Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pukkelpop 2013
#1
Nog vroeg kwa namen, maar ik ga sowieso weer. Was goed bevallen dit jaar.
#2
Arcade Fire en Arctic Monkeys komen met nieuwe platen, maar die zullen net te laat zijn voor Werchter lijkt me. Lijken me iig twee goede kanshebbers.
#3
Ik ga dit jaar ook weer. Hoop zelf heel erg op Arcade Fire, Daft Punk en wie weet, Radiohead?
Zouden in mijn ogen de drie ideale headliners zijn voor Pukkelpop.
#4
Radiohead zal volgend jaar niet touren, Atoms For Peace wel.
Trio AFP, AF, DP zou me eventueel kunnen overhalen om mijn PP-boycot op te geven... maar lijkt me sterk.
#5
Uplift Wrote:Radiohead zal volgend jaar niet touren, Atoms For Peace wel.
Trio AFP, AF, DP zou me eventueel kunnen overhalen om mijn PP-boycot op te geven... maar lijkt me sterk.

Waarom die Pukkelpop boycot als ik vragen mag?
#6
Oh, dat komt van ver. Reeds in 2005 had ik mij voorgenomen om nooit meer te gaan, nadat ik bestolen werd door security op de camping. Toch ging ik in 2006 terug voor Daft Punk met een dagticket, maar ik was niet te spreken over het geluid en de organisatie van die dag.
In 2007 koost ik dan toch om drie dagen te gaan, wegens een zeer sterke affiche. De organisatie was er toen al erg op vooruit gegaan, maar de camping leek werkelijk nergens naar... uiteindelijk nog een laatste keer geprobeerd in 2009, maar ondanks alweer een schitterende affiche voelde ik mij als 22-jarige al erg oud op dat festival. Dus besliste ik toen al om niet meer terug te gaan, tenzij er zeer sterke namen zouden staan. Tot de ramp vorig jaar, die mij tot op vandaag doet vermoeden dat grote Belgische festivals een stuk minder veilig zijn dan in het buitenland -op Werchter na dan... hierdoor ga ik in principe zelfs naar geen enkel groot Belgisch festival.

Organisatorisch, muzikaal, en op het vlak van sfeer/publiek zijn er een reeks buitenlandse festivals waartegen geen enkel Belgisch op kan, ook al zijn we hét festivalland.
#7
En waarom is België hét festivalland?
#8
Nog niet gelet op de hoeveelheid (klassieke) festivals die we hier hebben? Elk boerendorp heeft er één.
Eigenlijk moet ik 'Vlaanderen' zeggen... enkele jaren geleden toonde een studie al aan dat er bij ons meer festivals per inwoner zijn dan waar dan ook ter wereld.
#9
Oke, het gaat om de quantiteit dus. Ik dacht al qua qualiteit lijkt het me toch echt Engeland.
#10
Engeland heeft het grootste aantal grote festivals, dat zeker. Maar het is meestal huilen met de pet op wat de inhoud betreft, dus ik zie Engeland zeker niet als het toonbeeld van kwaliteit in het festivallandschap. Een Bestival of Latitude en kleinere evenementen als ATP, dat zeker. Maar qua grote festivals is enkel Glastonbury de moeite waard, en het is dan nog niet eens zozeer omwille van de affiche. De Britse mainstream scene is oerconservatief en dat merk je ook aan de festivalaffiches.
Nee, eigenlijk heeft de V.S. puur muzikaal gezien de beste festivals. Organisatorisch/qua totaalpakket staat Roskilde dan weer op eenzame hoogte.
#11
Nou, als ik puur naar line-ups kijk heb ik bij Download en Leeds/Reading toch ook al goede dingen voorbij zien komen. Maar goed laten we weer terug gaan naar het topic-onderwerp.
#12
Uplift Wrote:Oh, dat komt van ver. Reeds in 2005 had ik mij voorgenomen om nooit meer te gaan, nadat ik bestolen werd door security op de camping. Toch ging ik in 2006 terug voor Daft Punk met een dagticket, maar ik was niet te spreken over het geluid en de organisatie van die dag.
In 2007 koost ik dan toch om drie dagen te gaan, wegens een zeer sterke affiche. De organisatie was er toen al erg op vooruit gegaan, maar de camping leek werkelijk nergens naar... uiteindelijk nog een laatste keer geprobeerd in 2009, maar ondanks alweer een schitterende affiche voelde ik mij als 22-jarige al erg oud op dat festival. Dus besliste ik toen al om niet meer terug te gaan, tenzij er zeer sterke namen zouden staan. Tot de ramp vorig jaar, die mij tot op vandaag doet vermoeden dat grote Belgische festivals een stuk minder veilig zijn dan in het buitenland -op Werchter na dan... hierdoor ga ik in principe zelfs naar geen enkel groot Belgisch festival.

Organisatorisch, muzikaal, en op het vlak van sfeer/publiek zijn er een reeks buitenlandse festivals waartegen geen enkel Belgisch op kan, ook al zijn we hét festivalland.

Dan begrijp ik die boycot enigszins wel ja. Ik ben zelf ook van mening dat de camping op Pukkelpop een drama is.
Sinds dit jaar zijn er volgens mij 3 campings dus ik denk dat er op dat gebied al vooruitgang is geboekt.
Over de gemiddelde leeftijd: Die ligt op Pukkelpop inderdaad wat lager dan bij menig ander festival.
#13
Legendarische beelden: http://youtu.be/8td8MZ3-H0g

Trouwens, weet iemand of Polsslag gaat plaatsvinden?
#14
Reading & Leeds komen volgende donderdag al met de eerste namen. Volgens mij veel vroeger dan eerdere jaren. Nu, dan hebben we meteen ook al wat kanshebbers voor Pukkelpop.
#15
Blijkbaar maakt Black Sabbath dan ook hun tour bekend, zal dus wel geen toeval zijn. Benieuwd waar BS komt in België. Gras of Pukkelpop?
#16
Lijstjestijd: http://www.pukkelpop.be/nl/
#17
Frank Ocean
Kanye West
Kendrick Lamar
Amenra
Jim James
#18
Eminem headliner op Reading/Leeds, week nadien.
#19
Eminem eerste headliner Reading/Leeds. Eminem op Pukkelpop 2013 wordt plots enorm realistisch. Zeker met de editie van 2011 in het achterhoofd, lijkt hij mij een redelijke zekerheid. Ikzelf zou er zeker superblij mee zijn.
#20
Stond ie er paar jaar geleden niet ook?

Ach, ondanks minder laatste album(s) heeft ie wel samen met Dre een aantal vette nummers gemaakt en hij kan rappen.
#21
Stond ingepland voor 2011, maar door de storm werd die editie dan afgelast zodat hij niet opgetreden heeft. Vorig jaar maakten Foo Fighters hun gemiste passage goed, dit jaar zou het de beurt van Eminem kunnen zijn.
#22
Zou gaver zijn als Dre en Snoop meekomen, soort greatist hits.
#23
17-18 aug is Summersonic in Japan, kan pkp last van krijgen.
#24
mooi om te weten is dat eminem een stevig deel van zijn gage heeft teruggegeven aan pukkelpop in 2011, was naar verluid de koploper
#25
Inderdaad netjes om te doen, en ook netjes dat ie terug komt (zoals het nu laat aanzien).


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)