Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3voor12 Song van het Jaar
#76
Bekijk nu pas die lijst van Rolling Stone, wat een lachertje zeg. fun en Dirty Projectors in een lijstje, redelijk bziar...

Voor The Shins, Walkmen, Mars Volta, Shearwater etc. begint de wet van de afnemende meeropbrengsten te gelden - meer van hetzelfde vreet men niet
#77
Of er blijft gewoon een kwalijke reputatie hangen... of het is te moeilijk verkoopbaar... of niet radiovriendelijk genoeg..
#78
Gunnar Wrote:
Willie Wrote:Paar jaar terug was ze nog wel mooi, nu vind ik haar vrij eng.

Een paar jaar terug was ze minderjarig, vind ik ook vrij eng.

langer dan 4 jaar terug wel, ik sprak over een paar, maar schijnbaar denkt u meteen aan seks met minderjarigen.
#79
YouBube Wrote:
geluksknikker Wrote:
BigBird Wrote:Check out Rolling Stone Mag's list of the top 50 albums of 2012 http://t.co/SfxRTU3g

Deze lijst vind ik vele malen slechter dan de OOR lijst. Zeker de top20.

Dat heb ik net andersom!

Gelukkig!
#80
Fitz Wrote:Of gewoon niet goed genoeg.

Dat album van Shearwater is best aardig maar niets meer.

Nee!

Dat album van Shearwater is beter dan minimaal 1/3 van jouw lijst. En Two Gallants lijkt al helemaal vergeten, echt een topalbum!
#81
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Two Gallants (nog) niet heb geluisterd.

Voor de rest blijft het een kwestie van smaak. Ik denk dat jij niet zo snel El-P of Swans in je lijstje zal zetten Smile
#82
Remixje voor de Django Django liefhebber onder ons ;-)

http://stereogum.com/1214021/django-djan...emix/mp3s/
#83
Kan iemand me één en ander omtrent Frank Ocean uitleggen in de positieve zin? En dit illustreren met een track?

Want ik heb géén idee waar al deze fuzz om draait, hoor.
#84
Uplift Wrote:Kan iemand me één en ander omtrent Frank Ocean uitleggen in de positieve zin? En dit illustreren met een track?

Want ik heb géén idee waar al deze fuzz om draait, hoor.

Nieuwe album nog niet echt kunnen luisteren, maar Nostalgia Ultra was geen onaardig debuut.
#85
Uplift Wrote:Kan iemand me één en ander omtrent Frank Ocean uitleggen in de positieve zin? En dit illustreren met een track?

Want ik heb géén idee waar al deze fuzz om draait, hoor.

Bij mij is het kwartje ook nog niet gevallen.
#86
Fitz Wrote:Ik moet eerlijk bekennen dat ik Two Gallants (nog) niet heb geluisterd.

Voor de rest blijft het een kwestie van smaak. Ik denk dat jij niet zo snel El-P of Swans in je lijstje zal zetten Smile


Voor een belangrijk deel is het inderdaad smaak. El-P ken ik niet. Swans onlangs geluisterd en vind ik heel aardig. Vooral dat nummer met dat klokkenspel vind ik heel goed. Maar ik heb in de meeste lijsten het idee dat men de voorkeur geeft aan bepaalde nieuwe en/of vernieuwende bands/muziek, ten koste van bands die weliswaar een album maken dat op hun vorige lijkt, maar nog altijd van een dergelijke kwaliteit is dat het best had kunnen worden opgenomen in de jaarlijsten.
#87
Willie Wrote:
Roel87 Wrote:Top 2000 lijst:

http://top2012.radio2.nl/lijst/

Hij is weer heerlijk, ik neem de lijst altijd door en het was wederom lachen, gieren, brullen.

Maar zou Radio2 echt blij zijn met al die hitjes van 2012 in hun lijst? Of zouden ze volgens jaar eindelijk de 2 jaar oud regel in voeren, want welke mongool vindt nu The A-team van Ed Sheeran behoren tot de 20 beste nummers ooit?

En ik denk dat ze nummer 199 gewoon niet gaan draaien :-D

http://www.snob2000.nl/

Mijn ingevuld lijstje:

Radiohead - Exit Music (For A Film)
Wilco - One Sunday Morning
Gillian Welch - Time (The Revelator)
Eels - Novacaine For The Soul
The Pogues - Rainy Night In Soho
Bonnie 'Prince' Billy - I See A Darkness
Leonard Cohen - Avalanche
Two Gallants - Steady Rollin'
Nick Cave - Into My Arms
The National - England

Dit waren de eerste die in mij opkwamen, hadden ook best andere nummers kunnen zijn. Hoe dan ook zijn dit 10 liedjes die ik erg goed vind.
#88
I see a darkness had ik ook :-D, verder toch echt nummers die gewoon in de top2000 keuzelijst hadden moeten staan zoals Disorder, 100 years, Asleep, The new, maar echt geen 1 gevonden.

Overigens leuk zo'n snob 2000, maar als je die 3 liedjes van Interpol er uit haalt heb je het ook echt niet begrepen :-D En waar is Godspeed?
#89
Willie Wrote:I see a darkness had ik ook :-D, verder toch echt nummers die gewoon in de top2000 keuzelijst hadden moeten staan zoals Disorder, 100 years, Asleep, The new, maar echt geen 1 gevonden.

Overigens leuk zo'n snob 2000, maar als je die 3 liedjes van Interpol er uit haalt heb je het ook echt niet begrepen :-D En waar is Godspeed?

Ze zouden het eigenlijk zo moeten doen, dat elke vrije keuze die iemand invult, automatisch wordt opgenomen in de keuzelijst.
#90
geluksknikker Wrote:Ze zouden het eigenlijk zo moeten doen, dat elke vrije keuze die iemand invult, automatisch wordt opgenomen in de keuzelijst.

Ja, dat vind ik eigenlijk ook, dan krijg je een echte lijst, nu is het kneuterig, maar schijnbaar willen wij dit in Nederland, want als ik een keer laat vallen dat de top2000 echt een kutlijst is ben ik altijd de enige die dat vind, want bij de overigen is het "maar smaken verschillen", "gezellig toch, al die oude nummers", "maar het hoort er bij"

Om nog maar te zwijgen wat er gebeurt als je zegt dat Queen een ontiegelijke kutband is en the Beatles echt niet 1 op de 20 beste nummers ooit hebben geschreven, heerlijk, dat stangen :-D.
#91
Ik vind de top2000 ook een kutlijst hoor.
#92
Een late contender voor de jaarlijstjes??? http://pitchfork.com/reviews/albums/17467-ten/

Hadden ze bij Pitchfork vanochtend een verkeerd pilletje in de koffie of moet ik dit nu echt gaan luisteren?
#93
Pitchfork is vrij okee voor lange reportages en recensies zoals 'Lulu' van Reed en Metallica.
Voor het overige geldt het aloude credo: don't believe the hype. Die site wordt gerund door hipsters en het is überhipster om iets fouts als goed te gaan beschouwen.
Een beetje zoals Ariel PInk doet. Al ben ik persoonlijk wel fan.
#94
De top 00 van Pitchfork:

10 Jai Paul – “Jasmine”
09 Fiona Apple – “Werewolf”
08 Beach House – “Myth”
07 Tame Impala – “Feels Like We Only Go Backwards”
06 Bat For Lashes – “Laura”
05 Japandroids – “The House That Heaven Built”
04 Kendrick Lamar – “Bitch Don’t Kill My Vibe”
03 Usher – “Climax”
02 Frank Ocean – “Pyramids”
01 Grimes – “Oblivion"
#95
de singleslijst van Pitchfork is altijd leuker om te ontdekken als hun platen top50. da's gewoon een oplijsting van BNM van hoge score naar lagere score.
#96
Eraser Wrote:de singleslijst van Pitchfork is altijd leuker om te ontdekken als hun platen top50. da's gewoon een oplijsting van BNM van hoge score naar lagere score.
Ja, die nummers van Bat for Lashes en Japandroids zijn in elk geval overduidelijke hoogtepunten op verder nogal tegenvallende platen.
#97
Jaargang 2013 is geopend, zal ff een nieuw topic aanmaken. Kan er een slotje op deze?


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)