Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Depeche Mode
#51
Uplift Wrote:Is feitelijk met voorsprong de grootste naam die op Werchter staat, maar in België zijn ze een beetje een apart geval. Geen idee waarom, Schueremans hielp hen zelf lanceren in de jaren '80.

De dag met Depeche Mode is ook nog maar als enigste uitverkocht hé, en herinner me dat hun vorige passage in het sportpaleis ook direct uitverkocht was.
Reply
#52
Mja, maar Editors staan wel hoger op de affiche, en wellicht krijgen ze een beperkte 1,5 uur set... zeer raar.
Reply
#53
Uplift Wrote:Mja, maar Editors staan wel hoger op de affiche, en wellicht krijgen ze een beperkte 1,5 uur set... zeer raar.

Ik denk dat je Depeche Mode als headliner moet zien, zijn ook zo aangekondigd, en Editors gewoon als afsluiter. Normaal zou Depeche Mode wel een langere set moeten krijgen, wat niet meer dan logisch is.
Reply
#54
RH80 Wrote:
Uplift Wrote:Mja, maar Editors staan wel hoger op de affiche, en wellicht krijgen ze een beperkte 1,5 uur set... zeer raar.

Ik denk dat je Depeche Mode als headliner moet zien, zijn ook zo aangekondigd, en Editors gewoon als afsluiter. Normaal zou Depeche Mode wel een langere set moeten krijgen, wat niet meer dan logisch is.

Zoals Iron Maiden en BEP in 2011. ..
Reply
#55
Ja, maar opnieuw: Editors staat hoger op de affiche (is dus niet enkel afsluiter). BEP in 2011 trouwens ook tegenover IM.
Overigens betekent 'langere set' op RW 'fuck all'.
Reply
#56
Ik hoorde dat de reden is dat Depeche Mode niet wil spelen tot 1 uur, en dat er daarom nog een act achter moest.
Reply
#57
Ze al rond de 50, hè Smile
Maar de Ziggodome is al bijna helemaal uitverkocht, alleen bij de plaatsen precies naast het podium is nog plek.
Gaat goed met Depeche Mode! En de nieuwe cd is de beste sinds jaren, vind ik.
Reply
#58
25 januari, Sportpaleis.
Reply
#59
RH80 Wrote:25 januari, Sportpaleis.

hmmmm...misschien maar doen.
Reply
#60
Ik ga kijken of ik nu wel of niet kaarten heb voor het Stade de France; blijkbaar is LN niet enkel bagger in België, dus heb daarover nog geen duidelijkheid.

Indien niet, dan lekker naar het Sportpaleis natuurlijk.
Reply
#61
Er zijn trouwens geen kaartjes meer voor de Ziggo, uitverkocht! Het lijkt of ze populairder geworden zijn?
Reply
#62
Kut Amsterdammers.
Reply
#63
Grote fout van Pinkpop om ze niet te boeken, hadden ze sowieso al een dag uitverkocht.
Reply
#64
BigBird Wrote:Grote fout van Pinkpop om ze niet te boeken, hadden ze sowieso al een dag uitverkocht.
idd gewoon ipv Kings Of Leon.
Reply
#65
Indiaantje89 Wrote:
BigBird Wrote:Grote fout van Pinkpop om ze niet te boeken, hadden ze sowieso al een dag uitverkocht.
idd gewoon ipv Kings Of Leon.

Nee, ipv Green Day of Killers. KOL hebben tenminste nog een goede live show en veel goede oude nummers. Toen ze nog lang haar en baarden hadden.
Reply
#66
BigBird Wrote:een goede live show
Dat, euh, weet ik nog niet zo goed
Reply
#67
Ik heb ze alle drie live gezien en dan vind ik toch dat Kings Of Leon veruit de slechtste live performance heeft. Vond het een ongeïnspireerde show en zelf hadden ze er ook niet echt zin in.
Reply
#68
Denk toch dat we Depeche Mode volgend jaar op Pinkpop zullen gaan zien, maar dat had natuurlijk dit jaar al moeten gebeuren. Had hun op de vrijdag gezet in plaats van the Killers en het zou stukken beter zijn gegaan met de kaartverkoop denk ik.
Reply
#69
KOL speelt beide bands weg, daar hoeven ze niet plezierig voor te kijken, op en neer te rennen of hoop vuurwerk de lucht in schieten.
Reply
#70
Al zijn die speeches van Caleb wel erg armoedig, zeg dan gewoon niks.
Reply
#71
BigBird Wrote:KOL speelt beide bands weg, daar hoeven ze niet plezierig voor te kijken, op en neer te rennen of hoop vuurwerk de lucht in schieten.
5 jaar geleden wél ja. Nu, helaas, niet meer. Ben wel benieuwd naar hun sets op de zomerfestivals dit jaar.
Reply
#72
Na de cancellation voor PP 2009 nu eindelijk DM live gezien. Concert gisteren hier in Bern was zeer de moeite waard. Persoonlijke favoriet Walking In My Shoes zat gelukkig weer in de setlist. Show krijgt halverwege wel een lichte inzinking wanneer Martin 2 nummers met kleinere bezetting doet. Maar toch duidelijk een band van de hoogste categorie die het waar maakt.
Bovendien mooi aangevuld met video's en fotografie van uiteraard Corbijn bij nummers van het laatste album.
Reply
#73
Voor het eerst in m'n leven ging ik naar een echt stadionconcert, en het stelde niet teleur.

Het geluid kan nooit perfect zijn, en zo'n voetbaltempel voor 80000 man (bijna vol, trouwens) kan nooit een optimale sfeer bieden. Het begon dan ook nogal bekoeld. Martin's nummers zijn inderdaad gewoon overbodig.
Vooral het tweede deel van de set was ijzersterk. Ze kregen de derde ring mee, en ik vond het hoogtepunt ééntje uit de laatste plaat, nl. 'Goodbye'.

Kortom, hetzelfde gevoel als na Neil Young: een band die erin slaagt om nog relevant te blijven en een niveau hoger te stijgen. Wat het des te onbegrijpelijker maakt dat ze op Werchter bijna een uur (!) minder mogen spelen.
Reply
#74
Uplift Wrote:Voor het eerst in m'n leven ging ik naar een echt stadionconcert, en het stelde niet teleur.

Het geluid kan nooit perfect zijn, en zo'n voetbaltempel voor 80000 man (bijna vol, trouwens) kan nooit een optimale sfeer bieden. Het begon dan ook nogal bekoeld. Martin's nummers zijn inderdaad gewoon overbodig.
Vooral het tweede deel van de set was ijzersterk. Ze kregen de derde ring mee, en ik vond het hoogtepunt ééntje uit de laatste plaat, nl. 'Goodbye'.

Kortom, hetzelfde gevoel als na Neil Young: een band die erin slaagt om nog relevant te blijven en een niveau hoger te stijgen. Wat het des te onbegrijpelijker maakt dat ze op Werchter bijna een uur (!) minder mogen spelen.


Martin's nummers overbodig? Dat hoort gewoon bij een Depeche Mode concert hoor, een heleboel fans zouden teleurgesteld zijn mocht Martin niet de leadvocals nemen bij een aantal nummers. En als ik zie dat daar gisteren 'Higher love' en vooral 'Home' bij zaten, amai! Natuurlijk weet ik dat dit de 'praatmomenten' voor het grote publiek zijn, waarbij de aandacht verslapt. Ik kan mij daar wel aan ergeren.

Bijna een uur minder op Werchter zeg je... duurt hun zaalshow dan 2 uur en half of meer? Ik ga in de zaal kijken in het Sportpaleis, vandaar.
Reply
#75
Ik vind ze muzikaal gewoon minder, al weet ik best wel wat de échte fans erover denken.
Praatmomenten waren het zeker niet, hoor. Het gaat hier gewoon om mijn persoonlijke smaak wat betreft ballads Smile

Ze speelden 2u en 25 minuten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)