Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pukkelpop 2013
#51
Eerlijk is eerlijk; 125 Decibel is ook wel tamelijk absurd Big Grin.
#52
Eraser Wrote:Mijn prognose voor de main stage:

Donderdag: System of a Down + Paul Kalkbrenner

Vrijdag: The Strokes + The Prodigy

Zaterdag: Eminem

Ik gok eerder op arctic monkeys ipv soad
#53
Willie Wrote:Eerlijk is eerlijk; 125 Decibel is ook wel tamelijk absurd Big Grin.
138. En ze moesten Schauvliege vastbinden aan de dranghekken zonder oordoppen.

De grootste oorzaak van gehoorschade is cafébezoek en fuiven. Omdat de duurtijd en niet de dB-pieken de voornaamste boosdoener zijn. Plus, als je rubberen oordoppen uitdeelt komt het heus wel goed.
#54
Maar hoe hoger de dB's hoe korter de duurtijd is waarbij gehoorbeschadiging optreedt, bij 119 dB is dat 3 seconden geworden en bij pieken van 138 lijkt me dat die 119 wel langer dan 3 seconden aan heeft gehouden.

Blijft absurd, avondje A place to bury strangers of The twilight sad met continu 105+ met uitschieters naar 112 levert best een doof gevoel op, dat moet ik echt niet alle optredens doen.

Ben nog steeds op zoek naar goede oordoppen, maar vrijwel alle dempen het geluid met meer dan 30 dB, waarbij ik echt het gevoel heb dat ik ergens in de verte wel een bandje hoor spelen, maar niet het gevoel heb er bij te zijn. Hoewel dat weer een pleidooi kan zijn om het maximale geluidsniveau weer op te trekken naar 120 dB.
#55
www.variphone.com

De mijne dempen 25dB en werken gewoonweg perfect. Gaande van stille bands tot luide teringherrie. Als je regelmatig naar optredens gaat, is het de enige oplossing. En voor de rest zou men gewoon best van die rubberen oordoppen uitdelen, die nu doorgaans nog 10 euro kosten (wat te veel is). Schuimen oordoppen zijn gewoon een slechte zaak.
#56
Wel veel keuze zeg. Welke etoplastieken heb jij?

Ik doe 3 keer per week spinning, en sinds kort heb ik ook oordoppen in van Partyplug. Die beschermen goed, maar bij concerten is t kut kwa geluid.
#57
Ik draag musician earplugs.

Zonder filter is het geluid sowieso kut. Is een investering van 150 euro, en goed voor zowat 3 jaar. Niet over nadenken, dus. Ten minste, als je ook vaak naar optredens gaat.
#58
Ik heb momenteel de Pluggerz muziek, die werken best prima al zou het natuurlijk nog beter kunnen als ik er echt in zou investeren. Pluggerz custom made staan dan ook op m'n verlanglijstje aangezien ik veelvuldig concerten bezoek.
#59
Wat je zegt, 150 is ff prijzig, maar je hebt maar 1 gehoor.
#60
Je moet maar zo denken dat het na elk concert kan gebeuren dat je met een piep in je oor naar buiten loopt die je nooit meer kwijt raakt. En wanneer dat moment er is heb je spijt dat je geen oordoppen hebt gedragen. Al helemaal als je te vaak naar bands zoals Dinosaur Jr. gaat die lekker hard spelen Tongue
#61
Ik heb zes maanden gehoorproblemen gehad (buis van eustachius-issue, dus geen tinnitus), na ATP 2011.

Dat wens ik niemand toe.
#62
the xx weekend van pkp in noorwegen. http://www.pstereo.no
#63
Karel Wrote:the xx weekend van pkp in noorwegen. http://www.pstereo.no
Laat eerder Goat maar komen dan
#64
Kraftwerk 3D staat 9 augustus op Oya festival in Noorwegen.
Lijkt me een mooie act voor in het donker bij Pukkelpop
#65
Uplift Wrote:Ik heb zes maanden gehoorproblemen gehad (buis van eustachius-issue, dus geen tinnitus), na ATP 2011.

Dat wens ik niemand toe.

ff offtopic
ik heb tinnitus, en inderdaad dat wens je niemand toe
#66
Kanshebbers: http://www.frequency.at

Tenacious D zegt me niets, maar er zit wel wat volk op te wachten.
#67
Nick Cave en James Blake lijken mij wel twee namen die hoge spots kunnen gaan krijgen op Pukkelpop.
#68
Martijn Wrote:Nick Cave en James Blake lijken mij wel twee namen die hoge spots kunnen gaan krijgen op Pukkelpop.


Nick Cave lijkt me mooie afsluiter voor de Marquee, en Blake kan ook daar spelen.
#69
Tenacious D gaan ze altijd proberen halen, op de een of andere manier een gimmickband waarbij de jeugd gek van wordt. Ik hoop nog steeds op een afsluitende Nick Cave (maar zou die geen main stage plek vragen?)
#70
Aron Wrote:Ik hoop nog steeds op een afsluitende Nick Cave (maar zou die geen main stage plek vragen?)

Mainstage zou zeker kunnen, maar niet als dagafsluiter. Ik vraag me ook af in hoeverre de nieuwe plaats zich leent voor een mainstage setting met deze breekbare muziek. PJ Harvey deed het gewoon op Werchter met haar plaat.

Maar het liefst zie ik cave fijn in een volle Marquee en intieme setting
#71
Marquee is te klein voor Cave.

Nu, die hoort überhaupt niet meer thuis op Werchter. 2009 was een ramp.
#72
Uplift Wrote:Marquee is te klein voor Cave.

Nu, die hoort überhaupt niet meer thuis op Werchter. 2009 was een ramp.
Zeker met de manier waarop Cave nu gehyped wordt. Maar zet hem op de Main van Pukkelpop, en dan zit je hoogstwaarschijnlijk met een kutact opgescheept na hem. Stel je voor dat fucking SOAD of een Netsky na hem geprogrammeerd staan. En zie je Cave al in de bakkende zon spelen, net als op Werchter? Tja. En toch denk ik dat ie op Pukkelpop een plek gaat krijgen, en niet op Werchter.
#73
In 2005 sloot Nick Cave zelfs het festival af (op de Mainstage) dus zal niet de Marquee worden denk ik.
#74
Aron Wrote:En zie je Cave al in de bakkende zon spelen

Viel me op dat veel artiesten in de volle zon moesten spelen, met name in de namiddag/vroege avond. De zon schijnt dan recht op podium/veld, en je hebt pas heel laat schaduw. Veel bands 'klaagden' hier ook over tijdens optreden. Volgens mij was dat voorheen geen probleem toen de rij bomen er nog stonden. God wat miste ik de bomen dit jaar....
#75
Karel Wrote:Kanshebbers: http://www.frequency.at

Tenacious D zegt me niets, maar er zit wel wat volk op te wachten.

Ik zou dat eigenlijk (voor Lowlands in mijn geval) nog best aardig vinden voor een keer. Jack Black vind ik vaak irritant, maar met Tenacious D toch ook vaak grappig.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)