Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2015
#51
Daarom, heb dit jaar ook Le Guess Who Mayday en BKS bezocht. En leer hier zeker wel wat bij. Voor mij zijn dingen als Neutral Milk Hotel, Slowdive, Television etc. wel nieuw, en ook dat staat bij mij thuis ook op. Maar soms staat Muse ook nog wel eens op. Ik ga dat niet opeens slecht vinden omdat andere forum leden dat toevallig geen fijne muziek vind.
#52
Herkenbare ontwikkeling, toen ik een jaar of acht geleden begon mee te lezen op Graz luisterde ik ook veel toenmalige Britpop wave zoals Kaiser Chiefs, Bloc Party, Editors en de Killers. Nieuwe albums van dit soort bands boeien me niet, maar de eerste albums luister ik nog met plezier. Live heb ik ze vaak genoeg zien, daar ben ik klaar mee. Typische Graz bands zoals Tool ben ik mede dankzij het forum vaker gaan luisteren. En iets als Slowdive ken ik ook bijvoorbeeld pas sinds dit jaar. Dat festivals als LGW me nu meer aanspreken dan Lowlands zal dan ook zeker met ouder worden en voortschrijdende muzieksmaak te maken hebben.
#53
Gunnar Wrote:Herkenbare ontwikkeling, toen ik een jaar of acht geleden begon mee te lezen op Graz luisterde ik ook veel toenmalige Britpop wave zoals Kaiser Chiefs, Bloc Party, Editors en de Killers. Nieuwe albums van dit soort bands boeien me niet, maar de eerste albums luister ik nog met plezier. Live heb ik ze vaak genoeg zien, daar ben ik klaar mee. Typische Graz bands zoals Tool ben ik mede dankzij het forum vaker gaan luisteren. En iets als Slowdive ken ik ook bijvoorbeeld pas sinds dit jaar. Dat festivals als LGW me nu meer aanspreken dan Lowlands zal dan ook zeker met ouder worden en voortschrijdende muzieksmaak te maken hebben.
Dat kan zeker, ik ben denk ik nog ook van de jongere garde hier. Maar zo'n Kaiser Chiefs had ik van te voren ook weinig zin in. Maar toch compleet verrast door de energie van de show, en nieuwe platen kwamen live ook goed uit de verf. Dan mag dat best gezegd worden ook al is KC geen typische Graz band.
#54
KC zal met een paar biertjes in de hand nog steeds wel leuk zijn, maar je kijkt er niet op voorhand naar uit.
#55
Het is wel een kwestie van twee kanten. Enerzijds nemen veel 'Grazzers' geen genoegen meer met weer The Killers en Kaiser Chiefs, noch met de nieuwe versies van dit soort acts. Anderzijds geeft Eric zelf toe dat hij dingen als Wilco en Nick Cave in principe niet meer boekt, omdat het huidige Lowlandspubliek daar niet op zit te wachten.
#56
Schobbeyak Wrote:Misschien niet de juiste plek, maar incubate? Daar gaan alleen Loov en Uplift heen toch?

En Snackbar! Maar is toch een van de beste line-ups van dit jaar? Volgend jaar komt toch gewoon half Graz over.
#57
De verborgen variabele is toch wel leeftijd. Bovendien hielpen vooral individuele Graz'ers mij aan een betere smaak, niet het hele forumgebeuren zelf. Ik heb dat zelf moeten leren selecteren.

Dus: ja, het trekt een breder publiek aan door zaken zo te laten en vervolgens krijg je een "trickle-down effect", maar anderzijds... wat boeit het? We hebben an sich geen streefdoelen of zo.
#58
[Image: 10533314_10155404280772355_3707331491560751049_o.jpg]

Nieuwe sponsor zo te zien.
#59
Als dat zo is, heeft Lowlands volgend jaar in elk geval één nieuwe tent Wink
#60
En komt de Golf dan terug?
#61
Grolsch deed ook North Sea Jazz.. Flinke domper voor ze medunkt.

Edit: even navraag gedaan. It's true.
#62
50% minder kans dat in naar NSJ ga volgend jaar.
#63
Eerste namen Reading/Leeds: Metallica, Jamie T, Piece the Veil, WilkinsonLive, Refused, Run the Jewels, Machester Orchestra.

Ik zou alleen Wilkinson wel op Lowlands willen zien.
#64
Refused toch weer op tournee? Sell-outs.
#65
Ja inderdaad. Zeker gezien de teksten die hij zingt (ook in International Noise Conspirancy). Staan trouwens ook op Groezrock
#66
Uplift Wrote:Refused toch weer op tournee? Sell-outs.

Komt wel een nieuwe plaat las ik ergens.
#67
Zag ze op Pukkelpop in een voor 1/5e gevulde tent (de rest van PKP stond bij Foo Fighters). Was erg goed.
#68
Uplift Wrote:Refused toch weer op tournee? Sell-outs.

Staan ook op Groezrock in de voorzomer.
#69
Maar dan zonder gitarist Jon Brännström, die ligt eruit.

Zag ze op Coachella en op Lowlands. Bij de eerste stond het vol en bij de laatste was de Grolsch nog niet halfvol.
Stond daar vooraan met een Zweedse vriendin die uit dezelfde stad komt als Refused en dat op een spandoek had vermeld. Zorgde voor een leuk interactiemoment bij het begin van het optreden.
#70
Dan kun je Run The Jewels sowieso wel noteren voor Lowlands, me dunkt.
#71
Toch grappig hoe Refused in het buitenland 10-20000 man trekt en hier niemand. Of gewoon Groezrock.
#72
Uplift Wrote:Toch grappig hoe Refused in het buitenland 10-20000 man trekt en hier niemand. Of gewoon Groezrock.
Briljante live-act wel. Zelden een tent zo zien ontploffen als op Groezrock. Dit terzijde.
#73
https://twitter.com/FestivalhallaNL/stat...1417643008

Quote:Eerste acts Highfield (Leipzig, 14-16aug, wknd #Lowlands). Deze week nieuws van #RockInVienna #Highfield15 #Festivals

[Image: B4aOxSmCYAAhYtp.jpg]
#74
Marteria? Wat gebeurt er toch allemaal?
#75
Nooit van gehoord zelfs..

Zal Lowlands het kunnen laten om weer gewoon The Wombats, Flogging Molly en Danko Jones in de Alpgha te dumpen?


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)