Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Metallica
#51
Oh wacht! Hadden ze niet ook een aantal fans op het podium staan? Waarvan een van die klapmongolen een nummer mocht aankondigingen? Nog nooit met zoveel mensen naar een soort braderie-coverbandshow staan kijken.
Reply
#52
Het is altijd hilarisch als Amerikaanse bands een liveconcept trachten te exporteren dat per definitie enkel in Amerika bij white trash redneck Trump-stemmers werkt.
Reply
#53
https://www.youtube.com/watch?v=B2aLv_Vh6UE

Hier 2 uur en 6 minuten napret. Lekker groot zielloos podium ook.

Oké ik geloof dat ik mijn punt wel gemaakt heb, wellicht ten overvloede: Vond ze toen niet zo sterk.
Reply
#54
(22-03-2017, 14:55)Max Wrote: Oh wacht! Hadden ze niet ook een aantal fans op het podium staan? Waarvan een van die klapmongolen een nummer mocht aankondigingen? Nog nooit met zoveel mensen naar een soort braderie-coverbandshow staan kijken.

klopt, zat een westvlaming tussen die iets in de trant van ik heb geen ondertiteling nodig hier riep (maar dan in het westvlaams) en dan wat james hetfield ging afzeiken omdat de solo in het nummer dat kwam aankondigen in enkele dagen ervoor in een of scandinavisch land op geen zak trok.
Die woede dat op james zen gezicht stond was geniaal Smile

en dat was dan ineens ook het hoogtepunt...
Reply
#55
Haha, wtf. Zijn er losse fragmenten van al die fail-momenten? Dan kan dit zomaar het topic van de week worden.
Reply
#56
(22-03-2017, 15:11)Uplift Wrote: Haha, wtf. Zijn er losse fragmenten van al die fail-momenten? Dan kan dit zomaar het topic van de week worden.

zal straks eens zien of ik dat nog vind Smile
Reply
#57
(22-03-2017, 15:11)Uplift Wrote: Haha, wtf. Zijn er losse fragmenten van al die fail-momenten? Dan kan dit zomaar het topic van de week worden.

Vast ergens in die 2 uur en 6 minuten, anders kijk je hem even helemaal terug.
Sterkte.
Ik ga me er niet meer aan wagen.
Al vinden de Youtube-commentsbewoners het fantastisch. Maar ja, de wereld zou er ook redelijk slecht voorstaan als Youtubecomments de waarheid bleken.
Reply
#58
(22-03-2017, 15:16)Max Wrote:
(22-03-2017, 15:11)Uplift Wrote: Haha, wtf. Zijn er losse fragmenten van al die fail-momenten? Dan kan dit zomaar het topic van de week worden.

Vast ergens in die 2 uur en 6 minuten, anders kijk je hem even helemaal terug.
Sterkte.
Ik ga me er niet meer aan wagen.
Al vinden de Youtube-commentsbewoners het fantastisch. Maar ja, de wereld zou er ook redelijk slecht voorstaan als Youtubecomments de waarheid bleken.

ik zal me vanavond wel opofferen Smile
Reply
#59
Ze zijn eruit geknipt, heb even snel via setlist.fm gekeken waar fan introduction stond, en dat weer in de tracklist aangeklikt, maar helaas, om Metallica enige waardigheid te laten behouden zijn ze eruit geknipt.
Reply
#60
Het is voor 'Sad but True' (what's in the name) en 'Blackened', als je nog dieper wilt graven!
Reply
#61
(22-03-2017, 15:20)Max Wrote: Ze zijn eruit geknipt, heb even snel via setlist.fm gekeken waar fan introduction stond, en dat weer in de tracklist aangeklikt, maar helaas, om Metallica enige waardigheid te laten behouden zijn ze eruit geknipt.

zou bij blackened geweest moeten zijn als ik me niet vergis.
heb een bootleg cd liggen waarin het nog voorkomt. 
maar daar zijn de beelden dan niet bij Smile
Reply
#62
Ik vond ze op Pinkpop best tof, maar dat was mijn eerste keer dat ik ze pas zag. En had je natuurlijk dat gedoe met dat onweer ervoor wat het toch even wat anders maakte dan normaal.
Reply
#63
Gevonden, zelfs in pro-shot. Vanaf 1:15,

Reply
#64
Holy. Shit. Deze. Gast. Was. Zo. Kut.

Ik was dit bíjna vergeten. Gadverdamme.

Ook het geschreeuw en totale onvermogen om het publiek te enthousiasmeren.

En afsluiten met totale sfeerspons opmerking.

Rep voor het vinden. Dat wel.
Reply
#65
(22-03-2017, 16:03)Max Wrote: Holy. Shit. Deze. Gast. Was. Zo. Kut.

Ik was dit bíjna vergeten. Gadverdamme.

Ook het geschreeuw en totale onvermogen om het publiek te enthousiasmeren.

En afsluiten met totale sfeerspons opmerking.

Rep voor het vinden. Dat wel.

hoogtepunt van de show, dat wel Big Grin
Reply
#66
Ja maar dat maakt het zo treurig.

Onder het mom: Concertherinneringen die je niet perse terug hoeft.
Reply
#67
(22-03-2017, 16:06)Max Wrote: Ja maar dat maakt het zo treurig.

Onder het mom: Concertherinneringen die je niet perse terug hoeft.

bwa dit valt nog mee

ik heb een danzig ervaring die nog 10x zo erg was...
Reply
#68
Vertel.
Reply
#69
Het was wellicht nog niet eens het slechtste concert van Werchter 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=YNLf4luyuU0

Pete zag er ook niet best uit.
Maar zijn skateboardmove na zijn 4de keer op het podium terugkomen na het concert maakte bijna alles weer goed.
Reply
#70
Contact gehad met de Lanxess Arena en de kaarten voor Metallica in blok 316 (ruime eerste klas zitplaatsen) inclusief drank en eten voorafgaand aan de show (17:00-20:00) €199 pp.
Wij skippen deze actie, maar voor wie het eventueel wel betaalbaar vindt, ik heb vorig jaar een dag voorafgaand aan de officiële verkoop deze plaatsen kunnen kopen. Dus geen geode met wachtrijen gehad, gewoon bellen 00492218020.
Green Day was voor ditzelfde verhaal €85 pp, ter vergelijk.
Reply
#71
Nooit gezien. Voor 55 euro waag ik me wel aan een tweede ring kaartje in de Ziggo.
Reply
#72
(22-03-2017, 16:19)hythloth Wrote: Vertel.

denk 2013 op de lokerse feesten.
had 2 dagkaartjes voor de metal dag met motorhead (rip lemmy) en eentje voor beady eye (die ook een dag of 5 ervoor af hadden gezegd en vervangen door white lies, gelukkig was primal scream die dag top).
een 10tal dagen voor de metaldag wordt lemmy ziek en zaten ze zonder headliner.

snel snel danzig gehaald en ook doyle von frankenstein van de misfits ging een halve set meespelen (en dat was de eerste en enige keer deze tour). potentieel een leuke boeking.
en daardoor ook hun eu tour wat langer gemaakt voor ze terug naar de usa gingen voor de rest van 25th anniversary tour.

maar sloeg dat effe tegen.
Danzig kwam op en na een half nummer lag hij al te zeiken dat het geluid niet goed was en dat de zang te laag stond. na het eerste nummer gedaan was weer zagen en lag dan ff stil, wat morrelen met de mix. (terwijl het eigenlijk best ok is).
nummer 2 van hetzelfde. en danzig maar zeiken op de geluidsman, niet  normaal.
na een nummer of 4 is danzig het beu en begint zijn boxen op het podium af te breken en met te smijten van het podium.
resultaat: in plaats van alleen problemen met de zang, heeft danzig nu ook de setup en kabels omzeep geholpen van de gitarist.
weer een minuut of 4//5 bezig setup terug in gang te krijgen.

ik en mijn gezelschap stonden er al van Dodgy

vanaf dan was het best ok voor een nummer of 4.
in comes Doyle von frankenstein en speelt men 5 misfits covers.

Die kerel klopte zen gitaar letterlijk stuk per nummer, echt met vuisten rammen op de snaren, na een nummer of 3 begonnen zen handen te bloeden.
maar was wel top en het volk stond eindelijk een beetje te genieten.
al lag danzig nog steeds serieus te gesticuleren naar de geluidsman.

na nummer 13 vertrekt danzig naar de backstage, de rest van de band en doyle staan er zo van: huh? en beginnen dan maar even wat te jammen. nog steeds geen danzig te zien, dus trekt de band naar de backstage.

niet veel later komt Doyle terug en excuseert hij zich voor danzig en dat de show gedaan is...
meneer was al naar hotel gegaan. +-8 nummers te vroeg


sindsdien verwijzen we altijd naar shows die slecht zijn of ze even ranzig zijn als danzig

memorabele show maar niet om de juiste redenen.
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
#73
antwerpen en amsterdam uitverkocht
Reply
#74
Extra Ziggo Dome kaarten voor beide shows vandaag te koop vanaf 16.00.
Reply
#75
Recensie Volkskrant, door: Robert van Gijssel.

Metallica kan live veel beter

Dat Metallica in de Ziggo Dome zo veel nieuwe nummers speelt, en dus weigert een metal-meezingshow te organiseren, moet worden gewaardeerd. Toch is het optreden van de grootste metalband ter wereld te vaak los zand, te veel een metalcircus. Het bandjesgevoel ontbreekt. En waarom dat ronde podium?

Als Metallica maandagavond de Ziggo Dome betreedt voor de eerste van twee uitverkochte shows in Amsterdam, dan schraapt de fan de keel. Dat wordt weer meezingen, met het vaste hitrepertoire van Master of Puppets tot Seek and Destroy.

Toch is deze Metallicashow speciaal. Anders dan anders. Metallica, al een jaar of dertig de grootste metalband ter wereld, heeft na bijna tien jaar stilte eindelijk een nieuwe plaat op zak. En dus nieuwe liedjes om de zaal in te slingeren. Het zijn nog fijne liedjes ook: Hardwired... to Self-Destruct uit 2016 is een razende thrashmetalplaat, voortgedreven door rauwe punkwoede, die trots naast de beste albums van de Californische band staat, zo ongeveer tot aan het titelloze 'zwarte album' uit 1991.

De grote vraag bij het Metallicashirtjes-volk, bij het naar binnen schuifelen van de poparena: hoeveel van die vette nieuwe tracks durft Metallica door de set te breien?

Metallica live in de Ziggo Dome is ook bijzonder omdat de band de laatste jaren zelden in een zaal was te vinden. Metallica speelde gewoontegetrouw op enorme festivalgronden, bijvoorbeeld als headliner op Pinkpop en dus meestal voor een massapubliek van minstens zestigduizend man. De Ziggo Dome is voor de band en de trouwe aanhang een 'intiem concertje'.

Maar de grootste verrassing, om niet te zeggen schok, is maandagavond de podiumopstelling. Metallica heeft middenin de arena van de Ziggo Dome een rond podium neergezet: een soort cirkelvormige catwalk rond het drumstel van bandoprichter Lars Ulrich. De band experimenteerde al met zo'n podium in de live-film Through the Never uit 2013, en had de voordelen kennelijk hoog aangeschreven.

Als band op een rond podium middenin de zaal sta je overal omringd door je publiek, en is er dus veel direct contact. Bovendien kan je het hele concert rondsprinten op die shorttrack-schaatsbaan, en steeds van plaats wisselen. Lekker afwisselend.

Die geneugten gelden ook voor het publiek, zou je zeggen. En bij de eerste nummers Hardwired en Atlas, Rise! - jawel, twee splinternieuwe liedjes - voel je vooral die primaire sensatie: wat sta je inderdaad dicht op de musici. Je mond klapt toch even open als je het basbeest Robert Trujillo op een meter afstand zijn instrument ziet afrossen.

Bandjesgevoel ontbreekt:
Maar daarna springen vooral de nadelen in het oog, zo ongeveer vanaf de eerste hitkraker Seek and Destroy. Het bandjesgevoel ontbreekt. Je kijkt steeds naar één persoon, en dus een parade van voorbijtrekkende Metallicamannen, en hebt eigenlijk nauwelijks het idee dat hier een hecht metalbandje staat te spelen. Vooral ook omdat de band helemaal niet hecht speelt.

Lars Ulrich is niet de strakste metaldrummer op aarde, dat weet iedere Metallicafan. Maar nu hij alleen op zijn drumeiland zit, hoor je hem soms echt zoeken naar zijn maatjes. Ook in het op de nieuwe plaat zo heerlijk groovende nummer Now That We're Dead. Je krijgt bijna medelijden met bassist Trujillo, die Ulrich steeds opnieuw in het juiste ritme moet duwen.

En je ziet toch ook dat zanger James Hetfield zich niet helemaal prettig voelt in zijn rol als rondwandelend rockicoon dat zich iedere drie minuten aan een ander deel van het publiek moet laten zien. De bravoure ontbreekt in zijn optreden, alsof je hem tijdens de uitvoering van For Whom the Bell Tolls ziet denken: 'Waarom heb ik eigenlijk ingestemd met deze cirkelshow?' Concentratieproblemen.

Die richten veel schade aan, bij Metallica in de Ziggo Dome. Het is te vaak los zand, te veel een metalcircus. Terwijl Metallica juist zo groot en goed is vanwege de versplinterende shows die ze nog altijd kúnnen geven: vier jongens op een rijtje, de beuk erin.

Nieuw publiek:
Er gebeuren gelukkig ook veel mooie dingen. De rond het podium vliegende vierkante blokken, waarop steeds andere beelden worden geprojecteerd, zijn een genot om naar te kijken. Het spektakel bij het alweer nieuwe nummer Moth Into Flame is adembenemend, met als kleine motjes rondvliegende, lichtgevende minidrones. En het feit dat Metallica zo veel nieuwe nummers speelt, en dus weigert een metal-meezingshow te organiseren, moet toch ook worden gewaardeerd.

De band bedient ook duidelijk een nieuw publiek, zie je in de Ziggo Dome: naast de oudere, licht kalende liefhebbers staan overal jongens en meiden van een jaar of 17. Nieuwe fans, die zijn ingehaakt bij die laatste plaat. Respect voor dat bandje van 50-plussers.

Maar je had vooral ook dat nieuwe publiek een ouderwetse Metallicashow gegund: vier metalheads op een podium, en een kolkend publiek in een rechthoek voor hun neus. Metallica kan live veel beter.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)