Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 2.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Gratuite Reclame-hoek
#76
Stranded.fm heeft hem welk verkeerd genoemd, het was niet tijdens Mondays maar bij de show van Drijfzand (hopelijk daarover later meer). Let niet op het mixen en zie het meer als een aantal goede nummers achter elkaar: https://www.mixcloud.com/strandedfm/mond...trandedfm/ 

Tracklist:
Berlin Philharmonic Orchestra olv Jonathan Nott: György Ligeti - Lontano
Lanark Artefax - Voices Near the Hypocentre
Gareth Davis & Martin Stig Andersen - Rabbit at the Airport I
Alessandro Cortini - La Guardia
Jasmine Guffond - RR Variation
Ayya - Second Mistake
Damien Dubrovnik - Arrows 5
Nanook of the North - Arfineq-Pingajuat
London Chamber Orchestra olv Christopher-Warren Green: John Adams - Shaker Loops: 3. Loops and Verses
Eomac - Ascension
The Empire Line - Mirror Ball
Reply
#77
Jaaaa joh, dit is gaaf. Zeker die combinatie met bijv Ligeti had ik zelf nooit aan gedacht, terwijl er qua sfeer echt wel parallellen te trekken zijn. En dat mixen is een kwestie van oefenen, dan ga je vanzelf ook merken dat strijkers over laten lopen in Eomac niet de meest voor de hand liggende transitie oplevert.
Reply
#78
Klinkt vet, hoor. Bedankt om te delen, Mrmantel.
Reply
#79
Creatief initiatief!
Reply
#80
Thanks!
Reply
#81
Gewoon veel doen en dan gaat dat mixen je steeds beter af. Loopjes maken is wel iets om snel te leren, hierdoor kan je zo veel makkelijker mixen. Gewoon in duwen op die CDJ als je de loop wilt starten en out als je hem wilt eindigen. En dan nog een keer op out als je uit de loop wilt.
Reply
#82
Op uitnodiging van Mrmantel mocht ik een aantal weken terug een uur muziek vullen op Stranded.fm, en afgelopen week is hier de opname van geupload. Het was voor mij nog even spannend omdat de livestream er na een kwartiertje mee ophield, maar gelukkig is alle audio in ieder geval netjes opgenomen.

https://www.mixcloud.com/strandedfm/drij...randed-fm/

Tracklist, met een timestamp waarop de track ongeveer begint:

00:00 Hermann Kopp - La Melancolia
04:50 MYMK - Tar-Feather
07:10 Dust Belt - Atmospheric Voices
08:00 Demetrio Stratos - Passagi 1,2
12:20 Meitei - Aoyagi = 青柳
14:30 Agustin Genoud - Fantasma
17:10 Litüus - Cellulitis-gloriette-facility
21:00 Esmark - Skern A
25:10 Volkatovicz presents Remschaid - Something Out There
26:30 JH1.FS3 - 18.12.2015
28:50 Lucrecia Dalt - Edge
32:20 G.H. - Bikini
33:30 L.SAE - The West End As It Will Be
39:10 Ossia - Tumult (Lurka Remix)
44:30 Primitive World - Fractions of the Absolute
47:30 P·A·L - Flood
50:40 Pinch & Mumdance - Strobe Light

Het eerste half uur is voornamelijk abstracte electronica, met een lichte focus op bijzonder gebruik van vocalen. Daarna is er vooral wat meer bass te vinden, met een lekker lompe track als afsluiter.
Reply
#83
Ik heb hem net geluisterd, hele toffe mix!
Reply
#84
Nog bedankt! Het was voor mij vooral wennen omdat maar een paar keer eerder met Pioneer gedraaid heb, en nog nooit met deze specifieke mixers. Ik ben er uiteindelijk ook wel tevreden over, al was het beatmatchen echt een stap te ver en ging het hier meer op gevoel.
Reply
#85
Vriend en Graz 1.0-lid The Tourist... heeft gelukkig eindelijk weer zijn muziekcarrière opgepakt. Zijn eerste nieuwe nummer staat nu net online en vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=FOU4YUYCkPk

Benieuwd naar de respons!
Reply
#86
Ik vind het dope. Als ik nog met het label bezig was had ik wel ff gepolst. Al lijkt het af en toe of er wel behoorlijke crappy auto-tune overheen gaat op de hoge frequenties. Anyway ik herken behoorlijk wat Radiohead?
Reply
#87
Voor een project uit het laatste jaar van mijn opleiding Marketing help ik een Leuvense platenzaak met hun (hoe kan je het raden), marketing.
De platenzaak heet Flugzeug Music Art Design en is een concept waar platenzaak, tentoonstelling en optredens samenkomen. De uitbaters zijn gepassioneerde en uiterst vriendelijke mensen. Je kan er allerlei stijlen vinden, gaande van Jazz tot Funk, gewone Rock muziek en Italiaanse dance muziek uit de jaren 80.

Moesten er mensen in de buurt van Leuven komen, check dan zeker deze winkel. Zelfs als je er niets wilt kopen, kan je altijd een babbeltje slaan met Joël en Lien. Hieronder kunnen jullie de website vinden (deels zelfgemaakt en ja is nog niet responsief, maar daar wordt hard aan gewerkt). Moesten jullie trouwens nog tips hebben om een winkel te promoten, ik hoor het graag.

http://www.flugzeugmusicartdesign.be/
Reply
#88
Als ik zo vrij mag zijn, drie tips:

1. Haal dat Music-Art-Design onder die foto weg. Is heel standaard Wordpress en ik denk dat je dat juist niet wil uitstralen.
2. Vraag en professionele fotograaf of ie wat foto's wil maken (op een zonnige dag)
3. Wat ik leerde toen ik met marketing begon: Nooit iets zeggen, maar iets duidelijk maken. (dit is dus waarom vrouwen altijd marketing doen, die zijn dat gewend) Dus: niet zeggen we hebben een heel gevarieerd aanbod, maar ons aanbod loopt uiteen van alle albums van Talking Heads tot schetsen van de lokale kunstenaar Jean Mary Pfaff en van jaren 80 Korgkeyboards tot moderne high-end platenspelers oid...
Reply
#89
(15-11-2018, 17:31)Schobbeyak Wrote: Als ik zo vrij mag zijn, drie tips:

1. Haal dat Music-Art-Design onder die foto weg. Is heel standaard Wordpress en ik denk dat je dat juist niet wil uitstralen.
2. Vraag en professionele fotograaf of ie wat foto's wil maken (op een zonnige dag)
3. Wat ik leerde toen ik met marketing begon: Nooit iets zeggen, maar iets duidelijk maken. (dit is dus waarom vrouwen altijd marketing doen, die zijn dat gewend) Dus: niet zeggen we hebben een heel gevarieerd aanbod, maar ons aanbod loopt uiteen van alle albums van Talking Heads tot schetsen van de lokale kunstenaar Jean Mary Pfaff en van jaren 80 Korgkeyboards tot moderne high-end platenspelers oid...

Zou je het adres er wel laten staan ?
Edit: alle tips zijn welkom. Ik zeg niet dat ik ze allemaal gebruik, maar ik denk er altijd over na, dus de website is verre van in zijn eindfase (in de mate dat websites dat ooit helemaal zijn).
Reply
#90
Sorry, ik was wat onduidelijk. Ik bedoelde eigenlijk onder de foto, met die drie icoontjes.
Reply
#91
Zo om 14:00 doe ik een dj-set op stranded.fm en dat is hier te beluisteren: https://stranded.fm
[+] 1 user says Thank You to Mrmantel for this post
Reply
#92
Donderdagmiddag de 31e ben ik ook weer een uur te horen op stranded.fm, waar ik een uur ga draaien in het radioprogramma van een vriend.
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
#93
(21-01-2019, 23:24)Koen Wrote: Donderdagmiddag de 31e ben ik ook weer een uur te horen op stranded.fm, waar ik een uur ga draaien in het radioprogramma van een vriend.

Over iets meer dan een uurtje dus.
Reply
#94
https://www.youtube.com/watch?v=tIRBjXIBaRc

EP die mijn vroegere band onder de auspiciën van onder meer Uplift ook enkele malen live heeft gespeeld.
[+] 1 user says Thank You to AMST152 for this post
Reply
#95
Uplift had ook het voorrecht om wat studiotijd door te brengen met deze aan carrières ten onder gegane, doch veelbelovende band.
Reply
#96
Ik heb vanavond de première gespeeld van Het Rijk Der Dieren. Vrijdag (21:15) en zaterdag (15:00) nog te zien in De Nieuwe Vorst, Tilburg. https://denieuwevorst.nl/programma/koffer-festival/
Reply
#97
Niet helemaal het juiste topic hiervoor, want echt reclame maken is het niet, maar ik wil dit toch graag delen dus here we go:

Ik ben sinds een tijdje bezig met stencil art, en dan focus ik me met name op portretten van artiesten, acteurs of sporters waar ik fan van ben. Hieronder 2 portretten van Sufjan Stevens en Spinvis, die ik allebei erg tof vind geworden.

[Image: YtsR7esl.jpg] [Image: PWM3hbS.png]
[+] 1 user says Thank You to Wout for this post
Reply
#98
Wow, cool. Kan je die ook makkelijk op t-shirts stencillen?
Reply
#99
Ik heb maar eens een blog opgezet om de bouw van mijn synthesizer aankomend jaar bij te houden, ik zal er uiteraard ook al mijn andere domme projecten op vastleggen. Er is nu nog niet veel te lezen maar ik wil jullie allemaal alvast welkom heten op http://www.blokgolfblok.nl/ !
[+] 4 users say Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Hey ijsko, ik vraag me af hoe diepgaand deze blog gaat worden. Is het eerder iets van 'hey kijk ik heb dit gekke ding gemaakt' of ga je ook dieper ingaan op het design en de elektronica zelf. Ik studeer namelijk iets gelijkaardig en ben aan het overwegen om komend academiejaar ook iets i.v.m audio te doen dus wie weet kan ik wat ideetjes opdoen!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)