Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 3.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
In memoriam
#76
Beans Wrote:Philip Chevron (Pogues)

Ben ik even serieus stil van! Ik wist dat het er aan zat te komen, maar toch.
#77
Lou Reed
#78
Ik las het net ook, tragisch.
#79
Na een levertransplantatie, 50 jaar carrière vol drugs en op z'n 71e? RIP, zonder meer. Je moet ook geen mirakels verwachten.
#80
Uplift Wrote:Na een levertransplantatie, 50 jaar carrière vol drugs en op z'n 71e? RIP, zonder meer. Je moet ook geen mirakels verwachten.

Dan is 71 een mooie leeftijd, de meeste junks redden dat niet.
#81
Damn, schrik ervan.
#82
Hij is op een WOLK on the wild side, triest.
#83
Tjonge , ook al was hij 71 en heeft ie goed geleefd, had het idee dat hij nog vol in het (rock)leven stond. Voelt dus als te vroeg.

De hele 60's generatie artiesten begint nu op leeftijd te raken, we zullen er aan moeten wennen dat er meer groten ons gaan ontvallen de komende jaren Sad
#84
Tja, de meesten onder hen zijn wel al gek geworden, dus ik zie niet echt in wat daar allemaal zo relevant aan is. Het is vaak een wonder dat ze het zo lang vol houden. De enige die nu een écht verlies zou betekenen van die 60's generatie, is Neil Young.

Natuurlijk is dat enkel een koele beschouwing in het licht van de hedendaagse relevantie en output van die generatie artiesten. Het is verder perfect normaal dat Reed uitvoerig wordt herdacht en gehuldigd om zijn werk. Het enige wat je hierbij oprecht jammer kunt vinden, is dat zijn dood relatief onverwacht en wellicht ook banaal is.
#85
De maker van één van mijn favoriete albums, Berlin.
[Image: BXm9WH6CAAAyYrG.jpg]
#86
Paul Walker
#87
Ik las het net, auto ongeluk schijnbaar. Positieve daaraan is; Gelukkig geen F&F films meer
#88
Dielie Wrote:Gelukkig geen F&F films meer

FF7 zit momenteel midden in productie http://www.imdb.com/title/tt2820852/?ref_=nm_flmg_act_1

hier beeld van vlak na crash http://www.tmz.com/2013/11/30/paul-walke...ire-crash/
#89
Zo'n filmserie als Fast & the Furious kan wel het verlies van een van de hoofdrolspelers hebben, gooien ze er wel weer een ander steroïden dude bij naast Vin Diesel en The Rock.
#90
Nelson Mandela

http://nos.nl/artikel/583118-nelson-mand...leden.html
#91
Gunnar Wrote:Nelson Mandela

http://nos.nl/artikel/583118-nelson-mand...leden.html

Wat een held was deze man!!
#92
Fenderboy Wrote:
Gunnar Wrote:Nelson Mandela

http://nos.nl/artikel/583118-nelson-mand...leden.html

Wat een held was deze man!!

Ik betrapte me erop nog maar eens Simple Minds te luisteren met Mandela Day...
#93
Cole Williams, a.k.a. The Child of Lov
Bizar
#94
wow bron?


Ik zag al dat hij was doorgestreept op de flyer van new state X forums. Maar ik dacht dat hij weer koudwater vrees had gehad.
#95
Van State X:

Een zeer droevig bericht. SXNF heeft de afgelopen maanden intensief samengewerkt met Cole Williams, a.k.a. The Child of Lov om zijn eerste grote liveshow te produceren en te laten premieren tijdens het festival. In de aanloop naar het festival bleek het niet goed te gaan met Cole en hebben wij om die reden het optreden niet door laten gaan. Vandaag bereikte ons het volgende bericht van het Maganement van The Child of Lov.

"On behalf of the family and as his manager I must announce that Martijn Teerlinck aka Cole Williams aka The Child of Lov aka Sun Patzer is no longer with us. He lived a life of struggle and can now rest peacefully. In his own words: 'When I was younger, I had a tough time physically. I have seen too many hospital beds. It made me stronger. Makes you realize death is always near, for anyone. And what a wonderful thing life is and how grateful we should be."

Wij wensen familie, vrienden en alle betrokkenen veel sterkte met het verlies van dit buitengewoon getalenteerde mens.
#96
Oef erg jong, R.I.P.
#97
Vervelend nieuws, RIP.
#98
Dichter en artiest Martijn Teerlinck is overleden. Teerlinck debuteerde dit jaar als r&b/soul-zanger The Child Of Lov met een bijzonder album, waarop onder meer Damon Albarn (Blur, Gorillaz), rapper MF Doom en bassist Thundercat meededen. De artiest werd omgeven door mysterie, onder meer doordat hij keer op keer optredens afzegde. Komend weekend zou hij zijn langverwachte livedebuut maken op State-X in Den Haag. Zelfs rapper Doom zou daarbij aanwezig zijn. In literaire kringen was hij vooral bekend door het winnen van Poetry Slam 2010.

Het bericht kwam naar buiten via Erik Jan Harmens, een collega-dichter die in 2002 ook al eens het NK Poetry Slam won. "Zijn vrouw heeft mij gisteravond benaderd", zegt Harmens, "ze heeft mij gevraagd het nieuws naar buiten te brengen. Martijn leed al jaren onder een broze gezondheid. Recent is hij geopereerd aan zijn aorta, en daarbij zijn complicaties ontstaan." Manager Trey Reames bevestigt het overlijden. Volgens Reames leed Teerlinck vanaf zijn geboorte aan een hartaandoening. "Dit was een jonge kerel, die zijn hele leven leefde in de schaduw van de dood. Vanaf moment dat ik hem twee jaar geleden leerde kennen, wist ik dat hij elke dag dood kon gaan."

Bij 3voor12 kennen we Martijn Teerlinck vooral als The Child Of Lov. Begin dit jaar dook ineens in de internationale blogosphere een in Nederland wonende artiest op die zich zo noemde. Over zijn identiteit was op dat moment verder niets bekend, wel dat hij samenwerkte met onder meer Damon Albarn en MF Doom. Pitchfork primeurde zijn nummer Give Me, het Engelse NME nomineerde hem voor een NME Award als beste nieuwkomer, een prijs die hij vervolgens nog won ook. De mysterieuze zanger besloot zijn award ook daadwerkelijk op te halen. We zagen een in een stijlvol rood pak gestoken man met lang haar en een dun snorretje, die voor zijn dankspeech maar een woord nodig had: 'Thanks.' Rond die tijd werd ook zijn allereerste optreden ooit aangekondigd: op het monumentale Glastonbury festival in Engeland.

Het moge duidelijk zijn: de interesse was gewekt, en toen The Child Of Lov in mei zijn uitstekende debuutalbum uitbracht stonden journalisten in de rij om uit te vinden wie die merkwaardige artiest dan wel niet was. Hij stelde zich aan 3voor12 voor als Cole Williams, man met een Engelse naam, maar opgegroeid in Alkmaar. Anderen herkenden hem als Martijn Teerlinck, een jonge dichter die in 2010 het NK Poetry Slam won. Hij sprak met hese stem, iets dat hij wijdde aan de overdaad aan pers. Problemen met zijn stem waren ook de verklaring voor het afzeggen van meerdere concerten, waaronder die bijzondere gig op Glastonbury. Sterker nog: The Child Of Lov beklom uiteindelijk nooit het podium.

Op dat titelloze debuut gebruikt The Child Of Lov die rare stem juist in zijn voordeel. Het album bevat een heel eigenzinnige mix van r&b, funk en elektronica. En ook het mysterie bouwt hij zelf graag uit. Wat zegt hij over zichzelf in zijn liedjes? "I'm a soldier, set you free", zingt hij in Heal, het pittige tweede nummer op het titelloze debuut. "Got to, got to, got to heal your soul." Dat klinkt spannend, nietwaar? Verderop op de plaat horen we: "I am a mountain top, I'm a child of love, I'm a warrior." Het zijn grote, veelomvattende termen, die iets zeggen over de spirituele lading die The Child Of Lov zijn album meegeeft. Het zijn stuk voor stuk songs over die wetenschap dat een plotselinge dood altijd op de loer lag. Maar wel met een knipoog, getuige de wat kolderieke hoesafbeelding, waarin we hem zien als een soort oosterse God tussen een tijger, een flamingo, een olifant en nog wat exotische dieren. En een broodje hamburger.

Als album heeft The Child Of Lov hier en daar wel een wat schetsmatig karakter, een echte hit heeft hij nog lang niet op zijn naam staan. En als ie hem geschreven had, was het door dat gekke kluizenaarschap vast een 'onterecht niet doorgebroken single' geworden, want zo werkt de wereld nu eenmaal. Ook 3voor12 probeerde de artiest een paar keer in de spotlights te zetten. Zo werd hij genomineerd voor een 3voor12 Award in september, een maand later werd gesproken over een bezoek van de zanger tijdens Amsterdam Dance Event. Tijdens de uitreiking van de 3voor12 Award was The Child Of Lov wel aanwezig, maar was hij naar eigen zeggen niet in staat een interview of optreden te geven. Williams mat zich het aura van de superster aan. Met drie man security en een geparfumeerd gevolg zetelde hij de hele avond op het gesloten balkon van de Melkweg.

"Zelfs Willem van The Opposites vond Martijn die avond maar een eikel, tot ik hem uitlegde dat hij gehandicapt was. Het voordeel van gehandicapt zijn, is dat je wordt behandeld als een pooier", zegt Reames, die Teerlinck naar eigen zeggen hoogstpersoonlijk in een rolstoel voortduwde. "Daar zat hij dan in een Versace-shirt, en iedereen keek hem raar aan." Met al die rookgordijnen zou het niemand verbazen als ook zijn overlijden onderdeel is van een mysterieus masterplan. Manager Trey Reames houdt in eerste instantie alle vragen af, wat de vraagtekens doet toenemen. "Het verhaal is uiteindelijk te mooi om waar te zijn, dit wordt een legende", zegt hij nu. "Veel mensen dachten dat het een commercieel plan was. Hoe kan een onbekende zanger anders in contact komen met Damon Albarn en MF Doom. Heel simpel: wij hebben elkaar in Amsterdam ontmoet. Ik ben de manager geweest van Doom en van Gnarls Barkley. Ik heb met Gorillaz gewerkt. Het was een eerlijk project."

Volgens Trey Reames ligt er nog een album klaar, en zal de Child Of Lov Experience - met een full band, achtergrondzangers en dansers - wat hem betreft alsnog doorgaan, ook zonder The Child Of Lov zelf.

Bron: 3voor12
#99
Bijzonder verhaal. Veel te jong overleden natuurlijk, spijtig nieuws.
Bah bah. Spijtig.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)