Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pukkelpop 2013
V Festival:
[Image: LineUp_Final.png]
Dat kan de vergelijking met Pinkpop net aan doorstaan.
Ik zie Stereophonics, Beady Eye, Basement Jaxx, Courteeners, Fun, Ellie Goulding en Kendrick Lamar(als Werchter hem niet exclusief heeft) op Pukkelpop staan. Voor sommige namen helaas zelf. 85 procent van deze affiche is gewoonweg kut. Jakkes.
Ik zie Kendrick toch wel graag even langs Biddinghuizen komen nu BKS er niet meer in zit. Is V Festival > Pukkelpop > Lowlands een gebruikelijke route? Zoals met Leeds/Reading zeg maar?
Lamar staat al op Werchter, dus vrees voor PKP.
Piet Knaak Wrote:Ik zie Kendrick toch wel graag even langs Biddinghuizen komen nu BKS er niet meer in zit. Is V Festival > Pukkelpop > Lowlands een gebruikelijke route? Zoals met Leeds/Reading zeg maar?
Ieder jaar zijn er wel een paar bands die al deze festivals in 4 dagen doen.
The Prodigy will be headlining the North Stage at Creamfields on the 24th August 2013

Kanshebber voor pkp?
denk dat wel ja, nu werchter niet doorgaat
Echt benieuwd wie ze gaan boeken. Tenacious D is ook al praktisch onmogelijk. Eminem- The Prodigy - The XX?
Onder andere Calexico, Belle and Sebastian en Justice staan dat weekend op Paredes de Coura in Portugal. Voor Europese standaarden niet direct om de hoek, maar mogelijkerwijs te combineren met Pukkelpop/Lowlands.
The XX zal echt niet headlinen hoor? Of zijn ze zoveel groter in Belgié dan in Nederland?
Indiaantje89 Wrote:The XX zal echt niet headlinen hoor? Of zijn ze zoveel groter in Belgié dan in Nederland?
Mja, hier hebben ze de lotto arena uitverkocht. En stonden ze subheadliner op Werchter. Ik denk wel dat PKP die headliner zal zetten met een dance-act erna.

Basement Jaxx verwacht ik ook wel. En Soulwax.
ik verwacht als grote namen: the xx, eminem en arctic monkeys, en als dance acts erachter prodigy en chase & status (live).
Ben enorm benieuwd naar deze line-up. Kanshebbers genoeg, en het zijn niet de minste! Tenacious D lijkt me ondertussen inderdaad onmogelijk. Enkel vrijdag is nog vrij in hun tourschema en het lijkt me onmogelijk dat ze 4 opeenvolgende dagen gaan spelen. The Prodigy wordt nu wel een grotere kanshebbers. Zeker omdat ze ook al in Nederland staan deze zomer. 9 en 10 augustus spelen ze ook nog in Villaricos, Spanje.

The XX lijkt me een mogelijke headliner, ja. Eminem - The XX - The Prodigy lijkt me erg mooi ! Met de nodige sub headliners erbij kan dit opnieuw een geweldige editie worden.

Maar Basement Jaxx? Heb ik 2 jaar geleden als afsluitende dance-act na Moby gezien op Suikerrock en daar was de sfeer na een tijdje ver zoek. Ik zie ze geen tent, laat staan de Main Stage, vullen op pkp eerlijk gezegd.
AM hebben geen tourdata rond die tijd, XX is geen headliner, en Prodigy kennen we nu onderhand wel.

Eminem lijkt me idd zekerheid, ik gok nog op Mumford & Sons. We weten 11 maart meer, dan komt readling met laatste headliner.
BigBird Wrote:AM hebben geen tourdata rond die tijd, XX is geen headliner, en Prodigy kennen we nu onderhand wel.

Eminem lijkt me idd zekerheid, ik gok nog op Mumford & Sons. We weten 11 maart meer, dan komt readling met laatste headliner.
Op zich heb ik liever the XX dan fuckin' Mumford & Sons
Aron Wrote:
BigBird Wrote:AM hebben geen tourdata rond die tijd, XX is geen headliner, en Prodigy kennen we nu onderhand wel.

Eminem lijkt me idd zekerheid, ik gok nog op Mumford & Sons. We weten 11 maart meer, dan komt readling met laatste headliner.
Op zich heb ik liever the XX dan fuckin' Mumford & Sons
Ik hoop dat ze bij pkp ook zo redeneren. Ben wel geen XX fan (toch niet als festival act) , maar jesus Mumford & Sons zijn overal. M&S zou wel meer volk lokken natuurlijk.. Hangt ook af of ze alsnog bevestigd worden voor Werchter. En wat het tourschema van Mumford & Sons toelaat. Ze beginnen op 23 augustus aan hun US tour. Dus Reading & Leeds zijn ook al uitgesloten
M&S is overal? Volgens mij vooralsnog qua zomerfestival alleen op Sasquatch, Bonnaroo en T in the Park deze zomer..
matthijs603 Wrote:M&S is overal? Volgens mij vooralsnog qua zomerfestival alleen op Sasquatch, Bonnaroo en T in the Park deze zomer..
Ik bedoel radio, ... Iedereen lijkt wel Mumford & Sons fan. Ik maak hier misschien geen vrienden met deze uitspraak maar ik vind Mumford & Sons zwaar overrated. Leuk voor enkele nummers, meer niet. Maar dat is mijn mening Smile
Juist hier op Graz maak je met die uitspraak wél vrienden geloof ik Wink

Ik vind de band wel prima, geen vervelende radioliedjes, maar zelf zal ik het toch snel opzetten. Ik kan de nummers eigenlijk ook amper uit elkaar houden, alles voor en na The Cave en Little Lion Man klinkt als een net wat mindere versie van hetzelde.
ik ben er bijna zeker van dat mumford & co geen optie is voor pukkelpop, het kan ondertussen verandert zijn. zover ik weet deed werchter er alles aan om hen te halen. maar dat kan ook fout lopen...
ivm AM, wat niet is kan nog komen... zoals ik al eens zei, vaak staan ze op boekingskantoren al veel verder dan wij weten. zie maar naar pixies in 2004 of nin korter geleden.
ook NIN is natuurlijk grote kanshebber, die was ik ff uit het oog verloren.
matthijs603 Wrote:Juist hier op Graz maak je met die uitspraak wél vrienden geloof ik Wink

Ik vind de band wel prima, geen vervelende radioliedjes, maar zelf zal ik het toch snel opzetten. Ik kan de nummers eigenlijk ook amper uit elkaar houden, alles voor en na The Cave en Little Lion Man klinkt als een net wat mindere versie van hetzelde.
Ja precies, dat bedoel ik ! Little Lion Man was leuk, de rest is en blijft in mijn ogen een flauw afkooksel. Snap de hype niet echt, maar goed. De sfeer zal er zeker en vast zijn moesten ze geboekt worden dit jaar.
Mumford & Sons is helemaal geen verkeerd bandje hoor, alleen jammer dat ze enorm populair zijn geworden. Waardoor ze te hoge spots krijgen voor de muziek die ze maken.

Het is wel muziek wat een sfeertje brengt, maar niet om een festival dag mee af te sluiten imo.

Denk dat Eminem inderdaad ook wel een zekerheidje is voor Pukkelpop.
Met Eminem overtuig je weer de occasional festivalganger die komt voor 1 artiest. Iets wat Pukkelpop eigenlijk niet hoeft te doen. Of toch vroeger niet. Zag je vorig jaar met de Foo's ook, ook al was het brede programma erg sterk. Helaas stonden de tentjes dikwijls leeg (al ben ik niet blind voor de immense hitte van vorig jaar). Daarom hoop ik op dit jaar een verrassing of 2-3, op de hoge spots ook. En daarbij geef ik een XX aan, of een Nick Cave zou ook perfect daarin passen, helaas kan die nu niet meer.
Chase & status betwijfel ik. Stonden er vorig jaar al, en toen vond ik ze maar half zo goed als op Werchter!

Eminem zou schitterend zijn. The XX als headliner kan perfect, enorm populair in België, en terecht ook.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)