Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Depeche Mode
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Heerlijk nummer.
Reply
Klinkt als een vermoeide bewerking van New Orders Bizarre Love Triangle.
Reply
Quote:Watch Depeche Mode Debut “Ghosts Again” At First Show Since Andy Fletcher’s Death

https://www.stereogum.com/2213662/watch-...eath/news/


Ik krijg hier een b-kantjes songfestival-achtige vibe van. Gahan ook wat onwennig bewegend.
Reply
Interview uit het Britse MOJO tijdschrift: https://drive.google.com/file/d/1uI75DNM...sp=sharing
Reply
Clipje eindelijk bekeken. Op eerste gehoor een prima single met mooie melodie.

Ik vond het juist wel mooi dat Anton Dave en Martin juist duidelijk ouder heeft laten zien. Dave met zijn grijze haar (staat beter dan het blijven verven) en Martin met zijn door zon verweerde gezicht.

Ben benieuwd naar het nieuwe album. Toch gek dat de nummers al helemaal gedemo'd waren toen Andy overleed, en het thema zo nauw aansluit. Ik weet het niet zeker, mar volgend mij hebben ze erna niet nieuwe nummers bijgemaakt.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Reply
Heerlijke donkere song.
Reply
Setlist van een repetitie voor ingewijden.

Spoilertekst: Blij met John The Relevator, verder hoop ik toch op oudere tracks die niet standaard voorbijkomen, zoals in de afgelopen paar tours. De remix versie van APTIUT is immiddels overbodig; speel dan liever het originele arrangement of iets heel anders.
Reply
Graag het origineel van A Pain... Die opening is toch erg gaaf.
Reply
Reply
Setlist van de eerste show van de tour: https://www.setlist.fm/setlist/depeche-m...bd23d.html

Hopelijk spelen ze Speak To Me ook in Antwerpen. Wat een waanzinnig intens nummer.
Reply
Ik heb wisselende gevoelens over de huidige setlist, maar zal verder oordelen nadat ik ze over een paar weken zie. Via de DM Discord was overigens dit plaatje gelekt; lijkt dus dat ze alternatieve tracks hebben gerepeteerd. Geeft dus een extra reden om meerdere datums in dezelfde stad te doen, zoals met de Ziggo shows.
Reply
Er mogen wel wat meer Violator songs op de setlist voor deze normie  Wink.
Reply
Foto van een setlist met een doorgekruiste (spoilertekst) Condemnation. Hoop dat ze die later ook spelen.
Reply
(26-03-2023, 00:39)Timothy\s Monster Wrote: Er mogen wel wat meer Violator songs op de setlist voor deze normie  Wink.

Eens als je Enjoy The Silence eruit, Policy of Truth ermee bedoelt. Ik hoop op meer Black Celebration, New Dress zou helemaal mooi zijn maar dat gaat nooit gebeuren.
Reply
(27-03-2023, 22:14)Melliw Naj Wrote:
(26-03-2023, 00:39)Timothy\s Monster Wrote: Er mogen wel wat meer Violator songs op de setlist voor deze normie  Wink.

Eens als je Enjoy The Silence eruit, Policy of Truth ermee bedoelt. Ik hoop op meer Black Celebration, New Dress zou helemaal mooi zijn maar dat gaat nooit gebeuren.

Ja, zo hoop ik al tijden op Clean live, maar die kans acht ik ook klein.
Reply
(27-03-2023, 22:17)Timothy\s Monster Wrote:
(27-03-2023, 22:14)Melliw Naj Wrote:
(26-03-2023, 00:39)Timothy\s Monster Wrote: Er mogen wel wat meer Violator songs op de setlist voor deze normie  Wink.

Eens als je Enjoy The Silence eruit, Policy of Truth ermee bedoelt. Ik hoop op meer Black Celebration, New Dress zou helemaal mooi zijn maar dat gaat nooit gebeuren.

Ja, zo hoop ik al tijden op Clean live, maar die kans acht ik ook klein.

3e setlist ziet lijkt de kans van 0,01% naar 0% te gaan. Zoals verwacht weinig variatie met nu 1 wijziging. Hopelijk in Europa wel iets anders met bijvoorbeeld Stangelove erbij (heb ze alleen in 2013 gezien dus dit nummer nog niet gehoord).

Nieuwe album bevalt erg goed. Dit gaat waarschijnlijk een ticketswap voor 2e Ziggo optreden worden.
Reply
Voorprogramma's voor de Europese data bekend gemaakt. Zeer tevreden met Cold Cave in Antwerpen. Jehnny Beth en Haelos waren ook prima geweest en net zo passend bij DM. Gelukkig geen Young Fathers of Hope als voorprogramma in Antwerpen in ieder geval.
Reply
Cold Cave heb ik zelf niets mee, dus Jehnny Beth en HÆLOS in Berlijn is wel nice.
Reply
Jenny Beth had ik ook wel tof gevonden, maar ik zal eens Cold cave gaan beluisteren.
Reply
(05-10-2022, 17:17)hythloth Wrote: Maar dankzij de gunstige Canadese wisselkoers wel van plan om ze in Quebec City te zien, met redelijke kaarten in een zijvak. Was daar voor het laatst in 2005, dus een weekendtrip daar naar toe wordt gegarandeerd leuk.

Het was inderdaad leuk! De arena waar ze in speelden was het Centre Vidéotron: een vrij nieuwe ijshockey arena waarbij de architectonische trend van steile bovenste ringen werd doorgezet, maar waar voor de verandering wel veiligheidsrailings waren geplaatst in iedere rij. Zouden ze bij alle arena's moeten doen. En tickets in die ring kon je een paar uur voor aanvang voor maar liefst $10 CDN krijgen op de doorverkoopmarkt. Daar sta je dan met je eigen kaarten die je voor de nominale prijs kocht en meer dan 15 keer zo duur waren... geen idee waar het aan lag, want de zaal zag er uiteindelijk voor 95% vol uit. Er was trouwens ook helemaal geen controlerend personeel bij alle vakken, dus mensen met zo'n goedkope ticket die slim waren konden zelfs een veel betere ongebruikte plek op de eerste ring regelen.

Voorprogramma Kelly Lee Owens speelde voor een half uur en natuurlijk was zo'n arena met louter vaste plaatsen niet de juiste context. Maar het was beter dan op BKS 2017 en het smaakte naar meer. Goeie combinatie van rustigere muziek om bij te zitten en knallers om bij te dansen. Wel waren de mensen achter ons irritant op een manier dat niks goeds voorspelde voor tijdens de hoofdact. Dus na KLO haalde ik Ticketmaster erbij om te kijken welke kaarten nog in de verkoop waren, waarna wij ons verplaatsen naar een veel fijnere lege onverkochte plek (zie pijl op deze foto). Bleek perfect voor zowel de bewegingsruimte als het uitzicht, van waar ik zelfs deze mannetjes bezig zag naast het podium. Voelde alsof we VIP's waren. Pro-tip bij deze levenshack: hou je nieuwe plaatsen bezet in je winkelwagen op de Ticketmaster app gedurende de gehele periode voordat de show begint, zodat niemand anders last-minute deze tickets kan claimen in het systeem.

Haalde Depeche Mode het hoge niveau van hun vorige tours? Jazeker, maar het voelde toch anders. Muzikaal merkte je natuurlijk niet het gebrek aan Fletch, maar dat hij er niet bij stond op het podium was echt droevig. Het eerbetoon aan hem in de set was gelukkig wel heel mooi gedaan, inclusief wat subtiliteiten die ik niet zal verklappen. Verder vond ik de visuals beter dan tijdens de Global Spirit tour, en Gahan's capriolen zijn nog steeds op topsportniveau. Gore was ook veel meer aanwezig op het podium dan bij vorige tournees. Het Québécois publiek was overigens niet per se luid, maar wel overduidelijk enthousiast op alle momenten dat ik de zaal in keek, en de band reageerde daar goed op. Overigens hebben ze een dubieus verleden met QC, wat ze gelukkig duidelijk achter zich hebben gelaten.

Setlist spoilers: op papier struikelde ik over de Zephyr Mix van In Your Room alsmede de remix van A Pain That I'm Used To (drie tours achter elkaar is gewoon overdaad), maar ze werden zeer strak gespeeld en paste goed in de flow. Daarentegen vond ik Precious en Wrong niet echt werken op de respectievelijke plekken die ze in de set opnamen. Nieuwe nummers verder prima, en de grootste tracks (ETS, PJ, NLMDA, JCGE, Stripped, WIMS, Everything Counts) knalden hard zoals altijd. Sister of Night, John The Revelator, en Condemnation waren absoluut geslaagde deep cut keuzes. Die laatste is geen gemakkelijk nummer voor Gahan om te zingen, maar hij deed het voortreffelijk.

Nog wat over de olifant in de zaal, namelijk, dat de band net zoals een Bruce Springsteen meedoet met het dynamic prijssysteem. Ik begin daar natuurlijk niet aan, en het is wat de gek er voor geeft... maar fijn is anders, zeker omdat "normale" tickets ook al hoog zijn geprijsd. Nochtans is dat blijkbaar nodig om Gahan zijn A-game te laten brengen met allerlei persoonlijke trainers en dergelijk, net zoals bij Springsteen. Echter, gezien BROES op zijn 73ste nog steeds vette shows aflevert, is dat tegelijkertijd ook hoopgevend voor de toekomst van DM. Want deze band is opnieuw een must-see, en ik zie ze graag nog tien jaar lang meegaan.

[Image: hythloth-20230411211453.jpg]
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
En bedankt voor het zorgvuldig vermijden van spoilers!
Heb er zin in over een maandje, wordt inderdaad emotioneel zo zonder Fletch.
Reply
Had dus ook een ticket voor gisteravond. Dacht eraan om het te verkopen, maar om mijn lievelingsband op fietsafstand te kunnen zien was te verleidelijk. Ze waren weer goed, maar qua belevenis was QC echt wel veel beter.

MSG heeft sinds een paar maanden een speciale lounge voor Chase creditcardhouders, waar je gratis non-alcoholische dranken en eten kon krijgen. Scheelde weer $6 voor een flesje water plus wat je elders aan avondeten had besteedt, dus fijn. Voorprogramma was dit keer Stella Rose and the Dead Language, oftewel, Gahan's nepo baby wiens carrière/levensstijl duidelijk wordt gefinancieerd door DM's hoge ticketkosten. Maar haar set dat naar industrial/goth rock neigde was veel beter dan ik had verwacht. Prima zang, passende stoere outfit, en ze leek heel comfortabel in haar eigen vel. Haar podiumpresence had ook veel weg van dat van haar vader. Oordeel zelf.

Show was hetzelfde als in QC, dus ook opnieuw (spoilers) Condemnation i.p.v. Waiting for the Night. En genoeg mensen gingen uit hun dak, maar voor mij was het de minste keer dat ik ze zag. Ik blijf MSG een problematische zaal vinden voor dit soort end stage concerten. Vooral vanwege het geluid dat weer niet luid genoeg stond, waardoor je het publiek te makkelijk kon horen. Wat tof was tijdens de grote samenzang momenten zoals bij Enjoy The Silence, maar heel kut was omdat stoorzenders die relatief ver weg stonden tijdens een paar nummers duidelijk te horen waren, en waarvan je wist dat je geen last van ze zou hebben bij een andere zaal. Als alles volgens plan loopt, kan ik gelukkig nog wel goeie upgrades regelen voor pud en ikzelf tijdens de aanstaande Cure shows op deze locatie, zodat de ervaringen gegarandeerd beter worden.

Verder ook nog een hoop kleine dingetjes, zoals mijn plaats naast een gangpad waar het zicht goed was maar echter heel veel licht van achteren naar binnenkwam, en gewoon mijn eigen gedachtes die zaten af te dwalen wegens werkweekstress en dergelijk. Zo'n act elders zien tijdens een (kleine) vakantie brengt toch een relaxtere mindset mee. Nog wel plannen om ze van de herfst weer lokaal te zien (lang leve nieuwe side hustles om al dit te kunnen bekostigen), maar misschien toch maar overwegen om ze te verkopen mits geen setlistwijzigingen en om overkill te voorkomen.

[Image: hythloth-20230415101126.jpg]
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Meestal verandert de setlist wel naar mate de tour vordert. Dan sneuvelen meestal een paar nieuwe nummers voor nog wat extra hits. Maar dat kan deze keer natuurlijk anders zijn.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)