Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Governors Ball / Panorama NYC
#26
Kost een Miller biertje echt 13 Dollar?
Reply
#27
Willie Wrote:Meer mensen die stiekem een beetje van hythloth houden?
Ik zet hem al een tijdje in de Graz top-5.
Reply
#28
Een top 5 nog wel.
Reply
#29
Er is na gisteren een plekje vrijgekomen, dus grijp je kans.
Reply
#30
Zo werkt het niet.
Reply
#31
Willie Wrote:Er is na gisteren een plekje vrijgekomen, dus grijp je kans.

Heb ik een fittie gemist?
Reply
#32
Uplift Wrote:Zo werkt het niet.
Hoe dan? En wat is de stand?
Reply
#33
BigBird Wrote:
hythloth Wrote:Met uitzondering van een paar technische issues (daarover later meer)

Lana Del Rey die verzoop door het Black Keys geluid? Las dat ook Deadmau5 problemen had met geluid.

Precies.

En niet zomaar een Miller biertje, maar een groot blik Miller Lite (3% alcohol) kostte $13. Een iets kleiner blik Miller High Life was $10. Alcohol is altijd reteduur in Amerika op dit soort festivals. Veel mensen wisten trouwens wel flesjes vodka e.d. naar binnen te smokkelen. Geef ze eens ongelijk.
Reply
#34
Wat kost een pint in de kroeg in het centrum van NY?
Reply
#35
$7-8 ofzo. Hangt ook vanaf wat je met centrum bedoeld. Prijzen in Manhattan verschillen echt per buurt en soort establishment. Sowieso ben je bij alle hipsterplekken goedkoper uit.
Reply
#36
Willie Wrote:Er is na gisteren een plekje vrijgekomen, dus grijp je kans.

Smile
Reply
#37
hythloth Wrote:$7-8 ofzo. Hangt ook vanaf wat je met centrum bedoeld. Prijzen in Manhattan verschillen echt per buurt en soort establishment. Sowieso ben je bij alle hipsterplekken goedkoper uit.

Dan is 13 dollar inderdaad wel reteduur, het ging om een indicatie, want ik heb geen idee van prijzen in NY.
Reply
#38
kurtje Wrote:
Uplift Wrote:Zo werkt het niet.
Hoe dan? En wat is de stand?
Het is een cool list waar jij niet in voor komt.
Reply
#39
Cool. En niet verrassend.
Reply
#40
Zaterdag was qua blokkenschema de zwakste dag, maar werdt tegelijk ook de warmste, dus mijn broer en ik waren vroeg aanwezig om de sfeer te proeven. Begonnen met 10 minuten Rustie in de tent, maar het was te heet en te vroeg op de dag om optimaal van dit soort muziek te genieten. Dus we plompten ons in het gras bij de Main Stage met een paar Miller High Life's en hebben drie kwartier lang naar dansende jonge dames lopen kijken tijdens Marina and the Diamonds. Dit was sowieso de beste dag voor mensen bekijken vanwege de geboekte EDM acts, want dit bracht de zogenaamde candy-ravers en Trollmau5 fans die met zelfgemaakte Mau5-hoofden langskwamen.
De combinatie van zon + bier bracht al snel algemene brakheid, dus we gingen voor een paar uur lopen dutten in de schaduw om energie te sparen (daardoor helaas wel Angus & Julia Stone en Little Dragon gemist). Verder bij etenstijd een deel van Atmosphere gezien, maar vond het niet denderend. De groter-dan-verwachte groep mensen bij het podium dacht er hetzelfde over, dit soort ondergrondse hiphop had beter in de tent gepast.

[Image: xLTY6M9.jpg]

Bjork mocht subheadlinen op de Main Stage en bracht mee strijkers, een vlinderpak, Haxan Cloak, vuurwerk, en bizarre videobeelden die à la Tool op alle schermen werden afgespeeld zodat niemand close-ups van de muzikanten kon zien. De mensen kwamen in grote getallen en kregen een koude kermis toen Bjork oncompromisloos opende met vier Vulnicura tracks. Helaas werdt het toen duidelijk dat het merendeel kwam om bij Bjork gezien te worden, en begonnen luidruchtig het optreden te verneuken. Gelukkig had Bjork hier vanaf het vijfde nummer een geheim wapen voor: modderzware bassen en drone beats die alle praters weg joeg. Uiteindelijk bleef maar ongeveer 20% van het originele publiek over. Die die-hard fans vooraan toonden gelukkig wel hun waardering, en Bjork zelf kon het natuurlijk geen fuck schelen wat iedereen er van dacht. Voor de newbies was het in ieder geval toegankelijker dan haar theatershows afgelopen voorjaar, met Hunter, Army of Me, Bachelorette, en Hyperballad in de huidige festival setlist. Ben er zelf nog niet over uit, maar erg blij om haar eens een keer te hebben meegemaakt.

[Image: 4RfZ4hg.jpg]

Hierna kwam Flume tijdens zonsondergang op een terrein overvol met bros & hoes. En hiermee bedoel ik de sfeer van een uit de hand gelopen studentenvereniging fissa, met o.a. 18-jarigen in tepel pasties en een chick die uitgebreid werdt gevingerd door haar vriendje. Flume zelf was de grootste teleurstelling van het weekend: goede producer, maar totaal geen performer. Speelde zijn tracks doodleuk één voor één zonder iets extra's te doen, alsof je naar zijn Spotify playlist luisterde. Nadat hij een gaar Notorious B.I.G.-achtig rapnummer draaide hielden we het voor gezien. Hierdoor hebben we een kwartiertje SBTRKT kunnen zien, waar Ezra Koenig net als de dag daarvoor een gastoptreden bij deed. Dat alleen al bracht meer toegevoegde waarde tegenover wat Flume "presteerde".

Deadmau5 beloofde een nieuwe show te premieren tijdens GovBall, maar zijn "Thunderdome" productie was lang niet zo spectaculair als verwacht. Zijn set begon lekker groovy, maar na tien minuten viel het geluid uit omdat zijn Dome teveel elektriciteit opnam en het festival hierop niet was voorbereid. Facepalm. Weer tien minuten later was dit verholpen, maar de vibe was dusdanig dat zijn set er niet meer bovenop kwam. The Veldt en Strobe blijven natuurlijk wel machtige tracks, maar net als Flume is de Mau5 geen performer en was zijn set te eentonig. Ik zag hem voor het laatst in 2010 en had toen precies hetzelfde oordeel; jammer dat hij er sindsdien live helemaal niet op vooruit is gegaan. Ook speelde hij geen enkele track van Random Album Title (blijft een meesterlijk progressive house album), dus GovBall kreeg een strafpunt vanwege deze headliner.

Gelukkig maakte de zondag veel goed... wordt vervolgd.
Reply
#41
[Image: hMk8JgC.jpg]

Op de laatste dag hadden we onze vriendinnen getrakteerd op dagkaarten, wat tegelijkertijd hun grote-festival-defloratie was. We twijfelden van te voren of dit soort aanhang wel verstandig was, maar in de praktijk viel het reuze mee. Gelukkig geen gezeur en ook niet lang op ze te hoeven wachten bij de WC's e.d., dus we konden ongestoord ons schema afgaan.
Begonnen met Royal Blood midden op de dag. Iedereen die nog niet was verschroeid door de brandende zon werdt helemaal verschroeid door deze band. Lekker vuig, en net genoeg variatie in de nummers om het drie kwartier lang spannend te houden. Eigenlijk de ideale voorprogramma band. Tame Impala was alles waar ik op zat te hopen: retestrak, relaxed optreden vol met aanstekelijk zelfvertrouwen, en de zwoele temperatuur was perfect voor hun psychedelische haze muziek. De complete Main Stage ging plat, en tijdens Let it Happen, Eventually en Apocalypse Dreams was ik totaal in een andere wereld met een biertje in één hand en m'n meisje in de ander. Hoogtepunt van het weekend, en niet te missen dit jaar.

Weird Al Yankovic was de meest opvallende boeking van dit jaar, voornamelijk als enige festivalshow uit zijn gehele theatertour. Deze festivalshow was ingekort maar kwam nog wel met alle toeters en bellen zoals video intermezzo's en kostuum wisselingen. Dit was tegelijk ook de grootste verrassing van GovBall: ik verwachtte een leuke gimmick show, maar de beste man bleek een geweldige showman wiens achtergrondsband alle parodie nummers perfect wist na te spelen. In dit geval was het juist mooi dat ik de meeste tracks niet kende: heb mij kapot gelachen tijdens Party in the CIA, Canadian Idiot, en Word Crimes (die laatste met Weird Al verkleedt als Beetlejuice Robin Thicke). White & Nerdy en Amish Paradise werden ook keihard en woord-voor-woord meegezongen door de hele tent. Zou perfect passen op alle grote Europese festivals volgend jaar.

[Image: LjnkUr6.jpg]

Vanuit het gras hierna Noel Gallagher's High Flying Birds beluisterd en het laatste deel van dichtbij gezien. Was een goeie soundtrack voor in een Engelse pub, dus ook mooi voor tijdens het avondeten. De solo-tracks van Noel bleven niet plakken, maar zijn Oasis tracks waren natuurlijk top - Champagne Supernova en Don't Look Back In Anger kan ik eindelijk van m'n lijstje afstrepen.
Geen idee hoe ik Flying Lotus het beste kan omschrijven, behalve dat het vette shit was. Continu werdt je live op de verkeerde been gezet, lekker trippy productie, vond het daarnaast fijn dat die gast zichzelf niet zo serieus nam. FlyLo rapte een handvol Captain Murphy nummers waarbij iedereen echt fucking hard ging, en zijn Kendrick tracks Wesley's Theory en Never Catch Me werden ook luid meegezongen. Had stiekem gehoopt op een Kendrick Lamar gastoptreden omdat hij dezelfde avond in de stad was voor een hiphop stadiumshow, maar dat bedorf de pret niet. FlyLo eindigde overigens zijn set stipt om 9 uur, een kwartier eerder dan gepland - naar verluidt om de live uitzending van Game of Thrones te kunnen zien. Het was hem vergeven.

[Image: j02uZmu.jpg]

Lana Del Rey stond geprogrammeerd op een kleiner podium als alternatief tegenover afsluiter The Black Keys. Die had beter op de Main Stage gepast, want er waren evenveel bezoekers aanwezig als voor The Keys, met verdringingen en alle onzin dat haar hondsdolle fanbase met zich mee brengt. Haar set werdt een gigantische shitshow: niet alleen bloedde de Main Stage helemaal door, maar haar eigen podium had ook gewoon kutgeluid en haar vocals stonden veels te zacht gemixed (volgens haar Instagram kon zij zelf ook geen reet horen). Gevolg was dat binnen 5 nummers het halve veld de benen nam. Geluk bij een ongeluk was dan wel dat je steeds meer naar voren kon komen. Lana is absoluut geen groot zangeres maar maakte met haar podiumverschijning veel goed, en was verstandig genoeg om een paar klappers zoals National Anthem en Young & Beautiful over te slaan, om het publiek hongerig te houden na afloop. Iedereen die niet vertrok maakte overigens het beste van het rukgeluid door zelf maar alle nummers hard mee te zingen, wat resulteerde in een vermakelijke karaokeshow. Memorabel dus, ondanks alle technische issues.

Hoop dat ze volgend jaar alle schoonheidsfoutjes kunnen verbeteren en een boeking zoals Radiohead of Tool kunnen waarmaken. Zo ja, absoluut weer aanwezig.
Reply
#42
Leuke verslagen hythloth!
Reply
#43
Vooral de opening van de laatste dag Big Grin
Reply
#44
prachtig leesvoer!
Reply
#45
Willie Wrote:Vooral de opening van de laatste dag Big Grin
Reply
#46
http://www.brooklynvegan.com/archives/20...oache.html

Quote:AEG Live, the concert promoters behind Coachella, Firefly, Bumbershoot, Hangout Fest and more, are looking to put on a new festival in Queens, NY Daily News reports. It wouldn't be AEG's first NYC-area festival; they used to put on All Points West in Jersey City.

According to the Daily News, the fest is tentatively called Panorama and it would go down in Flushing Meadows Corona Park. The article points out that it would be one of the biggest events in Queens since the 1964 World's Fair. It would also be in direct competition with NYC music festival Governors Ball, whose organizer Tom Russell tells the NY Daily News:

The timing of this corporate-run festival would threaten our ability as a small business to continue putting on the kind of event that has showcased the best artists, created hundreds of local jobs and put millions of dollars back into the city's economy.

GovBall happens June 3-5 on Randall's Island in 2016, and Panorama is hoping to do their fest two weeks later. If there actually is room for two music festivals in NYC, that's even more artists exclusively playing festivals instead of clubs for a certain amount of months each year.

GovBall heeft overigens alleen maar radius clauses voor de headliners, alle andere acts blijven vrij om in NYC te spelen wanneer ze maar willen. Maar dit scenario is vergelijkbaar met DTRH die BKS wilt wegjagen.
Reply
#47
Popcorn en achterover zitten en voor de rest dingen als Psych Fest of LGW? bezoeken.
Reply
#48
De eerste zit wel in het Primavera weekend en de tweede in het BKS weekend.
Reply
#49
Stefan Wrote:De eerste zit wel in het Primavera weekend en de tweede in het BKS weekend.
Primaverabands en bands op een Amerikaanse major kunnen niet verder van mekaar liggen.
Reply
#50
Aron Wrote:
Stefan Wrote:De eerste zit wel in het Primavera weekend en de tweede in het BKS weekend.
Primaverabands en bands op een Amerikaanse major kunnen niet verder van mekaar liggen.

http://lineup.governorsballmusicfestival.com/

Zeker de helft kan prima op Primavera staan, of deed dat al eens.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)