04-2020, 12:41)Enzo Wrote:
(09-04-2020, 19:55)Maynard-J Wrote: De nieuwe Thuispubquiz kwam vandaag op Spotify. Maar liefst 57 pt deze keer. De muziekronde was weer wat makkelijker. Succes Matthijs!

37.5 punt. De joker bij de muziekronde had ik beter niet kunnen doen, had moeten weten dat er veel radiohitjes in zouden zitten. 1 punt in de entertainmentronde was ook niet echt geweldig.
Wel een erg leuke quiz inderdaad, ik ga die eerste twee, met gewijzigde strategie, ook nog even spelen.

Door allerlei gênante restkennis hadden we juist 8 pt bij entertainment. Bij geschiedenis, grabbelton en muziek 9 pt, 8 pt plus joker bij vreemde talen. Alleen die culinaire ronde lag ons minder met 6 goed.

Je moet ook geluk met de vragen hebben natuurlijk, maar wij zijn ook redelijk fanatiek moet ik bekennen. Laatste twee keer dat we ervoor met vrienden naar de kroeg gingen zijn we eerste en tweede geweest. En we hebben al acht keer onze eigen filmpubquiz in Lumière georganiseerd. Dus het ligt niet aan jullie.  Big Grin

Iemand zin om een keer die Upbeatles live quiz te doen als Graz-team? Die was voor ons thuis al een stuk moeilijker, en vriendin vindt het ook een leuk idee. Ik weet alleen niet wat voor de communicatie het handigst is bij gebrek aan betaalde Zoom-account (dus niet langer dan 40 min meeten).
Reply
#20
Ondanks gewijzigde strategie en 16 punten in de jokerronde toch slechte 38.5 punten in de eerste quiz. Smile Wel een hele fijne 0.75L IPA van lokale brouwerij bij gedronken.
Reply
#21
41 punten in quiz 3. Toch weer de joker bij muziek ingezet en dat ging deze keer wel goed. Verder bij de meeste rondes rond de 5 punten (individueel gespeeld).
Reply
#22
Doe je alles in je eentje @Matthijs? Nog tips voor de komende dagen? Ben gek van quizzen Smile
Reply
#23
De Thuispubquiz heb ik zelf gedaan (eerste twee keer wel tegen mijn vrouw). Upbeatles is geloof ik iedere dinsdag, donderdag en zaterdag. Die doe ik steeds met vrienden (via Teams, Skype o.i.d.) En net De Slimste Mens gedaan, ook leuk!
Reply
#24
Ook de derde Thuispubquiz weer gedaan in m'n eentje. Ging erg lekker deze keer, mede door 16 punten in de culinaire ronde. Uiteindelijk 46 punten behaald!
Reply
#25
49,5 pt in Thuispubquiz 4, weer met z'n tweeën gespeeld. Had 6 meer kunnen zijn als we de joker wat slimmer hadden ingezet. Wel wisselvallig: 3 keer 9 pt en 3 keer 5 tot 6.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)