Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concertzalen
#26
Willie Wrote:
Quote:Tivoli Oudegracht (helaas dicht) vond ik een fantastische zaal, in ware Sovjet-stijl.

Dan moet Doornroosje ook wel bevallen. Staat in een woonwijk en de voorkant ziet er zo uit.

[Image: papa-werk-0011.jpg]
Ben er geweest; vrij sfeerloos ondanks die gevel.
Reply
#27
Jaaa, vette bunker daar in Hamburg. Smile
Reply
#28
Hier in Deventer bevalt het Burgerweeshuis me nog steeds goed, lekkere zaal. Mooi gebouw, klein zaaltje met laag plafond waardoor het erg knus aanvoelt. Podium van nog geen meter hoog en geen hek voor, waardoor je als je vooraan staat echt tegen de band aanstaat. Geluid ook altijd prima in orde.

Helaas is de programmatie, vooral de laatste tijd, niet erg scherp meer. Er zal dan ook (bijna) nooit iets staan dat niet ook in Groningen, Tilburg of Amsterdam te zien is, maar voor mij is het om de hoek en dat is gewoon makkelijk.
Reply
#29
Dat er iemand De Meester zou noemen op Graz had ik niet verwacht. Die programmeren zo geweldig kut dat ik er zelf eigenlijk ook nooit kom. Zou een prima zaal zijn om kleine bandjes te laten spelen maar ze boeken liever een lokale metal band of andere onzin. Heb er wel de Fakkelteit tour gezien. Dat was wel weer vet.
Reply
#30
Mijn favoriete zaal is zonder enige twijfel Doornroosje, komt over het algemeen wel een fijn publiek en programmeren over het algemeen vrij sterk. Ben dan nu dus ook ontzettend benieuwd naar de nieuwbouw bij Nijmegen CS, zal de onhandigheden met de garderobe wel wegnemen maar hoop dat het verder ook een verbetering is. Eind oktober mijn eerste concert daar met St. Vincent, is sowieso wel prettig dat ze straks ook iets grotere namen kunnen boeken door de grotere capaciteit.
Reply
#31
Enig idee wanneer die verhuizing van Doornroosje plaatsvindt? Volgens mij is dat echt al 12x verplaatst namelijk.
Reply
#32
In september zijn er als het goed is al de eerste concerten in het nieuwe Roosje, met 2 oktober de officiële opening met weer een concert van de Jeugd van Tegenwoordig (bah).
Reply
#33
Piet Knaak Wrote:Dat er iemand De Meester zou noemen op Graz had ik niet verwacht. Die programmeren zo geweldig kut dat ik er zelf eigenlijk ook nooit kom. Zou een prima zaal zijn om kleine bandjes te laten spelen maar ze boeken liever een lokale metal band of andere onzin.

Het kan in Almere.
Reply
#34
Eureka in Zwolle is leuk, mooi gebouw op een mooie locatie, komen alleen verrekte weinig optredens. Underground in Keulen is ook mooi.
Reply
#35
Paradiso vind ik de mooiste zaal, maar jammer van het geluid. Jammer dat er niet vaker concerten zijn in Trouw, bij Deerhunter was het geluid erg goed. Tivoli Oudegracht vond ik ook leuk. In Berlijn zag ik Deerhunter in Festsaal Kreuzberg die doet denken aan de grote zaal van de Melkweg:

[Image: festsaal-kreuzberg-mediaparker-klein.jpg]

Verder nog Fever Ray gezien in de Berghain, een voormalige energiecentrale. Een enorme betonnen kathedraal met keihard (en goed) geluid. Er zijn alleen niet zo vaak concerten, maar die dingen die er staan (Fever Ray, Sun 0))), Swans) zijn dan weer wel de moeite waard:

[Image: berg.jpg]
Reply
#36
Kom je bij concerten Berghian wel binnen? Club avonden in de Berghain staan bekend om de bouncer die je wegstuurd als je niet hip of homo genoeg bent.
Reply
#37
In de UK en Ierland ook in verschillende zalen geweest. Shepherds Bush in Londen is een hele mooie zaal voor middelgrote concerten, 013/Paradiso grootte. Brixton Academy ook prima, als alternatief voor concerten waar wij de HMH voor hebben. Glasgow Academy ook zo'n soort zaal. In Dublin eens in de RDS arena geweest, verschrikkelijk, compleet sfeerloze gelegenheid. In Belfast eens in de Limelight geweest. Kleine sfeervolle zaal, die toen wel veel te vol en veel te warm was.
Reply
#38
e10ne Wrote:Kom je bij concerten Berghian wel binnen? Club avonden in de Berghain staan bekend om de bouncer die je wegstuurd als je niet hip of homo genoeg bent.

Bij sommige electronische concerten die direct overlopen in een clubavond kan wel een deurbeleid zijn, bij losse concerten heb je alleen een kaartje nodig.
Reply
#39
Deurbeleid? Hoe moet ik me dat voorstellen? Lijkt me toch sterk dat ze je kunnen weigeren op uiterlijk (mits je aan de dresscode voldoet)? Dan kun je die tent aanklagen voor discriminatie anno 2014.
Reply
#40
Normale clubs hebben toch ook een standaard deurbeleid? Een discriminatie zaak lijkt me heel moeilijk om te bewijzen op gronden van uiterlijk.
Reply
#41
Een beleid gaat normaal gesproken niet verder dan de juiste leeftijd, dresscode en nuchtere toestand. Volgens e10ne letten ze bij die bunker ook op het feit of je er wel hip of homo genoeg uit ziet, wat dat ook mogen betekenen. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat in z'n werk moet gaan dan.
Reply
#42
Er wordt niet uitgelegd waarom je wordt geweigerd, en er staat niet een richtlijn op de website ofzo. Maar goed, google maar eens "Berghain doorpolicy", genoeg discussies erover online te vinden.
Reply
#43
Chicago Social Club in A'dam gaat het ook zo. Beetje vragen wat voor feestje er is vanavond als je er niet cool genoeg uit ziet. En dan gewoon lekker vragen om weg te gaan. Door bitches... Ik vond Fabriq in London ook wel iets hebben. Die underground vibe, alles. Helaas nog nooit in Berlijn geweest. Maar volgens mij moeten er veel betere clubs zijn in Hamburg en Keulen.
Reply
#44
CSC is qua programmering niet zo interessant? Op RA wordt Fabric vaak genoemd als voorbeeld waarom je een deurbeleid zou moeten hebben (teveel toeristen en handtastelijke mannen). De grap bij Berghain is dat je vaak ook iets van een uur in de rij moet staan. Maar ik denk dat Loov dat wel voor deze line-up over zou hebben: http://www.residentadvisor.net/event.aspx?id=297637
Reply
#45
Iemand ervaringen met clubs/zalen in de VS? Met name dan westkust.
Reply
#46
geluksknikker Wrote:Iemand ervaringen met clubs/zalen in de VS? Met name dan westkust.

Niet westkust maar wel met gebied in- en rond NYC/Boston.
Reply
#47
halfempty/full Wrote:CSC is qua programmering niet zo interessant? Op RA wordt Fabric vaak genoemd als voorbeeld waarom je een deurbeleid zou moeten hebben (teveel toeristen en handtastelijke mannen). De grap bij Berghain is dat je vaak ook iets van een uur in de rij moet staan. Maar ik denk dat Loov dat wel voor deze line-up over zou hebben: http://www.residentadvisor.net/event.aspx?id=297637

CSC is gewoon rond uit saai. Maar die ene keer dat ik er was vond ik het wel hilarisch hoe het er daar aan toe ging. Fabric betreft deurbeleid geen kaas van gegeten. Vond het wel net publiek, en Dave Clarke in een klein zaaltje van 200 man. En van die line-up word ik wel beetje nat ja. Raime.. Hoop live voor hun want DJ-set is niet veel aan.
Reply
#48
geluksknikker Wrote:Iemand ervaringen met clubs/zalen in de VS? Met name dan westkust.

Nog geen directe ervaring, wel kaartjes gekocht voor Avey tare's Slasher Flicks in The Great American Music Hall in San Francisco. Ziet er uit als mooi zaaltje:

http://3.bp.blogspot.com/-Q6Q-GWsCInc/Ts...gamh.4.JPG
Reply
#49
geluksknikker Wrote:Iemand ervaringen met clubs/zalen in de VS? Met name dan westkust.

2 shows gezien in het Neptune Theater in Seattle. Erg mooi theater, al bijna 100 jaar oud en vroeger gebruikt als bioscoop. Geluid was de eerste keer (Mø) goed, de tweede keer tijdens Sun Kil Moon veel minder, maar dat kwam vooral door die fucking reverb op Marks zang.
Logistiek zit het verder prima in elkaar, je bent zo binnen en hebt zo een plek gevonden. Het vreemde is wel dat de bar zich achter in de zaal bevindt, en je je drankjes niet mee mag nemen naar voren. Erg vervelend, maar goede bieren op de tap en dus daar blijven hangen is ook een goeie optie. Het is geen grote zaal dus ook vanuit de bar kun je het nog prima zien.
Reply
#50
Als ik daar ben speelt in die zelfde zaal Owen Palett. Wellicht het overwegen waard om daar heen te gaan. Hoewel ik niet precies weet wat ik van een soloshow van hem moet voorstellen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)