Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013
#1
Green Day en Muse zijn in de buurt
#2
Depeche Mode heeft ook nog wat goed te maken.
#3
Ik ga voor headliners: muse depeche mode en pearl jam...

Nieuw forum nieuwe kansen...hopelijk 1 reggae act!

Moeten we jan ook even inlichten dat we verplaatst zijn? Kan ie gezellig meelezen Smile
#4
1 reggae act moet nog wel te doen zijn. Ben niet thuis in die muziek, wat is op dit moment je van het Wailer?
#5
Moeten dan wel 2 dagen achter elkaar spelen en naar de UK reizen voor Download (of naar NL voor Pinkpop) maar is Iron Maiden geen optie (iets met missende T-shirts vorig jaar) en ze hebben toch hun eigen vliegtuig!
#6
The Tragically Hip heeft weer een nieuw album.
Zal echter valse hoop zijn om die (nog) eens op Pinkpop te laten spelen.
#7
Iron Maiden zou ik ook erg tof vinden. Maar die vullen makkelijk zelf zo'n veld. Zou Mojo dan niet liever die optie kiezen?
#8
Idéfix Wrote:Iron Maiden zou ik ook erg tof vinden. Maar die vullen makkelijk zelf zo'n veld. Zou Mojo dan niet liever die optie kiezen?

Dat kan een probleem worden, dat ze ergens anders in hun tour in het goffert park ofzo worden neergezet, maar er moesten toch weer meer gitaren op Pinkpop (over een vaste koers gesproken, maar dat is een heel andere discussie) en dan lijkt mij Iron Maiden een schitterend begin i.p.v. bijvoorbeeld de Killers als harde gitaarband proberen te verkopen.

Ik zeg je hebt 3 dagen:

Dag 1:
Stone Sour - Rammstein
Dag 2:
?????? - Queens of the Stoneage
Dag 3:
Placebo - Iron Maiden

En gaan met die banaan (gitaar)
#9
Rammstein doet Fortarock, streep die maar weer door.
#10
En Blur ? Zou ik wel leuk vinden. Iron Maiden zou ik graag op Pinkpop zien.
#11
Green Day sluit festival af: http://bit.ly/R65ORQ

Jan zal deze ochtend te horen zijn bij Giel Bielen om eea toe te lichten. Als iemand nog nieuwtjes hoort dan post ze maar, geen radio op werk (gelukkig).

Green Day is niet mijn favoriet, paar jaar geleden na uurtje gezien.
Benieuwd wat verder nog komt. Denk dat smeets toch een beetje baalt ivm Rammstein, maar goed, ik denk dat Muse de vrijdag gaat afsluiten en dan heeft hij een headliner die breder is.
#12
Zojuist bevestigd door Giel
#13
Quote:Kaartverkoop Pinkpop 2013 begint op zaterdag 23 februari, en op 20 februari is bekendmaking programma in Paradiso.

Dus pas over 5 maanden, terwijl andere festivals (Werchter, RAR, hurrican/Southside, Roskilde) veel eerder beginnen met de vv. Ik blijf me afvragen wat de meerwaarde moet zijn om zo laat te beginnen, en ook programma niet drupsgewijs bekend te maken, ipv elk jaar weer te wachten en te wachten....
#14
Jorrit Wrote:Rammstein doet Fortarock, streep die maar weer door.

Foutje, inderdaad die staan er sowieso dus niet, was toch een herhaling van zetten geweest maar dat kan je ook zeggen van Greenday.

Het lijkt al jaren een trend te zijn dat de grote groepen bijna non-stop touren, hierdoor is een soort headliner roulatie systeem ontstaan.

Slechte ontwikkeling naar mijn mening op deze manier zal een "nieuwere" band nog lastiger kunnen doorgroeien naar een headliner waardige status....
#15
Denniz Wrote:Het lijkt al jaren een trend te zijn dat de grote groepen bijna non-stop touren, hierdoor is een soort headliner roulatie systeem ontstaan.

Slechte ontwikkeling naar mijn mening op deze manier zal een "nieuwere" band nog lastiger kunnen doorgroeien naar een headliner waardige status....

Klopt, omdat deze bands weten dat ze zeer fors betaald worden voor een relatief korte tour van 2 maanden en alle grote festivals doen. Daarom moeten festivals ook eens samenspannen en afspreken dat er voor een headliner niet maar dan een X-bedrag betaald gaat worden. Op een gegeven moment is de rek er wel uit, en kun je bezoekers niet blijven opzadelen met duurdere tickets. Ik denk dat we in de festival-bubble zitten, die komende jaren doorgeprikt gaat worden. En dan is het af met de headliners van 1 a 1,5 miljoen euro. Dan blijft het volk weg omdat ze de afgelopen jaren alle bands wel gezien hebben.
#16
Vraag me inderdaad af wat de meerwaarde is van alweer Green Day als afsluiter. Ok, ze hebben een nieuw album maar verder vind ik het niet veel toevoegen. Beter dat ze weer paar jaar wachten.
#17
Pimm Wrote:Vraag me inderdaad af wat de meerwaarde is van alweer Green Day als afsluiter. Ok, ze hebben een nieuw album maar verder vind ik het niet veel toevoegen. Beter dat ze weer paar jaar wachten.

ik ben ook geen green day liefhebber, maar als pinkpop wil je die toch sowieso hebben?
#18
jimmy Wrote:
Pimm Wrote:Vraag me inderdaad af wat de meerwaarde is van alweer Green Day als afsluiter. Ok, ze hebben een nieuw album maar verder vind ik het niet veel toevoegen. Beter dat ze weer paar jaar wachten.

ik ben ook geen green day liefhebber, maar als pinkpop wil je die toch sowieso hebben?
Ik snap het ergens ook wel, maar ik kreeg het idee dat ze niets anders kunnen krijgen; dus Green Day maar weer.
#19
greend ay is een aardige band ,maar ik had ze liever nog een jaartje of 2 laten wachten op een terugkeer.
Aan de andere kant is greenday wel DE band die mij het meest verrast heeft de afgelopen jaren.
Ik heb de volle 2 uur van hun concert met veel plezier gekeken,Ze hebben toch wel erg veel bekende meezingers en hun podiumpresentatie is wel erg goed moet ik zeggen.
Daarbij is greenday dus pas 1 keer op pinkpop geweest en nog nooit als festivalafsluiter.

T is niet mijn keuze,maar wel een prima keuze.
#20
Eerst off-topic, via de Graz.nl frontpage ontdekt dat er een nieuw Forum is opgezet. Well-done door Jorrit, thanks.

on-topic: jammer dat GD weer komt. Ik heb er niks mee, maar het sluit mogelijk wel aan bij de mening die ik bij meerderen op het graz forum proef, namelijk 'misschien is Pinkpop simpelweg mijn festival niet meer, ben ik niet de doelgroep voor Mojo en Buro Pinkpop'.
#21
Ik heb er niks mee maar hoe zit het met The Killers?
#22
Idéfix Wrote:Ik heb er niks mee maar hoe zit het met The Killers?

Ook kanshebbers want nieuw album en al eens headliner geweest. Hoop niet dat ze headlinen.
Ik denk dat Jan Muse heeft voor de vrijdag, en zaterdag Mumford & Sons of iets anders.
#23
Green Day komt met nog 2 albums, dus genoeg materiaal zullen ze volgend jaar wel hebben.

Zoals ik ook al in het Rock Werchter topic zei: Eén van mijn favoriete bands, dus ik zie ze graag!
#24
Zo, eindelijk ook maar een bemoeien met het gezeur en gemopper op het graz forum. Ik ben blij dat het weer begonnen is, want het is wel erg stil altijd in de zomer. Ik was altijd een lezer, en ga er nu maar eens wat positieve opmerkingen doorheen gooien (als dat tenminste kan) Even voorstellen, Peter, 41 jaar en ga al 20 jaar, volgend jaar dus de 21ste keer. Altijd camping A, op 2 keer na, in 1993 toen op de fiets vanuit Landgraaf, en 1 keer camping b (ergens rond 1997) omdat we te laat waren.
Het maakt mij niet veel uit wie er komt, ik ben er toch wel. Al moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik graag wat leuke bands erbij zie, en Greenday is een aardige leuke eerste band. Niet super, maar in 2010 heb ik mij aardig vermaakt.

Voorkeuren? Zeker wel.
Iron Maiden lijkt me leuk, maar al eens gezien en hoeft niet direct.
Muse. Wereld band!
Pearl Jam. Zal wel weer door Mojo weggehouden worden van pinkpop
Rammstein. Idem, maar hoop het wel. Een beetje show op pinkpop kan ik wel waarderen

Ik ben dus erg benieuwd waar ik volgend jaar weer eens naar mag luisteren!
#25
Greenday vind ik een mooie eerste naam. ik snap ook niet waarom Smeets wacht met de voorverkoop.. Ook gewoon early bird tickets invoeren.

Ben benieuwd naar de rest van het programma. Depêche Mode schijnt een stevig gerucht te zijn.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)