Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2015
Dit jaar voor het eerst naar Lowlands geweest en ik blijf met een gemengd gevoel zitten, het publiek is zo raar. Overigens slaan sommige recensies ook helemaal nergens op, wat ik even kwijt wil:
- Fuzz was bizar
- Ben Howard was fenomenaal, het publiek was kut
- Paolo Nutini is in topvorm
- FFS, heel flauw
- Father John Misty, wat een showman
- Courtney Barnett in het begin 'oké', daarna legendarisch
- POND speelde goed, jammer dat de zanger niet altijd over de band heen komt
- Kendrick Lamar is een held

En over het publiek... 90% gaat alleen naar Rudimental, Major Lazer, ChefSpecial, De Jeugd van Tegenwoordig, feest, feest, feest... Bij acts als Father John Misty, The Staves etc. was helemaal niks te doen terwijl de tent bij Benjamin Clementine en Allah-Las meer dan vol stond. Ik snap echt helemaal niks van het publiek op Lowlands.
hythloth Wrote:Eens, maar zowel hijzelf als zijn management kiezen ervoor om zulke shows te spelen. Zoals Roel al zei, zachtgekookte eieren zijn minder geschikt voor festivals. Sufjan Stevens, bijvoorbeeld, doet zelden festivals voor deze reden (onder andere).

Ben ik met je eens, zijn management moet dat beter regelen. Ik ben van mening dat Ben Howard beter op Best Kept Secret had kunnen staan en Alt-J op Lowlands.
Roel87 Wrote:Ze hadden gewoon Underworld en Ben Howard moeten omdraaien. Die zachtgekookte eieren als Ben Howard en Damien Rice zijn niet geschikt als headliner op zulke festivals.
Uit het interview met EvE kwam naar voren dat dat ook eigenlijk de bedoeling ook was.

Maar Ben Howard lag al vast voordat Underworld kwam. En beide wilde een stage headlinen, en de ego van Ben Howard stond niet toe om een plaatsje lager te spelen.

Ik vond het dan wel een goede show muzikaal gezien. Alleen ja het is geen headliner materiaal, daar ben ik het mee eens.
Hij brengt het als een ego gevecht (Underworld had namelijk ook voor Ben Howard in de Alpha kunnen spelen, maar wilde per se afsluiten), maar het is natuurlijk ook niet zo handig als organisatie, want als je achter Underworld aan zit dan heb je toch ook een spot in gedachte, dan vergeef je die spot toch niet alvast, je kan dan beter iemand promoveren, want zoals hij zelf zegt je krijgt het niet voor elkaar om iemand naar een "mindere" spot te verplaatsen.
Willie Wrote:Hij brengt het als een ego gevecht (Underworld had namelijk ook voor Ben Howard in de Alpha kunnen spelen, maar wilde per se afsluiten), maar het is natuurlijk ook niet zo handig als organisatie, want als je achter Underworld aan zit dan heb je toch ook een spot in gedachte, dan vergeef je die spot toch niet alvast, je kan dan beter iemand promoveren, want zoals hij zelf zegt je krijgt het niet voor elkaar om iemand naar een "mindere" spot te verplaatsen.
Ja ben ik ook wel mee eens. Of Underworld kwam misschien aanwaaien. Want ze hadden ook eerst Florence & The Machine op de planning staan, dus mogelijk was dat de gedroomde headliner. Maar toen dat niet kon hebben ze Ben Howard naar een headliner spot geschoven.

Als daarna nog Underworld wat later komt met hun tourplannen dan kan dat botsen.

Al snap ik Ben Howard in deze niet, ok hij is wel headliner. Maar dit komt zijn naam ook niet ten goede.
Indiaantje89 Wrote:
Willie Wrote:Hij brengt het als een ego gevecht (Underworld had namelijk ook voor Ben Howard in de Alpha kunnen spelen, maar wilde per se afsluiten), maar het is natuurlijk ook niet zo handig als organisatie, want als je achter Underworld aan zit dan heb je toch ook een spot in gedachte, dan vergeef je die spot toch niet alvast, je kan dan beter iemand promoveren, want zoals hij zelf zegt je krijgt het niet voor elkaar om iemand naar een "mindere" spot te verplaatsen.
Ja ben ik ook wel mee eens. Of Underworld kwam misschien aanwaaien. Want ze hadden ook eerst Florence & The Machine op de planning staan, dus mogelijk was dat de gedroomde headliner. Maar toen dat niet kon hebben ze Ben Howard naar een headliner spot geschoven.

Als daarna nog Underworld wat later komt met hun tourplannen dan kan dat botsen.

Al snap ik Ben Howard in deze niet, ok hij is wel headliner. Maar dit komt zijn naam ook niet ten goede.

Ik snap vooral niet dat je als festival Ben Howard die spot uberhaupt aanbiedt, maar goed ik weet ook niet hoe het allemaal achter de schermen werkt en het Florence verhaal klinkt ook aannemelijk.

Aan de andere kant kan je als je toch gaat kijken ook gewoon je mond houden of als je dat niet wil alvast mojito's gaan drinken in de Hacienda, zoals men dat tijdens Nick Cave schijnbaar deed Big Grin
Willie Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
Willie Wrote:Hij brengt het als een ego gevecht (Underworld had namelijk ook voor Ben Howard in de Alpha kunnen spelen, maar wilde per se afsluiten), maar het is natuurlijk ook niet zo handig als organisatie, want als je achter Underworld aan zit dan heb je toch ook een spot in gedachte, dan vergeef je die spot toch niet alvast, je kan dan beter iemand promoveren, want zoals hij zelf zegt je krijgt het niet voor elkaar om iemand naar een "mindere" spot te verplaatsen.
Ja ben ik ook wel mee eens. Of Underworld kwam misschien aanwaaien. Want ze hadden ook eerst Florence & The Machine op de planning staan, dus mogelijk was dat de gedroomde headliner. Maar toen dat niet kon hebben ze Ben Howard naar een headliner spot geschoven.

Als daarna nog Underworld wat later komt met hun tourplannen dan kan dat botsen.

Al snap ik Ben Howard in deze niet, ok hij is wel headliner. Maar dit komt zijn naam ook niet ten goede.

Ik snap vooral niet dat je als festival Ben Howard die spot uberhaupt aanbiedt, maar goed ik weet ook niet hoe het allemaal achter de schermen werkt en het Florence verhaal klinkt ook aannemelijk.

Aan de andere kant kan je als je toch gaat kijken ook gewoon je mond houden of als je dat niet wil alvast mojito's gaan drinken in de Hacienda, zoals men dat tijdens Nick Cave schijnbaar deed Big Grin
Maar Nick Cave heeft geen toegankelijkere muziek. Alle bitches zaten bij Ben Howard te wachten op zijn eerste album en wisten waarschijnlijk niet eens dat hij een tweede album had.
Where the wild roses grow was ook een dikke hit, kapot gedraaid op MTV Tongue

Maar waarom zou je dan je mond niet kunnen houden?

En toch weet je het niet, ik heb Ben 2 keer gezien voordat hij uberhaupt een album had en toen stonden er al meisjes op de eerste rij.
Willie Wrote:Where the wild roses grow was ook een dikke hit, kapot gedraaid op MTV Tongue

Maar waarom zou je dan je mond niet kunnen houden?

En toch weet je het niet, ik heb Ben 2 keer gezien voordat hij uberhaupt een album had en toen stonden er al meisjes op de eerste rij.
De huppelkutjes die nu op Lowlands rondlopen kennen dat niet hoor.

Ik weet ook niet waarom ze hun mond niet kunnen houden, maar dat is een vraag die ik me wel vaker stel bij concerten. Natuurlijk zijn er ook die zich wel interesseren voor (zijn) muziek. Dit was echter het enige concert dat ik niet alleen heb gekeken, maar met de mensen waarmee ik naar Lowlands ging en daarom stond ik helaas vrij van achter. Iedereen om mij heen stond op zijn mobiel te kijken en met elkaar te lullen.
Maar goed laten we Ben Howard laten voor wat het is. Iemand hier Years & Years gehoord.

Echt waar valser kan echt niet: http://www.youtube.com/watch?v=mgG8uid-LW4&t=44m35s

Dat zoiets live mag optreden. Echt te afschuwelijk voor woorden.
Indiaantje89 Wrote:Maar goed laten we Ben Howard laten voor wat het is. Iemand hier Years & Years gehoord.

Echt waar valser kan echt niet: http://www.youtube.com/watch?v=mgG8uid-LW4&t=44m35s

Dat zoiets live mag optreden. Echt te afschuwelijk voor woorden.

Da fuck, dit is toch wat nu volgens Eric zo populair is onder de jonge garde? Klinkt als foute jaren '80-muziek.
matthijs603 Wrote:
Indiaantje89 Wrote:Maar goed laten we Ben Howard laten voor wat het is. Iemand hier Years & Years gehoord.

Echt waar valser kan echt niet: http://www.youtube.com/watch?v=mgG8uid-LW4&t=44m35s

Dat zoiets live mag optreden. Echt te afschuwelijk voor woorden.

Da fuck, dit is toch wat nu volgens Eric zo populair is onder de jonge garde? Klinkt als foute jaren '80-muziek.
Ik vind de single zelf nog wel "gaan" voor een commercieel nummer. Maar live kan dit echt niet...
Goh ja, in principe vind ik foute jaren '80-muziek ook leuker dan bijvoorbeeld Bruno Mars. Maar nee, dit kan echt niet. Al lijkt het publiek het prima te vinden. Maarja.
Relevant en urgent
https://www.youtube.com/watch?v=29AKnpLJ3WU
Dit dus: kwartiertje Father John Misty http://youtu.be/8rS9SJqk5Bg
rob12nl Wrote:Dit dus: kwartiertje Father John Misty http://youtu.be/8rS9SJqk5Bg

Hahaha sta er paar keer goed met me snufferd op. Stond ook nog met mijn hoofd nagenoeg frontaal op de voorkant van die krant die verspreid werd elke dag. Ze moesten me wel hebben daar.
Je bent gewoon fotogeniek. You're still in the running towards becoming Graz's Next Top Model.

[Image: tumblr_moth02R3FR1sqa8uao1_400.gif]
@Lowlover: We stoppen ermee bij Lowlove https://t.co/Vzls2U6Wgx

Jammer, vermaakte me daar juist prima de laatste jaren.
Quote:Leuk moet het ook blijven, uiteraard. Na zes jaar zagen we de grote uitdagingen niet meer. In 2014 merkten we al dat we moeite hadden nieuwe plannen te blijven maken, dus besloten we toen om er nog één mooi jaar aan vast te plakken en dan te stoppen.

Tja, grote uitdagingen. Je hoeft toch alleen maar nieuws aan te kondigen en verslag te doen, meer niet. Ze zullen er wel geen zin meer in hebben na al die jaren.
Zo'n statement laat je haast denken dat ze zelf een festival moesten organiseren Tongue
Godverdomme, waar is mijn eervolle vermelding?


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)