Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Morrissey
#26
Morgen aanwezig!

Iemand nog parkeer tips?
Reply
#27
Autorijden in Utrecht is een drama. Ken geen andere stad waar het zo slecht geregeld is. Ik zou hem bij station lunetten zetten en het laatste stukkie met de trein doen. Scheelt je vooral veel frustratie.
Reply
#28
Altijd prima kunnen parkeren in hartje centrum, vlakbij Tivoli, P Springweg.
Reply
#29
Schobbeyak Wrote:Autorijden in Utrecht is een drama. Ken geen andere stad waar het zo slecht geregeld is. Ik zou hem bij station lunetten zetten en het laatste stukkie met de trein doen. Scheelt je vooral veel frustratie.
In wat voor opzicht? Veel eenrichting? Op de website staat dat ze aanreden om met OV te gaan, maar dat is voor mij geen optie omdat ik pas om 17:30 klaar ben met werken...

Edit: zo te zien gaat het parkeergarage La Vie worden. Zal daar gewoon plaats zijn denken jullie?
Reply
#30
Dat moet wel lukken, er zijn er toch een stuk of 6 onder het plein.
Reply
#31
Ik zou kiezen voor parkeergarage Paardenveld, even dicht bij als La Vie, maar fijner parkeren.

Die garages onder het Vredenburg zijn ze nog volop aan het bouwen.
Reply
#32
Je kan toch gratis parkeren bij De Helling? Of was dat een soort toevalstreffer?
Reply
#33
Maar dan ben je bij De Helling.
Reply
#34
Loopafstand van alles; Utrecht is een groot dorp.
Reply
#35
Je kan ook een P+R pakken. Ik weet nog van welke richting je komt maar die bij de Rode Doos is prima. Goede busverbinding naar Tivoli.
Reply
#36
Ik probeer eerst La Vie, en anders Paardendinges waar Gunnar het over heeft. Komt goed, bedankt voor het meedenken. Smile

Heb er zin in!
Reply
#37
Het is een bekend verhaal: Morrissey is zo fel tegen het eten van vlees, dat hij er backstage en in de zaal geen spoortje of geurtje van wil tegenkomen. Maar hoe moet dat nu als je speelt in een complex met meerdere zalen, zoals vanavond in Tivoli-Vredenburg. Nou, Mozz is daar simpel over: het Utrechtse muziekgebouw moet op zijn speeldag volledig vleesvrij zijn. Ook op kantoor, ook voor deelnemers van het Liszt Concours die in de Hertz zaal spelen. “Iedereen hier vindt het fantastisch om eens lekker humus en avocado op brood te eten.”
Volgens Kimtessa Hill van Tivoli-Vredenburg is de vegadag geen keiharde eis bij het boeken van Morrissey, maar een vriendelijk verzoek. Het Utrechtse podium wist waar het aan begon met het binnenhengelen van de notoire stijfkop. “Het heeft dan ook niet echt tot een discussie hoeven komen. Wij vinden het wel een nobel doel. Morrissey wil graag dat iedereen op zijn speeldag vegetarisch eet, ook het personeel, en wij hebben besloten aan die wens gehoor te geven.” Hoe de deelnemers van het Liszt Concours daar over denken, weet Hill niet. “Ik heb nog geen klachten gehoord.”

Gemopper is er wel van Joop Daalmeijer, voorzitter van de Raad Voor Cultuur. Hij zegt op Facebook: "Vanavond treedt in #TivoliVredenburg Morressey op. Mooi zo. Maar, in het contract met deze artiest staat dat in het hele gebouw geen vlees aanwezig mag zijn. Dus ook niet bij het Liszt Concours dat niks met @Morrissey te maken heeft. Ik kan heel goed vegetarisch koken en eet het graag. Maar tegen de dwang van deze #Morrissey kan ik niet zo goed. In de jury van het Liszt Concours zitten wereldberoemde pianisten uit de hele wereld, die helemaal geen eisen hebben. Ook niet qua voedsel."

Morrissey’s extreme standpunt over vleeseters is natuurlijk niets nieuws. Al in de jaren tachtig was hij overtuigd vegetariër. Het klassieke tweede album van zijn band The Smiths uit 1985 heette al Meat Is Murder. Het titelnummer is een manifest waar Morrissey zich tot op de dag van vandaag aan houdt. Onlangs nog kwam hij in het nieuws toen hij vlees eten net zo erg als pedofilie noemde. “Ik zie geen verschil tussen het eten van dieren en pedofilie”, zei hij tegen The Guardian. “Het is allebei verkrachting, geweld, moord. Als ik voorgesteld word aan iemand die vlees eet, loop ik weg.”

Het recente verleden van de zanger lijkt wel een aaneenschakeling van relletjes. De 55-jarige Engelsman lag dit jaar ook al overhoop met zijn label Harvest Records. Morrissey speelt vanavond zijn eerste en enige show in Nederland na het verschijnen van zijn album World Peace Is None Of Your Business, een album dat volgens hem niet genoeg support kreeg van zijn label, waarop hij zijn hele band liet aantreden in ‘Fuck Harvest’ shirts. Het label reageerde direct door de shirts zelf als merchandise te verkopen.

Ook had hij het aan de stok met de band We Are Scientists, die in de Amerikaanse stad San Jose in de kleine zaal van hetzelfde theater speelden. Die band claimde dat Morrissey hun show wilde laten cancelen omdat hij band was voor geluidsoverlast. Een serie onvriendelijke Facebook-posts volgde, maar het kamp Morrissey liet weten dat de aantijgingen nergens op gebaseerd waren. Toeval wil wel dat Tivoli ook We Are Scientists voor vanavond geboekt heeft. De band staat wel op veilige afstand, in de Helling, dus dat zou geluidstechnisch goed moeten komen. Fans van Morrissey hoeven volgens Kimtessa Hill niet bang te zijn voor extra tascontroles op vleeswaren bij de ingang. “Maar ik ga er niet vanuit dat iemand voor 65 euro een kaartje koopt om een worst naar binnen te smokkelen.”
Reply
#38
Indiaantje89 Wrote:Fans van Morrissey hoeven volgens Kimtessa Hill niet bang te zijn voor extra tascontroles op vleeswaren bij de ingang. “Maar ik ga er niet vanuit dat iemand voor 65 euro een kaartje koopt om een worst naar binnen te smokkelen.”

Jullie weten wat jullie te doen staat.
Reply
#39
hythloth Wrote:
Indiaantje89 Wrote:Fans van Morrissey hoeven volgens Kimtessa Hill niet bang te zijn voor extra tascontroles op vleeswaren bij de ingang. “Maar ik ga er niet vanuit dat iemand voor 65 euro een kaartje koopt om een worst naar binnen te smokkelen.”

Jullie weten wat jullie te doen staat.
Had net met mijn vriendin besproken om even langs de mac te gaan voor een broodje voor onderweg Big Grin.
Reply
#40
Ik twijfel nog tussen een stukje kalf met bloedarmoede of een paar tegen een muur doodgegooide kuikentjes.

En ik hoop op een enorm geluidslek naar de Hertz zaal.
Reply
#41
Atze tweette ook al iets met een extra plakje ham op brood vanochtend.
Reply
#42
Willie Wrote:En ik hoop op een enorm geluidslek naar de Hertz zaal.

Ik ook, sluizen vol open en Meat is Murder op het podium. Dat zal ze leren!

Iedere gek z'n gebrek, zei mijn moeder vroeger.
Reply
#43
Oh er wordt klassieke piano muziek gespeeld in de zaal er naast? Jottem.

EDIT

Oh wacht, dit gaat over die We Are Scientists rel natuurlijk. Die spelen in De Helling Tongue
Reply
#44
Zielig dat iemand als Morissey dan ook nog zin zijn krijgt.
Reply
#45
Heb toch wel genoten van de beste man, miste wel paar nummers zoals There Is A Light That Never Goes Out en Let Me Kiss You maar dat mocht de pret niet drukken.

En zijn anti-vlees campagne vind ik wel aandoenlijk.
Reply
#46
Ik moet Schobbeyak overigens gelijk gelijk geven. Wat een kut stad is Utrecht om te rijden zeg.
Reply
#47
Ik vond het ook een uitstekend concert. Morrissey is wel echt een persoonlijkheid, en laat dat live ook zien. En wie gisteren de visuals bij Meat is Murder heeft gezien hoefde gelijk de hele avond geen vlees meer! Verder was hij weer uitstekend in vorm; zijn platenmaatschappij moest het ontgelden, de farmaceutische industrie kregen het verwijt dat zij profiteren van ebola, natuurlijk weer wat vegetariëropmerkingen én gewoon ontzettend goeie muziek. Mooi zo in de oude vredenburgzaal ook, trouwens.
Reply
#48
Camiel46 Wrote:Ik vond het ook een uitstekend concert. Morrissey is wel echt een persoonlijkheid, en laat dat live ook zien. En wie gisteren de visuals bij Meat is Murder heeft gezien hoefde gelijk de hele avond geen vlees meer! Verder was hij weer uitstekend in vorm; zijn platenmaatschappij moest het ontgelden, de farmaceutische industrie kregen het verwijt dat zij profiteren van ebola, natuurlijk weer wat vegetariëropmerkingen én gewoon ontzettend goeie muziek. Mooi zo in de oude vredenburgzaal ook, trouwens.
Ik ben anders savonds toch echt even langs de lokale shoarmaboer gegaan hoor.

Rebels
Reply
#49
Laat het Morrissey niet horen.

Beetje zijdelings hetzelfde topic: Iemand zaterdag nog naar Johnny Marr? Vond zijn laatste album ook wel aardig en speelt min of meer toevallig precies het andere deel van de Smithshits.
Reply
#50
Maar toch, de stem van Morrissey blijft iconisch.

Maar in mijn beleving was Vredenburg veel mooier, ik vond het nu eigenlijk een rukzaal (150 miljoen en dan echt helemaal niets aan die zaal doen, waar is dat geld in hemelsnaam heengegaan) en het was ook te vol, dat de trappen vol staan kan toch niet. In Leidsche Rijn werden mensen nog van de trappen verwijderd vanwege brandveiligheid.

Asleep blijft toch wel legendarisch mooi.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)