Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 2.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Gratuite Reclame-hoek
#1
Voor mezelf en Loov. En anderen die shit moeten verkopen.

Hierzo: http://www.democrazy.be/agenda/fatback-b...orstelling
Reply
#2
Speel jij hier in?
Reply
#3
I wish.
Reply
#4
Dan ben ik toch wel benieuwd wat jouw (en Loov's) rol hierbij is!
Reply
#5
Ik doe er niks mee. Ik doe iets anders in de muziek waarin ik graag nog even anoniem wil blijven.
Reply
#6
Loov = Burial.
Reply
#7
LOL!
Reply
#8
Nah het zou zakelijk wat minder zijn als ik bekend sta als 'die persoon' waardoor ik niet mijn gebruikelijke rage en comments op sommige dingen moet downgraden. Ik kan hier vaak lekker ventileren.
Reply
#9
Maar iemand die een beetje ingevoerd is zou jou kunnen kennen?
Reply
#10
Loov Wrote:Nah het zou zakelijk wat minder zijn als ik bekend sta als 'die persoon' waardoor ik niet mijn gebruikelijke rage en comments op sommige dingen moet downgraden. Ik kan hier vaak lekker ventileren.
Uiteraard, maar ik werk noch voor Democrazy, noch speel ik in die band. Wat mijn rol precies is, maakt geen reet uit; het is gewoon reclame.

Ik vind het vrij makkelijk om zowel (semi)-professioneel bezig te zijn met muziek als zeer politiek incorrect op dit forum. Het blijft een voordeel dat het vooral uit Nederlanders bestaat, natuurlijk.
Reply
#11
Schobbeyak Wrote:Maar iemand die een beetje ingevoerd is zou jou kunnen kennen?

Ik denk het niet, ben nog maar kort bezig. Heb er toch nog even over nagedacht en toch maar besloten om te vertellen wat ik doe. Wie weet levert het iets op.

Ik ben in november 2012 begonnen met een platen labeltje gericht op elektronica. Mijn gedachte hier achter was dat ik artiesten de ruimte en de tijd wil geven om hun verhaal te vertellen in de muziek. Een label die daadwerkelijk in dienst staat van de artiest in plaats van andersom. Dit wil ik omdat het core-product van een label muziek is, en ben ik van mening dat goede muziek vanzelf zijn weg vind. Dit is tot nu toe grotendeels wel gebleken. Daarnaast breng ik gewoon alles uit op vinyl en/of CD uit omdat ik van mening ben dat het verhaal van de artiest zo nog beter tot zijn recht komt. Daarnaast ben ik pas begonnen met het opzetten van een klein productie maatschappij voor independent films. Ook hier weer het zelfde verhaal: de regisseur de tijd en ruimte bieden om zijn verhaal kwijt te kunnen. Maar daar heb ik pas echt vorige week de knoop over doorgehakt.

Daarnaast doe ik het management van mijn artiesten regel ik (nog) de boekingen en ben ik met veel jong talent bezig. Eigenlijk kun je wel stellen dat ik alles zelf doe plus veel meer. Artiesten die ik op dit moment getekend heb zijn Lemontrip en ZES, en ben bezig met een derde. Voor de muziek kijk vooral op m'n Soundcloud: https://soundcloud.com/fogmountainrecords.
Reply
#12
Daarnaast ben ik projectleider bij een snowboard organisatie en ben ik druk bezig met de freeride sport. Dus als iemand nog een keer wat diepe poeder wil pakken kunnen ze ook bij mij terecht. Wink
Reply
#13
Loov Wrote:diepe poeder
Lijkt me een lucratieve onderneming.
Reply
#14
Ik dacht hetzelfde
Reply
#15
Vakjargon.
Reply
#16
Fucking vet verhaal Loov. Ik hoop dat het lukt.
Reply
#17
Mooi initiatief Loov, veel succes gewenst in ieder geval!
Reply
#18
Lemontrip klinkt wel echt goed, mooi idee!
Reply
#19
Track(s) die ik gemaakt heb als A Sad, Sad Zoo. Nu nog een gepast label zoeken. (Headphones zijn geen overbodige luxe voor de details)

http://asadsadzoo.bandcamp.com/track/myrrh
Reply
#20
AMST152 Wrote:Track(s) die ik gemaakt heb als A Sad, Sad Zoo. Nu nog een gepast label zoeken. (Headphones zijn geen overbodige luxe voor de details)

http://asadsadzoo.bandcamp.com/track/myrrh

Klinkt niet slecht hoor, goed gedaan. Werk je nu lang aan zo'n nummer? En wat gebruik je aan software en hardware om dit te kunnen maken?
Reply
#21
BigBird Wrote:
AMST152 Wrote:Track(s) die ik gemaakt heb als A Sad, Sad Zoo. Nu nog een gepast label zoeken. (Headphones zijn geen overbodige luxe voor de details)

http://asadsadzoo.bandcamp.com/track/myrrh

Klinkt niet slecht hoor, goed gedaan. Werk je nu lang aan zo'n nummer? En wat gebruik je aan software en hardware om dit te kunnen maken?

Duurt toch wel even hoor, maar het is net zoals met een gitaarnummer schrijven; eens je écht iets hebt gaat het vrij snel.

Ik werk qua software met Ableton Live en neem voor sommige nummers (waaronder dit) alle samples zelf op met een Shure Sm57/8. Tascam geluidskaart ertussen en je hebt eigenlijk al een goede setup, dan zijn keys zelfs niet meer altijd nodig.
Reply
#22
Dus dat Tascam ding is een soort interface tussen microfoon/instrument en de software?
Eigenlijk kun je Desmet een redelijk kleine set-up muziek maken?
Reply
#23
BigBird Wrote:Dus dat Tascam ding is een soort interface tussen microfoon/instrument en de software?
Eigenlijk kun je Desmet een redelijk kleine set-up muziek maken?

Ja, de Tascam is een soort externe geluidskaart, die signalen in betere kwaliteit naar je computer stuurt.
Reply
#24
Bij mn eigen band gebruiken we ook een Tascam (Tascam-dp32) erg handig ding hoor Smile
Reply
#25
fatbackbrassband.bandcamp.com

EP sinds vandaag uit. Zeker eens checken!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)