Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Depeche Mode
Alles vanaf Playing the Angel. Dat was op RW
Daarna Sounds of the Universie in Ahoy.
Delta Machine in Ziggo en RW, Spirit twee keer Ziggo.

Ik kende ze eigenlijk al mijn leven al, maar het klikte pas echt toen ik op MTV de Devotional tour zag. Zo van, ik wist niet dat ik zoveel nummers van ze goed vond. Te druk met andere bands denk ik?
Daarna langzaam alle albums zitten verzamelen. Playing the angel was het eerste album waar ik de lancering echt als fan heb meegemaakt.Dat is ook alweer 20 jaar geleden onderhand Smile
Reply
Ik moet trouwens zeggen dat ik de visuales bij de Delta Machine tour ook erg tof vond.
Reply
(19-05-2023, 01:30)hythloth Wrote:
(18-05-2023, 23:09)Timothy\s Monster Wrote: Beste DM show die ik ooit van ze gezien heb. Hopelijk volgend jaar (of later) op festivals in de buurt, want zo'n volle warme hal kan ik steeds minder goed hebben.

Uit nieuwsgierigheid: bij welke DM shows was je eerder? Terugkijkend blijft Barclays Center 2013 mijn favoriet. Al kan dat na de zomer nog veranderen.

Werchter 2006 en 2013.
Reply
Touring the Angel had wat mij betreft de beste visuals en podiumopstelling van de afgelopen twintig jaar. Baal nog steeds dat ik er niet bij was... over sommige dingen kom je niet heen.
Reply
Werchter 2006 was qua show een stuk indrukwekkender dan 2013. Tijdens die editie van Werchter (2006) ging de relatie van mijn toenmalige vriendin en ik stuk, dus was ik er toen niet helemaal met mijn gedachte bij.
Reply
Werchter 2013 was gewoon rampzalig, niet vanwege de band slecht was, maar het werkte totaal niet en er was bijna geen publiek. Gore heeft volgens mij achteraf ook geklaagd over de show?
Reply
(19-05-2023, 18:59)Melliw Naj Wrote: Gore heeft volgens mij achteraf ook geklaagd over de show?

Yup.
Reply
Nu ik zo wat dingenvan de vrorige tour teruglees, was ik daar ook al zo enthousiast over. Smile
Ze zijn gewoon lekker op dreef de laatste jaren. Ik vond Spirit ook al erg fijn (ik hou van de wat duistere DM) en MM is ook superfijn.

Ik vond nog een quote van mijzelf van toen na het concert:
(08-05-2017, 11:41)meisbaer2 Wrote: En wat mij nog meer opviel, Andy leek veel bewegelijker dan ik mij van andere concerten leek te herinneren. Zal zijn rug een stuk beter zijn? Hij was lekker aan het swingen en veel bezig op de toetsen.

Ik dacht eerst dat dit misschien hun laatste tour zou zijn, maar ik denk dat ze nog aardig wat jaren mee kunnen. Die Rolling Stones vergelijking was zo gek nog niet Wink
Reply
(19-05-2023, 22:37)meisbaer2 Wrote: Nu ik zo wat dingenvan de vrorige tour teruglees, was ik daar ook al zo enthousiast over. Smile
Ze zijn gewoon lekker op dreef de laatste jaren. Ik vond Spirit ook al erg fijn (ik hou van de wat duistere DM) en MM is ook superfijn.

Ik houd ook meer van de duistere DM. Jammer dat er geen Cover Me van Spirit op de setlist staat.
Live vond ik Just Can't Get Enough een vreemde eend in de bijt, maar dat nummer zing ik bijna dagelijks in het Limburgs dialect voor mijn hond tijdens het wandelen. Die krijgt er ook maar nooit genoeg van haha.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Kunnen we al spoilers weg gaan geven of zijn er mensen nog niet geweest?

Vanavond spelen ze in Antwerpen, ben beneiuwd welke setlist het wordt.
Reply
https://www.dansendeberen.be/2023/05/21/...n-grote-m/
Reply
(21-05-2023, 11:07)Timothy's Monster Wrote: https://www.dansendeberen.be/2023/05/21/...n-grote-m/

Alom lovende recensies tot dusverre.
[+] 1 user says Thank You to eloelo for this post
Reply
Ja enige klacht die ik gezien heb was dat het geluid in de Ziggo te hard stond.

Het was ook gewoon erg goed.
Nu volgens mij iedereen al zogeweest is, zal ik eens een uitgebreid verslag gaan schrijven Smile
Reply
(21-05-2023, 21:23)eloelo Wrote:
(21-05-2023, 11:07)Timothy\s Monster Wrote: https://www.dansendeberen.be/2023/05/21/...n-grote-m/

Alom lovende recensies tot dusverre.

En terecht. Ik vind het ook enorm tof dat DM jonge gasten als jij weet te betoveren, maar ook veertigers en nog verder. Tijdloos.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
En super veel zin in de show in Düsseldorf op 6 juni.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(21-05-2023, 22:17)meisbaer2 Wrote: Ja enige klacht die ik gezien heb was dat het geluid in de Ziggo te hard stond.

Het was ook gewoon erg goed.
Nu volgens mij iedereen al zogeweest is, zal ik eens een uitgebreid verslag gaan schrijven Smile

Gaan nog wat mensen in BCN en Londen, maar je kan altijd witte tekst gebruiken voor spoilers.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Smartless postcast met Martin en Dave:
https://podcasts.apple.com/us/podcast/de...0613829344

Alleen die lach van Martin is al leuk Smile
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply


Heerlijk genieten. Verheug me zo op de show in Düsseldorf dinsdagavond.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Gahan niet super toonvast tbh.
Reply
Was in Ziggo wel een stuk beter idd.
Reply
(04-06-2023, 17:44)Uplift Wrote: Gahan niet super toonvast tbh.

Stimmt, maar alsnog vet genoeg vond ik. Echt de show vh jaar.
Reply
Was blijkbaar net verkouden geweest, las ik op twitter.
Reply
Heb wel fucking zin in Londen. Net een schrale travelodge geboekt op anderhalf uur lopen van Twickenham, let's gooo
Reply
Benieuwd hoe het Britse publiek wordt. Met dat als de enige stadionshow in het land neem ik aan dat er voorin genoeg die-hards zullen zijn.
Reply
Toch altijd wel typisch dat ze in de UK nooit zo groot zijn geworden als in andere landen. En dat ze ervoor gekozen hebben om maar één datum te doen vooralsnog.

Alhoewel, in dat stadium kunnen bij concerten 50,000 mensen is, dat is wel een groot. Zullen inderdaad weinig casual fans bijzitten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)