Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concertzalen
#51
In die zaal in San Francisco dus.
Reply
#52
Loops met gepriegel en af en toe hele vette covers, ik vind het heerlijk om naar te kijken, vind het zelfs wel zonde om hem in een The national of Arcade fire te verstoppen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n2DHHRyt_Bw[/youtube]
Reply
#53
Hij heeft alweer twee albums onder z'n eigen naam inmiddels. Als voorprogramma van Arcade Fire was dat dan ook wat hij speelde.
Reply
#54
Wow fuck, dat is een vette cover.
Reply
#55
Op Primavera een paar jaar geleden was Owen Pallett erg tof. Hij loopt een hoop waardoor hij eigenlijk zijn eigen strijkorkest was. Hij werd daarbij begeleid door een gitarist.
Reply
#56
Ja, Owen Pallett is live helemaal top.

Trouwens, over concertzalen in de VS gesproken: probeer zalen die eigendom zijn van Live Nation/House of Blues te vermijden. Consumpties zijn daar altijd duurder, parkeren is een ramp, en beveiliging zijn tering lijers.
Reply
#57
geluksknikker Wrote:Iemand ervaringen met clubs/zalen in de VS? Met name dan westkust.

In San Francisco naar The Great American Music Hall geweest, erg knus en gezellig oud theater waar ze het soort bands programmeren dat ook in zalen als Paradiso, Ekko, Doornroosje etc. spelen. Heb Dan Deacon daar gezien, fantastisch
In Oakland heb je nog Fox Theater, soort Carré waar ze ook veel pop programmeren. Fleet Floxes en Blitzen Trapper, was schitterend.
In LA is de Whisky A GoGo wel leuk als er iets speelt dat de moeite is. Sowieso legendarische zaal wegens The Doors, Guns n Roses, etc.
Reply
#58
hythloth Wrote:Trouwens, over concertzalen in de VS gesproken: probeer zalen die eigendom zijn van Live Nation/House of Blues te vermijden. Consumpties zijn daar altijd duurder, parkeren is een ramp, en beveiliging zijn tering lijers.
Ja, maar dat geldt overal ter wereld hé.
Reply
#59
Gisteren voor het eerst in de nieuwe zaal bij de Tolhuistuin geweest. Heel mooi podium geworden en 1x oversteken met het pondje en je bent bij CS.
Reply
#60
Ben vorige week in de UK naar Rebellion festival geweest, een 4 daags punkfestival in Blackpool. Werd gehouden in de Wintergardens. Geluid was niet in elke zaal geweldig maar de zalen zien er wel schitterend uit! De grote zall is de Empress Ballroom, 1 van de grootste balzalen ter wereld. Bizar om daar acts als NOFX, Killing Joke en UK subs te zien, met kroonluchters die er boven hangen Smile
Reply
#61
Een biertje kost in De Melkweg tegenwoordig € 2,70!!
Reply
#62
20 cl water kost in het Sportpaleis/Lotto Arena 3 euro.
Reply
#63
Gisteren het eerste concert in, de "paarse zaal" heette het geloof ik, in de nieuwe Doornroosje mogen meemaken. Is mooi geworden! Goed zaaltje.
Reply
#64
Nieuws is al wat ouder maar volgens mij nog niet op deze site vermeld:

Forse uitbreiding Muziekgieterij Maastricht
http://www.limburger.nl/article/20140916.../140919238

Goed nieuws voor de mensen in het zuiden des lands...
Reply
#65
Vraag me af of dit kans van slagen heeft. in Sittard is er nieuw poppodium gekomen, en in Heerlen heb je de Nor en de concertzaal in de schouwburg. Sowieso komen bekende bandjes al sporadisch naar het Zuiden, en als, dan maar 1 show, en niet zoals in het Noorden dat men dan 2 of 3 shows in de regio doet.
Reply
#66
Zuid-Limburg heeft daarnaast ook concurrentie te duchten van Keulen en Brussel, die allebei binnen een uur rijden liggen.
Reply
#67
Maar dat geldt ook voor Amsterdam en Utrecht, die nog veel dichter bij elkaar liggen.
Reply
#68
Willie Wrote:Maar dat geldt ook voor Amsterdam en Utrecht, die nog veel dichter bij elkaar liggen.
Die steden hebben naam vanwege hun podia en worden zo'n beetje standaard in de toerschema's opgenomen. Voor Maastricht geldt dat niet, en heeft concurrentie van Brussel en Keulen die ook de status van Utrecht en Amsterdam hebben.
Reply
#69
Tolhuistuin, leuk zaaltje hoor, was er ook in drie kwartier
Reply
#70
Mooi, ben er ook benieuwd naar. Zou er eigenlijk vorige maand heen zijn geweest ware het niet dat Damien Jurado moest cancelen. Wellicht pak ik Avi Buffalo mee deze maand.
Reply
#71
Snackbarharses Wrote:
Willie Wrote:Maar dat geldt ook voor Amsterdam en Utrecht, die nog veel dichter bij elkaar liggen.
Die steden hebben naam vanwege hun podia en worden zo'n beetje standaard in de toerschema's opgenomen. Voor Maastricht geldt dat niet, en heeft concurrentie van Brussel en Keulen die ook de status van Utrecht en Amsterdam hebben.
Maar Brussel en Keulen zijn ongeveer een uur rijden. Voor mij (en ik denk voor meer mensen) toch vaak te ver om een band 45 minuten te zien spelen.
Ik denk dat het best kan werken. Vooral belangrijk dat mensen de juiste connecties hebben. Bij het Bruis festival lukt het ze ook altijd om een goed programma samen te stellen, dus ik heb goede hoop.
Reply
#72
Willie Wrote:Tolhuistuin, leuk zaaltje hoor, was er ook in drie kwartier

Nog nooit geweest, nog even wachten tot The Subways in maart
Reply
#73
Ik ben van plan begin mei naar Villagers te gaan. Nu twijfel ik tussen Pandora (Vredenburg) en De Duif. In De Duif ben ik nog nooit geweest. Het lijkt me op het oog nogal een verschil in setting..

Wie is in beide geweest? Wat raad je aan?
Reply
#74
Volgens de wet van Uplift haal je er het meeste uit als je in Amsterdam gaat. Hythloth's kosten-baten analyse zal het zelfde uitwijzen.
Reply
#75
Waarom? Omdat je voor Pandora een triljard trappen op moet?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)