Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koop jij nog cd's of elpee's, of is het puur downloaden en streamen
#76
+1
Reply
#77
Ik voornamelijk spotify, en SD kaart of USB in de auto.
Gezien het kutnummerstopic, luistert er iemand nog wel eens muziek vanaf een cassettebandje? In een oude aftandse auto met radio/cassette bijv?
Reply
#78
Ik heb sinds kort een auto in bruikleen die alleen cassettebandjes afspeelt, dus ik ben er weer naar op zoek. Noem het alleen niet aftands (mooi woord), maar prachtige bolide.
Reply
#79
Nu je erover begint. Ik heb ergens nog een kabel die van cassette naar discman ging. Eens kijken wat ik daarmee kan. Bedankt voor de reminder!
Reply
#80
Ik heb ergens een Japandroids cassettebandje liggen
Reply
#81
Heb die tdk cassette met Rush nummers nog even beluisterd..
Op wat ruis na .. klinkt die nog aardig ok.
De cassette met hits uit 98 begon te poeieren en ik moest de recorderheads reinigen.
Reply
#82
http://nos.nl/op3/artikel/2128065-dit-is...kopen.html
Reply
#83
Platen ja..een prachtig geluid en een duurzame bezigheid.
En voor de auto..vandaar m 'n diverse cassettes nog.
Reply
#84
Is vinyl wel zo duurzaam?
Reply
#85
Als je er een beetje zuinig mee om gaat.

Ik koop vooral vinyl om op verjaardagen te vertellen hoe cool vinyl wel niet is.
Reply
#86
Aan de ene kant heb je inderdaad de duurzaamheid van vinyl zelf, en ik vraag me af hoe die zich verhoudt t.o.v. CD of digitaal. Daarnaast heb je de duurzaamheid van de productie en verzending.
Reply
#87
Alsof er ook maar iemand geïnteresseerd is in duurzaamheid?
Reply
#88
Nee, het zal me mijn reet roesten.

cd is ook duurzamer, heeft altijd een tweede leven als onderzetter.
Reply
#89
Willie Wrote:Nee, het zal me mijn reet roesten.

cd is ook duurzamer, heeft altijd een tweede leven als onderzetter.

derde als frisbee
Reply
#90
Quote:Spotify considers exclusive releases "bad for artists, bad for consumers, and bad for the whole industry" https://t.co/Gkem24hfab

huilie huilie
Reply
#91
BigBird Wrote:
Quote:Spotify considers exclusive releases "bad for artists, bad for consumers, and bad for the whole industry" https://t.co/Gkem24hfab

huilie huilie
Inderdaad. Mocht er ooit een Apple exclusive komen van een artiest die ik daadwerkelijk zou willen beluisteren (is nog niet voorgekomen) dan kan je nog altijd gewoon illegaal downloaden.
Reply
#92
http://www.telegraaf.nl/digitaal/2717344...ads__.html
Reply
#93
"Volgens de muziekverkopers wijst de toename erop dat vinylplaten populaire kerstcadeaus zijn. Maar vinyl is ook duurder. In aantallen leiden downloads nog wel. Vorige week zijn 295.000 albums gedownload en 120.000 vinylplaten verkocht."

Via welk platform?
Reply
#94
iTunes, Spotify, etc.
Reply
#95
Lp's via spotlify of iTunes?
Dit had ik nog niet gezien.
Reply
#96
(08-12-2016, 20:10)Fenderboy Wrote: Lp's via spotlify of iTunes?
Dit had ik nog niet gezien.

Dikgedrukte tekst heb je ook nog nooit gezien?
Reply
#97
Origineel. Ik zou niet eens weten hoe Spotify en iTunes werkt al heb ik Spotify volgens mij in het pakket van KPN zitten.
Reply
#98
Vinyl neemt ook wel de overhand inmiddels in de winkel. Er komen ook wekelijks weer nieuwe klanten bij en men is zeer enthousiast in zijn of haar beleving. Ondanks dat ik als verworden cultfiguur wat beschadigd ben, groeit de omzet gestaag door.
Ik vind het verder opvallend, dat nieuw vinyl vooral gekocht wordt door mensen die vanaf eind jaren 80 begin jaren 90 wordt gekocht. Zij hebben destijds niet de romantiek en spanning ban een platenzaak meegekregen en zijn dat nu aan het ontdekken.
Het is nu eenmaal veel leuker om een plaat aan iemand te laten zien dan een screenshot met weer een nieuw gaaf nummer of album via de bekende digitale wegen.
Gekleurd vinyl vindt men belangrijk, gatefolds hebben de voorkeur.
Reply
#99
Voor mij ben je er niet minder door geworden wil 'm.
Anders gezegd je leert altijd weer wat bij, al geloven hier sommigen de wijsheid vanzelf in pacht te hebben.
Maar ook even over jouw platen/cd shop.
Je mag er gerust een beetje trots op zijn.
Ik kreeg het helaas niet rond met welke medefinancier ook.
Beschreef hierboven eigenlijk, dat ik vinyl als een duurzame manier van muziekbeleving beschouw.
Je hebt met de platenhoes idd gewoon meer in handen, waardoor je de achtergrondinformatie en afbeeldingen anders bekijkt - of aan een ander kunt laten zien.
Vinylkleur en uitvoeringen zijn er zoveel.
Zo uit m 'n hoofd even:
Ik bezit o.a. een bruin gekleurde versie van Deja Vu van CSNY.
Joe Bonamassa de picturedisc versie van Different Shades Of Blue.
Een oude lp van Fat Matras in rood vinyl.
Een witte 12 inch van de Temptations.
Paars singletje van Prince - When Doves Cry.
De Picture Disc van Iron Maiden - Number Of The Beast heb ik voor een aanzienlijk bedrag verkocht aan een rijke buitenlander op een platenbeurs.
Reply
Ik vind het ritueel van vinyl interessanter dan een cd'tje. Voor mij heeft een CD te weinig meerwaarde tegenover bijvoorbeeld Spotify, maar vinyl is echter en daardoor aandachtiger.
Gekleurd vinyl heb ik ook een paar
An Awesome Wave - Alt J (wit)
Utopia 2 OST - Cristobal Tapia de Veer (groen)
Illinoise - Sufjan Stevens (Limited 10th anniversary edition: Gemarmerd Blauw en wit, met een rode stervormige single van Chicago)
Step - Vampire Weekend (wit)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)