Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neil Young & Crazy Horse
Neil Young & Crazy Horse op zaterdag 8 juni in Vorst Nationaal. Blijkbaar de meest bescheiden zaal die ze aandoen deze tour. Voorverkoop start deze zaterdag. Prijzen zijn blijkbaar nog niet bekend, al verwacht ik dat dit prijzig kan worden.

Meer info: http://www.sherpa.be/nlBE/Muziek/Pop-Roc...azy-Horse/
Reply
Ook naar Ziggo Dome op 5 juni!
Reply
Sphinx Wrote:Ook naar Ziggo Dome op 5 juni!

Toch maar eens kijken of ik hier nog ergens budget voor kan vrijmaken Big Grin
Reply
Kaart besteld, maar ik zal nog zien of ik dit betaal hoor. 95 euro voor parterre + annulatieverzekering. Okee, Vorst is in principe de ideale zaal, maar dit is ontzettend veel geld. Het maximale bedrag dat ik ooit neergeteld heb voor een optreden kwam niet eens in de buurt hiervan.
Reply
Wat een prijzen! Ik heb toch ook staanplaatsen besteld (€ 88,50). De zitplaatsen categorie 2 (€ 90,50) en categorie 1 zijn nog duurder (€ 93,50).
Reply
Terwijl zitten in Vorst geen grote meerwaarde heeft. B.v. in de Ziggo Dome is dat anders.
Reply
Ik ga toch wel hoor. Eigenlijk is er geen reden om Neil Young te missen. De beste van z'n generatie, en dat wil wat zeggen.

Kan zomaar het beste optreden van 2013 worden.
Reply
ZItplaatsen voor Ziggo Dome moeiteloos binnen. Verheug me er nu al op, weer een held van mijn must-see-lijstje!
Reply
Gunnar Wrote:ZItplaatsen voor Ziggo Dome moeiteloos binnen. Verheug me er nu al op, weer een held van mijn must-see-lijstje!

Mmz... als ik kijk op best beschikbare krijg ik alleen nog staanplaatsen...

Wil graag 1e ring... maar ik krijg de melding dat er geen voldoende (2) plaatsen meer beschikbaar zijn.
Reply
Op dit moment kun je kaarten kiezen met een plattegrond. Er zijn nog wel kaarten op de 1e ring, maar voornamelijk achterin.
Reply
En het voorprogramma is Los Lobos. Inderdaad, die van La Bamba!
Reply
IS er gisteravond nog iemand geweest? Las dat hij veel recent werk speelde en maar weinig 'hits'.
Reply
Schobbeyak Wrote:IS er gisteravond nog iemand geweest? Las dat hij veel recent werk speelde en maar weinig 'hits'.

niet geweest, maar las dat het concert begon met het Wilhelmus Smile
Reply
Fuck, ik kijk uit naar zaterdag.
Reply
Ik ga pas 13 juli. M'n vader is gisteren wel al geweest en vond het erg mooi in ieder geval. Vind het persoonlijk wel jammer dat hij niet wat meer klassiekers speelt maar desondanks zal het toch wel een geweldige avond worden in Keulen.
Reply
Ik ben een aantal jaar geleden naar dat concert in Carré geweest (125 freakin' euro's) en dat was ook geen typische greatest hitshow, Ook daar veel elektrisch werk, toch was ik zwaar onder de indruk. Al is het maar dat er (muzikaal) weinig tot geen sleet op de beste man zit.
Reply
Voor een greatest-hits show moet je niet naar Neil Young gaan kijken. Ik dacht dat dat algemeen geweten was.
Reply
Wat zijn hits bij een man die hier in ieder geval nooit hits heeft gescoord?

Mijn favoriete Young en Crazy Horse nummers zijn toch wel Cowgirl in the Sand en Down By the River maar die speelt hij helaas niet deze tour.
Reply
Piet Knaak Wrote:Mijn favoriete Young en Crazy Horse nummers zijn toch wel Cowgirl in the Sand en Down By the River maar die speelt hij helaas niet deze tour.
Totdat ie middenin een toer besluit zijn setlist radicaal om te gooien, dat doet ie wel vaker. De 3 setlisten van de Europese toer tot nu toe vallen me tegen, vooral het gebrek aan variatie erin. Maar 12 juli is nog ver, wellicht krijgen we in Keulen of op Pukkelpop iets anders te horen...
Reply
Waar zullen we eens beginnen.

Allereerst met het feit dat het een Neil Young & Crazy horse show is, terwijl ik soms het idee had dat het publiek dacht integraal Harvest voorgeschoteld te krijgen, die kans lijkt mij bij een Neil Young show gewoonweg groter en gezien een aantal setlisten die ik van Amerikaanse shows heb gezien mogen we volgens mij van geluk spreken dat Heart of gold en Like a Hurricane uberhaupt voorbij kwamen.

Gebrek aan variatie in setlist viel mij ook op, voor mij geen probleem, want ik ken toch bij lange niet alle Crazy horse nummers en sommige van die nummers werden ontzettend goed gespeeld, maar het grootste minpunt is dat ze het niet voor elkaar kregen je mee te zuigen in het optreden, dat komt o.a. door een volledig overbodig showelement aan het begin en na een half uur, het idee was vast goed om een storm na te bootsen, maar omdat de windmachine niet heel goed werkte kwam het er op neer dat men hun snaren aan het testen was en dat na anderhalve minuut al pokkesaai was laat staan na 5 minuten, duurde veel en veel te lang.

Tweede reden is dat ze na elk nummer nog even over de snaren gingen schuren en de gitaar van Young wel een keer of 4 omhoog ging om bij het neergaan op alle snaren te klappen, als je nu nummers van een minuut of 8 speelt laat het dan op het juiste moment klaar zijn zodat het publiek meteen kan applaudiseren en je zo sfeer krijgt, nu had de helft al geklapt, duurde het nog een minuut voordat het nummer echt klaar was en klapte er aan het eind nog een paar man, doodzonde. En ik dacht dat alleen 15-jarige rockertjes dit soort trucjes deden bij elk nummer.

Al met al toch een mooie show, waarbij dan toch blijkt dat Young alleen met een gitaar Heart of gold of Blowing in the wind zingend een stuk genialer is dan de rest van de show. Een beetje meer vaart in de show had enorm geholpen, want rocken kunnen die oude mannen nog best.
Reply
Erg genoten gisteravond en zwaar onder de indruk met wat een plezier en intensiteit die mannen nog op het podium staan. Voor mij eindelijk de eerste keer Neil Young live en dan ook nog eens met Crazy Horse, dat werk behoort tot mijn favorieten uit zijn lange oeuvre. Bewust gekozen voor een zitplaats deze keer en had daar absoluut geen spijt van. Hadden uitstekend zicht vanuit vak 102, zaten bijna onderaan en vlakbij het podium. Geluid was daar ook dik in orde. En op de juiste momenten muisstil.

Getuige sommige recensies had lang niet iedereen begrepen dat het geen greatest hits show ging worden (recensenten incluis). Nu en LiveXS slaan de plank volledig mis, Oor en Lust for Life hebben het beter begrepen.
Reply
Dat Oorverslag is wel prachtig.

Quote:Het publiek van vanavond maakte voor aanvang al een gespleten indruk: de Puristen, die elke tekstregel en toonsoort kennen en Neil al veertig keer zagen, en de Passanten, die Psychedelic Pill niet in huis hebben maar wel warme herinneringen koesteren aan Harvest,

Niet zo heel vreemd, maar ik val er dus weer eens buiten Big Grin
Reply
Willie Wrote:Dat Oorverslag is wel prachtig.

Quote:Het publiek van vanavond maakte voor aanvang al een gespleten indruk: de Puristen, die elke tekstregel en toonsoort kennen en Neil al veertig keer zagen, en de Passanten, die Psychedelic Pill niet in huis hebben maar wel warme herinneringen koesteren aan Harvest,

Niet zo heel vreemd, maar ik val er dus weer eens buiten Big Grin
Het is lang geleden dat ik op de Oor site geweest ben, maar dit verslag is bijzonder onderhoudend.
Reply
Slordig, maar bijzonder genietbaar in Brussel.
Reply
Uplift Wrote:Slordig, maar bijzonder genietbaar in Brussel.
Heb me zeer goed vermaakt gisteren, het einde van Walk Like A Giant was zeer sterk (en trouwens nog eens dubbel zo lang als bij de andere gigs deze Europese tour), Ramada Inn werd nu eens helemaal gespeeld, Fuckin' Up was zoals altijd ongelooflijk sterk, Surfer Joe was slordig maar tóch goed, en My, My, Hey, Hey was zowat het hoogtepunt. Nu, het was de eerste keer dat ik Young zag met Crazy Horse (in '08 op Werchter en '09 in het Sportpaleis met zijn 'Electric Band'), en het valt me wel op hoe hard ie zich amuseert met Crazy Horse.

Al waren er wel minpuntjes: Je zou denken dat iedereen toch wel weet dat Young niet z'n akoestische gitaar gaat nemen en integraal Harvest spelen, toch zit 1/4 van de zaal op zoiets te wachten. Tja, sta je daar mooi als je 80 euro neerbetaald hebt. Ook was het, zoals Uplift zei, nogal slordig, waar je kan inkomen als het Young is, maar op sommige momenten (o.a. Welfare Mothers als ik me niet vergis) was het een beetje op het belachelijke af. Voor de rest weinig opmerkingen op een onderhoudend concert.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)