Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote culinaire topic (voor alles over lekker eten en drinken)
"Achter de Geraniums zitten" krijgt hierdoor wel een andere lading.

Kan me haast niet voorstellen dat je dat verschil in prijs ook daadwerkelijk proeft als je net als ik wijn liefhebber bent, maar bij lange na geen geoefende proever.
Wijnarrangementen staan uitgewerkt op de website. Maar bij het arrangement van 2000 euro krijg je weliswaar zeldzame topwijnen, maar de prijs gaat echt nergens over. Mij bekruipt dan ook een beetje het gevoel dat als je voor het “goedkope” arrangement gaat je wordt afgescheept met de mindere goden.
Rantree en Beluga een ster. Met name die laatste is wel bijzonder, amper 5 maanden een nieuwe eigenaar. Gezien de juridische perikelen met de oud-eigenaar is deze ster meer dan welkom.
Al iets bekend over Frunk in Brunssum?
Hmm, dit jaar dus geen toevoeging van een ster binnen 2 km van mijn huis, blijft bij een magere 5 sterren.

Gelukkig dat Perceel zijn ster mag houden, daar ben ik vrijdag te gast.
En Marrees in Weert. Een paar keer geweest en echt de moeite, niet zo zeer een traditionele sterrenervaring, maar veel ongecompliceerder, zeker het a la carte concept, waar je zelf naar hartelust je ideale menu kunt samenstellen is een onderscheidend iets.

Beluga vind ik niet zo heel verrassend, heeft ook te maken met een stukje publiciteit voor Michelin. Maar het begin is bijzonder lastig voor de nieuwe eigenaar. Is terug gegaan naar vier openingsdagen en heeft aan alleen goodwill en inboedel 1,7 miljoen betaald, wat gewoonweg absurd is. Daarnaast lijdt de nieuwe chef aan een flinke dosis hoogmoedswaanzin. Benieuwd hoe lang dat goed gaat.
(13-01-2020, 13:01)pudpong3 Wrote: Al iets bekend over Frunk in Brunssum?

Had je een ster verwacht? Heb je er al eens gegeten trouwens? Ik één keer, niet lang na de opening en daar zit zeker potentie in, maar toen ook nog behoorlijk wat aandachtspunten.
(13-01-2020, 18:16)geluksknikker Wrote:
(13-01-2020, 13:01)pudpong3 Wrote: Al iets bekend over Frunk in Brunssum?

Had je een ster verwacht? Heb je er al eens gegeten trouwens? Ik één keer, niet lang na de opening en daar zit zeker potentie in, maar toen ook nog behoorlijk wat aandachtspunten.

Nee nog niet gegeten, maar ik hoor daar zoveel goede berichten over van mensen die er gegeten hebben. Wil er dit jaar naartoe, het is tenslotte zo'n beetje naast mijn deur.
Is ook zeker de moeite waard, zeer talentvolle chef.
[+] 1 user says Thank You to geluksknikker for this post
(13-01-2020, 18:14)geluksknikker Wrote: En Marrees in Weert. Een paar keer geweest en echt de moeite, niet zo zeer een traditionele sterrenervaring, maar veel ongecompliceerder, zeker het a la carte concept, waar je zelf naar hartelust je ideale menu kunt samenstellen is een onderscheidend iets.

Beluga vind ik niet zo heel verrassend, heeft ook te maken met een stukje publiciteit voor Michelin. Maar het begin is bijzonder lastig voor de nieuwe eigenaar. Is terug gegaan naar vier openingsdagen en heeft aan alleen goodwill en inboedel 1,7 miljoen betaald, wat gewoonweg absurd is. Daarnaast lijdt de nieuwe chef aan een flinke dosis hoogmoedswaanzin. Benieuwd hoe lang dat goed gaat.

Hoogmoedswaanzin of niet, koken kan hij als de beste. Afgelopen zomer wezen eten, toen zowel Tielman als Van Wolde in de keuken stonden en je elke gang van beiden een gerecht kreeg voorgeschoteld. Eindconclusie was toch wel dat Tielman als winnaar uit de bus kwam. Ik verwacht dan ook snel een 2e ster voor hem, en op den duur ook nog wel een 3e.

Wat betreft dat bedrag voor de aankoop, vind ik ook prijzig, maar met de juiste strategie is dat op de lange termijn terug te verdienen. Tielman heeft ook meer goodwill dan Van Wolde, want die wordt al jaren uitgekotst in Maastricht en omgeving. Wel ben ik benieuwd naar zijn nieuwe project, Brut 172, dat wordt een peperduur project in Zuid-Limburg.

Overigens nog mooi moment gisteren, toen Van Wolde Tielman feliciteerde met zijn ster. Hopelijk laat Tielman de bodemprocedure rusten en volledig op het koken storten. Ondanks de rechtzaak is er toch nog wederzijds respect.

Hier nog een uitgebreid interview met Van Wolde, over hoe zwaar het leven als kok is. Aan de anti-depressiva, schulden, presteren etc.
Drie sterren op termijn? Geloof ik echt niet in. Is Tielman veel te onrustig voor en uiteindelijk ook niet goed genoeg, maar vooral het vasthouden aan iets en dat steeds beter maken, in plaats van om de haverklap het over een andere boeg gooien, is iets waar die tot nu toe totaal geen blijk van heeft gegeven. In Cucina Del Mondo is die op een paar jaar tijd wel vier keer veranderd van concept. Killing uiteindelijk. Als je kijkt naar bijna alle drie (en ook twee) sterren restaurant in Nederland en het buitenland dan zijn dat allemaal zaken die jarenlang hetzelfde doen en dat steeds weer wat beter maken.
Iemand ooit bij Noma geweest? Zojuist weer de documentaire over gezien, maakt me benieuwd.
Dit is een leuk initiatief, zeker ook gezien het volk dat er op is gekomen.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/vleesloo...~ad1d2f8b/

Quote:De king boleet komt voor velen als een verrassing. ,,Normaal gesproken lust ik helemaal geen champignons’’

Er is nog een wereld te winnen.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)