Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rewire
Balthazar, Di-rect en de Dolly Dots.
Reply
Heb je al kaarten? Je moet snel zijn, las ik.
Reply
Dan zal ik bij deze ook een korte top 10 bijdragen:


1. The Bug ft. Flowdan & Manga St. Hilare
Het was voor mij echt wel de Rewire van de nachtnamen in Paard 1. Best verrassend, dat had ik van te voren niet gedacht. Beiden zetten Paard op hun eigen manier compleet op de kop. The Bug heb ik de eerste helft van een afstand gezien, waarbij het serieus leek alsof het podium in de fik stond. Een tweede deel meer vooraan beleefd, waar ik op de rand van de pit goed mee heb kunnen staan bouncen. Dat album van The Bug kan ik thuis maar lastig doorheen komen, maar live met dat volume wordt het een totaal andere ervaring. Heel vet.

2. Evian Christ
Evian Christ een nacht later in Paard 1, met een cheesy trance set én dito lichtshow. Zag op de Rewire site een prachtfoto langskomen. Op een andere manier dan een dag eerder hier ook het uur vol in op kunnen gaan om aan het eind volledig murw gebeukt te zijn. Zelfs zo'n As The Rush Comes van Motorcycle is op zo'n moment plots een geniaal nummer. Ben benieuwd of ik over een paar maanden nog steeds zo denk over deze top 2, maar nu is het nog volop de euforie die overheerst.

3. claire rousay + ensemble
Brok in m'n keel. Wat vond ik dit mooi en wat wist dit me op een gekke manier te raken. Randy Timmers omschreef het bij Oor mooi: "Ieder geluidje raakt. En vaak is mij onduidelijk waarom het me raakt. Blijkbaar weet Rousay iets over onze emoties dat wij nog niet weten."

4. Meredith Monk & Vocal Ensemble and Bang on a Can All-Stars
Heel leuk en heel lief concert. Avant-garde zijn deze composities in deze tijd wellicht niet meer, maar het blijft wel gewoon hele goede muziek die ik nu zelfs een beetje naar pop (of misschien wel musical?) vind neigen. Goede zangers, steengoed ensemble, niks mis mee.

5. Leo Svirsky and the River Without Banks
Leo Svirsky had ik dit werk solo al zien spelen in een zaal voor 15 mensen tijdens corona. Dat vond ik toen al ongelofelijk mooi op een goedkoop pianootje. Dit keer had ik dus besloten om het over te slaan en naar Eartheater te gaan, maar eenmaal in de Grote Kerk ergerde me ik op voorhand al aan de drukte, het uitlopen van het begin, en de plek die ik had. Dus besloten Kalters en ik om voor het begin maar weer te vertrekken. Als ik de verhalen over een dronken Eartheater hoor ben ik blij dat ik dat gedaan heb, die ergernis was me sowieso te groot geworden. Toen belandden we dus tóch bij Leo Svirsky, en dat was gewoon weer ongelofelijk mooi. Op een totaal andere manier dan anderhalf jaar geleden. Met een heel ensemble (en Reinier van Houdt op een tweede vleugel) was het eigenlijk nog veel ingetogener en subtieler. Geen idee welke versie ik beter vond, maar beiden op hun manier prachtig.

6. Carl Gari & Abdullah Miniawy
Dit was voor mij een hoogtepunt bij de online Rewire van vorig jaar. Duistere elektronica, met een hele goede zanger in het Arabisch. Voor een klein groepje mensen traden ze tijdens Grouper op in het Koorenhuis. Voor mij een hele bewuste keuze om hiervoor te kiezen in plaats van Grouper, samen met die veertig anderen die hier stonden. Abdullah Miniawy is ook een ontzettend spontane gast, en mede met het publiek die allemaal wel bewust hiervoor gekozen hadden werd de sfeer daardoor gewoon gezellig en zelfs een beetje jolig, met de intermezzo's van een raaskallende Miniawy. Paste wellicht niet helemaal bij de muziek, maar het was wel een ontzettend leuke sfeer. De nummers werden desondanks wel ontzettend sterk gebracht en de band had er dermate veel plezier in dat ze een half uur langer dan gepland gespeeld hebben.

7. Lamin Fofana
Na Carl Gari & Abdullah Miniawy had ik 3 kwartier pauze staan om te eten, maar met het uitlopen van de vorige ben ik maar in 1x doorgegaan. Ik sluit me aan bij wat Uplift hierover zei: intrigerend. Wellicht nog een leuke anekdote is dat ik zo'n 10 minuten voor het begin (10 voor 8) een toen nog zo goed als lege zaal binnenkwam, waar toen al best zware drone te horen was. Spannende pauzemuziek... In het midden van de zaal stond een podiumpje met daarop allerlei spiegels waar Fofana wel achter zou gaan spelen... dacht ik. Tot ik er om 10 over 8 achter kwam dat Fofana al die tijd al achter de spiegels stond en het concert al lang begonnen was. Een paar anderen hadden die realisatie op ongeveer hetzelfde moment denk ik, want er vertrokken er een paar. Ik kwam er vanaf dat moment pas echt goed in en heb met ogen dicht tot het einde alles binnen laten komen.

8. Bang on a Can All-Stars & Ensemble Klang
Van te voren aan thomas en ijskoli verkocht als: "Bang on a Can, dat vind ik op dit moment misschien wel een van de beste ensembles ter wereld", waarop ze besloten mee te gaan. Toen wel de spanning gehad: "O god, dit kan twee kanten op gaan." Er stonden namelijk nieuwe stukken van Pete Harden (leider van Ensemble Klang) op het programma, en composities van Ensemble Klang kunnen voor mij altijd 2 kanten op gaan: het kan ook in gepingel eindigen waar geen rode draad in te vinden is. Gelukkig was dat niet het geval, en waren een aantal werken echt ontzettend goed. Vooral de laatste, waarin het spel echt tussen beide ensembles heen en weer leek te gaan kon me bekoren.

9. Ziúr with Kiani del Valle & Sander Houtkruijer
Chaos in Paard 2 bij Ziúr. Met een Kiani del Valle als goede, maar ook knettergekke danseres. Die heeft echt de hele show gek staan doen. Gefilmd door 2 mensen die met goedkope handheld camera's vooraan stonden, waarvan de beelden live tot glitchy visuals verhaspeld werden door Sander Houtkruijer. Ook nog een leuke guestperformance van Abdullah Miniawy.

10. Gerard Bouwhuis & Ellen Corver - Louis Andriessen: De Staat (gearrangeerd voor 2 piano's)
Op "dag 0" een sympathiek concert gezien door conservatorium studenten die op de piano stukken van Louis Andriessen speelden, waarvan er sommigen blijkbaar al 40 jaar niet live gebracht waren. Het hoogtepunt was echter het magnum opus van Andriessen: De Staat, gebracht door 2 alumni van het conservatorium. Voor deze gelegenheid was het stuk speciaal gearrangeerd voor 2 piano's, waar Andriessen het eigenlijk niet mee eens was, maar bij leven nog persoonlijk z'n fiat heeft gegeven aan Gerard Bouwhuis: "als iemand het moet doen, dan mag alleen jij dat en dan mag alleen jij degene zijn die het speelt". Om eerlijk te zijn resulteerde dat in een dusdanig mooie en knappe uitvoering dat ik hem op deze manier misschien wel mooier vind. Memorabel.



En nu ik toch bezig ben zal ik het aanvullen met andere shows die ik gezien heb:

Ryoji Ikeda & Les Percussions de Strasbourg

Het had niet veel gescheeld of deze was ook in de top-10 beland. Ik snap dat het voor anderen niet helemaal overkwam, maar ik vond het wel een erg spannend stuk. We hadden ook mooie plekken op het balkon waardoor dat immense grid van 10x10 bekkens ook goed over kwam. Wellicht hielp het goede zicht erbij, maar bij elke wisseling van bekkens hoorde ik ook echt wel verschil in de drone. Toffe opener.

Circuit des Yeux
Tot een paar dagen van het festival niet van plan geweest om hier naartoe te gaan, maar met het kopen van een ticket voor Conflux waar ik dan Helm wel ga zien ben ik nu toch naar Circuit des Yeux gegaan. Een paar jaar geleden op Le Guess Who? stelde ze ietwat teleur, maar in mijn hoofd is dat concert eigenlijk steeds beter geworden waardoor ik het me nu herinner als steengoed concert. Met dat in gedachte had ik deze keer toch wel weer hoge verwachtingen, die opnieuw niet helemaal werden ingelost. Bij vlagen mooie uitvoeringen, maar niet meer dan dat. Een echt hoogtepunt van het concert was er wel: Walking Toward Winter. Ontzettend mooi gezongen en de strijkers kwamen bij dit nummer heel goed tot hun recht.

Anna Meredith
Vermakelijk, doch een beetje simpel. Van die muziek waarmee ik me in een autootje over Rainbow Road zie racen, en toch vind ik met name de tuba wel echt goed verwerkt in d'r nummers. Goed vermaakt met de covermedley ook.

Dewa Alit & Gamelan Salukat
Uiteindelijk denk ik dat een regulier Gamelan concert misschien wel meer indruk had gemaakt, in plaats van deze eigentijdse gamelan die soms ook wel erg stil was. Toch bij vlagen wel een zeer boeiend en intrigerend stuk, wat me door de setting in de schouwburg ook echt wel zal bijblijven. Het stuk werd voor het eerst buiten Bali opgevoerd. Voor de gelegenheid was de ambassadeur van Indonesië speciaal op komen dagen om de muzikanten te introduceren. Hij hield een speech van ongeveer 10 minuten, waarvan de eerste 5 vol trots en benieuwing waren over wat we gingen zien. De tweede 5 minuten was een oproep om ook vooral traditionele gamelan in Indonesië zelf te komen kijken, en werd een groot verkooppraatje voor Indonesië: de grenzen zijn weer open! Geen reisrestricties meer, een visum krijgen zal geen probleem zijn! Komisch moment.

Caterina Barbieri
Ja, wat veel van hetzelfde, en inderdaad een uitermate matig vocaal intermezzo. Desondanks had ik haar nog nooit een volledige show zien geven (enkel op Dekmantel in een nog veel te licht Bimhuis een half concert). Voor één keer vond ik het dan toch best goed. Mooie sfeer met de inmense hoeveelheid rook op het podium en Barbieri die eigenlijk grotendeels in de schaduw stond. Zonder dat vocale intermezzo had het concert ook precies lang genoeg geduurd. Blij een keer in een goede setting een volledige show van haar gezien te hebben.


Hoewel Uplift aangaf geen slechte shows gezien te hebben, waren er voor mij wel echt 3 flops:

Stine Janvin & Ula Sickle
Dit moest een ode aan nachtclubs voorstellen, maar volgens mij moet je dat gewoon lekker aan nachtclubs zelf houden en niet met een pretentieuze performance vol met clichés in een theater brengen. Nee, dit was echt helemaal niks.

---__--___
Was totaal geen rode lijn in te vinden en was vooral een uur lang wat onsamenhangend gepruts, op de 10 minuten met screamo na dan waar het wel goed was (een uitgesponnen versie van 'In Memory of Simon Kingston'). Jammer van de rest van het concert. Met dit concert in het achterhoofd snap ik de opmerking van Loov over pretentieus gepingel volledig. Ik had gehoopt op iets speelsers. Extra jammer dat ik de zaterdag grotendeels rond dit concert had gepland.

Jerusalem in my Heart
Op momenten was het echt wel goed, maar al met al vond ik de gehele set te veel uit loshangende 'eilandjes' bestaan.


Op alle opstartproblemen na (het werk is ook gewoon nog niet af) beviel Amare best goed moet ik zeggen. Wat mij het meest frustreerde is dat Rewire bezoekers niet van de garderobe gebruik mochten maken, laat me toch gewoon ergens m'n jas afgeven! Ben benieuwd wat voor rol Amare in de toekomst gaat spelen, gezien de grote zaal een grotere capaciteit dan Paard heeft. Ik zie niet zo snel een Animal Collective, Swans of Slowdive als headliner in de concertzaal staan daar. Wel eens met Uplift dat er meer potentie in zit: de danstheater zaal is nu helemaal niet gebruikt, terwijl die er op de foto's ook best prima uitziet. Er zit dus in ieder geval nog groeipotentie in, de stoelen kunnen ook nog weg uit de concertzaal en conservatoriumzaal. Gevaar is wel dat Amare te veel een 'hub' zou kunnen worden waar iedereen blijft hangen, waar we bij LGW? om die reden vaak zeuren over TiVre op zaterdagavond. Blijf hier vooral kritiek posten, want waar we 3 jaar geleden volgens mij met z'n allen zeurden over het lage podium in het Koorenhuis was dat dit jaar volgens mij hoger. Een kritiekpuntje wat ik nog heb zijn de reserveringen. Hoewel ik dat vooraf het voordeel van de twijfel gaf was er bij bijna elk concert met reserveringen (wellicht niet bij Grouper, dat weet ik niet) ruimte over in de concertzaal. Dan werkt het ook gewoon een klassesysteem in de hand: mensen die extra willen betalen mogen op de mooie plekjes zitten. Niet cool, en bovendien ook heel onhandig als een zaal pas later open kan zoals bij Caterina Barbieri. Dat werkt chaos voor de ingang in de hand. Ik hoor het de medewerkers nog zo zeggen: "the people with priority first".

Al met al weer een heel tof festival gehad. Als het goed is zijn o.a. de concerten van claire rousay, Leo Svirsky en Carl Gari & Abdullah Miniawy ook opgenomen door concertzender, mooi vooruitzicht om daar nog van na te kunnen genieten. Ook gezellig om weer wat Grazzers te spreken, al was het met de meeste kort. Kalters, goed om te zien aan het 'Concerten die het vermelden waard zijn'-topic dat je op zaterdag toch mooi het einde gehaald hebt. Volgend jaar wil ik eigenlijk Roadburn een keer doen, en wil ik Rewire misschien wel overslaan... maar wat maak ik mezelf ook wijs eigenlijk. Als die early birds binnenkort weer verschijnen koop ik er toch wel weer een, gewoon een fijn festival. Ik heb in ieder geval alweer gespiekt in de agenda van Amare, en op basis van wanneer er plek is verwacht ik dat ze weer wat verder naar achter schuiven. 14-16 of 21-23 april lijken de opties te zijn, waarmee ze toch wel erg dicht op Roadburn terecht gaan komen.
[+] 11 users say Thank You to Locor for this post
Reply
Data zijn al bevestigd en staan in het boekje; 6-9 aprilo 2023 dus.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Goed verslag, Locor! Sluit me aan bij de constatering dat het tof was om zoveel Grazzers tegen te komen - jammer dat ik sommigen van jullie niet langer heb gesproken of zelf heb gemist. Mijn eerste volwaardige Rewire. Op basis hiervan lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ik er volgend jaar weer bij ben, alhoewel ik op sommige punten nog scherpere keuzes had kunnen maken. Zal later nog even wat meer tikken.
Reply
GY!BE in Paradiso valt dus op die zondag. Even de Rewire line-up afwachten, maar de keuze valt vast op een weekend Den Haag.
Reply
(11-04-2022, 22:20)Uplift Wrote: Data zijn al bevestigd en staan in het boekje; 6-9 aprilo 2023 dus.

Ah dat had ik nog niet gezien! Goed om te weten. Op 8 april staat er 's avonds in ieder geval al een Matthäus Passion gepland in de Concertzaal, dus dat wordt alvast ingewikkeld.
Reply
Lol, ik kom er nu pas achter dat dat clasht met Godspeed in de 4AD

CC: @thomasswap
Reply
(12-04-2022, 14:32)Uplift Wrote: Lol, ik kom er nu pas achter dat dat clasht met Godspeed in de 4AD

CC: @thomasswap

Vraag me ook niet waarom, maar die show is een tijd terug verplaatst van 9 april 2023 naar 10 april 2023.
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
Niiiiice
Reply
(12-04-2022, 14:36)thomas9790 Wrote:
(12-04-2022, 14:32)Uplift Wrote: Lol, ik kom er nu pas achter dat dat clasht met Godspeed in de 4AD

CC: @thomasswap

Vraag me ook niet waarom, maar die show is een tijd terug verplaatst van 9 april 2023 naar 10 april 2023.
Paradiso is degene die op 9 april is.
Reply
Mijn Skyline-buddies hebben zichzelf overtroffen moet ik zeggen: https://www.skylinerev.com/rewire-2022-j...p-de-beat/
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Nice. De beschrijvingen van de Eartheater, claire Rousay, Jenny Hval en Grouper concerten zijn echt spot on.
Reply
Ik ben fucking jaloers man, kon ik maar zo schrijven. Een beter liveverslag ga je dit jaar denk ik niet meer vinden. Tenzij (sc) en (vg) op de valreep naar Paaspop gaan, natuurlijk.
Reply
Alleen dit : 'zagen we (mph) daar luidkeels ‘Jenny’ schreeuwen trouwens?' moet wel een hersenspinsel zijn. Smile
Reply
Dank voor jullie verslagen! Heel leuk om te lezen!
Reply
Als ik ergens deze week zin heb schrijf ik ook even kort op wat ik van mijn twee dagen Rewire vond, mooie verslagen allemaal Smile
Reply
https://www.gonzocircus.com/rewire-2022-...gtepunten/

Minder magistraal dan Skyline, maar hier mijn twee (of tien) centjes.
[+] 5 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
★★★★★

Grouper
Ik vind het moeilijk om in woorden te vatten wat haar zo goed maakt, maar indruk maakte ze wederom (ook als NIVHEK op LGW?). Wat maakt dat iemand de juiste snaren raakt? Wat maakt een optreden subtiel, maar tegelijk ook intens? Heb zelf geen idee, maar wat was dit goed. Het geluid in deze zaal was wel echt top trouwens, je waande je echt in een kerk door de galm die gecreëerd werd. 

Evian Christ
Zo lastig als Grouper valt te vangen, zo overduidelijk is wat Evian Christ zo goed maakt; catchy nummers (o.a. As the Rush comes, Thousand van Moby, Pretty Green Eyes van Ultrabeat) maar dan gruwelijk over de top bewerkt in je gezicht geslingerd samen met een intense lichtshow. Snap dat het niet bij iedereen goed valt, maar dit was exact waar ik behoefte aan had. 

★★★★

Jenny Hval
Vooraf had ik me ingesteld op een rumoerige zaal, een band die Jenny overschaduwt en een Jenny dat live de noten niet zo scherp raakt als op de plaat. Gelukkig waren alle zorgen ongegrond, want een hoop viel op zijn plek. Vooral de subtiliteit van de band die als geheel Jenny ondersteunde en de ruimte gaf om te overtuigen. Prachtig, alleen had dit toch in een andere zaal op een ander tijdstip moeten staan voor een nóg betere beleving. 

Ecko Bazz
Het was vanwege de drukte lastig om vanuit Paard I de oversteek naar Paard II te maken, maar eenmaal binnen werkte de drukte ook verbroederend doordat gezamenlijk de kleine en zweterige zaal werd afgebroken. Ik heb een haat/liefde verhouding met live hiphop, maar dit was raak. Keiharde beats en een charismatische en achteloos makkelijk rappende Ecko.

Helm & Nate Boyce
Helm wist perfect de grens tussen het aangename en ongemakkelijke op te zoeken. Het fundament was traag, zwaar en onheilspellend, de toplaag schel en angstaanjagend. De live visuals van Boyce waren een mooie aanvulling ook. 

Caterina Barbieri
Dit was voor mij de eerste keer dat ik haar live zag en was ook weer niet heel bekend met al haar werk, dus dat Fantas opnieuw de hoeksteen van haar set vormde was voor mij geen storende factor. Het vocale intermezzo irriteerde mij op het moment zelf enorm; het was inderdaad niet altijd even goed en ik zag de toegevoegde waarde niet echt. Maar toen de vocalisten het podium verlieten en Barbieri de gezongen vocals electronisch terug liet komen, vond ik dat wel een mooi idee hoe dicht mens en techniek bij elkaar kunnen liggen ofzo. Vond dat ze de afsluitende rol goed kon dragen en deze grote zaal kon boeien (zowel qua geluid als visueel). Wederom top geluid trouwens. 

★★★

The Bug
Dit had door het vlammende laatste gedeelte van de set ook 4 sterren kunnen krijgen, maar het veel te lang durende (ruim 20 minuten?) en voortkabbelende begin doet voor mij toch wat afbreuk aan het geheel. Ook heb ik zelf niet veel met de stem en flow van Manga Saint Hilare, in tegenstelling tot Flowdan die een hard geheel vormt met de beats. 

Bendik Giske
Knap hoeveel hij uit 1 instrument weet te krijgen met zowel melodie als percussie. Met dit soort optredens is een kerk ook altijd een dikke pré.

Sky H1 & Mika Oki
Muzikaal een mix van verschillende stijlen; ambient, techno, rave en een vleugje drum & bass. Alle invloeden mega subtiel dus zonder dat het plat werd. De visuals hadden een groot aandeel in de show en deed me denken aan de visuals van Mint Park & Quiet Ensemble. De zaal (Theater aan het Spui I) was ook perfect; mooi om dit zittend te zien, alsof je midden in de visuals zit i.p.v. dat het boven je hoofd afspeelt wanneer je in een zaal staat.

Meredith Monk & Vocal Ensemble and Bang on a Can All-Stars
Niet per se mijn cup of tea, maar wel enorm goed uitgevoerd. Normaliter houd ik niet zo van humor in een optreden, maar het was in dit optreden zo in balans met kwaliteit, dat het niet afleidde of ergerde. 

Eartheater
Bij vlagen prachtig, maar de ergernis was te groot om van een top optreden te spreken. 

★★

Oceanic and Ensemble Klang
Zeker niet slecht uitgevoerd en de onderlinge samenwerking was ook echt wel goed, alleen muzikaal was het een voorspelbare optelsom van ambient en afgezaagde field recordings. De visuals waren daarnaast zo quasi nonchalant gefilmd dat het eerder een storende dan ondersteunende factor was. 

Ryoji Ikeda & Les Percussions de Strasbourg
Visueel had het wel iets, maar muzikaal had het amper iets interessants. Als Loov het heeft over pretentieuze acts, dan was dit voor mij hèt voorbeeld van dit weekend. 



Anna Meredith
Dit zat op alle vlakken in mijn allergie; de pakjes, muzikaal, de luchtigheid. 



Algemene indruk:
Na mijn eerste volledige Rewire ben ik ook om; voor mij is dit het perfecte festival naast Le Guess Who?. Waar ik bij LGW? heb gemerkt hoe belangrijk een goede voorbereiding is, heb ik dat bij Rewire een stuk minder; het hit or miss gehalte is er niet zo groot. En dat terwijl veel voordelen van LGW? hier ook aanwezig zijn, zoals de integratie met de stad (al is dat in Utrecht nóg meer), verscheidenheid aan locaties (al vind ik LGW? daar ook nog iets sterker in) en een verzameling acts die je nergens anders bij elkaar ziet.

En qua publiek vond ik dit eigenlijk prettiger dan tijdens LGW?, vooral doordat het borrelpubliek gehalte een stuk lager is (bijna niet bestaand zelfs). Het TiVre zaterdagavond publiek, zeg maar. 

Volgend jaar ben ik er ook wel weer bij.
[+] 11 users say Thank You to TheUncleG for this post
Reply
Early Birds te koop

https://www.rewirefestival.nl/news/rewir...ow-on-sale
Reply
Early Bird gekocht.
Reply
Hebben we toch te hard staan springen met z'n allen? Wink

https://nos.nl/artikel/2426793-zalen-in-...-verzakken
Reply
https://www.patreon.com/posts/65462722

Quote:Not only am I [Circuit Des Yeux] soft with trauma, but the safety of the entire CdY crew is my responsibility. I take COVID-19 and the possibility of infection very seriously. The mask requesting, asked through info graphics on social media and large posters put up at every show, was a failure. The audience at each show was about 20% masked. It was disheartening to say the least. There were other side effects to my mask requests that lingered in a dark way. I now have a handful of keyboard warriors and internet harassers. These people screen shot every single thing I post on instagram and have entire IG accounts doxxing my whereabouts. In these posts they explicitly call me very racist and derogatory terms. The promoters of these European shows and myself were also threatened with lawsuits, which as unrealistic as this may seem, is something that if brought to fruition would be even more detrimental to my financial instability as an artist.

Geen idee of Rewire ook zo'n dreigement kreeg, want WTF. Hoe dan ook kut dat ze vlak na Rewire de tour moest cancellen.
Reply
Er zijn nog 2 dagen over om Early Bird kaarten te kopen zie ik net.

Ga ik zo direct bestellen.
Reply
Stomtoevallig opgevangen ergens in Den Haag: er komt binnenkort een Rewire event in de Grote Kerk met

Lubomyr Melnyk
Jlin
Resina
Liturgy
Ilyas Ahmed
Fujiiiiiiita

De exacte datum weet ik helaas niet
[+] 4 users say Thank You to greenlander for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)